Hei! Mulla todettiin keliakia. Aloitin heti tähystyksen jälkeen gluteenittoman ruokavalion koska lääkäri näin sanoi, oli niin näkyvissä tuo keliakia. Mutta... Mulla on kauhee kutiseva ihottuma käsissä, kyynärpäästä ranteeseen päin.Lääkäri ei meinaa ottaa ihokeliakia koepalaa. Eikö se pitäisi ottaa tällaisessa tilanteessa? Vai hyödynkö mä siitä tiedosta mitenkään ku suolistokeliakia on jo todettu, lekuri oli sitä mieltä ettei oo mitään hyötyä. Onko näin?
suolistokeliakia + ihokeliakia?
5
994
Vastaukset
- avuton uhri
Enpä osaa kommentoida.. Mulla oli verikokeet negatiiviset, mutta oireet moninaiset. Yksi niistä oli mieletön kutina päänahassa. Se oli ihan järjetöntä. Siellä oli punaisia näppylöitä ja usein tuli raavittua päänahka ihan verille.
Loppui heti kun lopetin gluteenin nauttimisen. Ollut nyt 2,5kk ilman - ja takaisin en käänny.
En muista huomanneeni itselläni kutinaa muualla (kyynärtaipeet polvet jne perinteiset paikat). Se oli keskittynyt tosiaan päänahkaan tyystin.
Veikkaan että vaikutti myös hirmuista hiustenlähtöä mulle. - keliatar
Kummankin hoitona on gluteeniton ruokavalio, joten et hyötyisi yhtään mitään ihokeliakia-diagnoosista. Ei kukaan sano että mulla on suolistokeliakia, kaikki käyttävät vain keliakiaa. Ihan sama kumpi se on.
- viljaton :)
Kannattaa jättää kaikki viljat.
Minä jätin vaikka mitään diagnoosia ei ole, mutta sen parikymmentä vaivaa lähti viljojen myötä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - Amali
Keliakia on jo todettu tähystyksellä. Sama tarkka gluteeniton dietti molemmissa. Ei saa lipsua yhtään. Tyypilliset paikat kyynärpäät, polvet, pakarat, päänahka ja yksittäisiä rakkuloita siellä täällä. Kutisevat kovasti. Iho reagoi gluteeniin.
- viljaton :)
Itse raavin päätäni 25 vuotta ja hilsettä riitti.
Kuuntelin Antti Heikkilää ja jätin viljat.
Ihovaivat ja paljon muutakin lähti ja hiuksia kasvoi runsaasti lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818