Heipparallaa. Mietin tässä semmosta että mulla oli vastikää virtsatie tulehdus oireita, soitin terveysasemalle ja lääkäri määräsi antibiootti reseptin. Ei otettu virtsanäytettä. Antibiootin nimi penomax.
Nyt viikonloppuna nousi kuume, on kestänyt jo 3pv. Kävin lääkärissä ja ultrasi poskiontelot ja määräsi 10 pv:n antibioottikuurin Amorion 500mg 1tbl 3x päivässä.
Taaskaan ei mitään bakteeriviljelyä otettu. Ei myöskään ole mitään oireita poskiontelotulehduksesta, ei tunnu painetta onteloissa tms. Toinen korva punoitti ja näytti kuulema ärtyneeltä.
Onko turvallista syödä näin paljon antibiootteja raskauden aikana? viikkoja on nyt 14 6. Huolestuttaa myös jos tulehdus onkin jonkin viruksen aiheuttama niin eihän siihen antibiootit auta ja sitten kuuri on turha.
Antibiootti kuuri ja alkuraskaus
5
3362
Vastaukset
- Huohhöh
Lääkärissä pitää mainita raskaudesta jotta saa oikeat lääkkeet!! Väärät antibiootit voivat olla vaaraksi. Jos lääkäri on tietoinen raskaudesta, niin luultavasti on kyllä määrännyt sopivat lääkkeet. Varmista kuitenkin vielä pakkausseloste ja jos lääkäri ei ole ollut raskaudesta tietoinen niin kipinkapin pyytämään uusi resepti!
- toimipa näin..
Hei. Jos antibiootit tosiaan ovat sellaisia, jotka sopivat myös raskaanaolevalle, ei niistä sikäli mitään vaaraa ole. Sinuna kuitenkin vaatisin aina bakteeriviljelyn tuossa virtsatietulehduksessa, koska turhia antibioottikuureja taas ei ole hyvä syödä. Minulla oli raskausaikana virtsatietulehdusoireita, mutta bakteeriviljely oli puhdas. Virtsarakko oli todennäköisesti jotenkin vain ärtynyt ja kohtu painoi sitä. Meni itsestään ohi.
Antibioottikuuri sotkee pitkäksi aikaa suoliston bakteeriflooran, huonontaa samalla vastustuskykyä ja altistaa esim. hiivatulehduksille. Monilla terveyskeskuslääkäreillä on tapana määrätä antibioottikuuri flunssaan ihan vaan, että pääsee eroon potilaasta. Todennäköisesti tuo flunssasi olisi mennyt ohi ihan vain lepäämällä ja tuo nyt on kaiken huippu, että määrätään kuuri poskiontelotulehdukseen, vaikka mitään siihen viittaavia oireita ei ole.
Koska lääkäri kuitenkin on sen kuurin määrännyt, kannattaa sinun se syödä. Mutta: osta myös maitohappobakteereja, jos et ole niitä jo hankkinut. Niillä voit edesauttaa suolistoflooran paranemista ja samalla ehkäistä hiivatulehduksia. Antibioottien kanssa kannattaa aina muistaa ne maitohappobakteerit, vaikkei raskaana olisikaan. - heips....
Kerroithan lääkärille olevasi raskaana?? Kyllä lääkäri osaa määrätä oikeanlaisen kuurin ottaen huomioon raskauden, jos hän siitä tietää...
- ei lääkkeitä
Ystäväni keroi raskaudesta (kaksosraskaus) lääkärille..lääkäri määräsi antibiootit, joiden piti sopia.
No, antibiootti kuuri oli melkein loppumassa, muutama tabletti jäljellä, kun ystäväni rv22 alkoi vuotaa verta.
Meni suoraa synnärille, toinen lapsista oli jo enkeli :( ..toinen oli vielä hengissä.
Antibioottia kiellettiin ottamasta ja osastolle tarkkaan seurantaan.
Kävi sitte niin, että vedet menivät, ja toisestakin tuli loppujenlopuksi enkeli :( .
Mitään muuta syytä synnärillä olevan lääkäri ei löytänyt tai keksinyt, kuin antibiootti.
Ystäväni oli miehensä kanssa yrittänyt 3vuotta, rankkojen hoitojen kera.
Minä en ikinä ota mitään lääkettä raskaana olessani. Jos olen todella kipeä, olen vaatinut päästä osastolle, missä saan kuurin ja vauvan vointia pystytään seuraamaan. Sinne kyllä pääsee, jos vain osaa vaatia. Ja ystäväni vauvojen kohtalo vahvisti sen, että en todellakaan ota mitään lääkeitä, ellei ole aivan pakko. - 3x äiti
Osta sokeroimatonta karpalomehua, probioottiPlus MHB, vähintään 100µg D- vitamiinia päivässä. Lopeta sokerin syönti, se ruokkii tulehdusta. Juo paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179