Mitä pidät työstäsi? Missäpäin Suomea/maailmaa vaikutat? Oliko työpaikan löytäminen helppoa?
Anestesiahoitaja/Instrumentoivahoitaja
7
345
Vastaukset
- anesthoi
Olen anestesiahoitaja ja työskentelen pääkaupunkiseudulla. Täällä töitä on tekijöille.
Pidän työstäni. Haastavaa ja sitä kautta myös vaihtelevaa, tiivistä tiimityötä, jossa keskitytään pääosin yhden potilaan hoitoon kerrallaan. Joka päivä opin uutta enemmän kuin missään aiemmassa työssäni (työhistoriani ei ole pitkä ja aiemmissakin paikoissa olen varmasti oppinut paljon uutta koko ajan). Vuorot ovat minulle sopivia, pääosin aamua, iltoja, öitä ja päivystyksiä lisäksi. - Kun ei kelpaa ni ei
En tiedä, kun en ole koskaan päässyt leikkuriin töihin. Minua kiinnostaisi anestesiahoitajan työ, mutta töihin ei pääse, koska ei ole alan kokemusta. Ja alan kokemusta ei saa kun ei pääse töihin. Erikoistumiskoulutuksia alkaa Suomessa parisen kappaletta vuodessa ja jos niihin sattuu päsemään täytyy matkustella toiselle puolelle maata.
Niin yksityisissä kuin julkisissakin sairaaloissa on huutava pula leikkurin hoitajista, mutta ovat liian nirsoja opettamaan ja perehdyttämään ketään niihin hommiin.- hiiohoikkis
Harvalla amk:sta valmistuvalla sairaanhoitajalla on edes päivän kokemusta leikkurista. Itse sain kuulua niinin onnekkaisiin joitka olivat 4 viikkoa leikkirissa ja tentit päälle. Sen jälkeen suoritin erikoistumisopinnot perioperatiivisesta hoitotyöstä. Itse asun myös etelässä. Käytännössä jokainen hoitaja pitää perehdyttää pitkän aikaa ennen kuin voi itsenäisesti tätä työtä tehdä. Itse teen kaikkea mitä leikkirissa voi tehdä hoitajana. En vaihtaisi työtäni mihinkään, pidän siitä kovasti. Myös anestesia/instrumentti- ja valvovanhoitajan työn yhditäminen onnistuu ja molempiin pääsee sisälle niin hyvin että voi turvallisesti ja itsenäisesti molempia töitä tehdä. Olen iloinen että olen saanut perehdytyksen molempiin aikoinani. Mikä tietysti on valttia työmarkkinoilla.
- minä=sinä?
Onko yllämainittu tilanne yleinen/paikkakunta kohtainen? Olen valmis kyllä muuttamaan töitten perässä.
Onko erikoistumisopintoihin vaikea päästä?- Kun ei kelpaa ni ei
Vastaukset kysymyksiisi: On ja on.
Olen keskussairaalassa töissä ja tiedän, että täällä leikkurissa on lisäksi sairas työilmapiiri. Olen itse kuullut näiden hoitajien haukkuvan kollegojaan tumpeloiksi ja kädettömiksi... Pois on lähdössä joka toinen. Paikkoja on auki jatkuvasti- en vaan tajua mistä kummasta saavat niitä alle kolmekymppisiä, kahdenkymmenen vuoden työkokemuksella ja erikoistumiskoulutuksella varustettuja uusia hoitajia!
- minä=sinä?
Missäpäin Suomea olet?
- shiik
Pääkaupunkiseudulla löytyy töitä kyllä, vaikkei erikoistumista oliskaan. Työyhteisöt vaihtelevia, niinkun joka puolella. Työyhteisöinä eroavat tyypiltään hieman vuodeosastoista, mutta kun jaksaa pitkän perehtymisen ja sen, että joku valvoo työtäsi pitkään ja tarkasti, niin ihan hyvin voi viihtyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2063858Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622446Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472223
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 711175
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136