Heippa! Ei kellään sattuisi olemaan nimi kirjaa mistä näkyisi mitä nimi tarkoittaa. Meidän tyttären nimi on Camilla...eli ois kiva tietää mitä se "sisältää". ;) kiitos etukäteen.
Mitä tarkoitta Camilla nimi
10
2384
Vastaukset
- näin
"Mahdollisesti etruskilaisperäinen. Camilla oli muinaisitalialaisten volskien kuningatar.jonka roomalainen Eneaan seuraaja surmasi taistelussa."
(lähde; Kustaa Vilkunan kirja Etunimet)
-muuta "merkitystä" en löytänyt tuosta kirjasta - CaMzU(:
Mun nimi on Camilla, mut mä en tiiä mitä se tarkottaa :D mun mielestä se on outo nimi...oon viel lapsi tiedoks kaikil :D
- jokujokunenn
Wikipediasta
"Camilla on roomalaisen Camillus-nimen naispuolinen vastine. Nimi muistuttaa latinan kielen sanaa camillus, joka tarkoittaa uskonnollisia tehtäviä suorittavaa nuorta miestä. Todennäköisesti nimi on kuitenkin peräisin peräisin etruskin kielestä, eikä sen alkuperäistä merkitystä tunneta."
- kyl_osaat_englantii
"Feminine form of CAMILLUS. This was the name of a legendary warrior maiden of the Volsci, as told by Virgil in the 'Aeneid'. It was popularized in the English-speaking world by Fanny Burney's novel 'Camilla' (1796)."
- Camilla-
Kirjasta Antiikin tarinoita 1-2, kirjoittanut Alf Henrikson, vuodelta 1997:
"Aeneiissa kerrotaan yhtä ja toista tästä kevytjalkaisesta neidosta. Niinpä tapahtui kerran hänen pienenä ollessaan, että hänen isänsä kantoi häntä sylissään pakomatkalla. Isä tuli virran luokse ja, neuvokas kun oli, sitoi lapsen keihääseen ja heitti keihään vastarannalle, minkä jälken hän itse ui yli."
"Kirjalliset pastoraalit kukoistivat, kuten tunnettua, viimeksi rokokooajalla, jolloin Korydon ja Khloe, Atis ja Camilla, Dafne ja Amaryllis olivat lyrikaassa käyttökelpoisia nimiä."
"Aeneiaan liittolaisena oli vastikään maahan muuttanut kreikkalainen Evandros (Evander), ja Turnuksen puolella taisteli maalauksellinen naissoturi Camilla, volskien kuningatar, joka oli niin kevytjalkainen että kykeni juoksemaan viljapellon poikki taivuttamatta korttakaan."
Yksi Camilla ilmoittautuu! :) - pomeeri
Camilla
Voi myös
Olla
Muodossa
Camille tai
Gamilla- Luulisi_Nainakin
Camille on esiintynyt myös miehen nimenä. Gamilla-nimeen en ole koskaan törmännyt.
- SH.Tampio
Ap, oliko liian vaikeaa googlata toi kysymys. Vittu eka tulos kertoo kaiken nimestä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Camilla
Saatana miten helvetin tyhmiä uusavuttomia ihmisenkuvatuksia maailmassa on.
Säälin lapsiasi ja minua pelottaa, että kaltaisillasi toopeilla on äänioikeus.- Anonyymi
Entäs elisa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs elisa
Pidän nimistä kielo camilla Aada amanda
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872