Lähdössä Filippiineille?

Mabuhay!

Onko kukaan lähdössä Filippiineille huhtikuun alussa? Millä yhtiöllä? KLM tarjosi Frankfurt-Manila suora n.900 euroa samoin Intia-keskuksen tarjous oli samaa luokkaa.
Hintaerot näyttävät olevan pieniä mutta tuntuu että suorat lennot ilman koneenvaihtoa on se mistä olen valmis maksamaan

41

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dcavssxx

      Ja nimenomaan saksasta etsit lentoa manilaan??

      • Mabuhay2

        Jep! Manila sen takia että en tarvitse siellä mitään taxi - enkä hotellipalveluita. Kaikki on hoidossa, nouto, asuminen.
        Vain se lennon optimointi.
        Itse asun Pohjanmaalla jolloin lentojen hinta ei ole koko reissun hinta: junalippu P-maa Hki -Pmaa, mahdollinen yöpyminen Stadissa. Joskus matkan mukavuus on tärkeämpää kuin juosta "ylihalpojen" hyppylentojen perässä...Intia keskuksen tarjous 900 oli Kuala Lumpurin kautta..mitä H-viä minä teen Malesiassa?
        KLM:n suoralento Hki-Frankfurt-Manila näyttää edelleen olevan se paras vaihtoehto?


    • Cathay/ Finnair

      Täysin järjenvastaista lentää ensin Keski-Eurooppaan vaihtamaan ja sitten lähes samaa reittiä takaisin Aasiaan. Ajanhaaskausta. One world lennot yhdellä vaihdolla Hong Kongissa ja olet 13 Tunnin päästä Manilassa ja ainakin itse lensin reitin alta 1000 Euroa vastikään

      • Mabuhay3

        Kiitos vastauksista Cathay ja Pleasant! Onko kyseessä Finnairin lento suoraan Hong Kongiin ja sieltä välittömästi Cathaylla Manilaan? tämä KLM:n lento suoraan Frankfurtista Manilaan kestää n.20 tuntia. Tuon tarjouksen sain paikalliselta matkatoimistolta joka periaatteessa näyttää hyvältä.

        Totta...20 tuntia putkeen "putkessa" ei välttämättä ole miellyttävä kokemus, en osaa sen enempää sanoa kun ensimmäistä kertaa olen lähdössä Euroopan ulkopuolelle.
        Ihmettelen vain miten koneen vaihdolla matkustusaika voi lyhentyä 7 tunnilla?
        dcavssxx: Saksa/Frankfurt oli vain matkatoimiston ehdotus, kaikki "portit" ovat auki.
        Todella "takapiruna" on ollut tuo Hongkong koska minulla on kaveri Fuzhoussa ihan HK:n lähellä. Hän on pyytänyt käymään.
        Aikaa minulla on eli yksi vaihtoehto olisi jäädä paluumatkalla HK:iin/Fuzhou´hun ja jatkaa sieltä muutama päivä myöhemmin Suomeen.


      • Cathay/ Finnair
        Mabuhay3 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista Cathay ja Pleasant! Onko kyseessä Finnairin lento suoraan Hong Kongiin ja sieltä välittömästi Cathaylla Manilaan? tämä KLM:n lento suoraan Frankfurtista Manilaan kestää n.20 tuntia. Tuon tarjouksen sain paikalliselta matkatoimistolta joka periaatteessa näyttää hyvältä.

        Totta...20 tuntia putkeen "putkessa" ei välttämättä ole miellyttävä kokemus, en osaa sen enempää sanoa kun ensimmäistä kertaa olen lähdössä Euroopan ulkopuolelle.
        Ihmettelen vain miten koneen vaihdolla matkustusaika voi lyhentyä 7 tunnilla?
        dcavssxx: Saksa/Frankfurt oli vain matkatoimiston ehdotus, kaikki "portit" ovat auki.
        Todella "takapiruna" on ollut tuo Hongkong koska minulla on kaveri Fuzhoussa ihan HK:n lähellä. Hän on pyytänyt käymään.
        Aikaa minulla on eli yksi vaihtoehto olisi jäädä paluumatkalla HK:iin/Fuzhou´hun ja jatkaa sieltä muutama päivä myöhemmin Suomeen.

        "tämä KLM:n lento suoraan Frankfurtista Manilaan kestää n.20 tuntia."


        Kyse on varmaankin kokonaislentoajasta Helsingista Frankfurtin kautta Manilaan,..kuten listasta näet nykykalustolla 17 tuntia alkaa olla maksimi.

        Maailman kymmenen pisintä välilaskutonta reittilentoa ovat

        1. Newark - Singapore, Singapore Airlines 15,345km (18:50)
        2. Los Angeles - Singapore, Singapore Airlines 14,114km (17:20)
        3. Mumbai - Atlanta, Delta Air Lines 13,695km(17:00)
        4. Johannesburg - Atlanta, Delta Air Lines 13,582km (16:15)
        5. Dubai - Los Angeles, Emirates 13,420km (16:35)
        6. Los Angeles - Bangkok, Thai Airways International 13,309km (17:30)
        7. Dubai - Houston, Emirates 13,144km (16:20)
        8. Dubai - San Francisco, Emirates 13,041km (16:00)
        9. New York - Hong Kong, Cathay Pacific 12,990km (16:00)
        10. Newark - Hong Kong, Continental Airlines 12,980km (15:50)


    • Pleasant flight

      Jos matkustusmukavuudesta puhutaan, niin itselleni ainakin tällaisilla pitkillä siirtymillä kelpaa hyvinkin kahden vaihdon lennot. Alkaa nimittäin olemaan melko pitkiä minuutteja kaikki 5 tunnin lennon jälkeen mikäli uni ei koneolosuhteissa maistu.
      Parin tunnin vaihdon ja jalottelun jälkeen sen sijaan menee taas kivuttomammin uusi etappi.
      Tämä on toki yksilökohtaista ja tuo jonkin verran lisää matkustusaikaa, mutta siitä tässä ei tainnut olle kyse.

    • Tämähän on ikuisuuskysymys, miten kukanenkin haluaa lentää. Mietin asiaa pitkään, kun lensin jouluksi Manilaan. Päädyin lentämään pidemmän kaavan mukaan, koska minua ei pitkällä lomalla noin 5 tuntia pitempi lento haitannut. Pariisissa oli 1.5h vaihtoaika, Honkkarissa 1h 45 min ja ne meni sutjakkaasti.
      Turhaan ei ole pojat kehuneet näillä palstoilla Cathay Pasificin palveluja.
      Lounaalla kolme eri ruokailuvaihtoehtoa, ja aamiaisella kaksi ja tietysti juomat ilmaiseksi päälle. (Pariisiin saakka lennettiin Finnairilla, joka tuntui vähän neuvostoaikaiselta Cathay Pasificiin verrattuna, kahvin ja kuivan sämpylän sai talon puolesta).
      Välikössä oli vielä puffetti, josta sai hakea syötävää ja juotavaa.
      Lähtiessä annettiin vielä eväspussi mukaan.
      Lippu maksoi muistaakseni noin 900 euroa.
      Huhtikuussa menen BKK:hon Finnairin suoralla.

    • Cathay/ Finnair

      Niin. Finnair lentää Hong Kongiiin noin 9 tunnissa ja siitä vaihto Cathayn Manilan noin 2 tunnin lentoon. Olen lentänyt Manilaan kerran KLM.n suoralla Amsterdamin kautta ja etenkin paluulento oli yhtä tuskaa 14 tunnin kestoineen. Myös 2 hypyn reittiä kokeilin 2008.--Etihad Milanon ja Abu Dhabin kautta Manilaan. Koneet olivatten hienoja ja palvelu ruokineen moitteetonta mutta kokonaismatka-ajaksi tuli 26 tuntia jota voi kyllä pitää rankkana. Viime Marraskuussa lensin Turkish airlinesillä Istanbulin ja Hong Kongin kautta Manilaan. Hulppea Boeign 777, ruoka oli parasta mitä turistissa olen syönyt ja hinta/ laatusuhde kohdallaan kokonaishinnan jääneen alta 700 Euroa .

      Muistahan että jos piipahdat Kiiinassa Hong Kongin ulkopuolella tarvitset viisumin. Itse hain roopuskaa Makatilta ja sain sen päivässä piipahtaen siten Shanghaissa .

      • Mahuhay

        Cathay: Kiitti Makati vinkistä! Se viisumin haku menisi samalla kun käydään syömässä Jollibeessa!
        Asiaan:(lol) entäs noi Finnairin lentolippujen hinnat tuossa pääsiäisen aikaan? kävin Finnairin sivuilla ja juuri noi Finnair/Cathay hinnat oli järjettömät: 1656 €!https://www.finnair.com/pl/AYOnline /wds/Override.action?
        Hong Kongissa vaihto olis PAL.. onko tuo "One world " yhteys Cathaylla halvempi?
        Outoa jos näin on kun sitä ei heti finnairin sivuilla tarjottu.


    • jesusofsuburbia

      Eikös se ole ihan sama sitten lentääkö yhellä vai kahella stopilla, kun sinne frankfurt:iin pitäis ensin lentää.... cathayllä tällä hetkellä tuo väli tonnin ja rapiat, china southernilla alkaen 740,- China southernilla usein euroopasta KLM operoijana. http://www.halvatlennot.fi/Hae/HEL-MNL/2012-4-2/2012-4-16/FI/ toivottavasti ei joku viivamies käy taas mun kimppuun täällä, kun ehdottelen tällasia :)

      • Henkselit paukkuuko?

        Ottiko noin koville?
        Ei sillä ole väliä onko yksi vai kaksi stoppi, mutta sillä on väliä, jos matka kestää kotia yli 50 tuntia, vaatii nukkumisen Hong Kongin lentoasemalla taikka Moskovassa ja tässä tapauksessa Guangzhoun penkeillä taikka vaihtoehtoisesti hotellissa, tällöin 740 euron lipun hinta muuttuukin ihan toisenlaiseksi, taksit hotelille, hotellihuone, ruoka kustannukset. Mut, kun sinä et osaa ajatella sitä asiaa ollenkaan, kun ostat lippuja, tuossakin esimerkissäsi matkalle tuli takaisinpäin aikaa 44 tuntia.

        Ymärrän tosin, jos matkustaa yksin, olen itsekkin reissannut monasti tuonne pisimillään 30 - 35 tuntia, todella puuduttavaa odottaa tyyliin 6 tuntia jossain Honkkarissa jne. Perheen kanssa matkustaessa maksan ilomielin vaikkapa parisataa enemmän per pää, ja meen Cathaylla Cebuun 20 - 25 tuntia matka, laukut menee itsestään, ei tarvi tsekata itseään jatkuvasti lennoille, loistava palvelu ja luotan koneisiin. Nyt vakavasti harkinnassa ottaa seuraavalla kerralla lennot suoraan finskilä honkkariin, voi laskea lähemmäs 9 tunnin säästö matka aikaan, pari yötä Honkkarissa vanhoja muistoja verestelemässä ja sit lento cebuun, tosin pakko varmaan luopua periaatteesta ja ottaa halppilentoyhtiö Honkkari - Cebun välille, pitkin hampain, mutta ajattelen lasten jalkoja kun säästän ajassa, me halutaan olla perillä nopsasti.


    • jesusofsuburbia

      Taaskaan, niinkuin en aikasemminkaan lentolippu keskustelussa, ehdottanut sulle enkä sun perheellesi mitään lentoja. Niinkuin kaikki järkevät ihmiset ymmärtää, tuo linkki minkä laitoin, sisältää useamman muunkin lennon, ei ainoastaantuon alkaen 740,- china southernin, mutta sun oli nyt pakko takertua juuri siihen. Siinä oli muuten paluulento 24tuntia eikä 44tuntia, nämä katsos muuttuu montakertaa päivässä... Siellä oli muuten samalla yhtiöllä 57tuntiakin kestävä paluulento, olisit vittuillu sillä :D Ketjun aloittajalle sellainen vinkki, että kun liittyy finnairin plussaan, niin saa tarjoukset suoraan sähköpostiin, finsikillä oli juuri hetki sitten 599,- tarjous honkkariin. Tähän odottelen noin 3-5 vittuiluvastausta tyyliin haittaakse jos sanon muuta pissisjuttua ;) ja itelles tietysti plussat ja mulle miinukset.

      • Henkselit paukkuuko?

        Et pystynyt sitten kuitenkaan kirjoittaan loppuun asti asiallisesti? Melkein , mutta lopussa alkoi pillittäminen.

        "Taaskaan, niinkuin en aikasemminkaan lentolippu keskustelussa, ehdottanut sulle enkä sun perheellesi mitään lentoja. "

        Tää, ehkä tulee sinulle yllätyksenä, mutta tämä on julkinen keskustelupalsta, ja julkisen ja ohjaamattoman keskustelun idea on se, että sana on vapaa ja keskusteluun voi osallistua kuka tahansa. Tämä ilmeisesti ei ole ihan selvä sinulle? Liekö aikainen aamuherätys tai ahdistava työ, mikä mahdollisesti estää sinua käyttäytymästä asiallisesti?


      • LCC
        Henkselit paukkuuko? kirjoitti:

        Et pystynyt sitten kuitenkaan kirjoittaan loppuun asti asiallisesti? Melkein , mutta lopussa alkoi pillittäminen.

        "Taaskaan, niinkuin en aikasemminkaan lentolippu keskustelussa, ehdottanut sulle enkä sun perheellesi mitään lentoja. "

        Tää, ehkä tulee sinulle yllätyksenä, mutta tämä on julkinen keskustelupalsta, ja julkisen ja ohjaamattoman keskustelun idea on se, että sana on vapaa ja keskusteluun voi osallistua kuka tahansa. Tämä ilmeisesti ei ole ihan selvä sinulle? Liekö aikainen aamuherätys tai ahdistava työ, mikä mahdollisesti estää sinua käyttäytymästä asiallisesti?

        Tuli Air Francen uutiskirje sähköpostiin.
        Hong-Kong 629e,lähtö viimeistään 15.6,tähän kun ottaa kaveriksi minkä tahansa Manilaan lentävän yhtiön,niin 800e olis melko realistinen hinta.
        Kannatta matkata käsimatkatavaroilla,koska joutuu menemään kahdella lipulla ja matkatavarat todennäkoisesti jäisivät pariisiin.


    • Balicasag

      Eipa ole tullut lennettya aikoihin Suomen ja Aasian valilla, mutta joku kertoi, etta oli loytanyt Cathay Pacificin (Euroopan lento Finskilla ja siita Aasiaan Cathaylla) jarkevan hintaisen lennon valille Helsinki - Joku Kaupunki Euroopassa - Hong Kong, vertaa piste fi nimiselta saitilta. Hong Kongista sitten Manilaan Cathaylla, PALilla tai Cebu Pacificilla. Matka-aika vaan taitaa noilla kahden valilaskun lennoilla venahtaa yli vuorokauteen ja sen minka ajassa saastaa, rahassa haviaa. Jos Itse lahtisin tuollaiselle kiertomatkalle, niin suosisin Cathay Pacificia ihan vain matkustusmukavuuden vuoksi. Tai totuuden nimessa pitaa kylla sanoa, etten ole lentanyt tuota valia kuin SAS:lla ja Finskilla. Cathayta on tullut sitten kaytettya muutoin muutaman sadantuhannen mailin edesta ja hienosti on pelannut.

