Epätietoisuus pahasta

Vähän raskasta

Epätietietoisuus pahasta. Sairastettu kauan levinnyttä syöpää jota ei voida leikata eikä parantaa niin miten jaksaa elää kun tietää, että loppua kohden kuljetaan.
Kroppa muuttuu, kaikki muuttuu, tutut eivät tunnista vaikka vastaan kävelevät. Pitäisiköhän lääkärin sanoa jotenkin varoittaa että aikaa ei ole enää paljon vai onko se vaikeaa heillekin ? Toista vuotta nyt kituuteltu, mikään ei ole kuten ennen. Yleisvointi huono, ruokahalu huono, jaksaminen huonoa kukaan ei ole puhunut miten kohdata tuleva tilalle eli missä kuolee ? Kotona yksin ? Vuodeosastolla ?

11

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ra

      Terhpkoti on kodinomainen viime hetkien turvapaikka,Toivottavasti sinulla on joku läheinen ihminen joka kulkee rinnallasi,tai empaattinen lääkäri jolta saat lohtua.Sinulle toivotan voimia ja Korkeimman siunausta,

      • .

        Aloittajalle voimia.


        -ra: kaikki eivät asu etelässä....


    • -ra

      Kohtalotovereitasi löytyy palstalta www,cancer,fi Tietty tännekkin olet tervetullut.

    • -ra

      On saattokoteja muuallakin kuin etelässä

    • !!

      On toki, mutta sinä mainitsit nimenomaan _Terhokodin_ ja se sijaitsee Helsingissä.

    • -ra

      No jakainen tietty etsii läheltään vastaavan

    • ?

      No miksi ihmeessä et sitten kirjoittanut Terhokodin kohdalle sanaa saattokoti???

      • Jäkätijäkä

        Lopeta tuo ärsyttävä jankkaaminen, saattokoti kuin saattokoti. Tuot palstalle tympeän ilmapiirin, häpeäisit!


    • Ymmärrän ja olisi tuosta aiheesta eräs esimerkki. En voi kertoa paljoa ettei tunnista kukaan, mutta hiukan voin.
      Eräs vakavasti syöpää sairastava oli normaalisti viimeiseen saakka ja eli kuin voimat vain salli, hänen lähtönsä kosketti satoja. Mutta eli kuin halusi ne päivät.
      Menetin nimimerkkini uudistuksen myötä, en tiedä miksi.
      Kun kijoitin claudia niin c ja kirjain ällä eli l, muuttui d kirjaimeksi en päässyt laisinkaan profiiliini ja tein uuden samalla tavalla.
      Nyt putosin uudistuksen vuoksi täältä kärryiltä, sinne jäi kirjoitukseni kaikki.

      • No, minä en laittanut sitä c kirjainta eteen, ja tämä on sitten taas käytössäni.
        Sama pää kesät ja talvet tässä tulos. Nyt mulla on sitten kaksi nikkiä.


    • Mä mietin lisää ja haluankin kysyä onko sinulla läheisiä ystäviä, sukulaisia, kaikililla ei nimittäin ole. Ja tässä ketjussa mainittu saattokoti on hyvä ja niitäkin on jokapuolella suomea.
      Ainut on se että ne on kalliita koska, ne ovat yksityisiä ja kaikilla ei ole varaa niihin mikä on todella väärin.
      Ja olen samaa mieltä kuin tässä linkissä oleva sanonta: "lähdetään erikseen johonkin kuolemaan"

      http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/seniorin_seurassa/arkisto/mita_vaatii_hyva_kuolema

      Mutta minä toivotan sinulle voimia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe