"Kirkko on ainoa yhteisö, joka työntää pois uskollisimpia kannattajiaan"
http://www.sro.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=1755:kirkko-on-ainoa-yhteisoe-joka-tyoentaeae-pois-uskollisimpia-kannattajiaan&catid=51:uutiset
Mitä mieltä?
"Kirkko on ainoa yhteisö, joka työntää pois uskollisimpia kan.."
44
187
Vastaukset
Kaikenlaisissa yhteisössä on ihmisiä, joilla on erilaisia näkemyksiä asioissa. Mikä on kirkko? Kristukseen uskovien ja kastettujenseurakunta, kirkon päättäjät, työntekijät, vapaaehtoiset vai jäsenet ??? Meitä on paljon kirkon töissä ja kirkon jäsenistössä, jotka lukevat Raamattua ja tahtovat olla ja elää yhteydessä kaikenlaisiin kirkon kannattajiin.
Anne-pappi- Älä alistu !
Jumala teitä uskovia kirkossa auttakoon !
Tiedän kyllä kuinka sydäntäraastavaa on se sama kirkko mihin synnyttiin ja missä isä ja äiti elivät vainoaa. Se tuntuu yhtä pahalta kuin omat vanhemmat kiroavat ja ajavat pois kotoaan.
En ymmärrä näiden liberaalien henkistä julmuutta. On selvää, että jossain vaiheessa tämäkin kiusaamisprosessi otetaan käsittelyyn ja tutkitaan että miten tällainen on mahdollista. AKTn tapaus osoittaa, että Suomi ei ole mitenkään valmis kohtaamaan raakaa kiusaamista ja henkistä väkivaltaa, mutta senkin aika vielä tulee. Nyt täytyy vaan panna visusti muistiin kaikki nämä henkisen väkivallan ilmenemismuodot. Näitä muistiinpanoja tarvitaan sitten kyllä. Anne-pappi sanoi :
Mikä on kirkko? Kristukseen uskovien ja kastettujen seurakunta,
_____
Kirkko on instituutio joka ei hengitä ja jolla ei ole "sydäntä" ,mutta jos se olisi
ylläolevien tunnnusmerkkien mukainen yhteenliittymä - "uskoo Kristukseen"
,niin uskooko se myös Häntä???
Kas pirukin uskoo Jeesukseen , muttei usko Häntä.
__
[Meitä on paljon kirkon töissä ja kirkon jäsenistössä, jotka lukevat Raamattua ja tahtovat olla ja elää yhteydessä kaikenlaisiin kirkon kannattajiin.]
Paavalin aikoina miehimykset eivät päässeet edes seurakuntaan kuin vasta
parannuksen teon jälkeen saatikka paimeniksi.
Mikä on sinun kantasi pappina esimerkiksi homo ja lesbopappien
toimimisesta alttaripalveluksessa???
Roomalaiskirje 1:24 - 28 - ovatko asiallisia moitteita ja saarnaatko niin
seurakunnallesi???
Toistaiseksi tällä sivustolla ainoastaan Rovasti Taneli - PAPPI on ilmoittanut
ettei tulisi vihkimään homo tai lesboparia muita PAPPEJA ei siis toistaiseksi
sivustolla ole.
Mitä itse vastaisit???
Onko näin? sanoi :
"Kirkko on ainoa yhteisö, joka työntää pois uskollisimpia kannattajiaan"
Mitä mieltä?
_________
Tapa millä kirkon herätysliikkeitä on painostettu arkkipiispa etunenässä
raharuuvien kiristämisellä elleivät käytännöt muutu synnillisemmiksi , on
pöyristyttävä.
Luther - säätiötä ollaan myös työntämässä kokonaan ulkopuolelle ja heillä on
varmaan jo suunnitelmat valmiina miten tulla toimeen ilman luterilaista kirkkoa.
Jeesus ei kuitenkaan perustanut kirkkoa vaan seurakuntansa ja uskovat eivät
ole esillä maallisissa jäsenrekistereissä vaan Karitsan Elämän Kirjassa.
Jumalan valtakunta on levittäytynyt keskuuteemme , mutta sitä ei voida nähdä
koska :
Luukkaan evankeliumi:
17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
17:21eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
Täten Jumala huolehtii itse seurakuntansa kokoamisesta ja paimentamisesta ja kirkko harjoittakoon syntejään.
Matteuksen evankeliumi:
16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita
Jeesus puhuu siis seurakunnasta.- Onko näin?
Ihan viisas vastaus mielestäni! Samanlaisia ajatuksia on itselläni tästä asiasta.
- Järki hoi
Miten se on mahdollista, että Jeesus olisi puhunut seurakunnasta, koska seurakunnat perustettiin vasta 300-luvulla syntyneen kirkon yhteyteen.
Raamatun alkuteksteissä ei puhuta mitään seurakunnista. Jeesus oli juutalainen ja vasta hänen jälkeensä syntyi kristinusko, joten seurakunnasta Jeesus ei voinut puhua mitenkään. Järki hoi kirjoitti:
Miten se on mahdollista, että Jeesus olisi puhunut seurakunnasta, koska seurakunnat perustettiin vasta 300-luvulla syntyneen kirkon yhteyteen.
Raamatun alkuteksteissä ei puhuta mitään seurakunnista. Jeesus oli juutalainen ja vasta hänen jälkeensä syntyi kristinusko, joten seurakunnasta Jeesus ei voinut puhua mitenkään.Järki hoi sanoi :
_______
Jeesus perustikin oman näkymättömän seurakuntansa jossa jäsenten nimet
löytyvät Elämän Kirjasta.
Luukkaan evankeliumi:
17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."- Järki hoi
pertsa2012 kirjoitti:
Järki hoi sanoi :
_______
Jeesus perustikin oman näkymättömän seurakuntansa jossa jäsenten nimet
löytyvät Elämän Kirjasta.
Luukkaan evankeliumi:
17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."Raamattu 1992: Matt 16: 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita
Raamattu 1933/38: Matt 16: 18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
1992 käännös kääntää jakeen väärin, sillä jakeessa ei ole kirkko sanaa, eikä Raamatussa ole ollenkaan kirkko sanaa.
Matt 16:18 on kreikaksi ekklesia, joka merkitsee uloskutsuttuja ja kansankokousta eli suurta joukkoa yhteenkokoontunutta kansaa. Sanalla ei ole kirkollista merkitystä.
Wikipedia sanoaa näin: Ekklesia (muinaiskreikaksi ἐκκλησία) eli kansankokous oli antiikin Ateenassa elin jonka toimintaan kaikki yli 20-vuotiaat kansalaisoikeudet omaavat miehet saivat osallistua.[1] Kansankokous päätti sodanjulistuksista, strategien valinnasta ja eräiden muiden virkamiesten valinnasta. Kansankokouksen perusti Solon vuonna 594 eaa. ja aluksi se kokoontui kerran kuussa, myöhemmin kolme tai neljä kertaa kuukaudessa. 400-luvulla eaa. kansalaisia oli noin 43 000 ja todellisuudessa vain varakkaimmat pystyivät osallistumaan kansankokouksen toimintaan.
Kansankokouksen puhemiehenä toimi epistates joka valittiin arvalla prytanien joukosta. Kansankokous kokoontui yleensä Pnyksillä.
Kirkko opettaa, että kirkko sana olisi raamatullinen. Kirkko -sanan väitetään tulevan kreikan sanoista kyriakon ja kyriake, joka tarkoittaa Herran omaa, eli kirkkoa. Kyriakon ja Kyriake tarkoittavat Herraa, ei kirkkoa.
1 Kor 11:20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran (Kyriakon) aterian nauttimista,
Ilm 1:10 Minä olin hengessä Herran (Kyriake) päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
Sana Kyriakos tai Kyriake on adjektiivi sanasta Kyrios. Adjektiivi Kyriakos tarkoittaa omistamista eli Herran omaa. Kyriakos ja Kyriake esiinty vain kaksi kertaa UT:ssa ja molemmissa kohdissa se tarkoittaa Herraa, toisessa kohtaa se on kytketty Herran ateriaan ja toisessa kohdassa Herran päivään, eikä sana tarkoita kirkkoa. Järki hoi kirjoitti:
Raamattu 1992: Matt 16: 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita
Raamattu 1933/38: Matt 16: 18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
1992 käännös kääntää jakeen väärin, sillä jakeessa ei ole kirkko sanaa, eikä Raamatussa ole ollenkaan kirkko sanaa.
Matt 16:18 on kreikaksi ekklesia, joka merkitsee uloskutsuttuja ja kansankokousta eli suurta joukkoa yhteenkokoontunutta kansaa. Sanalla ei ole kirkollista merkitystä.
Wikipedia sanoaa näin: Ekklesia (muinaiskreikaksi ἐκκλησία) eli kansankokous oli antiikin Ateenassa elin jonka toimintaan kaikki yli 20-vuotiaat kansalaisoikeudet omaavat miehet saivat osallistua.[1] Kansankokous päätti sodanjulistuksista, strategien valinnasta ja eräiden muiden virkamiesten valinnasta. Kansankokouksen perusti Solon vuonna 594 eaa. ja aluksi se kokoontui kerran kuussa, myöhemmin kolme tai neljä kertaa kuukaudessa. 400-luvulla eaa. kansalaisia oli noin 43 000 ja todellisuudessa vain varakkaimmat pystyivät osallistumaan kansankokouksen toimintaan.
Kansankokouksen puhemiehenä toimi epistates joka valittiin arvalla prytanien joukosta. Kansankokous kokoontui yleensä Pnyksillä.
Kirkko opettaa, että kirkko sana olisi raamatullinen. Kirkko -sanan väitetään tulevan kreikan sanoista kyriakon ja kyriake, joka tarkoittaa Herran omaa, eli kirkkoa. Kyriakon ja Kyriake tarkoittavat Herraa, ei kirkkoa.
1 Kor 11:20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran (Kyriakon) aterian nauttimista,
Ilm 1:10 Minä olin hengessä Herran (Kyriake) päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
Sana Kyriakos tai Kyriake on adjektiivi sanasta Kyrios. Adjektiivi Kyriakos tarkoittaa omistamista eli Herran omaa. Kyriakos ja Kyriake esiinty vain kaksi kertaa UT:ssa ja molemmissa kohdissa se tarkoittaa Herraa, toisessa kohtaa se on kytketty Herran ateriaan ja toisessa kohdassa Herran päivään, eikä sana tarkoita kirkkoa.Järki hoi sanoi :
_________
Eli alkukielellä ekklesia = uloskutsutut on käännetty sanalla seurakunta ja kirkko
on lisännyt itsensä olevaisuuteen paroni von Münchausenin tempulla omista
hiuksistaan.
Seurakunta on siis käännetty oikein 33 / 38 painoksessa.
- hyvä mies
Junkkaala on yksi parhaista raamatun opettajista mitä ev.lut kirkon rivistöistä löytyy.
- Yu
Niin.Ihmisen ja Jumalan välissä välimiehenä on Jeesus Kristus,meidän Herramme.Mihin siis Karitsan elämänkirjaan kirjoitettu tarvitsee luopunutta evlut seurakuntaa?
- kirkko vailla uskoa
"Täten Jumala huolehtii itse seurakuntansa kokoamisesta ja paimentamisesta ja kirkko harjoittakoon syntejään."
Näinhän se on ! Kirkossa ei enää totella Raamatun Sanaa. Eikä Sana ole enää kirkolle pyhää, tämän on suoraan sanonut mm. Lehdeskoski kirjotuksissaan. Monet ovat sanoneet eroavansa heti kirkosta, jos homoavioliitot hyväksytään, mutta miten paljon muutenkin kirkko nykyään tekee vastoin Raamattua.
Puhutaan kristittyjen tulevista vainoista, kirkko voi olla tulevaisuudessa se yksi vainoajista, jollei asiat muutu.Kirkko vailla uskoa, kirjoitit tuossa, että Raamatun sana ei ole kirkolle pyhää. Olen asiasta aivan eri mieltä, enkä ole missään sanonut niin.
Se, mitä olen sanonut liittyy siihen, millä tavalla me Raamattua luemme. Jos Raamatun pyhyys merkitsee sen ottamista Jumalan inspiroimana kirjaimellisenä totuutena, kirkko ei pidä Raamattua pyhänä. jos se taas on inhimillisessä historiassa syntynyt kirja ihmisten kokemuksista Jumalasta, se on kirkolle pyhä ja hyvin tärkeä kirja. Kirkon opin mukaan Raamattu on ajassa syntynyt kirja ajattomasta Jumalasta.
Kyse on siis tulkinta erosta.
Hannu Lehdeskoski
Pastori- Kristinuskon kirja.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kirkko vailla uskoa, kirjoitit tuossa, että Raamatun sana ei ole kirkolle pyhää. Olen asiasta aivan eri mieltä, enkä ole missään sanonut niin.
Se, mitä olen sanonut liittyy siihen, millä tavalla me Raamattua luemme. Jos Raamatun pyhyys merkitsee sen ottamista Jumalan inspiroimana kirjaimellisenä totuutena, kirkko ei pidä Raamattua pyhänä. jos se taas on inhimillisessä historiassa syntynyt kirja ihmisten kokemuksista Jumalasta, se on kirkolle pyhä ja hyvin tärkeä kirja. Kirkon opin mukaan Raamattu on ajassa syntynyt kirja ajattomasta Jumalasta.
Kyse on siis tulkinta erosta.
Hannu Lehdeskoski
PastoriHannu Lehdeskoski
Raamatun tapaisia kirjoja voi kirjoittaa tänä päivänäkin kuka tahansa, jossa on eri ihmisten näkökantoja Korkeimmasta. Ovatko ne kirkolle pyhä ja hyvin tärkeä asia ?
Arvostan kylläkin rohkeuttasi, johon tulen palaamaan aivan lähipäivinä kirjoituksellani " Valehtilijoiden klubi ". Siis te papit. - juutas.
Kristinuskon kirja. kirjoitti:
Hannu Lehdeskoski
Raamatun tapaisia kirjoja voi kirjoittaa tänä päivänäkin kuka tahansa, jossa on eri ihmisten näkökantoja Korkeimmasta. Ovatko ne kirkolle pyhä ja hyvin tärkeä asia ?
Arvostan kylläkin rohkeuttasi, johon tulen palaamaan aivan lähipäivinä kirjoituksellani " Valehtilijoiden klubi ". Siis te papit."Raamatun tapaisia kirjoja voi kirjoittaa tänä päivänäkin kuka tahansa, jossa on eri ihmisten näkökantoja Korkeimmasta. Ovatko ne kirkolle pyhä ja hyvin tärkeä asia ?"
- Niin, miksi juuri Raamattu? Miksei mikä tahansa muukin kirjoitus, tai kirjoituskokoelma, jossa on ihmisten näkemyksiä jumalista ole yhtä pyhä ja tärkeä asia? Raamattu on vain yksi sattumanvarainen kokoelma tuntemattomien kynäilijöiden hengentuotteita. Erilaisten sattumien summana erinäiset ihmiset ovat valinneet monista mahdollisista juuri nykyiset kirjoitukset sinne. Mikä niistä tekee sen pyhempiä kuin muistakaan?
Sisältyykö Raamatun kansien välissä oleviin kirjoituksiin enemmän ja parempaa viisautta kuin mitä parin tuhannen vuoden aikana sen jälkeen on kerätty?
Kirkko on Raamattunsa vanki, pyörii jalka naulattana lattiiaan sukupolvesta toiseen tulkitsemassa uudestaan ja uudestaan mielikuvituskertomuksia ja etsimässä niistä salattuja sanomia, joita niissä ei olekaan. Mahtaisivat alkuperäiset kirjoittajat ihmetellä, jos tietäisivät mitä heidän hengentuotteistaan on tullut. juutas. kirjoitti:
"Raamatun tapaisia kirjoja voi kirjoittaa tänä päivänäkin kuka tahansa, jossa on eri ihmisten näkökantoja Korkeimmasta. Ovatko ne kirkolle pyhä ja hyvin tärkeä asia ?"
- Niin, miksi juuri Raamattu? Miksei mikä tahansa muukin kirjoitus, tai kirjoituskokoelma, jossa on ihmisten näkemyksiä jumalista ole yhtä pyhä ja tärkeä asia? Raamattu on vain yksi sattumanvarainen kokoelma tuntemattomien kynäilijöiden hengentuotteita. Erilaisten sattumien summana erinäiset ihmiset ovat valinneet monista mahdollisista juuri nykyiset kirjoitukset sinne. Mikä niistä tekee sen pyhempiä kuin muistakaan?
Sisältyykö Raamatun kansien välissä oleviin kirjoituksiin enemmän ja parempaa viisautta kuin mitä parin tuhannen vuoden aikana sen jälkeen on kerätty?
Kirkko on Raamattunsa vanki, pyörii jalka naulattana lattiiaan sukupolvesta toiseen tulkitsemassa uudestaan ja uudestaan mielikuvituskertomuksia ja etsimässä niistä salattuja sanomia, joita niissä ei olekaan. Mahtaisivat alkuperäiset kirjoittajat ihmetellä, jos tietäisivät mitä heidän hengentuotteistaan on tullut.Juutas, olet oikeassa siitä, että kirkko on Raamatun vanki. Itse en kyllä ajattele sitä, mitenkään kielteiseinä kytköksenä.
Länsimainen yhteiskunta on rakentunut kristillisen sanoman vaaraan. Minne ikinä menetkin, löytyy kristillisen kirkon jättämiä jälkiä. Jos todella haluaisi riisua suomalaisen yhteiskunnan kristillisistä vaikutteista, olisi siinä aikamoinen työ.
Edellisen kappaleen kirjoitin siksi, että jokainen suomalainen on jollakin tasolla kasvanut kristilliseen ajatteluun, myös ateistit, vaikka he pyrkivätkin siitä eroon. Raamattu on ollut kirkolle merkittävä kirja aivan samalla tavalla kuin Koraani on islaminuskoisille. Kyse on kultturieroista, siitä mille pohjalle yhteiskunta on rakentunut.
Meidän suomalaisten on helpompaa tarttua Raamattuun kuin Koraaniin, koska se on länsimaisen yhteiskunnan kirja. Itse etsin koko ajan tapoja löytää sen ajatoman puolen. Raamattu on aikansa lapsi, mutta sisältää paljon sellaista inhimillistä kokemusta, mikä on totta vielä tänäänkin. On hyvä tutkiä sitä kirjaa, johon on kirjoitettu oman yhteiskunnan perustalla olevan aatesuunnan ensimmäiset kirjoitukset. Uskon, että syventyen Raamatun kirjoihin pitäen mielessä niiden inhimillisen syntyhistorian, voidaan löytää hyvin paljon hyvää myös omalle ajallemme.
Hannu Lehdeskoski
Paastori
- se on valtaa
Ääriliberaalit yrittää luoda omaa yhteiksunnallista statruistaan.
Kirkon on uskallettava sanoa rohkeasti oma mielipiteensä, vaikka se ei olisikaan yhteiskunnassa vallitseva mielipide. Minusta harhaan mennään siinä, että aletaan mielistelemään valtaväestöä. Oikea kirkko on juuri uskovien yhteisö. Kaikki muu ei ole kuin oppirakennelmaa, teologiaa. Jos kirkosta poistuu uskovat silloin sieltä poistuu kaikki, mitä voi sanoa Kristuksen ruumiin jäseniksi. Menee lapsikin pesuveden mukana niinkuin on tapana sanoa.
- Pyhä Pieru
On vain hyvä asia, että kirkko on heittämässä näitä lahkoja pihalle. Noista lahkoista saa harvoin lukea mitään positiivista. On aivan ymmärrettävää, että kirkko ei halua itseään liitettävän esimerkiksi naisen oikeuksien polkemiseen, pedofiili uutisiin ja fundamenttaaliseen raamatun tulkintaan.
Pyhä Pieru kirjoitti:
On vain hyvä asia, että kirkko on heittämässä näitä lahkoja pihalle. Noista lahkoista saa harvoin lukea mitään positiivista. On aivan ymmärrettävää, että kirkko ei halua itseään liitettävän esimerkiksi naisen oikeuksien polkemiseen, pedofiili uutisiin ja fundamenttaaliseen raamatun tulkintaan.
Mitä kirkolla on enään merkitystä, jos se ei seiso sillä perustalla mihin se on aikoinaan perustettu.
uskotar kirjoitti:
Mitä kirkolla on enään merkitystä, jos se ei seiso sillä perustalla mihin se on aikoinaan perustettu.
uskotar sanoi :
levittäytynyt keskuuteemme ja elää keskellämme.pertsa2012 kirjoitti:
uskotar sanoi :
levittäytynyt keskuuteemme ja elää keskellämme.Siinä sinä olet oikeassa, mutta jossakinhan tämän seurakunnan on kokoonnuttava jos haluaa kohdata uskovien yhteyttä ja kuulla Jumalan sanaa. Menihän Jeesuskin aikoinaan tapansa mukaan pyhäkköön. Oliko se sitten sen ajan "kirkkoja" vai mitä.
uskotar kirjoitti:
Siinä sinä olet oikeassa, mutta jossakinhan tämän seurakunnan on kokoonnuttava jos haluaa kohdata uskovien yhteyttä ja kuulla Jumalan sanaa. Menihän Jeesuskin aikoinaan tapansa mukaan pyhäkköön. Oliko se sitten sen ajan "kirkkoja" vai mitä.
isään tähän vielä linkin, mikä käsittelee seurakuntaa ja kirkkoa.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1j.htmluskotar kirjoitti:
Siinä sinä olet oikeassa, mutta jossakinhan tämän seurakunnan on kokoonnuttava jos haluaa kohdata uskovien yhteyttä ja kuulla Jumalan sanaa. Menihän Jeesuskin aikoinaan tapansa mukaan pyhäkköön. Oliko se sitten sen ajan "kirkkoja" vai mitä.
uskotar sanoi :
Siinä sinä olet oikeassa, mutta jossakinhan tämän seurakunnan on kokoonnuttava jos haluaa kohdata uskovien yhteyttä ja kuulla Jumalan sanaa.
________
Olen huomannut , että uskovat ovat alkaneet kokoontua paljolti kodeissa
ja tekevät kasteet itse ja jakavat myös ehtoolliset.
Niinhän sinäkin olet täällä tuonut esiin Herran Sanaa ja se juuri on sitä
parasta Jumalan palvelemista ja kirkossa käymistä.
Sanaa se Jeesuskin levitti eläessään ja seurusteli juuri tuosta syystä
syntisten plus publikaanien kanssa ja saarnasi synagoogassa.
Aamos :
5:23 Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
5:24 Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro
Mihin minä sitten enää luterilaista homokirkkoa tarvitsisin?
Uskon Jumalan pitävän huolta myös erakkolampaistaan ja nähtäväksi
jää mitä muuta tehtävää Hänellä vielä tulee minulle olemaan kuin
muistuttajan osan tälläkin sivustolla.- evoluutti
Ei kirkko ole mikään yksi henkilö, jolla on yksi mielipide. Toivon, että kirkossani on tilaa myös etsijöille ja epäilijöille, että valmista vankkaa uskoa ei tarvittaisi.
Miksei luterilainen kirkko saisi sitä paitsi olla luterilainen, eli opettaa että usko saadaan lahjana jo kasteessa? Kuka muka on pätevä mittailemaan, kenellä sitä uskoa on tarpeeksi ja kenellä liian vähän jotta - kasteestaan huolimatta - saa kuulua kirkkoon?
Se, että joku kirkossa on sinun kanssasi eri mieltä, ei sitä paitsi tarkoita sitä, että hän ei olisi uskova tai että hän mielistelisi valtaväestöä. Kyllä uskovat kristityt voivat olla keskenään erimielisiä. Jos yhden mielipide sattuu olemaan yleisesti suositumpi kuin toisen, ei siitä voi päätellä, että ensin mainittu mielistelisi ketään, vaan hän saattaa ihan vilpittömästi olla sitä mieltä kuin on.
Toisten kristittyjen syyttäminen mielistelijöiksi eli epärehellisiksi menee minusta usein jo kahdeksannen käskyn rikkomisen puolelle!
- Vastine pierulle
Luterilainen kirkko on lahko, katolisuudesta erityneenä, ja sen sisällä loisii useita lahkoja, joiden keskuudessa kuvitellaan juuri niiden olevan ainoita oikeita uskovia ja pelastetttuja, kuten mm. lestadiolaiset uskovat.
- Pyhä Pieru
Näe kyllä nämä normi kirkko uskovaiset melko maltillisena ryhmänä. Sen sijaan lestaadiolaiset ja helluntalaiset ovat näitä kiihkoilijota ja heistä harvemmin mitään hyvää saa kuulla ja toden totta kuten sanoit näin lestaadiolaiset uskovat olevansa ainoita jotka sinne taivaaseen menevät joten enpä ymmärrä miksi heidän tulisi kuulua kirkon sisälle.
- Mitä kertoo
"Luterilainen kirkko on lahko"
Joka ikinen kirkko on nähtävissä lahkona, katolilaista kirkkoa lukuunottamatta. Mitä se meille kertoo?
"Kirkossa ja kirkosta käytävissä keskusteluissa olisi myös muistettava tietyt tosiasiat. Kuten esimerkiksi, että kirkon perusta ei ole ihmisen laskema eikä kirkon selviäminen ole ihmisten käsissä. Kirkon perusta on Jumalan sana ja kirkko on ja pysyy niin kauan kuin se rakentaa sille perustalle. Kirkko ei voi kysyä jäseniltään tai ihmisiltä yleensä, mitä he haluaisivat kirkon uskovan ja opettavan."
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/stigin_kynasta/412/onko_jumala_todella_sanonut- Pyhä Pieru
Ei tullut yllätyksenä, että tuon julkaisun takana ovat juuri nuo äärilahkot.
uskotar sanoi :
Kirkko ei voi kysyä jäseniltään tai ihmisiltä yleensä, mitä he haluaisivat kirkon uskovan ja opettavan."
olevan Uskon puuttuminen.
- pierulle kyssä
Kirkon "maltilliset jäsenet", maksavat koko ikänsä hiljaa kirkollisveroja ja käyvät kirkossakin vain varsin hiljaisina eli: vauvana kastettaessa ja arkussa maatessaan, vai mitä pieru?
- Pyhä Pieru
Kirkon maltilliset jäsenet. Toki ovat juuri noitakin jotka mainitsit. Tiedän ns. kirkkko uskovaisia jotka ovat ihan fiksuja, ajanhermolla olevia ihmisiä. Eivät uskostaan huutele, eivät tyrkytä sitä muille, eivät
puhu kaiken erillaisuuden olevan saatanan juonia, eivät odottele tuomiopäivää, eivät jaa pääsylippuja taivaaseen ja ole tuomitsemassa liputta jääneitä helvettiin.
Käyvät kirkollisissa menoissaan oman jaksamisensa ja halunsa mukaan. Näen kirkon toiminnan myös selkeästi erillaisena kuin nämä hyvin suljetut lahkot joissa saa tapahtua kaikenlaista vääryyttä ja ihmiset peloteltuina ummistavat silmänsä ja pitävät suunsa kiinni. - Normiäijä
Pyhä Pieru kirjoitti:
Kirkon maltilliset jäsenet. Toki ovat juuri noitakin jotka mainitsit. Tiedän ns. kirkkko uskovaisia jotka ovat ihan fiksuja, ajanhermolla olevia ihmisiä. Eivät uskostaan huutele, eivät tyrkytä sitä muille, eivät
puhu kaiken erillaisuuden olevan saatanan juonia, eivät odottele tuomiopäivää, eivät jaa pääsylippuja taivaaseen ja ole tuomitsemassa liputta jääneitä helvettiin.