      Taisi muuten olla Milanon kautta Honkkariin ja se Cathayn Milanon lento saapuu Honkkariin aikaisin aamulla, joten siita paasee sujuvasti siirtymaan vaikka uuden Check-in kautta Manilaan puolen paivan aikoihin.

      • kkkkkkk???????

        Koska KLM on ruvennut lentämään Saksasta, kun kyseessä on hollantilainen yhtiö ja yleensä kyllä lentää Amsterdamista.


    • Mabuhay3

      sori kkk Cathay ja muut!
      Heitin nuo kenttätiedot ihan 2 viikkoa vanhasta muistinvaraisesta printistä! Tässä faktat: Lento on todellakin Amsterdamista.
      Oikeat konetiedot 31.3: KL 1168 HKI Ams 1400 -15.30 AMS Mla KL807 20.40 - 18.25=8 6 tuntia(paikallisia aikoja) tekee 14 tuntia hintaan 967,68€
      Lähtö olisi pääsiäisen aikoihin, nähtäväksi jää miten tästä hinnat muuttuvat, se selviää maanantaina.
      Kiitoksia vinkeistä ja paalam!

    • Cathay/ Finnair

      Luullakseni lähes kaikki etsivät sitä edullisinta lentomatkaa Aasiaan ja Filippiineille mutta asioilla on joskus kaksi puolta.

      Tuossa aiemmin kerroin lentäneeni Turkish Airlinesillä Hong Kongiin josta sitten jatkot Philippine airlinesillä Manilan kautta Mindanaolle. Takasin tullessa lentoni Cagayan de Orosta oli 1 tunnin myöhässä mutta jatkoni Hong Kongiin samaisella yhtiöllä antoi 3 tunnin vaihdon Manilassa jota pidin täysin riittävänä. Ninoy Aquino oli kuitenkin aivan sekaisin ja kiertelimme kenttää yli tunnin ja verenpaine nousi huomattavasti koska vaihtoaikaa jäi vaivaiset 50 minuuttia. Jouksutreeniä läpi passin ja turvatarkastuksen Hong Kongin lähtöportille mutta liikennerajoituksista johtuen jatkolento olikin 90 min myöhässä.

      Hong Kongiin jäi vaihtoon tasan tunti, läpi passintarkastuksen hakee pakaasi,.ja olin Check in.ssä viimeinen koneen aikataulutettuun lähtöön aikaa 40 minuuttia. Tuli nimittäin kiire, ruuhkaa kentällä ja lähtöportti automaattijunamatkan perässä. Ehdin. Oline viimeinen ja ovet suljettiin jälkeeni!

      Ketjutuksessa,..eli kun koko matka samalla lipulla( ja samaa alianssia) on se hieno piirre että et jää pulaan kuten mulle olisi käynyt Hong Kongissa jos en olisi ehtinyt Istanbulin lennolle. 2 tunnin perästä oli kyllä Finnairin suora Hesan lento mutta tuskin alta 1000 Euron olisin päässyt Recaroille istumaan? Eli sen minkä säästää hinnassa ennen matkaa voi koitua kalliiksi jatkossa etenkin jos lentolippu varattu sieltä edullisimmasta luokasta. Ja mitä enemmän on niitä vaihtokenttiä on sitä alttiimmaksi reitti tulee vastoinkäymisille.

      Summa summarum

      Lennän jatkossa One World lennot Hong Kongin kautta Manilaan tai Cebuun ja maksan 200 Euroa extraa,..jos aikataulut menee pieleen minut liputetaan automaattisesti ilman lisäkuluja perille ja tarvittaessa majoitetaan ilmaiseksi.

      Kun tarpeeksi matkustaa sitä viimein oppii jotakin,..:)

      • Cathay/Finnair, mulla oli tuommoinen lento jouluna ja tykkäsin hommasta. Laukut meni Manilaan, palvelu pelasi, boarding cardit sai jo Helsingissä. Vaihdot sopivan mittaisia. Istuinpaikat sai tietysti varata netissä. Ja koko lento samaa firmaa.
        Sama lento löytyy fly.fi tai napsun sivuilta.
        hinta/henkilö
        Hinta yhteensä, sis. verot 878,21 €
        Meno - Tiistai 06 joulukuu, 2011
        Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
        Helsinki
        Suomi Paris Charles De Gaulle
        Ranska 09:25 11:30 CX1440
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoyhtiö Finnair
        Paris Charles De Gaulle
        Ranska Hong Kong
        Hong Kong 13:00 07:20
        7 joulu CX260
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Hong Kong
        Hong Kong Manila
        Filippiinit 09:05
        7 joulu 11:10
        7 joulu CX901
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoaika: 19t 45min
        Vaihda meno
        päivää
        Paluu - Maanantai 02 tammikuu, 2012
        Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
        Manila
        Filippiinit Hong Kong
        Hong Kong 19:55 22:00 CX902
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Hong Kong
        Hong Kong Milano Malpensa
        Italia 00:45
        3 tammi 07:15
        3 tammi CX233
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Milano Malpensa
        Italia Helsinki
        Suomi 10:25
        3 tammi 13:30
        3 tammi CX1461
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoyhtiö Finnair
        Lentoaika: 23t 35min
        Vaihda paluu


      • From Cebu
        tapsu55 kirjoitti:

        Cathay/Finnair, mulla oli tuommoinen lento jouluna ja tykkäsin hommasta. Laukut meni Manilaan, palvelu pelasi, boarding cardit sai jo Helsingissä. Vaihdot sopivan mittaisia. Istuinpaikat sai tietysti varata netissä. Ja koko lento samaa firmaa.
        Sama lento löytyy fly.fi tai napsun sivuilta.
        hinta/henkilö
        Hinta yhteensä, sis. verot 878,21 €
        Meno - Tiistai 06 joulukuu, 2011
        Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
        Helsinki
        Suomi Paris Charles De Gaulle
        Ranska 09:25 11:30 CX1440
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoyhtiö Finnair
        Paris Charles De Gaulle
        Ranska Hong Kong
        Hong Kong 13:00 07:20
        7 joulu CX260
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Hong Kong
        Hong Kong Manila
        Filippiinit 09:05
        7 joulu 11:10
        7 joulu CX901
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoaika: 19t 45min
        Vaihda meno
        päivää
        Paluu - Maanantai 02 tammikuu, 2012
        Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
        Manila
        Filippiinit Hong Kong
        Hong Kong 19:55 22:00 CX902
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Hong Kong
        Hong Kong Milano Malpensa
        Italia 00:45
        3 tammi 07:15
        3 tammi CX233
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Milano Malpensa
        Italia Helsinki
        Suomi 10:25
        3 tammi 13:30
        3 tammi CX1461
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoyhtiö Finnair
        Lentoaika: 23t 35min
        Vaihda paluu

        Aika sujuvaa, sopivasti aikaa vaihtaa konetta, eikä kovin pitkiä venaamisia. Samoja reittejä minäkin olen matkannut, mutta paluumatkalla HongKongissa olen joka kerta ollut 3-4 välillä iltapäivällä ja kone Eurooppaan lähti vasta puolenyön kieppeillä.


      • Cathay/ Finnair
        tapsu55 kirjoitti:

        Cathay/Finnair, mulla oli tuommoinen lento jouluna ja tykkäsin hommasta. Laukut meni Manilaan, palvelu pelasi, boarding cardit sai jo Helsingissä. Vaihdot sopivan mittaisia. Istuinpaikat sai tietysti varata netissä. Ja koko lento samaa firmaa.
        Sama lento löytyy fly.fi tai napsun sivuilta.
        hinta/henkilö
        Hinta yhteensä, sis. verot 878,21 €
        Meno - Tiistai 06 joulukuu, 2011
        Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
        Helsinki
        Suomi Paris Charles De Gaulle
        Ranska 09:25 11:30 CX1440
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoyhtiö Finnair
        Paris Charles De Gaulle
        Ranska Hong Kong
        Hong Kong 13:00 07:20
        7 joulu CX260
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Hong Kong
        Hong Kong Manila
        Filippiinit 09:05
        7 joulu 11:10
        7 joulu CX901
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoaika: 19t 45min
        Vaihda meno
        päivää
        Paluu - Maanantai 02 tammikuu, 2012
        Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
        Manila
        Filippiinit Hong Kong
        Hong Kong 19:55 22:00 CX902
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Hong Kong
        Hong Kong Milano Malpensa
        Italia 00:45
        3 tammi 07:15
        3 tammi CX233
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Milano Malpensa
        Italia Helsinki
        Suomi 10:25
        3 tammi 13:30
        3 tammi CX1461
        Cathay Pacific Airways
        Cathay Pacific Airways
        Lentoyhtiö Finnair
        Lentoaika: 23t 35min
        Vaihda paluu

        Sitä ei pääse kiistettävän että juuri Cathay Pacific on yksi maailman kymmenestä laatulentoyhtiöstä. Kymmenkunta lentoa kokeilleena tyytyväisyystakuu vankkumaton. Mutta De Caullea sekä Heatrowia vältän aivan viimeiseen asti koska kokemuksesta toinen aivan valtavan ruuhkainen ja toisessa suuri todennäköisyys että matkakapaasit häviävät matkalle.


        Kun nämä Finnairin Hong Kong lennot ovat "code share" Cathay Pacificin kanssa voisiko reittiä lentää joskus myös Vihervalkoisilla koneilla? Saisi parempaa palvelua sekä maistuvaa ruokaa ja se kuiva aamiaissämpyläkin jäisi parempiin suihin:)


    • Taidanpa tehdä tämmöisen ratkaisun lomalleni: Finnairilla BKK:hon 26.4.12. Viikko Pattayalla, sitten Pal:lla BKK-Mnl-Cebu. Filppulassa kolme viikkoa, ja takasin Pal:lla Bkk:hon, josta jatkolento Tsadiin 22.05.12.
      Cebussa odottaa seuralainen. Finskin lento Hki-Bkk-Hki 657 euroa noille päivämäärille, Bkk-Cebu-Bkk noin 350 euroa.

      Notta BKK:n kauttakin pääsee yhdellä pompulla Manilaan. Pal:in lentoja lähtee kolme kpl päivässä Bangkokista Manilaan, ja tuo Finnariin lento on BKK:ssa 07.15, joten vaihtoon on varmasti aikaa, vaikka matkustaakin uudella lipulla Manilaan. ;O)
      Joudun kyllä olemaan yhden yön BKK-ssa paluumatkalla, mutta otan sen shoppailupäivänä.

      • Mabuhay!!

        Mabuhay!
        Tässä minun " flightplan" KLM 13.4. KL 1168 HKI-Am 14.00-15.30
        Am-Mla KL 807 20.40-18.15
        välilasku Taipei(="kinuskit" vek?)
        Paluu 4.5. KL 808 ja KL 1169 kone on Boeing 777. Paluu on käytännössä symmetrinen ja hinta olis 1068 €.
        Onhan se jotenkin hullua matkustaa ensin 1ooo kilometriä länteen ja sitten ottaa uusi lähtö samaa tietä, hyvä ettei Suomen ilmatilan kautta!
        Mutta näillä eväillä mennään!
        Tietääkö kukaan mistä saisi se fyysisen lentoreitin kartalta?


      • Mabuhay!! kirjoitti:

        Mabuhay!
        Tässä minun " flightplan" KLM 13.4. KL 1168 HKI-Am 14.00-15.30
        Am-Mla KL 807 20.40-18.15
        välilasku Taipei(="kinuskit" vek?)
        Paluu 4.5. KL 808 ja KL 1169 kone on Boeing 777. Paluu on käytännössä symmetrinen ja hinta olis 1068 €.
        Onhan se jotenkin hullua matkustaa ensin 1ooo kilometriä länteen ja sitten ottaa uusi lähtö samaa tietä, hyvä ettei Suomen ilmatilan kautta!
        Mutta näillä eväillä mennään!
        Tietääkö kukaan mistä saisi se fyysisen lentoreitin kartalta?

        Olen kerran lentänyt saman reitin, ja kyllä se hymyä pukkasi huuleen monitorilta reittiä katsellessa, kun ensin lennettiin Amsterdamiin, ja sieltä kurvattiin vähän kuin takaisin päin Baltian maiden yli ja sitten Venäjän yli.
        Minkälainen reitti olisi lentää Hesasta Moskovaan ja sieltä Aeroflotilla jatko? Ei tarvis lentää Euroopan kautta.
        Taidanpa vaihtaa tuon Finnairin suoran Köpiksen kautta koukaten ja SAS:n lennolla tuonne BKK:hon, koska sieltä lähtee yölento takaisin päin, ja Cebusta tuleva kone laskeutuu BKK.hon 21.05, joten jää vaihtoaikaa.


      • Mabuhay!! kirjoitti:

        Mabuhay!
        Tässä minun " flightplan" KLM 13.4. KL 1168 HKI-Am 14.00-15.30
        Am-Mla KL 807 20.40-18.15
        välilasku Taipei(="kinuskit" vek?)
        Paluu 4.5. KL 808 ja KL 1169 kone on Boeing 777. Paluu on käytännössä symmetrinen ja hinta olis 1068 €.
        Onhan se jotenkin hullua matkustaa ensin 1ooo kilometriä länteen ja sitten ottaa uusi lähtö samaa tietä, hyvä ettei Suomen ilmatilan kautta!
        Mutta näillä eväillä mennään!
        Tietääkö kukaan mistä saisi se fyysisen lentoreitin kartalta?

        Hinnoittelu on joskus halvin jopa Milanon Malpensan kentältä Hong Kongiin!
        Matkatoimistot reitittää lennot niin, että tuo pisin matka määrää pitkältikin lipun hinnan ja monta kertaa rippuu esim lennon paikan varaustilanteista mihin hintaan on saatavina. Monta kertaa itsekin olen käynyt "kääntämässä takaisin" Etelä-Euroopassa matkalla yli itäisen naapurin, kokka kohti Kiinaa...Halvimmillaan olen löytänyt alle tonninkin noita lentoja Manilaan.....Cebuun ainakin Cathay Pasific lentää käytännössä Hong Kongista ihan samaan hintaan kuin Manilaankin. Jäisipähän yksi turha pysähdys pois matkasta. Cebu Pasific taasen järjestää sisäisen liikenteen kätevimmin ja huokeimmin ihan eripuolille Filippiinejä sekä myös läheisiin ulkomaisiin kohteisiin.


    • Mabuhay!

      Nyt kun matka-asiat on selvät miten te "filippiiniläiset" olette sopeutuneet tuohon aikaeroon ja miten olette valmistautuneet siihen?

      Nyt kun on kevätpäivän seisaus nipistetään yksi tunti heti pois mutta vielä on 5 jäljellä!
      Itse ajattelin siirtää "kylmästi" omaa kelloa yhdellä tunnilla 1-2 päivän välein ja noudattaa se mukaista unirytmiä! 13.4 pitäisi unirytmi olla "filppulan ajassa"!

      Mieletöntä ajan ja rahan haaskausta kuluttaa arvokasta aikaa perillä nukkumiseen keskellä päivää! Missään yökerhoissa en aio roikkua vaan auton ratissa/laivalla/bussilla,jeepneyllä(lol) lentokoneessakin ehkä porukan kanssa maata kierrellen!
      Kommenteja please!

      • Ihan kohdallaan on sinulla ajatukset aikaerosta! 1 tunti vastaa yhden päivän totuttelua aikaeroon ja mikäs sen mukavampaa kuin ottaa pienet päikkärit bussissa tai koneessa...tosin Jeepneyssä en suosittelisi silmiä ummistaa eikä ainakaan auton RATISSA!!


    • cebusta

      Minulla ainakaan siellä mitään ongelmia aikaerosta ole ollut, mutta sitten kun tulen tänne takaisin, kestää noin viikon tottua taas täällä.

    • Cathay/ Finnair

      Olen itsekin lähdössä Bangkokiin ihan piakkoin ja sain Finskiltä suorat lennot kohtuu hintaan.(649€), todettanekoon että nuo Bangkokin lennot ovat hieman verrannolisia chartereihin koska esim. juomatarjoilussa pihistellään ja nykyään paikkavarauksestakin pyydetään extraa. Viikko Bangkokissa ja siitä taas Mindanaolle mutta jo 2 kuukautta sitten lentoja varatessani yritin löytää kohtuuhintaisia vaihtoehtoja ja tulin siihen tulokseen että Aasiassa lentoliikenne on "kuumentunut" paljon viimevuosina ja alle 300 Euron en löytänyt millään jatkoja Bangkokista Cagayan de Oro cityyn. Jopa Cebu Pacificin ( Time everyone`s to fly) lennot kallistuneet huomattavasti.

      • Kohta Filsuille <3

        Itellä oli Cathay:lla 21.4.2012-20.6.2012 huimat 678.30e Helsinki-Lontoo-Hongkong-Manila. Manila-Hongkong-Milano-Helsinki ja 24h matka aika molemmissa. Finskillä sama kohde 9h nopeampi mut 1400 eskoa!...Varmaan vaikea valita kummalla menee :D


    • Cathay Pasific on paras yhtiö Filppareille kokemukseni mukaan, syystä että;
      1. Se on palveluiltaan aivan LOISTAVA!
      2. Se on edullisimpia kun vertaa esim. vertaa.fi hauilla
      3.Se käyttää montaa isoa kenttää Euroopassa Amsterdam,Frankfurt, Paris Charles de Gaulle, Lontoo Heathrow, Milano Malpensa...nämä nyt ainakin
      paljon lentoja= halventuneet hinnat, nopeat lennot, odotusaika kentillä minimoitu
      4. JA mainitsemasi vähä koneenvaihto sujuu hyvin, kun VAIN handcarry käsimatkatavarasi on huolehdittavanasi! Matkatavarasi laitat hihnalle H:ki-Vantaalla ja lentoyhtiö, joka on FINNAIR:n kanssa yhteistyössä huolehtii ne perille asti kohdelentokentällesi! Kätevää! :)
      Itselläni ja vaimollani VAIN hyviä kokemuksia Cathaysta!
      Itse lentäisin minne tahansa Euroopan mainituista kentistä...sieltä HongKongiin ja sieltä ehdottomasti CEBU Mactan International airportille! Siellä kun olisin kierrellyt niin jatkaisin parin tunnis fastcraft merimatkalla Boholille Tagbilaranille ja sieltä samalla saarella Panglaolle. AIVAN upeita rantoja (hiekka hienointa missä koskaan ollaan käyty!), ystävällisiä ihmisiä, Luboc river floating restaurants, Chocolate hills, Tarsier..maailman pienin ja eräs harvinaisimmista apinoista ym. ym. Edullinen hintataso verrattuna pohjoisiin esim Boracayhin, joka aivan täynnä huhtikuussa.....Toivottavasti matkasi onnistuu! Ps. katsopa vielä Cebusta 2 tunnin matkan päässä olevia Camotes Islands saaria! googleta... esim. Santiago White Beach resort, Mangodlong beach, Poro, San Fransisco jne... Paras kirja matkaasi engl. kielinen Lonely Planet : Philippines n. 23euroa uusin laitos 2009 Hyvää matkaa!

    • Never

      Älkää nyt perkele sinne Filippiineille matkustako....
      Pelkkiä kidnappauksia, ryöstöjä ja murhia!!
      Ite en ainakaan...;)

      • Mabuhay!

        Never: Ennnakkoluuloja! Minulta on kerran ryöstetty pankkikortti aivan huomaattani, arvaa missä? Paikallisessa pubissa!
        Pari "taj tsu" elettä ja mahdolliset rosmot luikkivat häntä koipien välissä kotiinsa!
        En muista tiedä mutta en voi edes keksiä mistä tuo vaara voisi tulla?
        Minut haetaan tila-autolla suoraan lentoasemalta..majoitun aidalla ympäröityyn omakotitaloon jossa asuu 4 MEIDÄN kouluttamaa tappakoiraa..no yksi ainakin;)!

        Välttelemme kaikkein pahamaineisimpia kulmia! Vaarallisempia ovat Oriveden ja Kauhajoen lukiot(=ent opinahjoni ) nykyään kuin liikkua missä päin maailmaa tahansa järki päässä!


      • Kung-fuuu
        Mabuhay! kirjoitti:

        Never: Ennnakkoluuloja! Minulta on kerran ryöstetty pankkikortti aivan huomaattani, arvaa missä? Paikallisessa pubissa!
        Pari "taj tsu" elettä ja mahdolliset rosmot luikkivat häntä koipien välissä kotiinsa!
        En muista tiedä mutta en voi edes keksiä mistä tuo vaara voisi tulla?
        Minut haetaan tila-autolla suoraan lentoasemalta..majoitun aidalla ympäröityyn omakotitaloon jossa asuu 4 MEIDÄN kouluttamaa tappakoiraa..no yksi ainakin;)!

        Välttelemme kaikkein pahamaineisimpia kulmia! Vaarallisempia ovat Oriveden ja Kauhajoen lukiot(=ent opinahjoni ) nykyään kuin liikkua missä päin maailmaa tahansa järki päässä!

        "Pari "taj tsu" elettä ja mahdolliset rosmot luikkivat häntä koipien välissä kotiinsa!"

        Annan sinulle neuvon, jätä ne taj tsu liikkeet väliin, ja anna mielummin suosiolla se lompakko rosmoille kouraan, Filippiineillä ihmishenki on halpa, se on sadan taalan hintainen, ja katurosvon silmin vielä halvempi. Minua ei ole käänetty Filippiineillä koskaan, enkä ole tuntenut oloani uhatuksi, mutta tiedän, että tilanteet voi siellä muuttua nopeastikkin. Maassa on asekulttuuri, ja kukaan ei tule ryöstämään sinua paljainkäsin, aina on mukana kättäpidempää, useinmiten se on jonkin sortin kanuuna, eikä sitä epäröidä käyttää. Jos kaveri joka sinua ryöstää näyttää pieneltä laihalta mieheltä, niin muista et hän voi osata tämän lajin perusteet:

        http://www.youtube.com/watch?v=YM0jyJ5bxV8

        Mutta itse suosittelen matkailumaana Filippiinejä, kun pitää järjen päässä, alkon vähällä, ryöstetyksi tulee tyhmät, varomattomat ja itsevarmat uhoilijat, jälkimmäiset useinmiten menettävät vielä henkensä.


    • liipadaapaa

      Montakos kertaa tämä never on filippiineille matkustanut ,kun on näin asioista hyvin perillä ?? :D

    • Mabuhay1

      Kung fu...olet ihan oikessa, valitettavasti!
      Kun tämä ystäväni ryöstettiin kahdesti, ensin bussissa..sitten kotona, hommasimme 2 tappaja pit bullieria pennut...sana vain ja ne tappaa...parempi vakuutus kun "if tai "Sampo"
      Minä maksoin pennut ja kaveri koulutuksen.

      Ei ryöstötilanteessa tietenkään ole sijaa leikinlaskulle..
      Mutta ainahan voi heittäytyä teatraaliseksi kuten sanoit ihan oikein ja heittää ne viimeiset pesot(max 100p = 2 euros(lol) ja se ikivanha NOKIA3310 kännykkä ja pyytää ystävääni sanoman ne maagiset sanat koiralleen:kill them!!
      Emme mene minnekkään ilman noita "itsekoulutettuja" puoliverisiä pittbullereita. Ne ovat meidän henkivakuutuksemme ja ystäviämme, valmiina kuolemaan puolestamme.
      MIssään hämärissä kuppiloissa emme aio pyöriä.

    • Never

      Ei ne sit ihan tappaneetkaan...
      Kidnappauskin jäi kokematta ;)
      Eikä ne viittineet ees ryöstää ;)
      Aika pettymys ;)

    • Cagayan de oro king

      Niin Never.--taisi tulla käydyksi illigan cityssä ja Mindanaolla jonne ei joka mammapoika pöksyt kuivina selvinnekkään?;)

    • Never

      Aika hyvä arvaus...;)
      Onhan se Mindanao vaarallinen paikka, muslimeja ja kaikkea...
      Varsinkaan toi CDO ei ihan kaikille sovi ;)

    • 13 + 6 =

      omat liput on finnairilla hki-bkk-hki (496e.) 4 päivää thaimaassa,
      bkk-manila-bkk (212e.) yht. 708e.

      jonkun mielestä välilasku on huono mutta jos kerran voi lomailla 4 päivää
      thaimassa ennen kun jatkaa matkaa niin eihän se voi olla huono homma :)

      viime vuonna tais olla kaikki yht. 588e. pekingiin ja siellä noin 10 tuntia sitten
      cebu pacific manilaan.
      kerkes hyvin käymään keskustassa ja kielletyssä kaupungissa.

    • cdo

      No jaa tiedä tuota iligania ja pöksuyt kuivina olemista... ite cdo:ssa ollu 6 kertaa pääasiassa kolmn kuukauden reissuja... reissannu paljon mindanaolla ku emäntä sieltä... enpä silti tunne itteeni ns.kovaks kätkäks ku ollu niinkin paljon "pelottavalla" ceedeeoon alueella.... haha pöksyt kuivana ei oo moni käyny.. jopas vitsin murjasit... no toisaalta en varmaan oo yli 10tä valkoihost nähny pr reissu ni kai ne ihmiset pelkää tulla sinne... ns toiseen kotikaupunkiini....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5484
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2276
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2272
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1024
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      900
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      853
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      773
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      761
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      753
    Aihe