Virpi Salmi "Kolumni Perhe Pysy Kotona"

Järki Käteen!!!!

Tässä on sitä lyhytnäköisyyttä parhaillaan. Ei katsota omaa napaa pidemmälle!

"Mari Kiviniemen liioittelevaa retoriikkaa lainaa" Kyllä tässä taitaa olla Virpillä vielä enemmän liioiittelua tekstissään.

Luuleeko tosissaan että jokainen Koti Isä/Äiti on niin hyvässä asemassa että asuu rivitalossa ja ajaa kahdella volvolla?

Suurinosa minun lisäkseni kolmevuotiaaksi lapsensa kotona hoitava on normaali tuloinen. Tienaan n.1800€/kk, josta maksaisin veroja n.360€/kk. Minulla on kolme lasta joiden hoitaminen tässä kunnassa missä asun tulisi maksamaan n.3200€/kk
Eli en käsitä väitettäsi että on huuhaata väittää että ei tulisi säästöjä?

Tässä ei ole huomioitu hoitajien lisätarvetta. Mikä jo tällä kapasiteetilla on jo loppuun kulutettu. Myös uusia päiväkoteja pitää rakentaa. Eli yhteiskunnalle tulee moninkertaisesti kalliimmaksi tälläinen "mukamas säästöä" ratkaisu

Kunnon säästöt saadaan harmaantalouden kitkemisestä! Hallitus puhuu asiasta mutta ei uskalla/viitsi tosissaan puuttua asiaan. Jokainen voi vaan ajatella miksiköhän?

1

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaah...,,.

      En ole lukenut tuota kolumnia, enkä saa selvää siitä mitä yrität sanoa, mutta Virpi Salmi on mielestäni yksi terävimmistä kolumnisteista.

      Mitä "kotihoidontukeen" tulee, niin sitä minä ainakin vaan ihmettelen, että miten osa kahden vanmemman perheiden naisista kehtaa vielä valittaa sen pienuudesta tyyliin, että ikäänkuin yhteiskunnan velvollisuus olisi elättää ketään perheellistä naista siitä, että jos tämä päättää hankkia lapsia. Eikö se kuitenkin ole nimenomaan _perheen velvollisuus_ ainakin ensisijaisesti, hankkia rahaa kotiäidin menoihin, jos joku vaikkapa valitsisi kieltäytyä työelämästä perusteella, että on lapsia? Ja veikkaan, että niitä hoitajiajaan ei päiväkodeissa ole riittävästi ihan vaan siksi, että ala on naisvaltainen ja koska; kärjistäen, varmaan(?) joka toinen maan lastentarhanopettajien reservistä on itse koko ajan äitiyslomilla, kotihoidontuilla tai vuorotteluvapailla tai millä lie...

      Yhteiskunnan tuet ovat _tukia_ siinä mielessä, että ne ovat vastikkeetonta rahaa: eivät siis ole kenellekään tarkoitettu koko aikuisen elämiskutannukset takaava asia, ja miksi ihmeessä siksi jonkun kotihoidontuen erityisesti pitäisi olla sellainen tuki, jolla perheellinen nainen kattaisi yksityiset menonsa, kun eivät mitkään muutkaan vastaavat vastikkeettomat yhteiskunnan tuet sellaisia tukia ole? Ihmeellinen hysteria yhteiskunnassa aina, jos tuosta kotihoidontuesta nykymuotoisena vähänkin joku vaikka haluaisi kriittistä tai edes moniulotteista keskustelua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe