Olen käyttänyt noita yhden päivän piilolinssejä nyt vuoden verran, mutta mietin, tulisiko kuukausilinssit halvemmaksi? Hinnan lisäksi, mitä plussia ja miinuksia päivä- ja kklinsseissä on? Kiitos vastauksista :)
Kuukausi- vai kertakäyttöpiilolinssit?
5
2249
Vastaukset
- kuiva silmä
Kerttikset helpompia, kun ei tarvi puhdistuksesta huolehtia. Kk-linssit läpäsee happea paremmin. Kerttikset kuivahtavat helpommin silmässä, mutta tuntuvat joillakin ehkä vähemmän, kun linssit on ohuempia kuin kk-linssit.
Ohjeena ehkä se, että jos piilaireitten käyttöpäiviä tulee viikossa 4 , niin kk-linssit tulee kyllä halvemmaksi. - piilarikäyttäjä40v.
Kertakäyttölinssit ovat käteviä esim. matkoilla tai satunnaisessa käytössä, mutta jos pitää linssejä lähes joka päivä, niin tulee ehkä vähän halvemmaksi ostaa kuukausilinssit ja nesteet. Riippuu kuitenkin linssistä. Jotkut yötä päivää linssit ovat aika kalliita, mutta esim. biofinity, acuvue piilareissa on hyvä hinta/laatusuhde.
- piilarimies
Oman kokemukseni (ja optikkoni kommenttien mukaan) kertakäyttöiset ovat terveellisempiä, kun on joka päivä puhtaat linssit. Kalliimpia toki kertakäytöiset ovat, mutta sikäli mikäli tavoitteenasi on käyttää piilareita vielä vuosia ja vuosikymmeniä, kannattaa valita omille silmille terveellisin vaihtoehto. Sinun kohdallasi se voi olla toinen kuin minulla.
- 1111ptms
Itse siirryin muutama vuosi sitten kuukausilinsseistä kertakäyttöisiin. MInulla on ilmeisesti aika herkät silmät ja kuukausilinssit alkoivat huolellisesta puhdistuksesta huolimatta tuntua ikäviltä silmissä käyttöajan loppua kohti, varsinkin kesällä siitepölyaikaan. Kertalinssien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja käyttökin on helppoa. Käytän linssejä vain 2-3 kertaa viikossa, joten hinta lienee suunnilleen sama kuukausilinssien kanssa.
- DI
Itsellä yli 10v kokemus erilaisten piilarien käytöstä ja en ymmärrä ollenkaan kuukausipiilolinssien käyttöä. Ehdottomasti kertakäyttöiset. Niitäkin tullut käytettyä montaa eri merkkiä ja aivan ehdoton voittaja on 1-day Acuvue TruEye. Läpäisee happea paremmin kuin mikään muu kertakäyttölinssi tällä hetkellä (noin 95%) eli suunnilleen sama kuin ei linssiä olisi silmässä ollenkaan. Itse en noiden jälkeen voisi mitään muuta edes harkita. Suosittelen todella lämpimästi, varsinkin jos käyttää piilolinssejä pitkiä aikoja kerrallaan ja monena päivänä viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872