x20, x21, x31

kalle

niin viitisikö joku kertoa otsikossa mainittujen kameroiden selkeimmät erot. suosituksia? kiitos.

6

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika

      käyttämään internettiä tiedonhausasi. Tyhmä oot, jos et osaa.

      • kalle

        juu kiitos vaan viestistäsi. tottakai olen sivut selannut läpi, muttei edes minoltan omat sivut kerro suoraa eroa kyseisten kameroiden välillä. jatkossa nämä turhat vastaukset voi varmaan jättää väliin...


    • Ostaja

      X31 on 3 megapikselin kamera.

      Mutta X20:n ja X21:n eroja ei ole todellakaan helppo löytää netistäkään, kuten kalle mainitsi. Itse kaipaisin samaa tietoa.

      Ilmeisesti tämä X21 nyt on sitten uudempi, koska jotkut liikkeet ilmoittavat X20:n poistuneen valikoimista. Ja ainakin joissakin kuvissa (ehkä aina, en tiedä) X20 on vielä siltä ajalta kun valmistaja oli pelkkä Minolta (viime kesältä ilmeisesti), X21 on ainakin jo Konica-Minoltan tuote. Myös muita ulkonäköeroja lienet huomannut, eli esim. se itselaukaisuun käytettävä pieni peili (objectiivin vieressä) on vaihtanut hieman paikkaa. Ja mikin aukot hävinneet.

      Eli tietoa kaivattaisiin ja aivan erityisesti itse haluaisin varmistuksen siitä, että onhan X21:ssäkin linssinsuojus, kuten X20:n arvostelussa mainittiin?

      • Ostaja

        Tässä suoraan Konica Minoltan FAQ:sta:

        ---
        In which points does the DiMAGE X21 differs from the X31?

        Major differences from the DiMAGE X21:
        - Number of effective pixels: 2.0 million -> 3.2 million
        - Focal length: 4.8 - 14.4mm -> 4.7 - 14.1mm
        (equivalent to 36 - 108mm in 35mm format)
        - Continuous advance speed: Approx. 1.2 fps -> Approx. 0.8 fps
        - Capturing interval: Approx. 1.8 sec. -> Approx. 3 sec. (with single frame advance)
        - Image size using E-mail copy: VGA size only (640x480).


    • :0)

      Selkein ero mielestäni on näiden kameroiden välillä se, että Dimage X21:ssä EI OLE äänentallennusta kun taas X20:ssä on!
      Muuta konkreettista eroa kameroilla ei mielestäni ole. Itse sain kokea tuon eron henk.koht, koska halusin samanlaisen kameran kuin tuo X20 oli. Maahantuoja kertoi ettei kameroissa ole muita eroja kuin ulkonäkö. Ostin kameran ja huomasin ettei äänen tallennusta löydy, vaikka kuinka selailin Meni-valikkoa.
      Onneksi sain palauttaa kameran...

    • Ostaja

      Varsin ristiriitaista tietoa on löytynyt, ja sekin hankalasti löydettävissä. Lopulta kuitenkin useammasta lähteestä löytyi samankaltaista tietoa. Tosiaan tuo ääni X21:sta puuttuu, mm. NetAnttila saisi korjata mainoksensa.

      Itse kävin sitten ostamassa X20:sen. Se vaikutti paremmalta monessa asiassa ainakin tämän sivun mukaan:
      http://www.minoltaeurope.com/pe/digital/comparison/Comp_X21_X20_en_r1.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe