Kellään kokemusta kyseisestä paikasta? (etenkin hevospuolelta)
Hain yhteishaussa hevosenhoitajaksi, kaksois- tai kolmoistutkinnolla.
Koska olen suomenkielinen, on mun mentävä kielikokeeseen, ja se vähän epäilyttää :/
Mulla ei ole ruotsi kovin vahva, ja varsinkin puhuminen on aika vierasta..
Axxell Brusaby
7
1367
Vastaukset
- _____:______
Hyvä paikka kuulema. Tuo ruotsinkielen osaamattomuus voi tuottaa ongelmia varsinkin luokkaopetuksessa. En tiedä paljonko opiskellaan luokassa jos edes ollenkaan(?). Suurinosa opetuksesta käydään kuitenkin luultavasti itse tallissa ja hevosen kanssa jolloin luultavasti hoidetaan hevosta parettain. Pariksihan voit valita jonkun jakoa osaa edes vähän suomea =) . Tosin luultavasti kaikki osaavat senverran ruotsia/suomea että tulevat toimeen toistensa kanssa edes jotenkin
Ps. En opiskele täällä mutta olen käynyt tuolla tutustumassa. Opiskelen karjaan axxell mutta minullakin oli sama tilanne että ruotsinkieli ei ole kaikkein paras mutta onnekseni yli puolet luokastani puhuu edes jonkinlaista suomea ja itse olen oppinut siinä vieressa ruotsia ihan hyvin :) - jk
Hyvältä kuulostaa, toivotaan että pärjään siellä jotenkin, jos nyt edes pääsen sisälle asti :)
Kaveri opiskeli kyseisessä laitoksessa ja pääsi sisään vaikkea ruotsia osannutkaan :D Hyvä että osasi sanoa häst, joten kielikoetta on turha jännittää! :) Onnea matkaan!
- Työssäkäyvä
Tuskin tota ruotsia paljon tarvitaan.
Sen kun vain ohjaat hevoset lihamyllyyn ja otat talteen valmiin metvurstin.
Liimapuolen koneiden ohjeissa on yleensä ruotsia, kun kerran ruotsista tulevat.
Kyllä siellä sitten opetetaan.
Hyvin se menee, kunhan ei liikaa kiinny niihin kaakkeihin.
Ja hevosen valmistajalle riittää töitä. :)
PS: Muista kysyä aina harjoittelupaikoista, että saisitko herkuista alennusta.- `_-
Taisit lukaista hieman väärin.
- häst
Olen käynyt tutustumassa paikkaan, vaikutti mukavalta. Ymmärtääkseni osa opettajistakin on suomenkielisiä (kaksikielisiä). Eli vaikka opetus tapahtuu ensisijaisesti ruotsiksi, niin opettajat selittää asiat molemmilla kielillä jos tarvetta on.
- brusabyopiskelijanyt
Olen itse kaksikielinen ja olen metsuri puolella mutta ajattelin sanoa tämän. Aluksi ollaan luokassa jonkin aina jokasella koulutuksessa ja ensimmäisenä itse työntekoon pääsevät juuri nämä hevos hoitajat. Tämä koulutus tapahtuu opettajan läsnäolessa suurimman osan mutta puolen vuoden jälkeen voi hevos hoitajat jämään viikonloppusin ja muilla lomilla hoitamaan hevosia, tällöin on työnteko erittäin vapaata kolme kertaa päivän aikana pitää mennä sinne ja ruokkia hevoset. kerran päivässä niillä ratsastetaan/käveletytettään niitä. Suurin piirtein puolet opetuksessa tapahtuvat luokassa. Ja vain ilmoittaakseni niin kouluruoka on täällä itse tehtyä keittiössä ja hyvän makuista, viikonloppu lupaakin voi hakea mutta pitää olla yli 150km koulumatkaa itselläni sitä on suurin piirtein 300km ja menen vain pitempinä lomina kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364590Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763025- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 211501
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851275PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894