Resepti jää apteekkiin,

mihin leima?

Minun pitäisi hakea lääke apteekista. Saan toimeentulotukea. Toimeentulotuessa vaaditaan, että hakemuksen mukana toimittaa apteekin ostokuitin lisäksi myös reseptin, jossa on kyseisen ostopäivän leima. Miten tämä onnistuu reseptin kanssa, joka jää apteekkiin? Kyse on siis huumausaineeksi luokitellusta reseptilääkkeestä, jota ostettaessa alkuperäinen resepti jää apteekkiin.

En viitsisi ottaa joka ostokerralla reseptistä kopiotakaan, johon voisi pyytää apteekin leiman, koska tulostuspaperikaan ei ole ilmaista...

En ole ennen hakenut lääkettä reseptillä, joka jää apteekkiin, siksi tämä on uutta.

9

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu...

      Ota yhteyttä sossuun ja kerro tilanne, siellä osaavat neuvoa. Jos vaativat, että pitää ottaa kopio niin heidän pitäisi mielestäni se maksaa koska vaihtoehtona on, että antavat maksusitoumuksen apteekkiin ja apteekki saa sitten maksun suoraan sossulta eikä sinun tarvitse lääkettä hakiessasi käsitellä rahaa lainkaan.

      http://www.toimeentulotuki.net

    • mihin leima?

      Juuri siksi kysyin asiaa täällä, jos jollakin olisi kokemusta ko. asiasta, niin minun ei tarvitsisi soittaa sossuun, kun sen lyhyt soittoaika ei tahdo sopia minun aikatauluuni...

      Ja mieluiten maksaisin ensin lääkkeen itse ja hakisin vasta jälkikäteen rahat sossusta muun hakemuksen yhteydessä, niin ei tarvitse asioida sossussa montaa eri kertaa.

      • 14+5=19

        "kun sen lyhyt soittoaika ei tahdo sopia minun aikatauluuni... "

        Anna minä arvaan: puhelintunti on aamulla etkä jaksa herätä! Onhan se rankkaa jos joutuu rahan eteen tekemään jotain!


    • dfs34342342

      Sinulla kuuluisi olla lääkärin lausonto lääkitystä varten. Toimita lausunto kuitti sossuun, sen pitäisi toimia.

    • ramaliini

      Apteekki antaa ilmaseksi kopion reseptistäsi.
      Tämän pyydän, kun lähden "huumelääkkeiden" kanssa ulkomaille.

    • tarkistuksia

      Kohta on sovittava aikataulut sillä kesäkuusta sossu maksaa vain viikon tuet kerralla työttömälle ja on käytävä hakemassa luukulta rahat aina niiden joilla ei ole mitään satoja kilometrejä lähimpään sossuun.Samoin työttömyyspäivärahoijen saajat joutuvat ilmottautumaan välillä Kelalle kun ne soittaa.Tällä aletaan varmistaan ettei ole pimeissä töissä esimerkiksi toisella paikkakunnalla.

      • Aputek

        Pyydät apteekista atk-kuitin (joissain apteekeissa kutsuvat sitä laskelmaksi), niittat kassakuitin siihen ja kelpaa.


    • Petu...

      Kun sinulla kerran on netti käytössä niin kysy asiaa sossusta sähköpostilla. Sähköpostitse eivät toki voi vastata mutta lähettävät sitten vastauksen kirjeenä tai soittavat ja neuvovat. Neuvonta on lain mukaankin maksutonta.

      http://www.toimeentulotuki.net

    • ainakin itselläni

      Pyydä apteekista kuitti (tulostuu tieto myös siitä että resepti jää apteekkiin).Se riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe