Struumaleikkauksesta

Struumallinen

Hei ! Onko jollain viimeaikaista kokemusta struumaleikkauksesta? Olen itse kiireellisenä jonossa ja olisi hyvä kuulla kokemuksianne, miten meni, mitenkä toivuit ja millaista elämä on ollut sen jälkeen? Kiitos !

10

2977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muumi45

      Ite odottelen vielä vastauksia kyseiseen asiaan, leikataanko vai ei.
      Minkähän takia olet joutunut kiireellisenä jonoon? Minulla on puolessa vuodessa kasvanut kyhmystruuma ja tällä hetkellä kokoa 6x4.

    • Struumallinen

      Minulla struuma on toisella puolella korttipakan kokoinen ja kasvaa koko ajan, enimmäkseen sisäänpäin, toiselta puolelta näkyy uloskinpäin pätkä "HK:n sinistä". Hengitys on todella, todella vaikeaa ja struuma painaa äänihuuliin niin, ettei ääntä enää tule ja olen puhetyöläinen.

    • raksukka

      Minulta leikattiin struuma ja koko kilpirauhanen lisäkilpirauhasia myöten pari päivää sitten. Pelkäsin leikkausta todella paljon,mutta ihan hyvin se meni. Kesti reilun 2h. Toipuminen on vasta alkutekijöissään ja olen ollut aika kipeä... mutta uskon, että ei tätä montaa päivää enää kestä näin pahana. Pientä lämpöilyä on ollut ja leikkauskohta on turvoksissa ja mustelmilla. Mun stuuma oli n.6cm kokoinen ja siitä imettiin 100ml nestettä pois. Oli kasvanut sekä sisään- että ulospäin, melkoinen mötkylä!

    • helppo nakki

      Rutineja. Ei kauan kipeä. Toipuu nopeesti. Ekayö vaikein. On nämä poistoletku tiellä.

    • Vajislainen

      Hyvin ne struumaleikkaukset nykyään sujuu! Äidiltäni on leikattu kahdeksankymmentäluvulla ja uudestaan kaksituhattaluvulla, molemmat menivät hyvin. Arpi häviää parin vuoden kuluessa ja kunnollisella lääkityksellä struuma on muisto vain. Äitini ei siis saanut Thyroxin lääkitystä ensimmäisen leikkauksen jälkeen ja siksi struuma kasvoi takaisin. Onneksi nykyään lääkäreillä on enemmän tietoa asiasta. Tsemppiä!

    • struumaton

      Kokeilkaa ihmeessä skleroterapiaa ennen kuin menette leikkaukseen. Skleroterapia on lähes kivuton n. 40 min kestävä toimenpide, jossa säästetään itse kilpirauhanen. Itse halusin hoitaa struuman pois ko. menetelmällä, leikkaus suorastaan puistattaa. Suurin kysta minulla oli n. 4 cm läpimitaltaan.

    • ärsytäääääääääää

      moi itseltänii poistettiin monikyhmystruuma 3 viikoa sitte, patologi löysi siitä pahanlaatuisen kasvaimen. vieläkin turvotus kaulassa ja kipee välillä. taidan tänään soittaa leikkaavalle lääkärille , onko tämä normaalia ;(

      • utelias nökö

        Minkälaiset veriarvot sinulla oli ennen leikkausta ? Siis TSH ja T4V ?


    • Anonyymi

      Mulla oli ennen kilpirauhasen totaali poistoa siis struuman takia leikattiin pois kilpirauhas arvo TSH 3,89 t4V 12

    • Anonyymi

      Minulla tehtiin koko kilpirauhasen totaali poisto struuman takia eli suurentunut kilpirauhanen oli kova paineen tunne kurkussa yskä limaisuutta kuorsausta nivelkipuja jaloissa todettiin kurkun ultraääni kuvassa. Ennen leikkausta arvot TSH 3,89 T4V 11 eli vajaatoiminnan puolella
      Leikannut kirurgi sanoi et oli kilpirauhas tulehdusta kilpirauhanen oli kutistunut 11 g vain paino struumasta löytyi 4 mm karsinooma pesäke ns Piilo syöpä Äidilläni oli myrkky struuma eli perinnöillinen sairaus ja samassa iässä
      Leikkauksen. jälkeen annettiin loppu elämän kilpirauhas hormooni lääkitys tyroksiini ylläpito annos 100 mikg joka aamu välillä arvot vaihtelee lääkitystä joskus säädetty isompaan annokseen nyt syön 5 aamuna 100 mikg 2 aamuna 112, 5 mikrog aikaa löges 7 vuotta nyt todettu liikatoiminta TSH 0. 12 välillä 0.051 hilkoilua, syke korkeella, hirvee väsymys, ärsytys, hermoilu itkuherkyyttä, kurkkuun kasvanut patti ilmeiseti siksi kun jäi leikkauksessa omaa kilpirauhas kudosta sruuma oli tiukasti kurkku torven ympärillä vaikea leikkaus omaa kudosta ei saisi jäädä yhtään sinne voi alkaa kasvamaan uudestaan nyt 18. 8 kurkun uträääni kuvaus sitä odottelen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe