x20, x21, x31

kalle

niin viitisikö joku kertoa otsikossa mainittujen kameroiden selkeimmät erot. suosituksia? kiitos.

6

1624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika

käyttämään internettiä tiedonhausasi. Tyhmä oot, jos et osaa.

• kalle

juu kiitos vaan viestistäsi. tottakai olen sivut selannut läpi, muttei edes minoltan omat sivut kerro suoraa eroa kyseisten kameroiden välillä. jatkossa nämä turhat vastaukset voi varmaan jättää väliin...

• Ostaja

X31 on 3 megapikselin kamera.

Mutta X20:n ja X21:n eroja ei ole todellakaan helppo löytää netistäkään, kuten kalle mainitsi. Itse kaipaisin samaa tietoa.

Ilmeisesti tämä X21 nyt on sitten uudempi, koska jotkut liikkeet ilmoittavat X20:n poistuneen valikoimista. Ja ainakin joissakin kuvissa (ehkä aina, en tiedä) X20 on vielä siltä ajalta kun valmistaja oli pelkkä Minolta (viime kesältä ilmeisesti), X21 on ainakin jo Konica-Minoltan tuote. Myös muita ulkonäköeroja lienet huomannut, eli esim. se itselaukaisuun käytettävä pieni peili (objectiivin vieressä) on vaihtanut hieman paikkaa. Ja mikin aukot hävinneet.

Eli tietoa kaivattaisiin ja aivan erityisesti itse haluaisin varmistuksen siitä, että onhan X21:ssäkin linssinsuojus, kuten X20:n arvostelussa mainittiin?

• Ostaja

Tässä suoraan Konica Minoltan FAQ:sta:

---
        In which points does the DiMAGE X21 differs from the X31?

Major differences from the DiMAGE X21:
        - Number of effective pixels: 2.0 million -> 3.2 million
        - Focal length: 4.8 - 14.4mm -> 4.7 - 14.1mm
        (equivalent to 36 - 108mm in 35mm format)
        - Continuous advance speed: Approx. 1.2 fps -> Approx. 0.8 fps
        - Capturing interval: Approx. 1.8 sec. -> Approx. 3 sec. (with single frame advance)
        - Image size using E-mail copy: VGA size only (640x480).

• :0)

Selkein ero mielestäni on näiden kameroiden välillä se, että Dimage X21:ssä EI OLE äänentallennusta kun taas X20:ssä on!
      Muuta konkreettista eroa kameroilla ei mielestäni ole. Itse sain kokea tuon eron henk.koht, koska halusin samanlaisen kameran kuin tuo X20 oli. Maahantuoja kertoi ettei kameroissa ole muita eroja kuin ulkonäkö. Ostin kameran ja huomasin ettei äänen tallennusta löydy, vaikka kuinka selailin Meni-valikkoa.
      Onneksi sain palauttaa kameran...

• Ostaja

Varsin ristiriitaista tietoa on löytynyt, ja sekin hankalasti löydettävissä. Lopulta kuitenkin useammasta lähteestä löytyi samankaltaista tietoa. Tosiaan tuo ääni X21:sta puuttuu, mm. NetAnttila saisi korjata mainoksensa.

Itse kävin sitten ostamassa X20:sen. Se vaikutti paremmalta monessa asiassa ainakin tämän sivun mukaan:
      http://www.minoltaeurope.com/pe/digital/comparison/Comp_X21_X20_en_r1.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      24
      5650
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      162
      4172
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      14
      3717
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3133
    5. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3013
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      90
      2987
    7. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      157
      2696
    8. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2695
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1795
    10. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      123
      1717
    Aihe