Rottani putosi häkin päältä

murmeli.

Toinen rotistani putosi tänään häkin päältä parin pajukorin ja tyynyliinan kanssa :( Raukka ilmeisesti säikähti pahasti, kun ei uskaltanut paljon liikkua ja antoi ottaa mukisematta kiinni, vaikka yleensä vapaana ollessaan juoksee minua pakoon. En nähnyt putoamista, joten en tiedä jäikö rottani näiden tavaroiden alle vai putosiko niiden päälle. Kun siis sain rotan nostettua lattialta, hän kiipesi nopsasti olkapäälleni. Yritin käännellä ja tutkia rottaa, mutta päällisin puolin kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, ei arista mitään paikkaa, vähän on kyllä varuillaan ja järkyttyneen oloinen tapahtuneesta. Pudotusta oli hieman reilu metrin verran. Mitä jos rottani kuitenkin sai pudotessaan jonkin sisäisen vamman? Tai mitä jos jotain kuitenkin murtui, enkä vain huomaa sitä? Huomaako rotista helposti tallaiset asiat? Luulisi, että ainakin murtunutta kohtaa aristaisi jotenkin, tai olisi verta virtsassa jos jotain kävi. Millaisia merkkejä minun täytyy nyt ruveta tarkkailemaan?

4

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murmeli.

Hermostuttaa myös kun en osaa sanoa onko rottani vain väsynyt ja nukahtamaisillaan, vai johtuuko tuo siitä putoamisesta. Tuntuu tosi pahalta. Minun olisi pitänyt olla varovaisempi ja vahtia rottaa tarkemmin :(

• rakasrotta

Minun rottani ovat myös pariin otteeseen tippuneet yli metrin korkeudesta, häkin päältä ja kerran toinen hyppäsi olkapäältä alas, ja aina on ihan säikähdyksellä selvitty :) seuraa kuitenkin rottasi käyttäytymistä kaiken varalta

• nn88

Jos rotalta esim. murtuu luu tms, niin sitä on vaikea huomata sillä rotat yrittävät tuskissaankin esittää tervettä... Ne ovat saaliseläimiä ja saalistajat hyökkäävät vanhojen ja sairaiden kimppuun, joten rotat tosiaan esittävät tervettä jos vaan voivat.

Tähän mennessä olet varmasti jo selvillä, kävikö köpelösti? Mutta ihan muillekin tiedoksi, että vaikka rotta olisi loukkaantunut, niin se syö normaalisti ja yrittää myös liikkuakin parhaansa mukaan. Jos rotasta näkee selvästi, että sillä ei ole kaikki kunnossa niin silloin asiat ovat jo kurjasti.

• Rotanomistaja

Mulla on toinen rotista pudonnu aika monta kertaa korkeelta jopa 1,5 metristä, mutta ei ole käynyt kuinkaan. No sain kyllä jarrutettua tippumista hieman kädellä, mutta kuitenkin. Rottani ovat vielä nuoria ja varmaan on rotilla aika lailla sama juttu kuin ihmisilläkin sen suhteen, että kun ovat nuoria, eivät luut murru niin helposti kuin vanhemmiten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4939
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3860
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      191
      3669
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3309
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2999
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2014
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1981
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      187
      1867
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1706
    10. HULLU MERSU KUSKI LIIKKEELLÄ

Onko kukkaan pannu merkille shamppanjan väristä w211 mersua josta puuttuu taka puskuri, ajelee hirveitä nopeuksia keskus
      Kiuruvesi
      98
      1416
    Aihe