Suutariksi jääneet panokset

nobdlubd

Miten pitää toimia jos haulikolla ampuessa kuuluu vain "klik". Onko siinä vaaraa, että se panos räjähtää käsille jos sen ottaa pois aseesta? Ja mitenkä pitää hävittää tuommonen panos? Purkaa vai tekee kylkeen muutaman reiän ja vesiastiaan?

5

1527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turH/M/Vaa

No odota vähän aikaa (noin puoli minuuttia). Sen jälkeen tuskin enää käsiin laukeaa. (esim. kilpailuissa klikkipaukun sattuessa ase ojennetaan avaamattomana tuomarille joka tarkistaa että kyseessä oli laukeamaton panos). Useinhan näissä suurissa erissä ladatuissa halvemmissa kiekkopaukuissa on viallisiakin joukossa.
      Itse olen nuo jostain syystä laukeamatta jääneet vielä kokeillut kerran uudestaan ampua, ja jollei vielä silloinkaan syty, niin sitten vielä kerran toisella haulikolla jossa on tehokkaampi iskuri. No jollei silloinkaan ole lauennut, niin ole avannut etupäästä panoksen ja ottanut haulit pois, jonka jälkeen olen "leikkinyt" polttamalla sen tynnyrissä muitten roskien joukossa.

• toimintahäikki

Ampuja lehdessä oli juuri juttu tuollaisesta tapauksesta. Tapaushan ei ole millään lailla harvinainen, ainakaan jos omistat mossbergin. Ohjeena oli tapauksen jälkeen huutaa kuuluvalla äänellä 3-kertaa ,että "vehkeeni ei laukea" jättää ase maahan ja pyrkiä mahdollisuuksien mukaan eristämään alue. Paikalle soitetaan välittömästi, jos mahdollista, joku pomminpurkamiseen erikoistunut yksikkö, tai henkilö jolla on panostajan tutkinto suoritettu hyväksyttävästi. Iltapäivälehdille on kerrottava välittömästi tästä laillisella ampuma-aseella aiheutetusta vaaratilanteesta.

• Taidat olla

asiantuntija.

• tai aisan tuntija
        Taidat olla kirjoitti:

asiantuntija.

No ehkä kuitenkin vain mielikuvituksessaan asiantuntija... Tai ehkä sen suhteen että vehje ei laukea(jos on edes laukaisukuntoon onnistuttu saamaan)
        Itselläni on kolmelta vuosikymmeneltä käyttökokemusta Mossbergin aseista, eikä ole kovinkaan montaa jänyt laukeamatta.
        Ja noi mitkä on jäänyt Baikalilla, Valmetilla ja Lauronalla laukeamatta on yleensä Mossbergilla paukahtaneet.

• Metsästäjä metsästä

Minulla on laukeamattomuus ollut jo pitkään ongelmana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      282
      6387
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3419
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      3001
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2547
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1862
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1602
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      199
      1582
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1491
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1438
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1353
    Aihe