Moi vaan kaikki. Nyt on todella tärkeää asiaa! Ostaessaan kaupasta toiselta puolelta maapalloa tulleita appelsiineja, kiivejä ja muita tuskin kukaan ajattelee, kuinka paljon se samainen pieni hedelmä on tuhonnut luontoa. Pilaantumista estämään sitä on monet kerrat suihkutettu myrkyllisillä aineille. Sen viljelyssä on käytetty todella tuhoisia lannoitteita. Sen lentokoneella/laivalla tuonti on pilannut meriä ja metsiä. Ja miksi näin tehdään? Siksi, koska SINÄ tahdot niitä. Asia on vaikea uskaltaa tunnustaa itselleen, mutta ei syyn vierittäminen toisten niskaan pelasta maailmaa. Me olemme parhaillamme tuhoamassa kaikkea mitä olemme saaneet. Luonto on jo kymmeniä tuhansi vuosia elättänyt lajiamme. Ja nyt me pilaamme kaiken. Sademetsien jatkuva hakkuu ajautuu pian siihen, että ne (maapallon keuhkot) lakkaavat olemasta. Näin loppuu myös elämä! Otsonikerroksen jatkuva hupeneminen johtaa pian siihen, että pian koko kerros häviää, ja säteily valtaa maan! Jatkuva kaupungistuminen johtaa siihen, että pian metsää ei enää ole! Jatkuva keinotekoisten lannoitteiden käyttö (elintärkeän ruoan raaka-aineiden teossa) johtaa pian koko maaperän pilaantumiseen. Oikeasti kaiken tämän estoon olisi ratkaisu, mutta jaksavatko ihmiset kiinnittää siihen oikeasti huomiotaan. Ajatellaan vain, että ei se minun elinaikana tapahdu. Asioiden jatkuva siirtäminen huomiselle johtaa siihen, että pian se on myöhäistä. Kai jokaisen omatuntoa pitäisi kolkuttaa, että osittain minun takia koko maapallon koko elämä loppuu! Että omat lapsen lapseni kuolevat minun takiani.
Onko siis todella niin vaikeaa lajitella jätteet ja kierrättää ne? Onko vaikeaa ostaa saastuttamaton sähköauto. Olisi myös erittäin easya hankkia taloonsa sählölämmitys. (Omakotitaloista tulevat päästöt ovat suurin syy happosateiden jatkuvaan lisääntymiseen. Happosateet valuvat maan läpi pohjaveteen myrkyttäen ainoan puhtaan veden ja tuhoten päältä kaikki kasvit.) Olisiko niin vaikeaa ostaa luomutuotteita, vaikka ne ovatkin hieman kalliimpia. (Hinta laskee, jos niitä aletaan käyttämään enemmän.)
Maapallo on tuhoutumassa meidän takiamme. Ja kun sanon, että ehlä vielä on toivoa, en sano, että sitä todellakaan on paljon! Tartutaan nyt ydessä yhteiseen tehtäväämme ja pelastetaan maailma! Luonto kiittää!
TÄRKEÄÄ ASIAA!
8
221
Vastaukset
- voi lapsi sua
Voi sua löllölellilaps. Sähkökö ei saastuta mielestäsi kun sitä tulee possunkärsän näkösestä jutusta seinästä. Onpa muut tyhmiä, kun ei ole tuota keksinyt.Tuonkin ajan kun olet tuota lapsellista tekstiäsi raapustanut ja sähköä ja energiajuomaasi kuluttanut olisit voinut itse parantaa teoillasi maailmaa. Olet juuri sellainen, että muiden pitäisi, mutta enhän minä voi.
- tuuppa todellisuutee
Mie paskat nakkaan tollasille löpinöille. Eletään kun ellun kanat, niin kauan kun on elämää. Kun vielä öljyä löytyy, niin miepä pakkasella annan ison tiisselin rutkuttaa, ihan vaan köyhien kiusaksi.
- Luomuboy
Taisin arvata, että täs käy näin. En kuitenkaan jaksa nyt alkaa selventää, kun ootte tolla asenteella... UNOHTAKAA
- bensaa suonissa
eletää nyt ku viimistä päivää ja talletetaan kaikki kaunis mieliimme ja sitte ku kuolemme ni kuolemme onnellisina
- ___---___
Ei kai tässä enää muu auta.... :(
- akka vaan
paras luonnonsuojeluteko on jättää lapset tekemättä. Seuraavaks muuta susun tyhjään torppaan ja elä vain omavaraistaloudessa. ja jos äly riittää, ala keksiä kestävää energiantuotantoa joka mahdollistais appeliinien viljelyn tööllä pohjoisessakin!
- SiisNiinKuDAAA(;;;;;
Paras luonnonsuojeluteko on hypätä 20. kerroksesta
- Nii peijjana
Nii, turhaa roudata etelän hetelmiä tänne kun miljoonia kiloja vitamiineja mätänee metsiin. Lähes ilmaisia. Nokihiukkasvasaroille riplavero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2445811Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304254Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212460Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3072255Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611329Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1391253Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331237- 351014
- 171944