MP KAUPPA TÄYSIN HYYTYNYT POLTTOAINEEN HINNAN NOUSUN VUOKSI

JARRU PÄÄLLÄ

Öljyn hinnan odotetaan taas lähtevän nousuun, yhtäaikaa maailmantalouden elpymisen kanssa. Suomessa bensan hinnan arvioidaan nousevan kesällä jopa lähelle kahta euroa litralta.

Öljyn hinnannousua pidetään jo nyt selviönä, mikäli talouden taantuma jatkuu.


Keväällä ollaan selkeästi korkeammilla tasoilla kuin nyt. Kuinka nopeasti mennään, ja miten se siitä jatkuu, siinä on paljon kysymysmerkkejä. Mutta trendi on ihan selvä.

- Meidän onneksi, jos tässä niin voi sanoa, bensan hinnasta kuitenkin on leijonanosa veroa. Ja se kyllä hillitsee kuluttajahinnan prosentuaalista nousua.
Miksi bensa ei ollut halvempaa talouskriisin aikana?


-Mutta kun tässä on ollut viime kuukausina kaikki euron arvon alenemiset ja osakemarkkinoiden nousut, ja kaikki odotukset suunnasta vaihtelevat niin nämä tekijät nimenomaan ovat nostaneet hinnan tälle tasolle.

26

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekotekoja

      kannattaa siis ostaa polkupyörä tai kävellä.

    • Vanha sanonta:

      Köyhät kyykkyy! Tuleepa tilaa maanteille meille, joita ei bensanhinta häiritse.

      • Lisään vielä

        yhden n-kirjaimen.


    • montaTekijää

      Öljyn hinta noteerataan dollareissa, joten euron arvon lasku dollariin nähden tietysti on omiaan nostamaan polttonesteiden hintoja.
      Normaalistihan maailmanlaajuisen laman aikana öljyn hinta laskee, kun kysyntä pienenee. Noususuhdanteessa käy päinvastoin.
      Lähi-idän alueen kriisit ja tilanne - tällä hetkellä Iranin tilanteen kärjistyminen ja mahdollisen konfliktin todennnäköisyys vaikuttanee öljyn hintaan mahdollisesti vieläkin enemmän.

    • matkajatkuu..,

      Kallis bensa kannustaa enempi ajelemaan noita pakollisiakin matkoja mp:llä kun se mopo jokatapauksessa tallissa on,säästö se on pienikin säästö,no pari litraa satasella,prosenteissa aika paljon.

    • Buick 82

      Minä olen luopunut tuosta uus vanhasta jenkkiautolusta(seisonnassa) ja siirtynyt motskareihin.Osittain bensan kalleuden takia. Mp 5litraa ja buick 12-20litraa. Vakuutukset aika lailla samat. Buikin hinta ei laske vaan nousee! Se vasta onkin ihme juttu Näillä bensan hinnoilla!!!

      • Jokerit voittaa

        Tuon ikäisen Buickin hinta nousee ainoastaan omistajan mielestä. Laitapa se myyntiin, niin näet kuinka vaikeaa sen myyminen on.

        P.S. Arvokas auto on se, jonka kaikki haluaa.


    • Nahka-pate

      Moottoripyöräharrastuksen pienin kulu on polttoaine!
      Vakuutukset, varusteet ja varaosat ovat pääkuluja.

      pyörä vie keskimäärin 5L/100km.
      Itse ajan noin 5000 kilsaa ajokaudella eli laskepa siitä, miten paljon hommasta tulee bensakuluja.

      Kypärä maksoi 500€, takki 350€, Housut 300€. Liikennevakuutus 700€, Kasko 500€. Uudet renkaat maksoivat 400€ asennettuna. Ketjut rattaineen maksavat 200€.. Loppukesästä saatan uusia jarrut. Levyt maksavat 130€ kpl ja palat 76€ paketti.

      Harrastat väärää lajia, jos murehdit bensan hintaa. Kahvikuppi bensa-asemalla maksaa 1.80€, siihen päälle munkki ja limu sekä vakioveikkaus, pitkäveto ja lotto, niin taas ollaan persauki.

      Turha yrittää ketään aivopestä lopettamaan tätä harrastusta. Me tajusimme tämän lajin idean, kun hankimme ekan pyörämme.

      P.S. Muijalle yleensä ostetaan sama varustepaketti! Ja hänelle ei kelpaa saksasta tilattu köyhänmiehen nahka takki. Hän valitsee varusteensa rakkaudesta lajiin, ja arvaapa, mitä maksaa Dainesen tai Berikin Pinkki nahkarotsi. Kypärän värihän tulee olla sama kuin rotsinkin.

      Sitten on vielä pakolliset kommunikaatiovälineet; radioyhteys, laturi, navigaattori.


      Ai niin, unohdin mainita hanskat......................Hyvä kesää kaikille! :)

      • opserv

        OK hauskoja hernekeittolounaita taas ensitalvella


      • hilupiluuu

        5000km/kausi :)
        pidätkö muka itseäsi motoristina noin säälittävillä metriluvuilla?
        ja mihin tarvitset gpsää ym hilpekettä kun et edes ajaa,menee kyl yli hilseen.


      • Elämysmotoristi
        hilupiluuu kirjoitti:

        5000km/kausi :)
        pidätkö muka itseäsi motoristina noin säälittävillä metriluvuilla?
        ja mihin tarvitset gpsää ym hilpekettä kun et edes ajaa,menee kyl yli hilseen.

        Minulla ei ole aikaa ajaa, kun olen niin paljon töissä ulkomailla. Kun olen Suomessa ja otan pyörän esiin, pyrin ajamaan niin paljon kun ehdin.

        Pyörällä voi ajaa esim. Pariksi viikoksi Norjan vuonoille. Myös matkat Saksan olutfestareille tms. ovat mukavia.

        Motoristit eivät ole ainoastaan niitä, jotka ajavat maailman tappiin saakka!


      • Potku ja potku
        hilupiluuu kirjoitti:

        5000km/kausi :)
        pidätkö muka itseäsi motoristina noin säälittävillä metriluvuilla?
        ja mihin tarvitset gpsää ym hilpekettä kun et edes ajaa,menee kyl yli hilseen.

        Minä ajan noin 1000-2000km kesässä ja pidän itseäni kovanakin motoristina. Tietty ajopelikin hieman karumpi,jota hienohelmat ei sais edes käyntiin.


    • Nahka-pate osa II

      Öö, minä tässä taas.
      Mopokauppa muuten on jäässä taloudellisen tilanteen, ei bensan takia.

    • 600kyykky

      Kyylä on hiljaista!! Ostais nyt joku tämän pois et sais ostaa isomman tilalle

      • Shook me

        Mä voisin ostaa yhden 750cc:n suzukin Vantaalta, mutta kaveri nosti hintaa.

        MOpokuume on kova, mutta ei sitä raaski ihan mitä tahansa maksaa kuitenkaan.


      • Shook me

        Etsä ostais isompaa, vaan olisit iloinen, että sait vanhan myytyä. Sitten toteaisit harrastuksen liian kalliiksi ja katoaisit prätkämaailmasta.


      • OSTIN HYVÄN
        Shook me kirjoitti:

        Mä voisin ostaa yhden 750cc:n suzukin Vantaalta, mutta kaveri nosti hintaa.

        MOpokuume on kova, mutta ei sitä raaski ihan mitä tahansa maksaa kuitenkaan.

        NEUVO: LÄHDE HALPISLENNOLLA SAKSAAN.....VARAA AIKAA MUUTAMA PÄIVÄ

        KATSO PYÖRIÄ WWW.MOBILE.DE SIVUSTOSTA JA TIETYLTÄ ALUEELTA

        AJA PYÖRÄ KOTIIN TRAVEMUNDEN KAUTTA ,,VIENTIKILVET YMS N 150 EUROA

        KOTIMAASSA VARAUDU N 30 % LISÄKUSTANNUKSIIN

        JA KAVERIKIN MUKAAN JOS OSAA SAKSAA


      • +a<0 3´åq.gdä

        poistetaan y ja lisätään tilalle l ;))


    • takarengas2

      aika meedio pitisi olla näin kevään portaalla jotta malttais olla ilman mopoa kun ajokelejä ooteltu koko talvi. JA kiertäkää kaukaa kevään tuontimopot jos ajaa haluaa 100% varmasti.

      • HYVIÄ OLLEET

        jo 3 TUONTIMOPOA JA KAIKKI PELANNEET KUIN SINGER....

        MUTTA ITSE HANKITTU..EI MITÄÄN LOPPUUAJETTUJA ROMUJA.


    • car & I = not happy

      Bensan hinta kiinnostaa mua yhtä vähän kuin mummon sukkapuikot. Niin kauan kuin bensan hinta pysyy alle 5 EUROSSA LITRA , niin tällä hepulla ei ole hätäpäivää. Sitten vasta kulut ylittäisivät autoni nykyiset bensakulut per 100 km verrattuna pärrään, vaikken autollani enää varmaan ajelekaan, seissyt jo 3 vuotta, kiinnostus lopahti. Te jotka valitatte bensan hinnasta, vaihtakaa auto pois. Meikäkin kulkee talvet julkisilla tai muilla, mutta en todellakaan autoilla. Ette usko miten hienoa on vedellä tuolla alkaen keväisin välittämättä bensan hinnoista, huoletonta ja käsittämättömän hauskaa ajelua pelkillä höyryillä. Ja sitten vielä tämä, en ole edes töissä, en ole ollut vuosiin, silti minulla on varaa ajella MP:llä, en usko kovin monen pystyvän samaan. Laitoin raha-asiani jo kauan sitten järjestykseen ja stressitön meno alkoi. Miksi tankkaisin autoani ylihintaisella bensalla, kulutuksen ollessa lähes 4 kertainen pyörääni nähden, kun voin pistää nekin rahat vakuutuksiin ja pyöräni bensoihin. Hinta on vähemmän kuin tästä harrastuksesta saatu hauskuus. Adios.

      • kesämopo,

        Minulla tilanne on täysin päin vastoin. Auris HSD eli hybridi vie alle 5l/100km ja samalla Hayabusa imaisee yli 6l/100km. Autolla siirtyy sentään koko perhe mukana. Saisivat alkaa kehittämään taloudellisempia moottoripyöriä.


    • Pikku yamaha

      Kauppa taitaa olla tosiaan hyytynyt? Omaani myynyt nyt jo 2.5kk ja luulin 10kelien tuovan ostajia mutta ei näy. Hintaa alennettu jo kolmeen kertaan. 27kpl samanmoisia myynnissä nettimotossa ja tämä omani on kolmanneksi halvin eli hinta kohillaan minusta.
      Missä ne ostajat? pari kyselyä s.postiin ei muuta. Miten muut onko kauppa käynyt?
      Pitäis saada tämä alta pois ja ostaa hieman isompi samanmoinen...

    • 3300e myynnis

      Tiputa ens viikoksi vielä 500euroa niin saat varmaan myytyä.
      Nyt erotutaan halvalla hinnalla ei millään muulla.

    • Kattokaa Peiliin

      No joo...sopii oikeastaan ajatella että mikä kannattaa tai on hintansä väärti kun ei kumminkaan arkkuun mukaan saa mitään.Kannattaako ostaa talo,uusi auto vai auto ollenkaan ja iso/mopoauto??Moottoripyöräkö/moottorikelkka jopa vai Kiinan mopo tai lenkkarit...?
      Halvinta ruokaa vai käydä joskus herkuttelemassa vaikka ulkona tai jopa ulkomaille
      ellei sitten pysyttele vain kotikonnuilla ja marjasta/sienestä tms kesäisin ja hiihtele talvisin kirppis-suksilla..Jää säästöön jälkipolville!Bensa on ja on aina ollut täällä kallista!Tyhmiä kun ollaan ja(julkkis/voidellut) päättäjät ite valitaan sekä kommentoidaan bensasta/Dsl tyyliin :Eipä tuu kuin tuttuja vastaan tai ostanpa uuden auton joka vie mainosten mukaan 5l sadalla mutta välirahaa joutuu taas 10 tonnia pistämään että säästyy ehkä litra/100km....tyhmyydestä kato sakotetaan ja täällä ei edes älytä sitä.
      Koitappa korottaa bensaa jenkkilässä tai ruokaa/polttoaineita tms etelä-EU maissa tai muita "väliaikaisia"veroja...heh=)Paskakuormat kippaavat motarille ja traktorikin jää siihen.

    • opserveri

      postia kansanedustajille !!!! [email protected]

      asiallista ja kriittistä palautetta päättäjille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe