Miks olen kuvissa ruma mutta peilissä eri ihminen?

Extracreamy

Elikkä olen mielestäni ihan kivan näköinen peilissä ja muutenkin mutta sitten kun joku kuva on niin tunnen itseni aivan rumaksi!! mikä mättää?

10

2843

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mömögtjh

Musta tuntuu samalta... :S Mun tekosyy on etten oo kuvauksellinen ihminen ollenkaan xDDDDD

• lucy.

Voi olla syynä se, että kuvaan tallentuu vaan yksi hetki.
      normaalisti ollessa ilmehditään ja vaihdellaan asentoa koko ajan, jollon syntyy kokonaiskuva käytöksestä, mutta valokuva on vain pieni otos joten kaikki on sen yhden valokuvan ja hetken varassa.
      jos haluaa saada itsestään hyviä valokuvia voi auttaa jos ottaa niitä todella paljon, jolloin ehkä onnistuu saamaan pari mukavaakin.

toisaalta kuvattaessa ei myöskään näe itseään eikä voi esim. "korjata ilmettään"...
      valokuvaa on helppo kritisoida.

itselläni saattaa olla selityksenä se, että rauhassa yksin peiliin katsoessa ei ole muita ihmisiä joihin verrata itseään.

• niinseon..

Nämä kaikki varmasti täysin totta, lisäksi vaikuttaa se, että peilistä näet itsestäsi peilikuvan. Eli valokuvassa olet ikäänkuin toisin päin. Tämän ei pelikuvan, jonka muut ihmiset sinusta näkee, näkee vain valokuvissa, ja se voi näyttää siksi oudolta.

• swrfwerewr

Minulla sama juttu, kuvissa näytän karsealta vaikkein nyt oikeasti varmaan niin karsea ole :D

Valokuvaus on vähän semmosta arpapeliä, otat 20 kuvaa itsestäsi niin luultavasti yhteen tai kahteen olet tyytyväinen. Ja joskus et yhteenkään.

• Mä joudun ottamaan helposti yli 20 kuvaa, että saa hyvän kuvan. Onneks on sarjakuvaus kamerassa!

• ...

Pari "teknistä" juttua:

Peilissä olet 3-ulotteinen, kuten muutenkin.Kun kaikilla on 2 silmää niin kaikki näkee stereona ja saa syvyysvaikutelman. Sit kun susta otetaan kuva niin kamera litistä kaiken syvyyden 2-ulotteiseen tasoon. Eli kuvan kohde läsähtää littanaksi.

Toisekseen kun kamerassa käytetään usein salamaa. Niin se salamahan antaa suoraa valoa yhteen suuntaan, eli eteen, ja se valaisee kaiken tasan yhtä voimakkaasti eikä valo/varjo vaikutelmia synny ja sitä kautta muotoja. Vertaa ite. mee ikkunan viereen ja ota itestäs kuva ilman salamaa, varjot tuovat kohteen muodon esiin. Ota samanlainen kuva salamalla ja pärstäsi on yhtä voimakkaasti valaistu joka puolelta.

Yhdistettynä edellä mainittuun 2-ulotteisuuteen niin ihmisten kuvat oeivät koskaan oikein vastaa todellisuutta, kaikki hahmot ovat kuin tasaisesti valoitettuja lasilevyn väliin litistettyjä lahnoja.

Oikein hyvin tää näkyy jos koitat kuvat jotain söpöstä vauvaa, ne pallopäät on kuvissa aina semmosia lösähtäneitä eikä mistään vauvan pyöreydestä ole tietoakaan.

Mitäs sitte tarttis tehdä? Älä käytä salamaa, tai suuntaa se jonnekin muualle, harkitse valaistusta, mielellään luonnonvaloa. Pidä kamera kauempana kohteesta. Opettele valokuvausta, hanki järjestelmäkamera...

• Extracreamy

KIITOS siinä oli "lyhyesti" kerrottu^^

• hippijuppitumppi

Tämä voi johtua siitä että sinä olet oikeasti melko ruma ihminen. Can't tell...

• Anonyymi

Niin se varmasti on kamala vanha noita -akka .Parasta hyväksyä sellaisena kun on.

• Anonyymi

Sams minulla olen kauhee kuvisssa .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      209
      2239
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      164
      1479
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1101
    4. 60
      965
    5. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      57
      951
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      937
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      851
    8. 93
      797
    9. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      120
      741
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      717
    Aihe