LUKEKAA! KALA-ALLERGIA

Eli olen ensi vuonna lähdössä äidin kanssa Phuketiin kahdeksi viikoksi.
Äidillä on paha kala-allergia. Tiedän, että melkein kaikissa ruuissa on fish saucea. Miten voisi näin aloittelijan kielellä kertoa tarjoilijalle, tms. että ei voi syödä mereneläviä?
Jollakin palstalla oli käsketty pyytää matkaoppaan tulkkaamaan paperille asian ja näyttämään paperia tarvittaessa.

HALUAISIN VASTAUKSIA SEURAAVIIN KYSYMYKSIIN:
- Millainen hotelli Phuket Orchid resort on?
- Millaiset huoneet siellä ovat?
- Kannattaako huone ottaa allasalueelle kohti vai?
- Millainen aamiainen hotellilla on?
- Käykö hotellilla matkaoppaita ja kuinka usein?
- Puhuuko hotellin lääkäri huonoa englantia?
- Kuinka paljon kannattaa varata tilaa himokuvaajan kameraan? (paljonko itse kuvasitte?
- Oletteko käyneet Fanta Sea showssa?
- Oliko rannoilla paljon MEDUUSOJA?

Ensikertalaisia Thaimaassa kun olemme, emme voi tietää kaikkea!
Kertokaa toki kaikkea muutakin tarpeellista (:
Asiallisia vastauksia, kiitos ! (:

7

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • same-same ...

      Joo, kyllä melkein aina thai-ruuassa on kalakastiketta tai osterikastiketta. Salaateissa voi olla kuivattuja katkarapuja höysteenä ja salaatin kastikkeissakin käytetään kalakastiketta. Jos on kovin allerginen, ei kannata luottaa että tarjoilija muistaa tai ymmärtää yhtään mitään! Ne tuo välillä aivan eri ruokaa mitä on tilannut ja sanoo vaan että "same-same but different" :-) hymyn kera :-)

      Thai-jälkiruokaa mago & sticky rice varmaan voi syödä huoletta mutta eipä paljon muuta paikallista. Orchid on kuitenkin tasokas hotelli, josta saa myös italialaista ruokaa ja hyvää australialaista lammasta. Aamiaisen saa buffetista ja se on hyvä, paljon hedelmiä ym. Suosikaa buffaa niin voi itse valita mitä syö.

      Meillä oli tilava superior-huone altaita kohti ja tykättiin, mutta sehän on makuasia tykääkö että on altaille vai ei, sieltä tulee ääniä heti aamusta. Superior-huoneen etu on myös omat keittovarusteet, eli voi pyöräyttää tarvittaessa vedenkeittimellä vettä ja tehdä nuudelikeiton. Mutta jos nyt on ihan perushuone varattuna, niin voihan sinnekin ottaa pienen vedenkeittimen mukaan, ja vesi keitetään tietysti pullovedestä.

      En huimannut mitään meduusoja meidän aikana. En tosin paljon meressä uinutkaan kun altailla enimmäkseen. Oppaita tai läääriä ei tarvittu, joten en noihin osaa sanoa. Jos teillä on valmis matka niin kai nyt opas pitäisi olla aina tavoitettavissa. Varmaan kannattaa ottaa jokin adrenaliinikynä tms mukaan myös.

    • kala allergia

      sano tarjoilijalle PHOM MII PLAA AKAAN PHÄÄ "minulla on kala allergia" tai en voi syödä kalaa PHOM MAI DAI KIN PLAA tulen hyvin sairaaksi MAA PUEI MAK.
      Näillä lauseilla itse pärjännyt

      • Mai pen rai

        Tarkoituksesi oli varmaan hyvä ja noin voi sanoa, mutta kokemus on osoittanut että sanominen ei takaa yhtään mitään. Jos asiakas itse huomaa virheen ja huomauttaa että tilaus tuli väärin, on tarjoilijan vastaus usein tyyliä same-same ... eli ihan sama ...


    • trans late ;)

      pienen pieni korjaus noihin litterointeihin.
      Koska nikki joka kysyy on american girl, siis naispuolinen, kuten matka kumppaninansa äiti, niin naiset sanovat

      tzan ei phom
      siis minä naispuolisesta tzan
      ja mies sanoo minä phom
      tzan mai dai kin blaa
      minä en voi syödä kalaa
      ฉันไม่สามารถกินปลา

      on olemassa toi googlen kääntäjä, josta voit itse tulostaa ihan mitä mieleesi tulee haluta kääntää, ennen matkaa, ja tulostaa.
      http://translate.google.fi/

      Mutta kun kirjoitat suomeksi,, niin kokeile kääntää se käännös suomeksi, näin varmistat että käännös on edes sinnepäin.

    • Leijona

      Phuket Orchid hotelli oli ok silloin kun meillä oli pienempiä lapsia. Altaita kaikkeen lähtöön ja aikamoinen vilinä. Hotelli on PERHE-hotelli. Altaalla aurinkotuolit tahtoivat loppua kesken. Koska puutarha on suojattu rakennuksin kaikilta 4 sivuolta, ei raikas tuulenvire pääse puutarhaan. Mukavat allasbaarit, jossa istutaan vedessä.

      Lääkäri on tietysti voinut vaihtu moneen kertaan mutta kun jouduin käyttämään häntä, englanti oli verrattain hyvää.

      Karonin rannassa saattaa olla toisinaan merivirtoja ja ranta, lasku-nousuvedestä riippuen, saataa jyrkentyä melko nopeasti. Jos haluaa rauhallisen rannan, kannattaa ottaa tuk-tuk KataNoi' rannalle n. 7 min Karonilta etelään. n. 200 BTH. Sieltä saa 100-200 batilla vuokrattua aurinkotulin rauhalliselta rannalta, snorklata voi rannan molemmissa päissä, jossa näkee kaikenalaisia "akvaario kaloja".

      Meduusoja ei ole näkynyt Karon, Kata eikä KataNoi rannoilla. Seillä kyllä saattaa olla "sellaista läpinäkyvää limaa" (en tiedä mitä se on, joka toisinaan saattaa vähän pistellä mutta ei tee mitään jälkeä eikä se kutisen. Harmiton.

    • Hevostyttö

      Hei americangirl, miten onnistuitte saamaan ruokaa ilman kalakastiketta?
      Olen lähddössä 15.12. ja olen allerginen kalalle ja äyriäisille.
      Vastauksesta eirttäin kiitollinen

    • Maggie_

      http://aijaa.com/uPbqB5
      Tuossa lukee "Olen erittäin allerginen kalalle ja mereneläville, tulen hyvin sairaaksi, jos syön niitä. En voi syödä samoissa astioissa tehtyjä ruokia. Kiitos. "
      Hvin on toiminut reissuilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe