Eli tarkoitan FCI 2-ryhmän rotuja, kaikkia niitä. Viihteeksi kysyn tästäkin roturyhmästä, että mikä on suosikkinne :-) Perustelut ?
Mikä on suosikkimolossikoirarotunne ?
14
229
Vastaukset
- asdfmolossi
Suosikkimolossirotuni ei ole FCI:n hyväksymä :) Mutta jos pitäisi joku niistä valita niin Tosa ehdottomasti. Mahtavan luonteisia upealla ulkonäöllä varustettuja koiria!
- Eläinkouluttaja C.
Mun suosikki ei kuulu molossityyppiin mutta on kakkosryhmässä :)
Kääpiöpinseri! Perustelut: all round harrastuskaveri, sopii melkein joka lajiin (itse harrastan omani kanssa tokoa, agilitya, koiratanssia, rally-tokoa ja näyttelyjä). Hyvän hermorakenteen omaavalla on upea koulutettavuus ja on yleisesti älykäs koira. Pieni muttei heiveröinen. Helppo turkki ja ihana ystävä kaikin puolin :) - viinakoira
Tosa ja kääpiöpinseri... Tulipa mielenkiintoisia, mukavia vastauksia, juuri kun ajattelin ettei tämä kysely vaikuta ketään kiinnostavan :-)
Kiitos vastanneille, muutkin vain mukaan kertomaan omista suosikkimolossikoiraroduistanne ! - Rotikkarinsessa
Siis tässä nyt puhutaan nimen omaan molosseista eikä kaikista kakkosryhmän roduista? Kun kakkosryhmäänhän tosiaan kuuluu myös muita, kuin molosseja - mm. juurikin kääpiöpinserit.
Itse olen tosin mieltynyt molosseihin jo pidemmän aikaa, joten niiden seasta on helppo nimetä sellainen top5-suosikkirotukirjo. Mutta jos ihan siihen ns. parhaista parhaaseen mennään, niin TÄLLÄ HETKELLÄ sanoisin sen olevan cane corso, joka on vienyt paikan aikoinaan kärkeä pitäneeltä rotikalta ja englanninbulldogilta (joka luonteensa puolesta edelleen kuuluisi suosikkeihin, mutta sen terveystilanne laskee omaakin "kannatusta" rutkasti).
Toisaalta myös muita suosikkeja, jonka edustajiin en ole välttämättä tutustunut samalla tapaa kuin corsoihin tai se on näyttelykehän reunaa lukuun ottamatta jäänyt väliin kokonaan, eli sinänsä on paha sanoa mitään kun ei ole koskaan varsinaisesti itse todistanut koiran käytöstä kotioloissa ja nähnyt vain sitä esitettävän osaavissa käsissä näyttelykehässä.- viinakoira
Hyvä on, muuteteen :-)
Eli suosikki FCI 2-rotunne. Sori kun kirjoitin otsikon hiukan väärin ;-)
- viinakoira
Onko kenelläkään enää mielipiteitä omista suosikki FCI 2-roduista ? :-)
Tosaa, käpiöpinseriä ja cane corsoa ollaan jo sanottu suosikeiksi, mutta olivatko siinä kaikki tämän roturyhmän minkään rotujen fanit ? - DCCCC
Dogo Canario, ehdottomasti.
- hush
ROTTWEILER!!! Ollut jo 20 v. ja ehdottomasti suosikki aina!!!
- käppänisti
Kääpiösnautseri.
Rottweiler ehdottomasti. Itselläni ei ole kyseistä koira rotua ollu, mutta ystävälläni oli ja ihan mahtava sessu. Sillä vaan oli se ongelma, ettei tajunnu miten iso on ja aina yritti syliin :) Ihana koira oli. Kuoli valitettavasti noin vuosi sitten :(
- tämmösiämeillä
Vaikea valita. Dogo argentino tai tanskandoggi. Täysin erilaisia koiria mutta kotoa löytyy kumpikin ja molemmissa omat hyvät puolensa.
- Amstaffeli
Bordeauxindoggi, ihana luonne ja passeli ulkonäkö. Sairaudet haittana, mutta useat kasvattajat parantavat rotua koko ajan.
Kiitos heille- 15+6
Miten useat kasvattajat parantavat rotua koko ajan?
- rottistottis*
Rottweiler, uskollinen, kiltti ja vahva koira (omani), reipas ja fiksu, ainutlaatuinen persoona
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368