Bra att vara litet gammalmodig.

tant röd

Jag hör till de här tanterna som alltid vill ha några hundralappar kontant.Jag litar inte på att betalkorten fungerar.Idag var det bra att ha litet pengar i fickan.Jag var och shoppade med dottern,tablå vid kassan,kortet fungerade inte.Det har visst varit något större problem med bankkorten idag.Mamma lånade pengar så uppköpen kunde betalas.Pengar är ändå alltid pengar även om de väl försvinner någon gång i framtiden.Mina räkningar betalar jag nog på nätet,så riktigt bakom är jag inte.

3

158

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 228w

Visst måste man alltid ha litet pengar i fickan,just för såna här tillfällen när tekniken inte fungerar och annars också.Det finns ännu små butiker ,torgförsäljare,loppisar och dylikt som enbart har kontant betalning.

• knullaren

Jag minns ännu i denna dag när jag hälsade på min kusin i Helsingfors Berghäll hösten 2006. Efter en otroligt så roligt krogkväll var vi på väg hemåt. Kvarteret före min kusins bostad blev vi stoppade av ryska prostituerade, dom erbjöd kvalitetssex. Jag tände direkt och frågade priset. 50 euro sug o 80 euro ett gott knull. Jag sa att vi knullar direkt, nu finns det behov. Men gissa fan, vi hade inga kontanter, och bankkort tog dom inte emot. Senare på kvällen när jag onanerade bestämda jag att härefter har jag alltid så mycket kontanter på mej att ja kan knulla när jag vill.

• tanten

Det där var ju en mycket bra motivering varför man behöver kontanta pengar.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      381
      894
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      186
      676
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      670
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      625
    7. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    8. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      62
      606
    9. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      35
      604
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      567
    Aihe