Käyvät kirkollisissa menoissaan oman jaksamisensa ja halunsa mukaan. Näen kirkon toiminnan myös selkeästi erillaisena kuin nämä hyvin suljetut lahkot joissa saa tapahtua kaikenlaista vääryyttä ja ihmiset peloteltuina ummistavat silmänsä ja pitävät suunsa kiinni.Oot ihan oikeessa. Lestat vois ainaskin heittää laidan yli, tosta voi jokainen lukea kuinka hienoja uskovia ne on.
http://lehtilehti.fi/2011/04/lestadiolaisten-johto-myontaa-virheet/ - Pyhä Pieru
Normiäijä kirjoitti:
Oot ihan oikeessa. Lestat vois ainaskin heittää laidan yli, tosta voi jokainen lukea kuinka hienoja uskovia ne on.
http://lehtilehti.fi/2011/04/lestadiolaisten-johto-myontaa-virheet/Pakko ihmetellä, että homma saa jatkua ja kirkkokin sen tavallaan "siunaa" koska ei sanoudu lestaadiolaisista irti.
- hjghjghjghjghj
Onko näin? kysyy:
>>>"Kirkko on ainoa yhteisö, joka työntää pois uskollisimpia kannattajiaan" - Raportti
Itse en kuulu mihinkään herätysliikkeeseen, mutta alan pikkuhiljaa ymmärtämään, mitä tässä on tapahtumassa. Käsittääkseni koska Suomessa kuitenkin ollaan tässä kuin ollaan äärettömässä hyvinvoinnissa ja rienataan Jumalaa aamusta iltaan, rangaistus on ilmeisesti tulossa. Eli rangaistus on kirkon katoaminen laitoksena.
Jumalahan ei siis loputtomiin kuuntele pilkkaa.
Sitä en tiedä, mitä pitäisi tehdä, varoittaako ihmisiä vai mitä, käsittääkseni kuitenkin esim. Lehdeskoski co:n Jumala juuri sallii tämän vuoksi olla kirkossa, koska ajatuksena on antaa sitä, mitä he pyytävät. Jumala ajattelee käsittääkseni tällä tavalla. Porukka on kaikin puolin tehnyt selväksi, ettei halua kristinuskon pappeja, joten Jumala katsoo, että ottakaa sitten nuo. Jumalan kärsivällisyydellä on tietty raja ja onhan sitten muutenkin alettu meidän kirkkolaitoksessamme käyttäytymään sangen holtittomasti, touhu on mennyt suorastaan hölmöksi, jos saan sanoa. 50 % kirkon papeista on toki vielä ihan asiallisia, mutta tuskin tämä tilanne kauan kestää ja kai siinä on se, että Jumala ei pidä tuosta sekoituksesta enää. Ilmeisesti tilanne tai "kirkkolaitos" saataisiin pelastettua erottamalla puolet papeista ja seurakunnasta, mutta en tiedä pitäisikö tähän ryhtyä, koska Jumalan suunnitelma saattaa olla siinä, että tarkoitus on että jäljelle jäävät huijaripapit, jolloin Jumala saa antaa rangaistuksensa sille porukalle, joka samaan aikaan kuin kuului kirkkoon, parjasi häntä aamusta iltaan ja tuli seremonioihinkin asti naureskelemaan ja ivaamaan. Tavallaan hänen huijauksensa idea on se, että nämä jäisivät "kirkkoon" jota he luulisivat kirkoksi. Oikea kirkko olisi tietysti muualla.- Raportti
Lisäisin tähän, että rangaistushan taas Jumalalta taas on aina kasvatuskeino.
Voi olla, että siitä jäljelle jääneestä kirkosta joku lähteekin, kun huomaa kuinka hulluksi touhu menee. Raportti kirjoitti:
Lisäisin tähän, että rangaistushan taas Jumalalta taas on aina kasvatuskeino.
Voi olla, että siitä jäljelle jääneestä kirkosta joku lähteekin, kun huomaa kuinka hulluksi touhu menee.Raportti, haluaisin kysyä, millä perusteella olet tehnyt sen ratkaisun, että minun ajatuksiani vastustava ryhmä on oikeassa ja minä väärässä? Oletko päätynyt lopputulokseen siksi, että he edustavat perinteistä kristillistä ajattelua vai siksi, että he ovat kovaäänisempiä?
Minä en löydä itseäni noista mainitsemisiesi Jumalaa naureskelevien ja ivaavien pappien joukosta. On valitettavaa, jos täydestä sydämestä esittämäni jutut näyttäytyvät sinulle Jumalalle nauramisena. Sitä tarkoitukseni ei ole ollut tehdä.
Tarkoitukseni on ollut saada ihmiset pysähtymään ja miettimään, onko heidän kokemuksensa mukaan Jumala sellainen kuin perinteisesti on ajateltu?
Hannu Lehdeskoski
Pastori- .-.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Raportti, haluaisin kysyä, millä perusteella olet tehnyt sen ratkaisun, että minun ajatuksiani vastustava ryhmä on oikeassa ja minä väärässä? Oletko päätynyt lopputulokseen siksi, että he edustavat perinteistä kristillistä ajattelua vai siksi, että he ovat kovaäänisempiä?
Minä en löydä itseäni noista mainitsemisiesi Jumalaa naureskelevien ja ivaavien pappien joukosta. On valitettavaa, jos täydestä sydämestä esittämäni jutut näyttäytyvät sinulle Jumalalle nauramisena. Sitä tarkoitukseni ei ole ollut tehdä.
Tarkoitukseni on ollut saada ihmiset pysähtymään ja miettimään, onko heidän kokemuksensa mukaan Jumala sellainen kuin perinteisesti on ajateltu?
Hannu Lehdeskoski
PastoriEn ole se, jolta kysyt, mutta kyllä sinusta hyvin ylimielisen kuvan saa.
On outoa että sinun pitää juuri tälläiselle palstalle tulla sekoittamaan jo muutenkin sekaisin olevia. Jos sinulla on joku uusi sanoma, nin yritä vakuuttaa ensin kirkkosi työntekijät. Nyt täällä on selkeä ristiriita teidän välillä. Muut vaan vastaavista ei joko välitä tai uskalla sanoa sinulle mitään, koska ohje kai on olla näennäisesti lojaali toista "virallista" kohtaan. Mutta usein on ketjuissa käynyt niin, että joku "kuuleva" kirjoittaa jotain ja sinä pian toisessa kohtaa kumoat sen.
Näinhän se näyttää menevän. Ennen Ev.lutin ydin ja sydän oli Raamattuun sitoutuneet herätysliikkeet. Nyt nuo samat liikkeet on työnnetty ulukoreunalle ja sysitään kovaa vauhtia pois, erikoista ja ihmeellistä on tämä suvaitsevaisten suvaitsematon meno.
Onko näin?
11.3.2012 18:04
>>>"Kirkko on ainoa yhteisö, joka työntää pois uskollisimpia kannattajiaan"
Mitä mieltä?- Jumalan Kunnia
Avaaja otti esille tärkeän asian.
Moni nimikristitty ihminen ajattelee ylpeydessään, että hän on se auktoriteetti joka asettaa Jumalalle rajat kuinka hän voi sanoa ja toimia.
Jokainen Raamattua vähänkin tunteva tietää ja näkee, mikä tilanne on koko euroopassa tällä hetkellä. Epäjumalat ovat vallanneet kristinuskon aika totaalisti. Ylpeä hyvinvoinnin keskellä elävä ihminen ei ole laikaan havainnut, kuka todellisuudessa on maailmankaikkeuden Herra, joka toimii justiinsa pilkulleen siten kuin sanassaan sanoo. Turvaudutaan siihen harhakäsitykseen että maailma on seisonut jo niin kauan, - eikä mitään ole tapahtunut
2. Piet. 3:3-7
Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
Raamattua tuntevat tietävät kuinka jonkun profeetan sana tapahtui kirjaimellisesti esimerkiksi 700 vuoden kuluttua, se on muutaman kymmenen vuotta elävälle ihmiselle pitkä aika, Jumalalle se reilun puoli päivää.
Jumala odottaa kärsivällisesti johonkin hetkeen asti ja sitten kun aika on täysi, niin klik, sitten putoaa päitä jopa sadoilta tuhansilta ihmisiltä muutaman minuutin aikana, kuten on nähty muutama vuosi sitten esim Thaimaan rannikoilla.
Jumalattoman kohtalo on kamala, siitä Jumalan sanan hyljänneet ja humanismiin vaihtaneet papit ovat vaienneet.
Kirkko ei puuttunut mitenkään siihen, että yksi pelle pukeutui papin kaapuun ja hoki kaksimielisiä irstauksiaan monen viikon ajan televisiossa. Kun Päivi Räsänen kertoi jotakin Jumalan tahdosta, niin ev.lut. arkkipiista hyökkäsi hänen kurkkuunsa välittömästi julkisissa tiedotusvälineissä. Tämä on sitä nykypappien epäjumalan palvelemista, - joka on erittäin vaarallista puuhaa. - Toivoa on
Onneksi meillä on nyt uusia ja vähän parempia piispoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1082941Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171842644Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina612109Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.11411Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät221293Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2001280Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään3981Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115870Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103843Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3772