Heips!
Ongelma VPN:n kanssa, yhteyden muodostus ei onnistu. Ja apua tarvitaan kun paras ystävä google ei ratkaissut pulmaani :)
Eli ostin ZyXELin ZyWall USG 20:n ja yritän saada L2TP-yhteyttä tietokoneelta toimimaan. Ongelma on se yhteyden muodostus päättyy aina virheeseen 787, 788 tai 789. Asetuksia:
ZYXEL:
- IPSec Gateway | Gateway address: interface wan1, todennus: pre-shared key
- IPSec Connection | VPN Gateway: Remote access (server role), local policy: lan1_subnet (vai pitäskö olla wan1? kumpikaan ei toimi anyway), activate protocol: ESP, encapsulation: transport, zone: IPSec_VPN
- L2TP VPN: enabled
PC:
- valittu L2TP over IPSec ja annettu oikea pre-shared key.
Kun yhteyttä yrittää muodostaa, Zyxelin logista näkee että jotain vaihtoa tapahtuu (IKE-avainjuttuja ja cookie pair ja jotain send recieve juttuja joista en ymmärrä mitään) ja päättyy ilmoitukseen "Send: notify:authentication_failed". Ja windows tosiaan ilmoittaa tässä kohtaa jonkun noista kolmesta virheestä (787-789). Ohjelmistoversio ZyXelissä 3.00 ja Windows 7 Home prerium.
Taisi olla epäselvä mutta saa kysellä lisää :) ja kiitokset etukäteen, toivottavasti joku osaa auttaa :)
L2TP VPN + ZyXEL USG 20
aleksiv95
1
505
Vastaukset
- asentaja2012
joo. itekki oon taistellu tuon L2TP yhteyden kanssa ja jostain syystä en ole saanut itsekkään tuota toimimaan. Nuita sykseleitä en suosi kuitenkaan, mutta kait kotikäyttöön ihan hyviä. Valmistajan sivuilta kyllä löytyy manuaali, missä on hyvät esimerkit, ei auttanut, vaihon IPsec:kkiin ja siihenhä pitää olla erillinen clientti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412615Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3982120Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201902Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1221610Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151541Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211113Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112- 741019
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915