Omistan naaraskanin ja 2 uroskania, kaikki ovat samassa kopissa ja urokset ovat leikattuja. Valeraskaus ilmenee n. kerran kuussa. Pitäisikö naaraskin leikkauttaa? Sepä ei olekaan niin helppo juttu kuulemma kuin uroksen leikkauttaminen..
Onko näistä valeraskauksista haittaa? Stressihän sen aiheuttaa. Uskon stressin johtuvan toisesta urokesta, joka haluaa alistaa nämä kaksi muuta.
Valeraskaus kerran kuussa
4
143
Vastaukset
- Suosittelen näin...
Hei!
Suosittelen leikkausta eli sterilisaatiota naaraskaneille, jos ei ole tarkoitusta saada kaninpoikasia myöhemminkään etenkin kun sulla on noita uroskanejakin lemmikkinä. Mulla on ollut lemmikkinä uroskani (kastroitu) ja kaksi naaraskania. Naaraskanit olivat koko ajan pesänrakennuspuuhissa, pissailivat merkkauspissailuja pitkin olohuonetta, ja lopulta toisella naaraista alkoi maha turvota ja nisät vuotaa "maitoa" . Vein naaraat eläinlääkärille tarkastukseen. Selvisi, että tällä toisella naaraalla oli jo ns. märkivä kohtu eli kohtutulehdusriski oli jo huomattava ja se voi olla kohtalokasta kanille. Leikkaututin molemmat naaraskanit (sterilisaatio) ja ne selvisivät hyvin leikkauksesta, vaikkakin nukutus on kaneille melkoinen riski kun vaativat niin ison nukutusainemäärän ennen kuin nukahtavat esim. koiriin tai kissoihin verrattuna, vaikka ovat melko pieniä eläimiä. Eläinlääkäri sanoi, että usein naaraskaneille riittää pelkkä uroskanin haju ja läsnäolo (olipa se uros sitten kastroitu tai ei) aiheuttamaan näitä valeraskausoireita, pesänrakennusviettiä ym. - Anuk83
Ok, oliko kallis juttu? Vaikka toisaalta ei hinnalla tässä tapauksessa ol väliä; kunhan tilanne rauhottuu.
- Suosittelen näin...
Hei!
Maksoi muistaakseni hieman yli 100 euroa per kani tuo leikkaus ja sain hieman alea kun leikkautin kaksi kania samalla kertaa eli tekivät sterlisaatioleikkauksen peräkkäin kaneilleni: ensin toinen naaraskani ja sitten olikin jo toisen vuoro. Aikaa meni kaikkineen: leikkauksineen, herättelyineen ym. muistaakseni noin neljä tuntia ja hain kanit kotiin kun alkoivat hieman heräillä. Leikkaus maksoi siis Yhteensä kahdelta kanilta pikkuisen päälle 200 euroa ja samaan hintaan tuli siis leikkaus nukutuksineen, kipulääkkeet mukaan kotiin jne. Naaraskanin sterilisaatioleikkauksen lähtöhinta olisi ollut muistaakseni jotain 110-150 euron välillä per kani normaalisti. Tästä on aikaa jo useampi vuosi ja asustan eteläisessä Suomessa. Yleensä tuo naaraskanin sterilisaatioleikkus on hieman kalliimpi kuin uroskanin kastrointi. (Muistelen, että uroskanin kastrointi maksoi jotain 80-90 euron luokkaa) Kysele etukäteen hintaa eläinlääkäriasemilta kun voi olla isojakin eroja eri lääkärien ja paikkakuntien ym. mukaan hinnoissa. - luppisx
Lahdessa maksaa 250 e, tytökanin leikkaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431444
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402