Hidas, tyhmä, kömpelö

öjgösdöfgsögjdfsgd

Moi. En oikein tiedä, minne tämä laittaa, mutta vähän tämä sivuaa ujoutta joten laitan sen tänne.

Minua on jo kauan ihmetyttänyt, miten muut ihmiset ovat niin taitavia ja nokkelia. Minä tunnen oloni niin hitaaksi ja kömpelöksi. Erityisesti sosiaalisissa tilanteissa muut keksivät juttua extemporee, minä taas puhun hitaasti taukojen kera, välillä tulee töksäytettyä jotain ajattelematta, en muista tuttujenkaan ihmisten nimiä, joku voisi luokitella myös tyhmäksi. Esim.minulla menee aikaa tajuta asioita ja välillä pohdin jotain yleistietämyksen asioita jotka pitäisi tietää. Lisäksi minun on vaikea muodostaa mielipiteitä, kaikki on vähän niinkuin harmaata massaa josta on vaikea sanoa juuta tai jaata, kun ei asioista niin paljon tiedäkään. Huomaan hakevani hyväksyntää ja aina muuttavani käyttäytymistä toisen osapuolen mukaiseksi. En tiedä kuka itse olen ja mitä haluan.

Kai tämä myös lievään sosiaaliseen jännittämiseen kuuluu, kun menee jäihin ja vielä kun pitää itseään tyhmänä niin se hidastaa entisestään. Mutta en minä kovin arka edes ole, olen matkustellut ulkomailla, pitänyt esitelmiä, käynyt monissa illanvietoissa ja uskaltautunut yksinkin harrastuksiin, pitänyt ihmisiin yhteyttä jne. Kumma vaan sitä ei kuitenkaan kehity haluamakseen.

Syytän tästä osaksi myös vanhempiani, hekään eivät ole kovin puheliaita eikä meillä kotona koskaan keskusteltu esim.politiikasta tai muista viisaista asioista. Kotona vaan möllötettiin, äiti keittiössä puuhaili ja iskä katsoi tv:tä. Myöskään sisaruksia minulla ei ole joiden kanssa harjoitella sosiaalisia taitoja. Jopa pentuna vilkas ollut kissa muuttui perheessämme araksi ja pelokkaaksi, voiko kissatkin aistia tunnelman ja muuntautua sen mukaiseksi?

Sitten kun olen jo aikuinen, 24v, niin pitäisi jo jotain osatakin ja olla "viisaimmillaan"...

3

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfsdff

      Ihan kuin omasta suusta koko teksti(ainakin toinen kappale). Sama juttu itsellä. En usko, että sinäkään mikään tyhmä olet tekstisi perusteella. Luulen, että aika monet potevat juuri tuota ns. jonkinlaista sosiaalista kömpelyyttä niin kuin itsekin. Yleistietämys nyt menee vielä tuon iän piikkiin. Itsellä juuri vaikeuksia puhua enemmänkin vanhempien ihmisten kanssa, koska yleensä näillä parempi yleistietämys.

      • gasfdgsdf

        Ai tarkoititko että minulla vai sinulla menee iän piikkiin yleistietämyksen puute?


    • asdfsdff

      Oikeastaan molemmilla. Oon itekin suunnilleen saman ikäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe