Hamk:n sairaanhoitaja valintakokeet

Mannapuuro

Osaisiko joku kertoa millaiset on Hamki:ssa sairaanhoitajan valintakokeet?

21

1701

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluan hoitsuksi

Mua kans kiinnostaa. Hain syksyllä Tampereelle ja nyt laitankin ekaksi toiveeksi HAMKin. Onkohan siellä samanlaiset.

Tampereella oli esim. monta sivua tehtäviä tyyliin: olen sellainen........rasti ruutuun...........en ole............ ja tällainen.......... Samoja kysytttiin eri sanamuodoin monessa kohdassa, eli rehellinen kannattaa olla.

Sit oli englannin kielen testi, äidinkielen lukemisen ymmärtäminen, matikkaa vähän, niitä kuviojuttuja, rautalangasta vääntelyä... Ja tietty psykologin haastattelu!

• nostoa

Nostan tätä jos joku kertoisi viime vuosilta pääsykokeista, nyt kun pääsykoeaika alkaa olla käsillä...

• ö

onkos teille tullut pääsykoekutsut jo?

• asdfrty

Mulle ei ainakaan oo tullu, vaikka uskoisin kyllä pääseväni valintakokeeseen 29 lähtöpisteellä.

• Jeejee!

Hamkissa valintakokeet on luultavasti aika samantyyppiset kuin Tampereellakin. Hamkissa on ainakin matemaattisia, kielellisiä, loogista päättelykykyä vaativia tehtäviä. Myös pientä piirtelyä pääsee harrastamaan. Muistaakseni sielä piti kirjoittaa lyhyt teksti miksi juuri minut pitäisi valita. Ja tietenkin jotain psykologisia tehtäviä on myös. Yksilötehtävien jälkeen onkin sitten ryhmäkeskustelu, jossa annetaan joku aihe pohdittavaksi ja lopuksi vielä psykologin haastattelu. Olin viime vuonna hamkissa pääsykokeissa =) Pääsykoekutsut tulee tällä viikolla tai ensi viikon alussa!

• ö

Kiitos vinkeistä toivottavasti pääsit sisään :) ite oon menossa Forssaan pääsykokeisiin ja näin poikana /miehenä vähän jännittää olla siellä nais lauman keskellä mut saa nähä miten menee :)

• kesäla

Jee!jee! Päästkö sisälle ja mille alalle haet/ hait? Mikä oli ryhmkeskustelun aiheena?

• mannapuuro

IIkkkkkkk mulle tuli kans kutsu Forssaan!

Oisko ketään joka on ollut Forssan tai Hämeenlinnan kokeissa 2011 ja osaisi kertoa mitä kaikkea siellä tentataan?

Ihmeellistä kun tuossa infossa joka tuli kotiin, ei puhuttu mitään haastatteluista tms.

• Jeejee!

En valitettavasti silloin vielä päässyt sisälle, kun ei ollut oikeen alalta kokemusta =( mutta syksyn haussa tärppäsi Helsinkiin opiskelupaikka! Hain siis hoitotyön koulutusohjelmaan! Tänä keväänä vielä yritän siirtää opintoni Tampereelle.
      Meillä oli ryhmäkeskustelun aiheena, miten haluttaisiin kehittää sosiaali- ja terveysalan valintakokeita.. Aiheet saattaa vaihdella aikalailla, mutta meillä oli ihan kiva aihe =)

• ö

mullekin tuli tänään kutsu kotiin forssaan eli ensviikol olis pitäs selvittää se itse koe :)

• Mannapuuro

minkä niminen firma tekee Tampereella psykologiset testit? Jos on sama kun Hamkissa, niin varmasti on samat laput.

Ihmetyttää vaan kun tuossa pääsykoekutsussa ei ole mainintaa tarkemmin testeistä.

• MatamiMi

Olin pääsykokeissa Forssassa viime vuonna ja meillä oli ne alkutestit, sit oli psykologin kanssa juttelu ja ryhmäkeskustelu. Verrattuna toisiin amk:iin tykkäsin pääsykokeista, ei ollut liikoja venymisiä vaan asiat meni sutjakkaasti ja pääsi joskus kotiinkin =)

• tietäväinenS

Kyllä TAMKissakin menee testit joutuisasti. Eikä ole sama firma kuin HAMKissa. Psykologiset testit on erilaiset ja TAMKissa ei ole ryhmäkeskustelua.

• Mannapuuro

Kiitos vastauksesta! Muistatko millaista matikkaa pääsykokeissa oli?

• sonmorosenjoroooo
        Mannapuuro kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Muistatko millaista matikkaa pääsykokeissa oli?

Hei,

Hamkin testeista lisää..

Olen itse käynyt Hamk:in pääsykokeissa sairaanhoitajaksi. Matematiikan osio on yhteydessä 3 tuntiseen psykologiseen kirjalliseen testiin, on päättelytehtäviä sekä nopeutta vaativia yksinkertaisia laskuja. Kerto - ja jakolaskut kun on hanskassa, on koko koekin. Esimerkiksi jos autolla ajaa tietyn matkan ja auto kuluttaa bensaa tietyn määrän tietyllä kilometrimäärällä, paljonko auto kuluttaa lopussa kun on koko matka ajettu.

Tsemppiä! Ei todellakaan ole valintakoe mitään hurjaa avaruustiedettä :-)

• vai joutuisasti

Eikä mene joutuisasti. TAMKIssa testaa sellainen firma kuin Päämäärä. Olen ollut kahdesti heidän kokeissa ja suurin osa päivästä on odottamista enkä muutenkaan ihan vakuuttunut heidän psykologiensa haastattelukyvyistä. Seuraavaksi haen sellaiseen oppilaitokseen, jossa testit tekee joku muu firma!

• asdfrty

Mä olin eilen HAMKin hoitotyön valintakokeissa. Kirjallinen osio meni hyvin(?), mutta haastattelusta jäi hiukan peen maku suuhun kun menin vahingossa sanomaan haastattelijalle että oon käynyt läpi lievän masennuksen, ja huonoksi puolekseni sanoin liiallisen kiltteyden... josta psykologi tietenki sit alkoi jotain valittaa että "joo se on kyllä aika huono juttu, ei kyllä sovi hoitoalalle oikein ettei tuu työuupumusta ja muuta" ja vieläpä kehotti mua lukemaan jonkun kirjan aiheesta.

Pelkään nyt vaan että kaikki mahikset kaatuu nyt ton haastattelun takia... vai mitä mieltä te olette, mokasinko?

• :)

Onko terveydenhoitotyön kokeessa Hamkissa ryhmäkeskustelu???? :/ Jos on niin millanen: annetaanko siinä hetki aikaa miettiä? Kuinka kauan se kesti? Kuinka iso ryhmä keskusteli?

• :)

Ja pääseekö kaikki ryhmäkeskusteluun vai "tippuuko" osa pois jossain välissä?

• Niina-elisa.

""mutta haastattelusta jäi hiukan peen maku suuhun kun menin vahingossa sanomaan haastattelijalle että oon käynyt läpi lievän masennuksen, ja huonoksi puolekseni sanoin liiallisen kiltteyden... josta psykologi tietenki sit alkoi jotain valittaa että "joo se on kyllä aika huono juttu, ei kyllä sovi hoitoalalle oikein ettei tuu työuupumusta ja muuta" ja vieläpä kehotti mua lukemaan jonkun kirjan aiheesta.""

Olen myös hakemassa vuoden kuluttua ilmeisesti hoitoalalle ja itselläni oli yläasteella syömishäiriötä ja masennusta. Nyt olen siis jo parantunut ja koen olevani valmis työskentelemään hoitoalalla. Tämä kohta jäi sinänsä vain vähän häiritsemään.. että voiko ne suoraan psykologin haastattelussa kysyä, että onko ollut mielenterveysongelmia, hoitosuhteita tai masennuslääkkeitä? Kun toisaalta omasta menneisyydestään ei haluiaisi sanoa ettei sitä katsota pahalla, mutta toisaalta valehtelukaan ei varmasti ole hyvä asia. Voiko ne suoraan kysyä siis mt-ongelmista, jos itse asiaa ei ota esille?

Voisiko joku muutenkin hieman kertoa, minkälaisia asioita psykologin haastattelussa käsitellään ja kysytään, että osaisi hieman varautua?

• kysymyksistä

Minulta psykologi kysyi onko minulla psyykkisiä sairauksia. Siis preesensissä. Jos olisi ollutkin joskus aiemmin, mutta olisin parantunut, niin vastauksessa "ei" en olisi valehdellut, koska kysyi nykytilaa.

Itselläni on yksi aikaisempi tutkinto ja sen perusteella psykologi julisti, että en ehkä ole soveltuva kun sillä alalla on yleensä aivan erilaisia ihmisiä. Että juuh, en sitten varmaan päässyt sen takia.

(tää ei tosin ollut HAMKissa, mutta samaa se varmaan on joka paikassa se haastattelu)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe