Yhteiskunnan epäkohdista haluaisin taittaa peistä.

Ei eurokriisi ja ylisuuret kädepuristukset enää ole mitään,kun olemme porvareidenkelkassa,niin kyyti on köyhällä kylmää.
Minua harmittaa toi kalastusmaksu,joka taas vaaditaan meiltä vanhuksilta.
Minä teen roskakalanpoistoa ja Wekekatiskat joita minulla neljä maksavat jo pienen omaisuuden.Teen siis kalastuksen hoitotyötä ja nyt minut on verollepantu tai ainakin sensuuntaista olen mediasta saanut tuta,lieneekö huhupuhetta,niinkuin sen entisen miehen kippurahäntä,jota hän meni viinakaupasta ostamaan.Ama

34

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt olis vielä hyvä aika kalastuskunnalle nuotata se roskakalasato minkkien ruuaksi. Maksaneeko valtio kalastuskunnalle tästä vesien parantamisesta, nuottauksesta?
      Särkikalat rehevoittää vesistöjä kuulemma tehokkaasti. Kohta niitä katiskoita pääsee taas pyydystämään laittamaan.

Viime kesä meni paattia talviteloiltaan ottamatta. Tosin kalavedetkään kunnolliset eivät ole 'vartin' kävelymatkan päässä. Ihanko soutupelillä kalastelet Ama?

• Järvi pieni ja pieni ajatusmaailma,taistelen kuin DonkiHote tuulimyllyjä vastaan,näin se menee.Olet ihana kapu,kun jaksat pitää minua pinnalla.
        Liityin BirdLife pihapogareihin ja nyt olen osa kalastuksenhoitotyötä ja BirdLife työtä ja sitä rengastettun selkälokin paluuta odotan,se Jämsänäijä jopa tuntee nimensä.
        Lapsenlapseni Ronja kysyy,mikä ton lokin nimi on sanottuani,että sen nimi on räikkäkurkku ja toi toinen on Jämsänäijä,koska se on rengastettu Jämsässä.

Olen kaiketi niin luotu olemaan yhtä luonnon kanssa,että en eroita hyvyyttä pahasta.
        Kiitos kapu ja voisit heitää levylautaselle vaikka sen saimaannorpan,kun osaat,
        siis missä se Niikkulainenkin haaveii paremmasta tulevaisuudesta Ama

• Junnu Vainion laulun Nestori Miikkulainen oli Gutzeitin miehiä Kotkasta...ehkei nyt kuitenkaan ollut Nestori.
      Tätä et usko Ama, että tänään lupasin neuvoa sinulle tämän helpon musiikinlatausohjeen. Se on todella helppo.
      Nyt pitää lähtä iltapesulle ja muihin harrastuksiin tämän illan osalta. Se on adjöö Ama, ja ne toiset palstakaverini kans.

• Putosin kärryiltä,että olisin ollut oppipoikana tänään,kaiketi meille toi tietty sairaus lataa ongelmia,mutta elellään tämän sairauden kanssa,kuin myös Ama

• Kiitos ja ohjaa laivaa,älä aja karille.

• Sata sikaa kuollut hoidon puutteeseen meillä täällä lottovoittoyhteiskunnassa.
      Me ostamme ja tuemme tällä kulutushysterialla näitä tuottajia,joiden ei pitäis olla edes tuottajia,saati sikatillallisia

• Jatkan vielä tätä ketjua,saatoin rakkani unten maille,ja nyt on minun aikani alkaa elää sitä ansaittua omaa aikaa joka jää omaishoitajalle.
        Siivosin komerot,kävin kirkonkylässä,siis taajamassa,laitoin ruokaa ja toimin kuten ilmarisen asuntohurlumheit antaa meille ymmärtää,että kaikkea voi tehdä,kun ei jää kiinni rötöstelystä,kuuntelin Yleä teidän Ama

• Ehtoota taas!

Olen mukana pohdinnoissasi. Miellelläni otan osaa "maailmanparannukseen" mutta en siihen pysty kuin mielipiteilläni.

Tyytymättömyys oleviin oloihin voi purkautua demokratiassa äänestämällä.

Viime vaaleissa sai Timo Soini perustuslaillisilleen lähes suurimman kannatuksen. Tuota tulosta ei kuitenkaan pystytty realisoimaan, eikä pystytäkään tämän "puolueen" toimesta.

Esimerkki on kuitenkin hyvä, se on esimerkki siitä mitä yksimieliset ihmiset voivat saada aikaan samanmielisinä.

Lopuksi: olet fiksu ihminen, joka et ole saanut ansaitsemaasi osaa ja jaan murheesi kanssasi.

Kirjoitan taas ja kirjoita sinäkin

• Ruuneperi kirjoitti:

Ehtoota taas!

Olen mukana pohdinnoissasi. Miellelläni otan osaa "maailmanparannukseen" mutta en siihen pysty kuin mielipiteilläni.

Viime vaaleissa sai Timo Soini perustuslaillisilleen lähes suurimman kannatuksen. Tuota tulosta ei kuitenkaan pystytty realisoimaan, eikä pystytäkään tämän "puolueen" toimesta.

Esimerkki on kuitenkin hyvä, se on esimerkki siitä mitä yksimieliset ihmiset voivat saada aikaan samanmielisinä.

Lopuksi: olet fiksu ihminen, joka et ole saanut ansaitsemaasi osaa ja jaan murheesi kanssasi.

Olen aivan äimänkäkenä,kun sinä korkein kirjoitat kannanottooni,kuin olisin jotain maailmaa parantamassa.
        Sinä Ruune,et todellakaan ole paremmin viihtynyt kirjoitelmieni parissa.
        Olet saanut joko kuolemantuomion,että sairastat vakavaa sairautta,tai olet tullut uskoon.Ama ymmällään

• Svenna.

Tuo -sata sikaa- on pelkkä symboolinen
        kertomus suomalaisten juopottelusta,
        niin luulisin.

• Svenna. kirjoitti:

Tuo -sata sikaa- on pelkkä symboolinen
        kertomus suomalaisten juopottelusta,
        niin luulisin.

Parahin Svenna.Toi informaatio tuli kyllä radiosta eilen.Toi juopottelu,selventäisitkö,että kuka on vastuussa ,kun tuotantoeläimiä kohdellaan väärin.Hakuammuntaa toi sun kannanotto,oletko joku viherpiipertäjä joka ei tiedä missä mennään.Ota nyt rukkanen handyyn ja kerro meillekin mitä haluat julkituoda lausunnallasi

• 321/2
        Ruuneperi kirjoitti:

Ehtoota taas!

Onko kuppi kääntynyt ympäri ? nuoleeko huru palstalaisten perää. Omat nuolijat näyttävät hurulta kadonneen....
        Kyllä hurun arvostelu perusteet ovat sitä mitä ovatkin.

• Onpa yllättävää! Olen kyllä ihan omalla nimimerkilläni vastannut. Palstalaiset ovat kyllä minut tuominneet mutta olettamaasi sairautta ei ole.

Mikä korkein olen? En ainakaan omasta mielestäni

• Olet tietty entinen Sefu niinkuin lähes kunkku.En minä sinua jalustalle ole laittamassa,enkä patsasta ole hommaamassa ole ihan rauhassa.
        Kieltämättä,sitä sefunviittaa kannat yhä harteilasi,heitä se pois ja ole osa meitä,sitä toivon Ama

• rituliini_38 kirjoitti:

Olet tietty entinen Sefu niinkuin lähes kunkku.En minä sinua jalustalle ole laittamassa,enkä patsasta ole hommaamassa ole ihan rauhassa.
        Kieltämättä,sitä sefunviittaa kannat yhä harteilasi,heitä se pois ja ole osa meitä,sitä toivon Ama

Syytökset kyllä tiedän ja osaan olla puuttumatta. Yhteiskunnallisiin epäkohtiin puuttuminen on juuri sitä maailmanparantamista.

• görgyj
        Ruuneperi kirjoitti:

Syytökset kyllä tiedän ja osaan olla puuttumatta. Yhteiskunnallisiin epäkohtiin puuttuminen on juuri sitä maailmanparantamista.

Ruuneperi:
        Älä mene mukaan noihin vihateksteihin.
        Sillä tavalla ne kääntyvät vihaajia itseään
        vastaan, ja saavat syödä oman myrkkynsä!

• he

Sotkeudun Teidän kaksin puheluun ja suuresti kunnioitan sinua ritu, kun jaksoit suuren työn tehdä. Voimia nyt elämääsi ja terveyttä,jos jaksat mene harrastuksiin
      sieltä saat jopa vertais tukea. Ruuneperille sanon: olet ,joskus liian napakasti jossain kirjoituksissa jotain ilmaissut jotka kaikki eivät ole kärryillä kulkeneet.
      Meillä kaikilla ei enää ajatukset ole rasvattu enää.

• Tiedän, että olen palstalla usein kovan kritiikin kohteena ja olen sen varmaan ansainnut. En kuitenkaan ole loukkaamassa muita, päinvastoin.

Olen itsekin ollut ikäni vammainen, vaatimattomista ja köyhistä oloista lähtöisin, opiskellutkin aikuisiällä ympärivuotisesti töitä tehden ilman lomaa.

Olen innokas kirjoittaja ja haluaisin lähestyä kaikkia palstalaisia.

Kun minut on niin kelvottomaksi havaittu, että poiskin on haluttu potkia, niin uskottavahan minun on.

Yritän vain tehdä avauksia ja osallistua. Anteeksi pyydän nyt varsinkin teiltä kahdelta.

Toivottavasti palstan muut kirjoittajat osaavat minua paremmin. Halutessanne pääsette osallistumaan ruuneperivihaankin.

• Kiitos heta ja auvoisaa aamua teille kaikille.
      Minä olen todella otettu,kun Ruune otti kantaa sooloiluuni.
      Oli vain sellainen paineryöppy sydänalassa,että piti purkaa se ulos ja nyt jo henki kulkee paremmin.
      Kiitos teille ihanat ihmiset mukanaelämisetä ja Ruune olen sinua useimmiten puolustanut,kuin parjannut,että saisinko jatkaa tätä yhteistä matkaa ja kerallasi kulkea.Ama

• Kiitos kilpaveikko aamunavauksesta.
      Tietyllä tavalla minä kunnioitan sinun mielipiteitäsi ja keskustelunavauksia,mutta sinä haluat olla johtotähti(mersu),jolloin avauksiin oletat meidän ottavan kantaa ja sinä johdat"kapelimestarina"kuinka ketju etenee.
      Ei se niin mene,meillä muillakin on aivot,vaikka insinöörikoulutus puuttukin.

Toivottavasti annoin haasteen kukakukin on palstalla ja elämä jatkuu Ama

• Haasteen hyväksyn!

Ei minulla ole mitään erivapauksia tai -oikeuksia. Miten tällaista vanhaa vammaista äijää voi kutsua mersuksi? Kovia kolareita on ainakin ollut.

En johdattele ketjuja vaan yritän perustella miksi asiat ovat niinkin ovat. Mielessäni on vanha väite. väite ilman perusteluja ei ole minkään arvoinen.

Usein repäistään jostakin kovantuntuinen otsikko asiasta josta ei juuri tiedetä mitään.

Omien puutteellisten tietojeni varassa yritän perustella ja saada totuuspohjaa. Loukkaahan tuo muita minkäs teet.

• Ruuneperi kirjoitti:

Haasteen hyväksyn!

Ei minulla ole mitään erivapauksia tai -oikeuksia. Miten tällaista vanhaa vammaista äijää voi kutsua mersuksi? Kovia kolareita on ainakin ollut.

En johdattele ketjuja vaan yritän perustella miksi asiat ovat niinkin ovat. Mielessäni on vanha väite. väite ilman perusteluja ei ole minkään arvoinen.

Usein repäistään jostakin kovantuntuinen otsikko asiasta josta ei juuri tiedetä mitään.

Omien puutteellisten tietojeni varassa yritän perustella ja saada totuuspohjaa. Loukkaahan tuo muita minkäs teet.

Ei minun tarvitse päteä palstalla,joten viitauksesi sinne ahonlaidalle ovat tuulestatemmattuja.
        Olet ihana väittelijä,jos kradua tekisin niin mikäettei voisin haastaa sinut.
        Voisin tehdä kustoksen vaikka hyasintinmukuloista joita yritin jyrsiä täällä pimeässä pirtissä.Kaiketi toi ällitälli vaurioitui jo silloin ja on pärjättävä himmenetyllä valloilla.Ama

• Urpo outo
        Ruuneperi kirjoitti:

Haasteen hyväksyn!

Kyllä hurun kutsuminen mersuksi on todella karkeata ivaa. Pitäisi hurun nostaa syyte kunnian loukkauksesta.
        Kyllä hurun porukssa tosiaan tyhmyys tiivistyy...
        Kieli ruskistuu ja oma kehu haisee....

• Ramoona*

Meillä näkyy Aman kanssa olevan montakin yhteistä harrastusta. Kuulun BirdLifen pihabongaajiin ja varsinkin vesilintujen tarkkailu ja valokuvaaminen on mieluista puuhaa. Sinä kalastelet järvellä, me täällä Suomenlahden rannalla. Olemme lunastaneet yleensä vain kaksi verkkomerkkiä, viimeksi maksoivat yhteensä 33 euroa. Keväisin ja syksyisin laitetaan muutaman kerran silakkaverkko, yhdellläkin tahtoo tulla liikaa kerralla. Kesäisin saadaan kuhaa, syksyisin siikaa. Tietysti roskakalaa nousee myös mukana, kiiskiäkin saa kiskoa irti sormet verillä, kun silakat irtoavat verkkoa ravistamalla.Joskus on laitettu kampelasiima ulkoluodon kupeeseen, lasten kanssa ongitaan ja pilkitään , litkalla saa mukavasti sopivia silakkasaaliita.

Espoon ja Tammisaaren välillä yleensä liikumme merellä, nyt innolla odotellaan jäitten lähtöä, jotta saataisiin vene vesille. Haahkoja on kuulemma jo nähty, ja sehän on kevään merkki. Viime viikonloppuna näimme Barösundin lossilla kolme merikotkaa kaartelemassa taivaan sinessä, ja ilahduttavasti ne ovatkin lisäntyneet viime vuosina.
      Kuulun Itämeren kummeihin ja kannan huolta Itämeren tilasta . Saastuttajien nimeämisessä syyttävä sormi osoittaa aiheellisesti itänaapuria, mutta olisi Suomellakin parantamisen varaa. Varsinkin keväällä näkee, millaista moskavettä valuu pelloilta ojiin, puroihin, jokiin ja lopulta mereen.

Maailmanparannusta en minäkään koskaan jätä, en vain enää intoile niin äänekkäästi . Meillä on entisten työkaverusten piiri, kokonnumme kerran kuussa maailmaa parantamaan ja samalla käymme joskus jossain kulttuuritilaisuudessa, vaikkapa taidenäyttelyssä. Aina on parantamisen varaa itsessäkin ja siinä mallissa, mitä nuoremmilleen antaa. Omaishoitajan työ on arvokas lahja paitsi omaiselle, myös yhteiskunnalle. Eihän sitä läheskään tarpeeksi osata arvostaa ja korvaus on aivan alakantissa. Nyt kaavaillaan kotihoidontuen lyhentämisaikaa pienten lasten hoidossa ja kovasti se saa vastustusta. Sehän tietää tungosta päiväkoteihin, ja se onkin jo huomattavasti kalliimpaa yhteiskunnalle...kuten vanhojen ja sairaidenkin laitoshoito. Ehkä tulevaisuudessa on pakkokin ottaa perheiden enemmän itse vastuuta vanhustensa hoitamisesta, kun suuret ikäluokat ovat hoidon tarpeessa, yhteiskunnan resurssit eivät kertakaikkiaan riitä. Silloin toivoisi, että rinnalla olisi vielä rakastava puoliso, jolle on luvannut rakkautta niin myötä- kuin vastamäessä, hyvinä ja huonoina päivinä. Ehkä edes toisella jalat pelaisi, toisella päänuppi.

Lämmin tervehdys sinne Aman maisemaan ja hyvän kevään toivotukset !

• Kiitos Ramoona*,en yleensä pidä sitä faktana,että jokaiseen kananottoon pitäis vastata,nyt sen teen koska puhuttelit minua niin syvältä,kiitos siitä.
        Luonto on se elämänvara josta ammennan voimaa,luulen että huomenna päivä paistaa risukasaankin.
        Olet Ramoona*sitä yhteikuntaluokka,josta köyhä eläkeläinen voi vain haaveilla,mutta tämä kanava on meille kaikille avoin.
        Ja kiitos teille rakkaat ihmiset yhteisitä mukaansatempaavista juttutuokiosta,olette minulle tärkeitä teidän Ama

• Voi hattivatti,tästähän keskeytyi oiva piriste melankoliaan,joka hiipii joskus sisäpiiriini,vaikka yritän sitä poistaa.
      Älkää pelätkö,en ole maanisdepresiivinen,olen kerrankin omaitseni Ama

• Unohtui pois

Koska sinä aloitat puhumisen - yhteiskunnan epäkohdista, tähän mennessä olet sitä samaa jauhanut, kuin ennenkin, ja ylenpalttinen kehuminen, oikein ällöttää.....

• Moderaattori
        Unohtui pois kirjoitti:

Koska sinä aloitat puhumisen - yhteiskunnan epäkohdista, tähän mennessä olet sitä samaa jauhanut, kuin ennenkin, ja ylenpalttinen kehuminen, oikein ällöttää.....

Täällä ei oilein voikaan puhua ja sinä et muuta kirjoittaa kuin haukkua muita. Kyllä tämä palsta on yritetty tuhota kaltaistesi vihaviesteillä ja oikein palstan valloitustakin on yritetty.

Hyvää sunnuntaita rituliinille.

Unohtui Pois oppii kyllä lentotaidon palstalta kun toimeen tartutaan.

• :))
        Moderaattori kirjoitti:

Täällä ei oilein voikaan puhua ja sinä et muuta kirjoittaa kuin haukkua muita. Kyllä tämä palsta on yritetty tuhota kaltaistesi vihaviesteillä ja oikein palstan valloitustakin on yritetty.

Hyvää sunnuntaita rituliinille.

Unohtui Pois oppii kyllä lentotaidon palstalta kun toimeen tartutaan.

No mitä sinä vastasit aloitukseen, - kuulehan älä luule liikoja itsestäsi, täällä saa sanoa mielipiteensä, eikös se ole sinullekin selvä asia.- ei taida olla, kun alat haukkumaan henkilöä.

• kunhan kysyn
        :)) kirjoitti:

No mitä sinä vastasit aloitukseen, - kuulehan älä luule liikoja itsestäsi, täällä saa sanoa mielipiteensä, eikös se ole sinullekin selvä asia.- ei taida olla, kun alat haukkumaan henkilöä.

Ainoastaanko nämä herratko saavat täällä muita kansalaisia herjata,

Reino´5.3.2012 07:02-4
        Siinä on Stalinin ja Hitlerin tasoinen kyyninen kurkunleikkaajatyyppi. Toivottavasti hän ei heittäydy politiikkaan.

Hän voisi julistaa kenet tahansa kansanviholliseksi.
        VASTAA

Ruuneperi5.3.2012 07:510 SULJE
        Timo Räty on juuri sellainen suurmulkku, jonka ay-väki haluaa edustavan itseänsä vihattua työnantajaa vastaan. Olihan meillä Ahonenkin, jonka näkyminen inhotti ketä tähansa.

• huomioitsija
        kunhan kysyn kirjoitti:

Ainoastaanko nämä herratko saavat täällä muita kansalaisia herjata,

Reino´5.3.2012 07:02-4
        Siinä on Stalinin ja Hitlerin tasoinen kyyninen kurkunleikkaajatyyppi. Toivottavasti hän ei heittäydy politiikkaan.

Hän voisi julistaa kenet tahansa kansanviholliseksi.
        VASTAA

Ruuneperi5.3.2012 07:510 SULJE
        Timo Räty on juuri sellainen suurmulkku, jonka ay-väki haluaa edustavan itseänsä vihattua työnantajaa vastaan. Olihan meillä Ahonenkin, jonka näkyminen inhotti ketä tähansa.

Siinäpä ei Palstalaisia haukutakaan,... mikä onkin yks pahimmista virheistä mitä voi palstan kuihtumiseksi tehdä!
        Se vaan ei jonkun tajuntaan mahdu,..

• Jopelkuneiviittiny

Yksi tutuistani oli AY-pomo, sellainen, jonka liiton jäsenet äänestivät määräajaksi vetämään puljua.
      Hänen sanansa tuli mieleeni tuosta Raty-jutusta.
      "Kova homma, kun täytyy koko ajan pitää huoli siitä, puheiden jälkeen kuulijat taputtavat innoissaan ja olalle taputukset ovat hyvä hyvä, eikä lohduttavia."
      Hän sanoi joskus myös, että "poliitikkojen puheet kannattaa tsekata luupin läpi, ennen kuin ottaa ne todesta".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2449
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1912
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1804
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1432
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1375
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      133
      975
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      957
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      948
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    Aihe