Autakaa aloittelijaa

32434234

Olen jo pitkään ajatellut hankkia pelikoneen mutta olen ajatellut ettei minulla ole varaa siihen mutta nyt haluasin tietää mikä olisi hyvä pelikone.

EN halua koota konetta itse eli sen pitää olla valmiina
niin jos voisitte kertoa hyviä pelikoneita jotka maksavat 500-900e valmiina.
Olen itse ajatellut Acer Predator G3610 tietokonetta ja haluaisin myös kuulla palautetta tuosta koneesta ja että onko se hyvä.

jos tiedätte paremman tietokoneen joka maksaa 500-900e kertokaa minulle

Koneen tiedot:
Intel Core i5-2320 Quad-Core 3.0 GHz prosessori
8 GB DDR3 1066 MHz keskusmuisti, maks. 16 GB
1 TB 7200 rpm SATA kovalevy, 2 vapaata kovalevypaikkaa
DVD Super Multi asema
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti 1 GB näytönohjain
High Definition Audio -äänikortti
Gigabit Ethernet
Liitännät edessä: 4x USB 2.0, kuuloke/mikrofoni, Multi-in-1 -kortinlukija
Liitännät takana: PS/2 hiiri/näppäimistöportti, 8x USB 2.0, kolme audioliitäntää, 2x USB 3.0, RJ-45, DVI, HDMI
Mitat (K x L x S): 41.8 x 18 x 43.65 cm
Windows 7 Home Premium 64-bit (Nordic) käyttöjärjestelmä

JA koneen pitäis pyörittää battlefield kolmosta normi krafiikoilla

28

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se pelaa, joka ..

Ei me tiedetä mitään halpoja pelikoneita.

• asrokki

Ei tuo kovin hyvä ole. Näytönohjain on melko alitehoinen. Muisti on myös aivan älyttömän hidasta. 900 on jo hyvä budjetti ja sillä hinnalla kannattaa kasauttaa liikkeessä. Kasaus maksaa noin 50e eli sen voi säästää itse kasaamalla mutta jos haluaa valmiin, niin kasauttaa koneen.

Näin tekemällä saat koneen jonka käyttöikä on paljon pidempi. Voit esimerkiksi päivittää koneeseen uuden näytönohjaimen myöhemmin, kun osat on valittu fiksusti tai voit viritellä konetta joskus myöhemmin kun tehot alkavat loppua, eikä maksa mitään lisää. Vaikka et tietäisi näistä tällä hetkellä mitään, niin asiat ovat helppoja oppia.

Tässä on esimerkki ihan hyvästä koneesta. Hinta on 1000e mutta sen saa alle 900 kun hieman vaihtaa osia ja valitsee ne itse ostoskoriin. Esimerkin kone on peleissä noin 80% tehokkaampi kuin ehdottamasi acer. Jos hinnan haluaa alle 900, tehoeroa on silti noin 40% mainitsemaasi koneeseen.

• ssssssssss4sssssssss

• dora

Haha, tämän viestin voi aloittelija ignorata.
        Ei mitään tietoa tietokoneista.

DDR3 muisti on tällä hetkellä nopeinta muistia mitä on ja sitä parempaa voi vain odotella teknologian kehittyessä.

Tuo näyttis on juurikin sopiva pelaamistarkoitukseen. Tästä seuraavat gtx mallit saattavat jo mennä sinne 300 euron pintaan yksittäin ostettuna. Tästä voit katsoa vertailun -> http://muropaketti.com/artikkelit/naytonohjaimet/nvidia-geforce-gtx-550-ti-gf116-palit,2

• Itse suosittelisin että valikoit osat ja kootat koneen jossakin ATK liikkeessä..

• asrokki

Saat paremman kun kasautat vaikka tuolla silentrigissä. Tuo jälkimmäinen on vielä paljon huonompi kuin ensimmäinen.

• e23dfds

Miten toi jälkimmäinen voi olla huonompi ku se jälkimmäinen on viel kalliimpiki

• e23dfdc
        e23dfds kirjoitti:

Miten toi jälkimmäinen voi olla huonompi ku se jälkimmäinen on viel kalliimpiki

ja muuten vielä että voiko tohon predatoriin vaihtaa jotenkin osia

esim

että ostan sen ja huomaan että tarvitsen uuden näytönohjaimen ja sitten laitan sen koneeseen kiinni

• asrokki

Jälkimmäisessä on sekä huonompi prosessori (vain kaksi ydintä vs neljä) että näytönohjain jos sitä verrataan aloitusviestin kokoonpanoon. Paljonko aloitusviestin kone maksaa?

Voit vaihtaa näyttiksen myös pakettikoneeseen. Rajoituksia saattaa asettaa esimerkiksi virtalähde ja sitä ei noissa spekseissä kerrota. Muutoin ei pitäisi olla ongelmia. Riittävän hyvä prosessori on myös välttämätön, että päivityksestä saadaan kaikki irti. Prosessorikaan ei siis saisi jäädä myöhemmin pullonkaulaksi. Aloitusviestin koneessa prossu on kohtuu hyvä.

• ggggggsdd

votiko viel sanoo mielipitees tästä koneesta

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18954/dcvdb/Acer-Predator-G3120-AMD-II-X4-645-8-GB-1-TB-NVIDIA-GTX-550

AMD Athlon II X4 645 Quad-Core 3.1 GHz prosessori
        8 GB DDR3 1066 MHz keskusmuisti, maks. 16 GB
        1 TB 7200 rpm SATA kovalevy, 2 vapaata kovalevypaikkaa
        DVD Super Multi asema
        NVIDIA GeForce GTX 550 Ti 1 GB näytönohjain
        High Definition Audio -äänikortti
        Gigabit Ethernet
        Liitännät edessä: 4x USB 2.0, kuuloke/mikrofoni, Multi-in-1 -kortinlukija
        Liitännät takana: PS/2 hiiri/näppäimistöportti, 8x USB 2.0, kolme audioliitäntää, 2x USB 3.0, RJ-45, DVI, HDMI
        Mitat (K x L x S): 41.8 x 18 x 43.65 cm
        Windows 7 Home Premium 64-bit (Nordic) käyttöjärjestelmä

• asrokki

Prossu on selkeästi huonoin kaikista. Athlon II on sen verran heikko ettei uutta pelikonetta kannata sillä ostaa. Muutenhan tuossa on hyvin samat roippeet kuin aloituskokoonpanossa. Jos nuo kolme konetta ovat saman hintaisia, on aloituspostin kone selvästi paras.

Acerista sen verran vielä, että merkillä on perstuntumalta aika paljon ongelmia ainakin läppäripuolella. Tekee pakettikoneitakin ehkä halvimmalla mutta saattaa sitten näkyä ikävästi eliniässä. Mitään tilastollista faktaa tosin ei löydä mistään.

• asrokki

Siis koneen kasaaminen osista (ja mahdollinen kasauttaminen) on juuri siitäkin syystä hyvä, ettei tarvitse ottaa huonoimpia ja halvimpia komponentteja, vaan ne voi valita. Koneen voi siis kasata jonkin verran edullisemmista roippeistakin mitä tuossa 1000 koneessa on mutta huonoimpia ei yleensä ole mielekästä ostaa. Myös hiljaisuuteen panostaminen on mahdollista ja niin tuossa 1000 esimerkissä on tehtykin. Siitäkin voi tinkiä.

Kotelohan noissa pakettikoneissa on aika menevän näköinen mutta sisältö edullisemmissa koneissa on sitten sitä mitä voi odottaakin, eli halvinta. Jos ongelmia tulee, on syynä yleensä virtalähde tai mahdollisesti myös emolevy tai heikohko jäähdytys. Muutoin rauta on aika vakiota ja kestää melko hyvin. Huonon virtalähteen huonoin puoli on se, että se voi hajottaa koko koneen levitessään. Itse ostin aikoinani yhden koneen huonolla virtalähteellä mutta se ei tuhonnut muita osia hajotessaan.

• Samatyyppi

Kun olen vielä aloittelija näissä kone asioissa niin voitko kertoa että mikä merkitys prosessoreilla on tietokoneissa kun olen ajatellut ostaa tuon viimeisimmän ja sitten jos tulee tarve niin ostaisin uuden ja paremman prosesdorin

• dora
        Samatyyppi kirjoitti:

Kun olen vielä aloittelija näissä kone asioissa niin voitko kertoa että mikä merkitys prosessoreilla on tietokoneissa kun olen ajatellut ostaa tuon viimeisimmän ja sitten jos tulee tarve niin ostaisin uuden ja paremman prosesdorin

Prosessori käsittelee esimerkiksi ohjelmia mitkä ovat windowsissa yhtä aikaa päällä,sekä peleissä latausikkunoita ja tapahtumia. Mitä tehokkaampi prosessori, sitä liukkaammin pelit latautuvat.

• asrokki

Prosessori on vähän kuin tietokeen aivot eli se suorittaa ohjelman käskyt. Prosessri on yksi keskeisistä koneen nopeuteen vaikuttavista tekijöistä.

Prosessorin päivittäminen on vähän kaksipiippuinen asia. Tuohon kantaan ei kovin hyvää prosessoria edes saa. Paras on melko varmasti phenom II X6 1100 mutta kuitenkin huompi peleissä kuin esimerkiksi aloitusviestin koneen prossu. Toisekseen emolevyn biosin pitää tukea päivitettävää prosessoria, että päivitys on mahdollinen. Lyhyesti sanottuna ei kannata. Osta kone missä on riittävä prossu, näytönohjaimen päivitys on paljon yksinkertaisempaa ja kannattavampaa.

• Sama1111-

Mutta jos ostaisin sen toisen koneen mitä ehdotin vedon.comista niin onko siinä parempi prosessori kuin tässä viimeisimmässä?

• Arvausolipääl
        Sama1111- kirjoitti:

Mutta jos ostaisin sen toisen koneen mitä ehdotin vedon.comista niin onko siinä parempi prosessori kuin tässä viimeisimmässä?

Cdon.com sivulta siis.

• asrokki

On se selvästi parempi. Näytönohjain on huonompi eli paketista vedettynä pelit toimiva tällä viimeisimmällä kyllä paremmin. Selkeästi paras kone noista kolmesta on tuo ensimmäinen aloitusviestin kone.

• sama1111

mutta siis jos ostan cdon.com sivulta tuon koneen niin voisin sitten myöhemmin ostaa siihen paremman näytönohjaimen?

• asrokki

Katsoin acerin sivuilta mikä virtalähde tuossa on ja 500w siellä pitäisi olla. Jonkinlainen päivitysmahdollisuus saattaa siis olla. Virtalähteen pitäisi täyttää kaksi vaatimusta eli riittävä teho ja riittävät liitännät. Täyttä varmuutta ei siis ole mutta luulisin, että tuohon jonkin paremman näyttiksen saa. Liitäntöjä saa yleensä vedettyä myös adaptereilla, jos tuossa ei sopivaa liitintä ole. Tainnut äskettäin hintakin tippua tuossa koneessa 750->700.

Prossuhan tuossa on kaksiytiminen eli ei mikään huippu tulevaisuutta ajatelle. Varovasti arvioiden pelinopeuden voi kyllä varmaan kaksin-kolminkertaistaa ennen kuin pahoja ongelmia prossun puolelta tulee. Virtalähde tulee nykyisillä virrankulutuksilla ja liitännöillä todennäköisesti nopeammin ongelmaksi.

• Samasama

Mulla on nyt joku ei pelaamiseen tarkoitettu kone mikä on nimeltään
      acer aspire m3203 ja se pyörittää battlefield kolmosta iha hyvin paitsi kone vaan pitää ihan hirveen kovaa ääntä niin jos voisit kertoa että paljonko tää mun nykyinen kone on parempi ku tuo cdon.com kone ja aloitusviestin kone kun olen ajatellut sitä että jos tää mun kone pyörittää tota peliä ihan hyvin tai no jossain peleissä fps on joku 15 eli peli menee vähä niinku melkei kuvasarjana niin eiks se oo iha varmaa että kaikki noi koneet on parempia pelaamiseen mitä tää mun kone nyt.

• asrokki

On ne vähän parempia. Katos mikä prossu siinä on nykyisessä koneessa on. oma tietokone -> ominaisuudet. Ja selvitä mikä virtalähde koneessa on. Avaa edestä katsottuna koneen vasen kylki. Takana on todennäköisesti pari ruuvia ja kyljen saa työnnettyä/ nostettua tms irti.

Saat tuosta nykyisestä paremman pelikoneen ostamalla uuden näyttiksen kuin ostamalla jonkun noista ehdottamistasi koneista, jos koneesi virtalähde on riittävä. Tässä on kuvia virtalähteen liittimistä. Katso millaisia on vapaana.

http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

• sama333

okei no tääl luki että
      AMD athol(tm) II x4 630 processor 2.80 GHz

ja katon sen virtalähteen myöhemmin tänään

• sama11111

Okei no katoin sen virtalähteen ja se oli tollane pitkä ja valkonen
      mut en tiiä ku laskin et siin oli 12 johtoo toiselpuolel mut siin oli kans yks tyhjä paikka että se on joko 20 pin ATX main power cable tai 24 pin ATX main power cable mutta en ole varma mutta siinä sen johdon takana tais olla samanlainen paikka tai melkein samanlainen paikka tollaselle pitkälle mut se oli vaan musta

• sama11111111

ja ainii siin virtalähtees oli tälläne tarra mis luki että
        model no. atx-250pa(1pf)
        dc input: 220-240v-,3. 15a,50Hz
        dc output 250w ja sit siin oli 3 riviä jotain muuta tosta outputista mut en tiiä onkse tärkeä
        mutta jos tarviit niitä tietoja niin voin kyl kirjottaa ne

• hhhrr

Jos budjetti puskee vastaan niin lähtisin tästä ajattelumallista:
      - Ostan hyvä perusrungon, joka kestää useamman vuoden päivittämättä (Kotelo, prosessori, emo) ja joka tukee hyvin lähitulevaisuuden komponenttipäivityksiä väyliensä puolesta.
      - Tingin osista jotka minun on itse helppo vaihtaa, ts. muistit, näytönohjain, kovalevy.

Toki pelaajaa voi kirpaista ostaa hitaampi näytönohjain tässä vaiheessa, mutta mieluummin sitä koneessa on hyvä ja pitkäkestoinen emo ja prosessori ja päivittelee muita osia yksi kerrallaan. Varsinkin näytönohjaimissa hinnat syöksyy todella nopeasti alas, eli vuoden päästä olet jo säästänyt rahaa jo reippaasti enemmän kuin mitä tarvitset tämän hetken parhaiden näyttisten ostoon.

• asrokki

Virtalähde on 250w eli ei voi mitään tehokasta näyttistä laittaa. Periaatteessa virtalähteen voi vahtaa mutta se on hieman isompi homma kuin näyttiksen vaihto. Ei kuitenkaan mikään vaikea jos osasit koneen kyljenkin avata :) Prossuhan tuossa vanhassa koneessasi on kaksiytiminen versio tuosta viimeisestä ehdotuksestasi eli ei mikään täysin käyttökelvoton.

Itsekin suosittelisin, että tilaat jostain liikkeestä konepaketin valmiiksi kasattuna kotiovelle. Saat paljon pitkäikäisemmän koneen kun komponentit on valittu järkevästi. Näissä valimiissa on noita budjettiosia, joista kukaan ei itse konettaan kasaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe