TÄRKEÄÄ ASIAA!

Luomuboy

Moi vaan kaikki. Nyt on todella tärkeää asiaa! Ostaessaan kaupasta toiselta puolelta maapalloa tulleita appelsiineja, kiivejä ja muita tuskin kukaan ajattelee, kuinka paljon se samainen pieni hedelmä on tuhonnut luontoa. Pilaantumista estämään sitä on monet kerrat suihkutettu myrkyllisillä aineille. Sen viljelyssä on käytetty todella tuhoisia lannoitteita. Sen lentokoneella/laivalla tuonti on pilannut meriä ja metsiä. Ja miksi näin tehdään? Siksi, koska SINÄ tahdot niitä. Asia on vaikea uskaltaa tunnustaa itselleen, mutta ei syyn vierittäminen toisten niskaan pelasta maailmaa. Me olemme parhaillamme tuhoamassa kaikkea mitä olemme saaneet. Luonto on jo kymmeniä tuhansi vuosia elättänyt lajiamme. Ja nyt me pilaamme kaiken. Sademetsien jatkuva hakkuu ajautuu pian siihen, että ne (maapallon keuhkot) lakkaavat olemasta. Näin loppuu myös elämä! Otsonikerroksen jatkuva hupeneminen johtaa pian siihen, että pian koko kerros häviää, ja säteily valtaa maan! Jatkuva kaupungistuminen johtaa siihen, että pian metsää ei enää ole! Jatkuva keinotekoisten lannoitteiden käyttö (elintärkeän ruoan raaka-aineiden teossa) johtaa pian koko maaperän pilaantumiseen. Oikeasti kaiken tämän estoon olisi ratkaisu, mutta jaksavatko ihmiset kiinnittää siihen oikeasti huomiotaan. Ajatellaan vain, että ei se minun elinaikana tapahdu. Asioiden jatkuva siirtäminen huomiselle johtaa siihen, että pian se on myöhäistä. Kai jokaisen omatuntoa pitäisi kolkuttaa, että osittain minun takia koko maapallon koko elämä loppuu! Että omat lapsen lapseni kuolevat minun takiani.

Onko siis todella niin vaikeaa lajitella jätteet ja kierrättää ne? Onko vaikeaa ostaa saastuttamaton sähköauto. Olisi myös erittäin easya hankkia taloonsa sählölämmitys. (Omakotitaloista tulevat päästöt ovat suurin syy happosateiden jatkuvaan lisääntymiseen. Happosateet valuvat maan läpi pohjaveteen myrkyttäen ainoan puhtaan veden ja tuhoten päältä kaikki kasvit.) Olisiko niin vaikeaa ostaa luomutuotteita, vaikka ne ovatkin hieman kalliimpia. (Hinta laskee, jos niitä aletaan käyttämään enemmän.)

Maapallo on tuhoutumassa meidän takiamme. Ja kun sanon, että ehlä vielä on toivoa, en sano, että sitä todellakaan on paljon! Tartutaan nyt ydessä yhteiseen tehtäväämme ja pelastetaan maailma! Luonto kiittää!

8

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi lapsi sua

      Voi sua löllölellilaps. Sähkökö ei saastuta mielestäsi kun sitä tulee possunkärsän näkösestä jutusta seinästä. Onpa muut tyhmiä, kun ei ole tuota keksinyt.Tuonkin ajan kun olet tuota lapsellista tekstiäsi raapustanut ja sähköä ja energiajuomaasi kuluttanut olisit voinut itse parantaa teoillasi maailmaa. Olet juuri sellainen, että muiden pitäisi, mutta enhän minä voi.

    • tuuppa todellisuutee

      Mie paskat nakkaan tollasille löpinöille. Eletään kun ellun kanat, niin kauan kun on elämää. Kun vielä öljyä löytyy, niin miepä pakkasella annan ison tiisselin rutkuttaa, ihan vaan köyhien kiusaksi.

    • Luomuboy

      Taisin arvata, että täs käy näin. En kuitenkaan jaksa nyt alkaa selventää, kun ootte tolla asenteella... UNOHTAKAA

      • bensaa suonissa

        eletää nyt ku viimistä päivää ja talletetaan kaikki kaunis mieliimme ja sitte ku kuolemme ni kuolemme onnellisina


    • ___---___

      Ei kai tässä enää muu auta.... :(

    • akka vaan

      paras luonnonsuojeluteko on jättää lapset tekemättä. Seuraavaks muuta susun tyhjään torppaan ja elä vain omavaraistaloudessa. ja jos äly riittää, ala keksiä kestävää energiantuotantoa joka mahdollistais appeliinien viljelyn tööllä pohjoisessakin!

    • SiisNiinKuDAAA(;;;;;

      Paras luonnonsuojeluteko on hypätä 20. kerroksesta

    • Nii peijjana

      Nii, turhaa roudata etelän hetelmiä tänne kun miljoonia kiloja vitamiineja mätänee metsiin. Lähes ilmaisia. Nokihiukkasvasaroille riplavero.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe