Onko kellään kokemuksia otsikon mukaisesta veneestä? Olen etsimässä uutta retkivenettä Helsingin saaristoon ja lähiympäristöön, ja tuo vaikutti speksien puolesta lupaavalta. Mutta käytännön kokemuksia veneestä siis kaipailisin.
tg-5.9 kokemuksia?
11
5397
Vastaukset
- teegee-viisysi
Tällainen löytyi, en vaan ole varma kuinka puolueetonta informaatiota tuossa levitetään... Eli edelleen kaipaisin kokemuksia.
http://www.veneista.fi/videot/testit/tg_viisysi.html - jksdasdasddas
Plussaa tuossa veneessä ja vanhassa 5900-mallissa ehdottomasti hyvä runko, kulkee melko pehmeästi isommassakin aallokossa. Miinusta askeettisuus, hytti on kuin muoviämpäri, kangasta käytetty vain siellä missä aivan pakko eli istuimissa.
Kokonaisuutena erinomainen perusvene esim. yhteysveneeksi. Kilpailija esim. Bella 580C, sisältä ja ulkoa pramempi mutta runko ei niin hyvä.- teegee-viisysi
Joo, tuo muoviämpärimäisyys vähän häiritsee itseäkin, harmi ettei sisutukseen ole panostettu enemmän. Myös lisävarusteita näyttäisi olevan niukasti tarjolla tg:hen, esim. liesi voisi olla kiva (Bella 580 C:hen moisen näköjään saisi).
Toisaalta olen etsimässä venettä jolla pärjäisi mahdollisimman pienellä koneella. Tg:n minimikoneeksi mainitaan 50 hv, kun taas Bella 580 C:n konesuosituksen alaraja näkyy olevan 75 hv. Onko käsitystä siitä kuinka hyvin tuolla 50 hv:n koneella käytännössä pärjää tg:llä? - teegee-viisysi
teegee-viisysi kirjoitti:
Joo, tuo muoviämpärimäisyys vähän häiritsee itseäkin, harmi ettei sisutukseen ole panostettu enemmän. Myös lisävarusteita näyttäisi olevan niukasti tarjolla tg:hen, esim. liesi voisi olla kiva (Bella 580 C:hen moisen näköjään saisi).
Toisaalta olen etsimässä venettä jolla pärjäisi mahdollisimman pienellä koneella. Tg:n minimikoneeksi mainitaan 50 hv, kun taas Bella 580 C:n konesuosituksen alaraja näkyy olevan 75 hv. Onko käsitystä siitä kuinka hyvin tuolla 50 hv:n koneella käytännössä pärjää tg:llä?Noita pienellä koneella kulkevia hyttiveneitä etsiessäni törmäsin tällaisiin:
http://www.myrskyjanneoy.com/vene2.html
http://www.myrskyjanneoy.com/vene3.html
Onko näistä tietoa? - HangöVärsta
teegee-viisysi kirjoitti:
Toisaalta olen etsimässä venettä jolla pärjäisi mahdollisimman pienellä koneella. Tg:n minimikoneeksi mainitaan 50 hv, kun taas Bella 580 C:n konesuosituksen alaraja näkyy olevan 75 hv. Onko käsitystä siitä kuinka hyvin tuolla 50 hv:n koneella käytännössä pärjää tg:llä?Työkalu. Verhoilumatot on hei hei 15 vuoden päästä ja saumat irvistelee. Arvostan itse karuutta. Lisäski mökki ja kalastuskäytössä saariston siimeksessä ei verhoilusta ja muusta ylimääräisestä kullitetusta nupitloista ja hinttapulien sievistelyistä ole kuin haittaa.
- teegee-viisysi
HangöVärsta kirjoitti:
Työkalu. Verhoilumatot on hei hei 15 vuoden päästä ja saumat irvistelee. Arvostan itse karuutta. Lisäski mökki ja kalastuskäytössä saariston siimeksessä ei verhoilusta ja muusta ylimääräisestä kullitetusta nupitloista ja hinttapulien sievistelyistä ole kuin haittaa.
Onko missään venelehdessä tms. vielä testattu uutta viisysiä?
- rotaxv
Aikaisemma TG 5900 omistaneena 5.9 näyttää monessa mielessä uudistetulta ja modernimmalta. Painoa on tullut vähän lisää eli suorituskyky on vähän pudonnut mutta uskoisin 50hv tehon riittävän yli 25 solmun nopeuteen, vanha kulki lähes 30 solmua 60hv teholla.
Tg:t on kevyempiä kuin kilpailijansa, kestävät paremmin elämää sekä tarjoavat hyvän pohjan. Ulkoisessa koreudessa ne eivät ole tusinaveneiden luokkaan.
Toisaalta uuden 5.9:n hinnalla saa käytetyn varustellun suuremman TG:n joka tarjoaa vielä paremmat ominaisuudet ja toki myös suuremman kulutuksen.- teegee-viisysi
Nostetaanpa tämä ylös. Veneilykausi on jo pitkällä eli luulisi että näitäkin olisi jo päästy ajamaan. Onko kokemuksia kertynyt? Mikä mahtaa olla melutaso (valmistajan sivujen mukaan jotain äänieristelevyjä lisäilty vrt. vanha 5900)? Onkohan hytissä joku luonteva paikka jonkinlaiselle lämmittimelle?
- Kaisa_lkv malli
Mulla oli ongelmia sen oven kanssa. Ei kovin hyvä. Lämmitin oli kiinni penkissä. Hyvä ajaa , mutta kääntyy huonosti. Huuruinen mutta hiukan huono ilman kierto.
- teegee-viisysi
Tarkennatko millaisia ongelmia oli oven kanssa, ja oliko kyseessä etu- vai takaovi? Ja minkälaisesta lämmittimestä oli kyse?
- Sama Kaisa
Molemmat ovet, falskaavat. Myös laminointi aukesi paikoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302265
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261978Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121529Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121377Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951076
- 17997
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks116759