Atk Kuopio

Masentunut nuorimies

Miten helposti pääsee Kuopion yliopistoon tietojenkäsittelyyn jos papereissa on vain C:tä? En keksi mitään muuta alaa jolle kaupungissani olisi helppo päästä sisään, tuossa on ainakin paljon aloituspaikkoja...

12

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apparapippararairaa

      Olen itse Joensuusta, mutta samaan yliopistoonhan Kuopionkin kampus kuuluu ja täällä tietojenkäsittelytieteeseen pääsee aika helposti. Jos sinulla on C:n paperit, kannattaa käydä vielä pääsykokeissa mutta tuskin paljoa niistä pisteitä tarvitset (jos ollenkaan). Itse sain lyhyen matematiikan L:stä ja englannin E:stä 55 pistettä ja tarvikohan 40 pistettä että pääsi sisälle.

      • Hmm...

        Niin mutta en ole kirjoittanut matikkaa ollenkaan. Miten sitten käy?


    • apparapippararairaa

      Sitten saat pisteitä vain äidinkielen tai vieraan kielen arvosanasta seuraavan taulukon mukaan:

      L = 30
      E = 25
      M = 20
      C = 15
      B = 5
      A = 0

      Jos paras arvosanasi on C, saat 15 pistettä ja tarvitset siten valintakokeesta arviolta ainakin 50-60% pisteistä. Maksimipisteet kokeesta on 50.

    • Voi helvetti...

      Eipä taida onnistua :(

    • :((

      Ei minulla ole sitten mitään mahdollisuuksia päästä yliopistoon :'( Minnekään muualle en voi lähteä, Kuopiossa on mielenterveydellisistä syistä pysyttävä enkä muutenkaan pystyisi tässä vaiheessa elämää itsenäistymään. Ympäristötiede on toinen vaihtoehto, mutta siellä tulee kemiaa ja fysiikkaa joista en ymmärrä mitään.

      Olen kyllä aika surkea ihminen kun en osannut suunnitella kirjoituksia oikein. Tarkoitus oli vielä jatkaa ensi syksynä ja kirjoittaa matikka toinen reaali, mutta kun kirjoitin paperiin sellaset merkinnät joilla valmistun jo tänä keväänä. Ja noissa minun papereissakaan ei ole mitään järkeä. Toisaalta, en olis varmasti matikasta saanut kuin A:n tai korkeintaan B:n joten apuja sieltäkään ei ratkaisevasti olis tullut.

    • sama.

      En kestä tätä, elämästä menee vain vuosia hukkaan ja mielisairaus pahenee. En tiedä onko muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha, jos en pääse tänä keväänä yliopistoon. Koska mikään muu ei minulle kelpaa.

    • apparapippararairaa

      Miksi haluat yliopistoon, mitä haluat sieltä? Haluatko varmasti opiskella tietojenkäsittelyä vai käyttää sitä vain pääsylippuna yliopistoon? Oletko harkinnut muita kouluja?

      Sanon vielä, että jos sinun täytyy saada vain 50% koepisteistä, siihen on vielä hyvät mahdollisuudet. Kokeessa on kolme tehtävää, joista pitää tehdä kaksi. Ei kannata luovuttaa!

      • Selitystä.

        Haluan yliopistoon koska

        -Mikään muu ei kelpaa
        -Omassa kaupungissani sattuu olemaan yliopisto
        -En halua tavalliseen työpaikkaan, vaan tutkijaksi/professoriksi yliopistolle
        -Haluan ympärilleni teoreettisuutta
        -Valtakunnan suuripalkkaisimmat ja arvostetuimmat virat aukeavat yliopiston kautta
        -En osaa tehdä mitään käytännössä, joten lukeminen on se johon pystyn jos pystyn
        -Tunnen yhteiskunnallisen statukseni kasvavan jo siinä vaiheessa, kun olen yliopistossa opiskelijana

        Mutta, 100% varmasti vain yksi asia rajaa opiskeluni mikäli sattuu tulemaan esiin vaihtoehtoja joista en ole edes tiennyt. Eli paikan on löydyttävä Kuopiosta, mieluiten keskustan läheltä. Yliopisto on toiseksi tärkein kriteeri, lähes yhtä pakottava kuin edellinen.

        Kysynkin sinulta mikäli asiasta tiedät, miten helposti pystyy avoimen kautta pääsemään maisteriopintoihin tällaisilla aloilla kuin liikuntalääketiede tai kansanterveystiede, joihin siis ei ole pääsykokeita ollenkaan? Kriteerinä siis avoimen kautta suoritetut opinnot...


      • numpad
        Selitystä. kirjoitti:

        Haluan yliopistoon koska

        -Mikään muu ei kelpaa
        -Omassa kaupungissani sattuu olemaan yliopisto
        -En halua tavalliseen työpaikkaan, vaan tutkijaksi/professoriksi yliopistolle
        -Haluan ympärilleni teoreettisuutta
        -Valtakunnan suuripalkkaisimmat ja arvostetuimmat virat aukeavat yliopiston kautta
        -En osaa tehdä mitään käytännössä, joten lukeminen on se johon pystyn jos pystyn
        -Tunnen yhteiskunnallisen statukseni kasvavan jo siinä vaiheessa, kun olen yliopistossa opiskelijana

        Mutta, 100% varmasti vain yksi asia rajaa opiskeluni mikäli sattuu tulemaan esiin vaihtoehtoja joista en ole edes tiennyt. Eli paikan on löydyttävä Kuopiosta, mieluiten keskustan läheltä. Yliopisto on toiseksi tärkein kriteeri, lähes yhtä pakottava kuin edellinen.

        Kysynkin sinulta mikäli asiasta tiedät, miten helposti pystyy avoimen kautta pääsemään maisteriopintoihin tällaisilla aloilla kuin liikuntalääketiede tai kansanterveystiede, joihin siis ei ole pääsykokeita ollenkaan? Kriteerinä siis avoimen kautta suoritetut opinnot...

        Hei!

        Jos pääsykokeet eivät natsaa ensi yrittämällä, niin ei muuta kuin avoimen kursseja ottamaan. Luettuasi mielenkiinnonkohteenasi olevaa alaa avoimessa vuoden verran aukeavat yliopiston ovet todennäköisesti helpolla. Ja pääsykoekaan ei tuota sinulle vaikeuksia tuon vuoden jälkeen. Jos motivaatiosi kumpuaa korkeasta palkasta, ei yliopistotutkijan uraa kannata pitää tavoitteena. Niissä töissä korkeaan palkkaan vaaditaan vuosien kova työ ja hyvin rahoitettu tutkimusprojekti. Alku tutkijana on kovaa pienellä palkalla. Parhaat palkat ovat aina yksityisellä sektorilla, mutta palkkaa ei kannatakaan pitää motivaation lähteenä. Työstä pitää voida nauttia, sen pitää tasapainottaa arkea ja palkita aika-ajoin.


    • Tosi on

      Vuonna 2007 pääsin Kuopion yliopiston tietojenkäsittelytieteen linjalle B:n papereilla. Ei tarvinnut käydä pääsykokeissa.

      Tämä on faktaa.

    • kuopiolainen tutkija

      Joo-o.. Voin sivistää sinua sen verran, että yliopistotutkijan palkka ei TODELLAKAAN ole kummoinen, ei vielä tohtoriksi valmistumisen jälkeenkään, saati ennen sitä. Valmistuminen tohtoriksi kestää keskimäärin 10vuotta (ensin maisteriksi 5v, siihen päälle tohtoriopinnot ja tutkimus), joten palkka on SURKEA verrattuna moneen muuhun alaan, jos lasketaan kokonaisansioita vuosien varrelta (opiskelijanahan ei juuri rahaa jää säästöön...). -Ja yliopistoltahan ei myöskään vakipaikkoja jaella, ainoastaan lyhyitä määräaikaisia pestejä alkaen 1kk mittaisesta ylöspäin. Omaakin rahoitusta voi yrittää hakea, mutta kilpailu on todella kovaa, -ja jos rahoitusta taas ei saa, niin professorin paikka ei aukea ikinä..

      Eli mitä voisimme oppia. Kannattaa miettiä tarkkaan, mitä haluaisi OIKEASTI tehdä työkseen, eikä mitään statusta "yliopistoopiskelusta" -joka ei mielestäni nyt ole kovin kummoinen asia. Työssä kun pitäisi kyetä viihtymään sinne eläkeikään asti, ja jos ala ei ole oma ja kilpailu kovaa, niin vaikeaa tulee olemaan...

    • Okei.

      Ymmärrän, kiitos paljon kaikille tiedoista. Huomenna on sitten tietojenkäsittelyn koe ja jännittää kovasti... Kävin jo yhteiskuntatieteissä ja sekin tuntui menevän hyvin. Sosiaalipsykologian kirjan luettuani kävi selväksi, että myös se voisi olla ala jota mielelläni opiskelisin.

      Rahaa on säästössä ja sitä jää tulevaisuudessakin, ei tarvitse huolehtia. Saan asua vanhempien nurkissa niin kauan kuin haluan ja jo nyt sairauspäivärahoista, kuntoutusrahoista yms. on kertynyt tuollaset mukavat 20000€ säästöön. Riittääkö rahoitukseen? Mutta, sehän kasvaa tuosta ainakin 50000 asti kunhan olen tohtoriksi valmistunut...

      Olen ensinnäkin todella epävarma siitä, kykenenkö koskaan tekemään töitä aspergerini tai mielisairauksieni vuoksi vai onko minun haettava eläkkeelle ajoissa. Jos johonkin kykenen niin teoreettiseen pohdiskeluun, laskeskeluun ym. ja sitä yritän etsiä yliopiston kautta. Myös statussymbolit kiinnostavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe