.__. Haluaisin oppia...

bgre4

DOddiin, nyt kun olijonkun aikaa sitten ne valinnaisaine-valinnat, olin aivan tuskissani. Olisin voinut otaa saman tien kaikki valinnat, mutta ei. Vain muutaman. Ja nyt vasta tajusin kuinka suuren virheen tein valintoja ottaessani. Käsityöt, kaikki kuvataiteet, liikunta, tietokoneet, ilmaisutaito.... kaikki ovat lähellä sydäntäni tavalla tai toisella. Otin kuvaamataidon, luovan käsityön ja musiikin, koska ne olivat tavallaan isestäänselvyyksiä minulle. Nyt tajuan että en opi mitään uutta, ainakaan kuvaamataidon ja musiikin puolella, sillä olen monta vuotta soittanut piano ja laulannut, ja minulla ka kavereillani on pieni harrastebändi joten musiikki olisi muutenkin lähellä kokoajan, ilman että koulussa kertaisi perusteita. Olen kauan lukenut taiteiden historiaa ja opiskellut erillaisia tekniikoita, ja kun katson kuvaamataidossa tehtyjä töitä... Odotin palojon enemmän.

Nyt vasta tajusin oikeasti kuinka hyödyttömiä kaikki valinnat olivat. Haluaisin oppia saksaa, noh, pitää kai mennä jollekkin erilliselle kurssille. Englanin keskustelukin olisi pitänyt ottaa, ja se toinen myös. Ruotdiakin pitäisi osata, suoraan sanottuna ainoa lause mitä ruotsiksi vieläkään osaan on "Ja älskar dig". ATKT on omasta mielestäni aika turha, sillä koulun koneet alkavat jo oikeasti jäädä niin vanhoiksi että niillä opituilla tiedoilla ei tee mitään.

Harmittaa kun ei voinut valita lukuaineita .__. Vaihdan varmaan nuo pois, ja otan jotain oikeasti hyödyllistä. Ja kympit tuleen noista aineista jotka olen valinnut, olen aina saanut numerotoikkarien annosta lähtien.

Onko kellään kokemuksia valinnaisten vaihdosta näin jälkeenpäin, kun valinnat on jo tehty? Toivottavasti se ei ole mikään mahdoton tehtävä...

2

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valehtelijaliararörg

ei ruotsii pidä osata älä saatana valehtele!

• sdfrrea3t34

Voi helvetti, ota iisimmin hei. Jos haluat oppia niin sitten vaihdat, mutta yleensä ihmiset keskittyy siihen mikä kiinnostaa. Joten ota niitä mikä kiinnostaa.

Missä sä oot koulussa? Itse ainakin pystyin vaihtamaan peruskoulussa ja pystyn nyt lukiossakin.

(Kirjotit muuten tuon ainoan osaamasi ruotsinkielen lauseen väärin, ellei se sitten ollut inhimillinen virhe.) ((Tykkään nussia pilkkuja))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe