rv 36 vauvan liikkeet

neuvojatarvitaan

Tätäkö tämä loppuraskaus nyt sitten on? Oireiden tulkitsemista ja miettimistä ( panikointia). Eilen luulin jo että lapsivettä tihkui,mutta synnärillä sanottiin, ettei se luultavasti sitä ole. Perusteli sillä, että näillä viikoilla lapsivettä tulee kyllä reilusti jos on tullakseen. Käski seurailla tilannetta.
Muistaakseni perhevalmennuksessakin sanottiin, että jos epäilee lapsiveden tihuttelua, pitäisi heti mennä käymään tilanne tarkastamassa (tulehdusvaara).

Nyt sitten mietin, että eihän vaavi ole edes liikkunut eilisen jälkeen ollenkaan. Hikka tuntui aamulla ja kaksi ihan pienen pientä hentoa kosketusta...mutta siinä kaikki. Yritin liikelaskentaakin tehdä (ensin söin vähän makeaa), mutta mitään en tuntenut. Toki vaavin tila masussa käy vähiin loppuraskaudesta, mutta kyllä kai silti sen liikkua pitäisi edelleen.
Esikoista tosiaan odotan ja senkin takia varmaan monessa asiassa turhaakin panikoin. :) Ja tuntuu ihan hölmöltä kokoajan soitella synnärille. Parin päivän päästä minulla on kyllä neuvolalääkäri, mutta uskallanko odotella sinne asti?

Yleensä vaavi on kyllä liikkunut hyvin ja tuo makean syöminen tai juominen on tehonnut herättelemiseen.
Ja voiko hikkaa pitää hyvänä merkkinä, että kaikki olisi ihan ok?

7

4248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjtnj

Synnärille ja neuvolaan voi soittaa niin usein kun siltä tuntuu. Kyse on kuitenkin lapsestasi. Hikka ei riitä todistamaan että kaikki on ok. Yritä nyt vielä liikelaskentaa ja jos ei tunnu 10liikettä/tunti, soita välittömästi synnärille ja vaadi tutkimuksia.

• kyräilijätär

Samaa mieltä. Mulle sanottiin neuvolassa viimes (viikot 35) että liikkeitä pitää tuntua tasaisesti pitkin päivää, tietysti vauva välillä nukkuu ja välillä on hereillä, mutta ymmärsit varmaan pointin. Ota yhteyttä vaikka päivystykseen jos ei muuta ole tarjolla.

• Hchch

Itse soittelin loppuraskaudessa jos vaikka minkämoisista huolista synnärille ja joskus oikein pahoittelin, että kun taas huolettaa :) kätilö sanoi minulle, että aina jos huolettaa niin PITÄÄKIN soittaa. Se on heidän työtä siellä, että autetaan jos jokin mietityttää. Eli soita ihmeessä sinne ja jos sanovat, että seuraile vielä niin sano, että haluat tulla varmuuden vuoksi koska olet huolissasi. Muuten et taida saada mielen rauhaa.

• näin kävi 15v sitten

Toivottavasti olet jo mennyt synnärille. Oma lapseni oli ollut n. vrk liikkumatta juurikin rv36 ja kärsi hapenpuutteesta. Kiireellinen sektio, mutta jäi vaikea cp-vamma. Aina kun vähänkään mietityttää niin tarkistamaan tilanne ja mahdollisimman pian. Kaikki on mahdollista ja näissä asioissa ei voi olla liian hätäinen.

• neuvojatarvitaan

Kävin synnärillä. Vaavi oli pyörähtänyt sellaisiin asentoon, että ei liikkeet tuntunu selvästi. Ja vaikuttaa myös se, kun minulla on istukka edessä.
      Mutta nyt onkin se ongelma, että vauva oli peppu alaspäin. Eli sain ajan kääntöyritykseen. Epätodennäköistä on kuulemma, että vauva suostuisi kääntymään, kun istukka on edessä ja lapsivettä suht vähän. Eli suunniteltusektio luultavasti edessä. Ei kiva!!
      Meni kyllä pasmat ihan sekaisin! En ollut edes ajattelut, että sektioon joutuisin. Just olin saanu käsiteltyä ajatuksissani alatiesynnytyksen ja nyt meni sit suunnitelmat uusiksi. No pääasia on kumminki että vauvalla oli kaikki hyvin!!

Nyt lähden jänskättämään, että saavatko ne käännettyä vai eivät. Hui!! :)

• kohta valmista

mulla just loppupuolella liikkeet muuttu potkuista tai-chi tyyppiseksi. Täällä on sääntö että just ton tunti liikelaskentaa, jos ei tuu 10 täyteen niiin toinen tunti perään, ja sit yhteys polile tai neuvolaan. nyt mulla on kans istukka edessä ja liikkeet tosi vaimeet, rv 38 Välillä huolestuttaa, ja kerran jo kävinkin polilla, mutta sieltä tuli vähän sllainen kuva että ei tänne tarvi turhaan tulla, kunkaikki oli hyvin.. Että sikälikin. Mutta neuvolasta sanottiin että äidin huoli on se tärkein peruste. mutta mulla ei tää raskaus oo muutenkaan häirinny elämää, viimeks eilen unohdin olevanikaan raskaana kun puuhastelin muuta.

• Maalismamma.

Tuttua tuo murehtiminen - vieläpä kun tuntuu, että vauva ollu suht rauhallinen kaveri "muiden puheita kuunnellessa". Tuntuu, että muilla möyrii aivan mahdottomasti aamusta iltaan ja illasta aamuun. Ja loppua kohti liikkeet muutenkin muuttuneet (laskettu aika parin pv päästä).
      Kerran olen raskauden aikana käynyt tsekkaamassa tilanteen, mutta yritän pitää mielessä että kuitenkin istukka on etuseinässä ja ehkä tätä itse luotua suojakerrostakin vaimentamassa liikkeiden tuntumista plus vauva selkäpuoli ylöspäin (eli enimmät iskut osuu tuonne sisäpuolelle).
      Synnärille/polille on 400 km lenkki, niin ei ihan joka hormooni-huolesta ole viittiny siellä rampata ;)
      Kyllä tämä raskaus on ollu yhtä huolenaiheesta toiseen poukkoilua ja tämä varmaan äitinä kestää sitten loppuiän :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe