apuu opiskeluu

kohtatulee4

mun ongelma on se etten oo oikeesti varmaa IKINÄ tehny mitään läksyjä, palautan aina kaikki työt myöhässä, en lue yleensä kokeisii, suuri panostus oli ku luin viime vuonna 2h historiaa ja sainki sit 9- :):) ymsymsyms.. ihme et tälläki menolla oon siis saanu iha OK (mut ei todellakaa sellast mihi oisin pystyny eli oon saanu joati 7-8) nyt ysillä mun kaikki numerot on kuitenki laskenu iha huomattavasti, ja esimerkiks mun piti nostaa enkku kasii, no ohooho sehä laskiki kutosee! Ens vuonna alkaa lukio ja siel tulee iha kauheesti läksyy ja kaikee, jote onks teillä MITÄÄ ohjeita, miten saan itteni esim nyt pois koneelta ja tekemää läksyjä ? Ja esim mite luetaa kokeisii sillee et oppis jotai eikä vaa lukis ja lukis ja sit tunnin kuluttuu on iha mitähh ?? Mua ahistaa iha sikan nytte mul on 4 koetta täl viikol ja mitä mä oon tänäänki tehny, en menny ees tanssii sen takii et lukisin mut jotenki en vaa saa aikaseks ees avata kirjaa. What's wrong with me.
ja sori tää pitkä teksti mut pliis antakaa jotai hyvii neuvoi ei mitää "no mee tekee" vaa esim et miten kokeisii kannattaa lukee, paljon te käytätte aikaa läksyihi ja kokeisii valmistautumisee yms

3

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttelidffffd

mul on ihan sama ongelma! mut kannattaa pyytää apuu vanhemmilt tai joltai? jos ne osaa auttaa?:P mun vanhemmat ei oo mitää hyvii opettajii mut ainaki kannattaa kysyy vanhemmilt et jos ne vois kysellä...ja lue monta kertaa läpi mut älä liikaa ettei se sit yhtäkkii lähekkää muistist..ja kannattaa alottaa lukeminen jo aikasin ettei just viimeisinä päivinä alota. Teet vaik sillee et oot jokapäivä vaa tietyn määrän koneella tai eihän sitä välttämättä joka päivä :) laitat vaik sit jonku hälytyksen et nyt nouset sieltä koneelta. :D toivottavasti autto ohjeet :P niin ja mäkään en niin hyvä oo koulussa mutta pakko opiskella etten saisi kuitenkaan 5-6 :P keskiarvo oli 7,7 ja oon 8 luokalla :)

• ....................

Samaa mitä aiempi vastaaja kirjoitti, tee joka päivä edes vähän jotakin, ja mene sitten vasta koneelle. Yritä pysyä jonkinlaisessa aikataulussa (esim. suunnittelet iltapäivän valmiiksi: koulujutut 1 tunti/puoli tuntia, koneella 1 tunti jne.) Tee ne läksyt, siinä opit samalla eikä kokeisiin tarvitse lukea erikseen, ainakaan niin paljon. Läksyt ovat sinua varten.

Älä pelkästään lue, vaan tee vaikka omia muistiinpanoja tärkeistä asioista, kirjoita omin sanoin tai tee kirjan tehtäviä, jos sellaisia on. Voit myös kysyä opettajilta neuvoja/harjoittelutehtäviä/vinkkejä.

Jos on vaikea aloittaa opiskelu, tee itsellesi pieniä tavoitteita: nyt luen tämän kappaleen/viisi sivua/mietin näitä muutama tehtävää. Pienistä tavoitteista on helpompi aloittaa kuin suurista.

Jos teet vähän joka päivä, vaikka edes puoli tuntia, siitä voi tulla uusi rutiini ja siihen tottuu. Sitten lukeminenkin helpottuu.

• opettajatfail

Mulla ihan sama ongelma. Olen yrittänyt pyytää opettajilta apua, mutta ne vaan sössöttää että kannattasko lukea aina jutut läpi ja näin. Ja sitte jos kysyy apua ni siinä saattaa kestää hyvinki kymmenisen minuuttia ennenku se apu sinne saapuu. -.- opettajat, ette osaa auttaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe