Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miks olen kuvissa ruma mutta peilissä eri ihminen?

Extracreamy

Elikkä olen mielestäni ihan kivan näköinen peilissä ja muutenkin mutta sitten kun joku kuva on niin tunnen itseni aivan rumaksi!! mikä mättää?

10

2218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mömögtjh

      Musta tuntuu samalta... :S Mun tekosyy on etten oo kuvauksellinen ihminen ollenkaan xDDDDD

    • lucy.

      Voi olla syynä se, että kuvaan tallentuu vaan yksi hetki.
      normaalisti ollessa ilmehditään ja vaihdellaan asentoa koko ajan, jollon syntyy kokonaiskuva käytöksestä, mutta valokuva on vain pieni otos joten kaikki on sen yhden valokuvan ja hetken varassa.
      jos haluaa saada itsestään hyviä valokuvia voi auttaa jos ottaa niitä todella paljon, jolloin ehkä onnistuu saamaan pari mukavaakin.

      toisaalta kuvattaessa ei myöskään näe itseään eikä voi esim. "korjata ilmettään"...
      valokuvaa on helppo kritisoida.

      itselläni saattaa olla selityksenä se, että rauhassa yksin peiliin katsoessa ei ole muita ihmisiä joihin verrata itseään.

      • niinseon..

        Nämä kaikki varmasti täysin totta, lisäksi vaikuttaa se, että peilistä näet itsestäsi peilikuvan. Eli valokuvassa olet ikäänkuin toisin päin. Tämän ei pelikuvan, jonka muut ihmiset sinusta näkee, näkee vain valokuvissa, ja se voi näyttää siksi oudolta.


    • swrfwerewr

      Minulla sama juttu, kuvissa näytän karsealta vaikkein nyt oikeasti varmaan niin karsea ole :D

      Valokuvaus on vähän semmosta arpapeliä, otat 20 kuvaa itsestäsi niin luultavasti yhteen tai kahteen olet tyytyväinen. Ja joskus et yhteenkään.

    • Mä joudun ottamaan helposti yli 20 kuvaa, että saa hyvän kuvan. Onneks on sarjakuvaus kamerassa!

    • ...

      Pari "teknistä" juttua:

      Peilissä olet 3-ulotteinen, kuten muutenkin.Kun kaikilla on 2 silmää niin kaikki näkee stereona ja saa syvyysvaikutelman. Sit kun susta otetaan kuva niin kamera litistä kaiken syvyyden 2-ulotteiseen tasoon. Eli kuvan kohde läsähtää littanaksi.

      Toisekseen kun kamerassa käytetään usein salamaa. Niin se salamahan antaa suoraa valoa yhteen suuntaan, eli eteen, ja se valaisee kaiken tasan yhtä voimakkaasti eikä valo/varjo vaikutelmia synny ja sitä kautta muotoja. Vertaa ite. mee ikkunan viereen ja ota itestäs kuva ilman salamaa, varjot tuovat kohteen muodon esiin. Ota samanlainen kuva salamalla ja pärstäsi on yhtä voimakkaasti valaistu joka puolelta.

      Yhdistettynä edellä mainittuun 2-ulotteisuuteen niin ihmisten kuvat oeivät koskaan oikein vastaa todellisuutta, kaikki hahmot ovat kuin tasaisesti valoitettuja lasilevyn väliin litistettyjä lahnoja.

      Oikein hyvin tää näkyy jos koitat kuvat jotain söpöstä vauvaa, ne pallopäät on kuvissa aina semmosia lösähtäneitä eikä mistään vauvan pyöreydestä ole tietoakaan.

      Mitäs sitte tarttis tehdä? Älä käytä salamaa, tai suuntaa se jonnekin muualle, harkitse valaistusta, mielellään luonnonvaloa. Pidä kamera kauempana kohteesta. Opettele valokuvausta, hanki järjestelmäkamera...

    • Extracreamy

      KIITOS siinä oli "lyhyesti" kerrottu^^

    • hippijuppitumppi

      Tämä voi johtua siitä että sinä olet oikeasti melko ruma ihminen. Can't tell...

      • Anonyymi

        Niin se varmasti on kamala vanha noita -akka .Parasta hyväksyä sellaisena kun on.


    • Anonyymi

      Sams minulla olen kauhee kuvisssa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe