Korvavalo!

Olen ollut ostamassa korvavaloa itselleni jo pitkään, mutta en vielä löytänyt sitä mistään.
Joku sanoi että apteekista löytyy.
No täällä ne oli ihmeissään kun menin apteekkiin ja kysyin korvavaloa: Mikä se on?
Olen huono ostaman netin kautta mitään joten jäänyt on ostamatta.

No eilen tuli MOT;ssa kielteistä palautetta näistä Valkee Oy:n teettämistä tutkimuksista.
Katselin sitä ja taas mietiskelin etteihän tässä muu auta kun itse kokeilla.

Mun yks ystävä kyllä väitti saavansa apua siitä on käyttänyt pitkään näin kaamoksen aikaan.
Ja kun mulle noi kirkasvalot ei tee hyvää niin miksei meille sais olla sitten tälläisiä korvavaloja vaan heti aletaan hyökkiin niiden päälle..

Tään saa sitten lukea jokainen ihan miten vaan.
Joko tosissaan kirjoitettuna tai oravanhäntä kainalossa.
Ja jos oikein menee mietinnän päälle niin olkoon tässä vielä jotain flunssan takia olevaa kummallisuutta.

Kunhan kulutan aikaa.

77

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkehän se lumelääkekin on :) ja on voitu todistaa että jopa 60% plasebon syöjistä paranee! Niin ettei muuta kuin fikkari korvaan!

      Just eilen muistelin kuinka aikoinaan 60 ja 70 luvun autoihin myytiin sellainen kuminauha jonka piti maadoittaa autoa, muistatteko? Se roikkui siinä takapuskurista... Mullistava uutuus sekin oli aikoinaan :)) Toisaalta, monikohan on penisilliinin keksinnön aikana epäillyt että homeen syönti voisi parantaa?

      Paranemisia sulle.

      • Miksen mä ole tota keksinyt!!!!!!!!!!
        Fikkaria en ole kokeillut.
        Mutta ihan oikeasti, miksei se valo vois mennä korvakäytävien kautta sinne aivvoihin ihan yhtä hyvin kun menee silemien ja muun ihon.
        Vai mihin sitten perustuu auringon valo, ja kirkasvalohoito.
        Eiks kaikki noi käytävät loppujen lopuks ole yhteydessä aivoihin.

        Ja toi että ihminen uskoo johonkin on oikeesti iso tekijä kaikessa parantunmisessa ja muussa.


      • tulisilla kirjoitti:

        Miksen mä ole tota keksinyt!!!!!!!!!!
        Fikkaria en ole kokeillut.
        Mutta ihan oikeasti, miksei se valo vois mennä korvakäytävien kautta sinne aivvoihin ihan yhtä hyvin kun menee silemien ja muun ihon.
        Vai mihin sitten perustuu auringon valo, ja kirkasvalohoito.
        Eiks kaikki noi käytävät loppujen lopuks ole yhteydessä aivoihin.

        Ja toi että ihminen uskoo johonkin on oikeesti iso tekijä kaikessa parantunmisessa ja muussa.

        Siis nyt tuli pahoja kirjoitusvirheitä, mutta aivoista ja silmistä kyllä oli tarkoitus kirjoittaa.


      • tulisilla kirjoitti:

        Siis nyt tuli pahoja kirjoitusvirheitä, mutta aivoista ja silmistä kyllä oli tarkoitus kirjoittaa.

        Mainoslause noille valoille voisi olla, että korjaa viat korvien välissä :))

        Keksin äsken ihan oman lume-jutskan. Kun tuo painonpudotus on niin in, niin voisin myydä pingispalloja tähän hätään. Syödä sais ainoastaan kun laittaa sen pallon vasempaan poskeen. Voisin veloittaa 150,-/pallo ja keksiä että siinä on sellainen rasva-sokeri-sieppo ominaisuus.


      • miss.fire kirjoitti:

        Mainoslause noille valoille voisi olla, että korjaa viat korvien välissä :))

        Keksin äsken ihan oman lume-jutskan. Kun tuo painonpudotus on niin in, niin voisin myydä pingispalloja tähän hätään. Syödä sais ainoastaan kun laittaa sen pallon vasempaan poskeen. Voisin veloittaa 150,-/pallo ja keksiä että siinä on sellainen rasva-sokeri-sieppo ominaisuus.

        Nyt ei kyllä jaksa miettiäkään tota painonpudotusta, sitä kun tulee silmät ja suut täyteen taas.
        Hyvä heille jotka sitä harjoittaa mutta juuri nyt ei ole ruoka päällimmäisenä mielessä.

        Sitä kyllä vielä jäin pohtimaan siis pingispalloja syömällä laihaksi, joo ilmaahan ne on täynnä ja kun muutaman pallon on nielaissut niin ei mahaan muuta enää mahdukaan.
        Mutta eiks toi tennispallo ois vielä vähän isompi, tai miksei suoraan lentopallo?
        *Joo luin mä sen ihan oikein*


      • tulisilla kirjoitti:

        Nyt ei kyllä jaksa miettiäkään tota painonpudotusta, sitä kun tulee silmät ja suut täyteen taas.
        Hyvä heille jotka sitä harjoittaa mutta juuri nyt ei ole ruoka päällimmäisenä mielessä.

        Sitä kyllä vielä jäin pohtimaan siis pingispalloja syömällä laihaksi, joo ilmaahan ne on täynnä ja kun muutaman pallon on nielaissut niin ei mahaan muuta enää mahdukaan.
        Mutta eiks toi tennispallo ois vielä vähän isompi, tai miksei suoraan lentopallo?
        *Joo luin mä sen ihan oikein*

        ;D loistavia ideoita!

        "No hei, ootteko vauvaa saamassa?"
        "Eeei, mä lentopallodieetillä."


      • miss.fire kirjoitti:

        ;D loistavia ideoita!

        "No hei, ootteko vauvaa saamassa?"
        "Eeei, mä lentopallodieetillä."

        *Heittää yhden "oon" sekaan*

        Tartutit minuun kirjoitusvihreet! Enhän mä muuten... ;D


      • miss.fire kirjoitti:

        *Heittää yhden "oon" sekaan*

        Tartutit minuun kirjoitusvihreet! Enhän mä muuten... ;D

        Joo mulla on nyt mota tarttuvaa tautia päällä, kannattaa varoa.
        Ja sitten kun ne on pois tarttuneet niin olenkin jo itse terve:))


      • haloo!!!!!!!!!!!!!!!
        tulisilla kirjoitti:

        Miksen mä ole tota keksinyt!!!!!!!!!!
        Fikkaria en ole kokeillut.
        Mutta ihan oikeasti, miksei se valo vois mennä korvakäytävien kautta sinne aivvoihin ihan yhtä hyvin kun menee silemien ja muun ihon.
        Vai mihin sitten perustuu auringon valo, ja kirkasvalohoito.
        Eiks kaikki noi käytävät loppujen lopuks ole yhteydessä aivoihin.

        Ja toi että ihminen uskoo johonkin on oikeesti iso tekijä kaikessa parantunmisessa ja muussa.

        Silmät on näkemistä varten ja korvat -kuulemista. Ei siellä ole mitään valoa aistivia elimiä korvassa.


    • Jatkoa turhiin ajatteluihin.
      Katsoin aikani kuluksi pois CSI Miamin, ja siellä jälleen kerran tutkittiin piileviä.
      No tuokin on aika hauska sana suomeksi. Siis piilevähän on piilossa jossain, niinkun taas ne piilevätkin joita siellä tutkitaan, siis levät on hyvinkin pieniniä ja piilottelevat.
      Toisaalta aloin miettiä mitä kaikkea se pii sitten tarkoittaa.
      Sille löytyi wikipedian kautta ainakin kuusi merkitystä ja lisäksi muutama muu nimissä.
      On tää suomi sitten monimerkityksinen maa noin sanoissaan.
      Sitä en sitten tiedä kuinka paljon merkityksiä muissa maissa löytyisi samoille sanoille..
      Palaan takaisin television ihmeelliseen maailmaan ja turhiin tallennuksiin.

    • rygseck
      • No joo, on aika paha hinta.
        En nyt kuitenkaan tänä keväänä enää meinaa sitä hommata.
        Kun syksy tulee niin voi saada vaikka halvemmalla, näkyy olevan täällä meidänkin unikulmassa myynnissä.


      • rygseck
        tulisilla kirjoitti:

        No joo, on aika paha hinta.
        En nyt kuitenkaan tänä keväänä enää meinaa sitä hommata.
        Kun syksy tulee niin voi saada vaikka halvemmalla, näkyy olevan täällä meidänkin unikulmassa myynnissä.

        Voiskohan sen ostaa kimppaan vaikka naapurin kanssa ?
        Sopis et sä pidät viikon aamusin ja mä iltasin ja seuraavalla viikolla taas toistepäin... =)
        Hinnasta tulis hiukka siedettävämpi...

        Tää on hullua aikaa tää kevät !
        Et oo meinaan eka ku sanoo et tulee debistä siitä... pari työkaveriaki menee ihan kierroksilla nyt, vähemmästäki sitä väsyy :O
        Se vanha sanonta - Huhtikuu on kuukausista julmin - pitää tosissaan paikkansa !

        Ja mikä ihme - kevät ku rynnii päälle semmosella voimalla !

        Kokeile päiväunia !
        Tai ihan vaan lepoa huoneessa, josta on valo laitettu pihalle ja verhojen taakse...
        Se on vähän sama, ku kaamosmasentuneelle annetaan valohoitoa.

        Tää kevään valo on niin hiton julmaa, että sitä voi hyvällä omallatunnolla kyllä nauttia pienempinäkin annoksina =)


      • rygseck kirjoitti:

        Voiskohan sen ostaa kimppaan vaikka naapurin kanssa ?
        Sopis et sä pidät viikon aamusin ja mä iltasin ja seuraavalla viikolla taas toistepäin... =)
        Hinnasta tulis hiukka siedettävämpi...

        Tää on hullua aikaa tää kevät !
        Et oo meinaan eka ku sanoo et tulee debistä siitä... pari työkaveriaki menee ihan kierroksilla nyt, vähemmästäki sitä väsyy :O
        Se vanha sanonta - Huhtikuu on kuukausista julmin - pitää tosissaan paikkansa !

        Ja mikä ihme - kevät ku rynnii päälle semmosella voimalla !

        Kokeile päiväunia !
        Tai ihan vaan lepoa huoneessa, josta on valo laitettu pihalle ja verhojen taakse...
        Se on vähän sama, ku kaamosmasentuneelle annetaan valohoitoa.

        Tää kevään valo on niin hiton julmaa, että sitä voi hyvällä omallatunnolla kyllä nauttia pienempinäkin annoksina =)

        Tai joku vois jakaa vaikka mun kanssa! Ei tarvi kuin istua tai maata vieressä kun laitan korvaan valo, paistaa kuitenkin ihan yhtä kirkkaasti toisesta korvasta ulos :)))


      • rygseck kirjoitti:

        Voiskohan sen ostaa kimppaan vaikka naapurin kanssa ?
        Sopis et sä pidät viikon aamusin ja mä iltasin ja seuraavalla viikolla taas toistepäin... =)
        Hinnasta tulis hiukka siedettävämpi...

        Tää on hullua aikaa tää kevät !
        Et oo meinaan eka ku sanoo et tulee debistä siitä... pari työkaveriaki menee ihan kierroksilla nyt, vähemmästäki sitä väsyy :O
        Se vanha sanonta - Huhtikuu on kuukausista julmin - pitää tosissaan paikkansa !

        Ja mikä ihme - kevät ku rynnii päälle semmosella voimalla !

        Kokeile päiväunia !
        Tai ihan vaan lepoa huoneessa, josta on valo laitettu pihalle ja verhojen taakse...
        Se on vähän sama, ku kaamosmasentuneelle annetaan valohoitoa.

        Tää kevään valo on niin hiton julmaa, että sitä voi hyvällä omallatunnolla kyllä nauttia pienempinäkin annoksina =)

        Tossa tilanteessahan joutuis oleen naapuriin yhteydessä joka päivä, ellei sitten...
        Joo voihan sitä sopia että laitetaan aina postilaatikkoon se käytön jälkeen.

        Mulla nimittäin oli aikoinaan naapuri josta tuli yks kaks jokapäivän kylässä kävijä.
        Se tuli mun luo aamukahville kun ties että mä juon päiväkahvit töistä tullessa.
        Sillä oli ihan omat elämisen ajat, eläkkeellä oli.
        Mutta jossain vaiheessa sitten sain poikki sen kun en ihan joka päivä halua välttämättä naapureita nähdä.
        Tässä on hyvät naapurit, ja kesällä kyllä pihallakin joka päivä nähdään mutta vähän eri asia on se.

        Muuten tosta liian kovaa menemisestä, mie olen niinkun intiaanit, pitää pysähtyä välillä oottamaan että sielu kerkiää mukaan.
        Sielu on kuitenkin sen verran hidasliikkeinen, se haluaa nauttia ja nähdä rauhassa tapahtumia. Se ei ole niinkun ego joka haluaa kaiken mulle ja heti.
        Mulle nää molemmat on hyvin tuttuja ja aina kun kuuntelen sieluani mulla menee hyvin, mutta kun päästän egon ohjaimiin niin sitten ei hyvää seuraa.


      • rygseck
        miss.fire kirjoitti:

        Tai joku vois jakaa vaikka mun kanssa! Ei tarvi kuin istua tai maata vieressä kun laitan korvaan valo, paistaa kuitenkin ihan yhtä kirkkaasti toisesta korvasta ulos :)))

        Höhlä =)

        Se valo on samanlainen ku korvanappistereot... piuha on semmonen että kaks voi laittaa korvaan samaan aikaan - niin siis jos istuksii vierekkäin...

        Vois olla ihQ näky simmonen =)


      • rygseck
        tulisilla kirjoitti:

        Tossa tilanteessahan joutuis oleen naapuriin yhteydessä joka päivä, ellei sitten...
        Joo voihan sitä sopia että laitetaan aina postilaatikkoon se käytön jälkeen.

        Mulla nimittäin oli aikoinaan naapuri josta tuli yks kaks jokapäivän kylässä kävijä.
        Se tuli mun luo aamukahville kun ties että mä juon päiväkahvit töistä tullessa.
        Sillä oli ihan omat elämisen ajat, eläkkeellä oli.
        Mutta jossain vaiheessa sitten sain poikki sen kun en ihan joka päivä halua välttämättä naapureita nähdä.
        Tässä on hyvät naapurit, ja kesällä kyllä pihallakin joka päivä nähdään mutta vähän eri asia on se.

        Muuten tosta liian kovaa menemisestä, mie olen niinkun intiaanit, pitää pysähtyä välillä oottamaan että sielu kerkiää mukaan.
        Sielu on kuitenkin sen verran hidasliikkeinen, se haluaa nauttia ja nähdä rauhassa tapahtumia. Se ei ole niinkun ego joka haluaa kaiken mulle ja heti.
        Mulle nää molemmat on hyvin tuttuja ja aina kun kuuntelen sieluani mulla menee hyvin, mutta kun päästän egon ohjaimiin niin sitten ei hyvää seuraa.

        Joo... liika on liikaa...

        Mulla pysyy sielu mukana nykysin...
        Tulin ostaneeksi semmosen viiskytluvulta peräisin olevan retrosohvan. Siinä on jouset ja merilevätoppaus - ihana kapine !!
        No... siihen ku menee selälleen ja alkaa kuunnella tarinoita sen entisestä elämästä, niin siinä sielu lepää... ;D

        Se ei oo oikeestaan mikään ihme, sillä siinä on makoillut mm. vanha ortodoksinunna, Isa Nitro, hauska täti... monta hyvää juttua oon kuullu - kerron niistä joskus ;D

        Mulla on semmonen olo, että myös Tauno Palo on siinä ollu selällään... jotenki alko tänään päässä soimaan hänen yksi laulunsa tänään, kun otin vähän lukua siinä :O

        Semmonen seslonki tarttis olla kaikilla !


      • rygseck kirjoitti:

        Höhlä =)

        Se valo on samanlainen ku korvanappistereot... piuha on semmonen että kaks voi laittaa korvaan samaan aikaan - niin siis jos istuksii vierekkäin...

        Vois olla ihQ näky simmonen =)

        Niin, totta kai on oltava kaksi korvanappia, että saa valon tulpattua :))) Alkaako sieraimet loistaa.. valo siellä pään sisällä ihan paniikissa "mä en kestä tätä labyrinttiä!"...


      • rygseck kirjoitti:

        Joo... liika on liikaa...

        Mulla pysyy sielu mukana nykysin...
        Tulin ostaneeksi semmosen viiskytluvulta peräisin olevan retrosohvan. Siinä on jouset ja merilevätoppaus - ihana kapine !!
        No... siihen ku menee selälleen ja alkaa kuunnella tarinoita sen entisestä elämästä, niin siinä sielu lepää... ;D

        Se ei oo oikeestaan mikään ihme, sillä siinä on makoillut mm. vanha ortodoksinunna, Isa Nitro, hauska täti... monta hyvää juttua oon kuullu - kerron niistä joskus ;D

        Mulla on semmonen olo, että myös Tauno Palo on siinä ollu selällään... jotenki alko tänään päässä soimaan hänen yksi laulunsa tänään, kun otin vähän lukua siinä :O

        Semmonen seslonki tarttis olla kaikilla !

        Mä kyll oikeesti haluaisin kanssa tollasen sohvan jolla pääsee menneisiin..
        Sehän on kuin tuhaannen ja yhden yön tarinoiden matto.
        Ei kun selälleen niin tarinoita alkaa aivoissa löytymään.


      • rygseck kirjoitti:

        Voiskohan sen ostaa kimppaan vaikka naapurin kanssa ?
        Sopis et sä pidät viikon aamusin ja mä iltasin ja seuraavalla viikolla taas toistepäin... =)
        Hinnasta tulis hiukka siedettävämpi...

        Tää on hullua aikaa tää kevät !
        Et oo meinaan eka ku sanoo et tulee debistä siitä... pari työkaveriaki menee ihan kierroksilla nyt, vähemmästäki sitä väsyy :O
        Se vanha sanonta - Huhtikuu on kuukausista julmin - pitää tosissaan paikkansa !

        Ja mikä ihme - kevät ku rynnii päälle semmosella voimalla !

        Kokeile päiväunia !
        Tai ihan vaan lepoa huoneessa, josta on valo laitettu pihalle ja verhojen taakse...
        Se on vähän sama, ku kaamosmasentuneelle annetaan valohoitoa.

        Tää kevään valo on niin hiton julmaa, että sitä voi hyvällä omallatunnolla kyllä nauttia pienempinäkin annoksina =)

        Essolaisilla loistaa järjenvalo!

        Meidän essolaisten aivoissa loistaa niin kirkas luonnon sytyttämä järjenvalo, että aivomme eivät kaipaa korvakäytävän kautta annettavaa lisävalaistusta. Meille keinotekoinen korvavalo olisi siten vain haitaksi.


    • ?

      Mihin sen pitäisi auttaa?

      Näkemään korvan kautta?

      • No ei nyt ihan näkemään :)) Vaikka mistäs sitä tietää vaikka tulis minkälaiseks näkijäks sen jälkeen.

        Kaamosmasennukseen puhutaan sen tuovan helpotusta.
        Ja ainakin mun yks tuttu oli sitä mieltä että helpompi on lähteä päivään pimeään aikaan kun sitä käytti.
        Samaa kun kirkasvaloilla haetaan.


      • ?
        tulisilla kirjoitti:

        No ei nyt ihan näkemään :)) Vaikka mistäs sitä tietää vaikka tulis minkälaiseks näkijäks sen jälkeen.

        Kaamosmasennukseen puhutaan sen tuovan helpotusta.
        Ja ainakin mun yks tuttu oli sitä mieltä että helpompi on lähteä päivään pimeään aikaan kun sitä käytti.
        Samaa kun kirkasvaloilla haetaan.

        Pakko sanoa 'korvalo'. ;)) Ounaisinkin tuota tehoa.

        Lukaisinkin sitten IL:stä. Kauan on ollut minulla kirkasvalolampun osto aikeissa hankkia.
        Nythän tosin jo valaisee taivainen lamppu, nytkin täydeltä terältään.


    • Jaaaaa-a, mie en tarvitse korvavaloja kun on valot muutenkin aina päällä korvien välissä. Ja syksyn kaamosdepistä olen jo muutaman sesongin ajan hoidellut sillä kirkasvalolampulla. Kyllä se toimii.

      Tähän aikaan toimii paremmin jo tuo nytkin komiasti paistava pihavalo. Jos mitään en aikaan saa pitää syyttää omaa laiskuuttani eikä depistä. Onneksi ei ole mitään pakottavaa tekemistäkään, kunhan syön kun tuo ruoka tuossa itsekseen valmistuu...

      • Kun mulla on lähinnä vaivana tää kevätdebis, ja sanotaan senkin johtuvan pitkästä pimeästä.
        Syksy ja kaamos aika on parasta mun silmilleni, just pimenevät illat.
        Toisaalta toi kirkasvalo ei just siksi sovi mulle kun varsinkaan aamuisin en halua valoa silmilleni, hyvin hämärässä istun ja nautin hämäristä aamuista.
        Siksi olen mietiskellyt että jos tuollainen korvaan piilotettava valo tekis sen saman kun tuo silmille tarkoitettu, niin mikäs olis sen mukavampaa.
        Nauttia päänsisäisestä valosta istuen hämärässä.
        Joku vois varmaan sanoa että sillähän säteilee kun mut sillain näkis :))
        Tuosta säteilee sanatakin tuli heti mieleeni monta muunneltua ajatelmaa.


    • Tämä on ihan selvästi naisten juttuja, kun en ymmärrä yhtään mitään.
      Minulle on viime aikoina ollut apua ja tuonut mielenrauhaa magneettivalosta.
      Viime syksynä kaatui ruuvipaketti sellaiseen paikkaan, ettei ruuveja ylettänyt millään ottamaan pois, sekös jurppi, kun ohi meni, että siellä ne ruuvit on.
      Nyt sattui huoltoasemalla silmiin meisselin näköinen teleskooppivarrella oleva magneetti, jossa on led-valokin. Sehän piti ostaa, maksoi 25 euroo.
      Helppo oli kerätä ne ruuvit pois, kun valokin vielä. Ei vaivaa enää mieltä.
      Ei ne ruuvit maksaneet 25 euroa..

      • rygseck

        Oi, pumpulipallero, kuule...
        Naisten ja miesten välinen ero onkin juuri tuossa - mies ostaa kahellakympillä kympinarvosen tavaran, jota tarvii, nainen taas ostaa kympillä kahenkympinarvosen tavaran, jota ei tarvi =)


      • Niin, niin *huokaisu ja syvä sellainen*
        Voi kuule Kottoni nyt mutta kun tekijät ja puolesta puhujat ja tais olla kaikki ainakin melkein kaikki miehiä.
        Jos oli vastustajakin.
        Ja sitten vielä tämä minun tuttavani joka sitä on jo kokeillut on hänkin miehinen mies.

        Eiks noi tollaset lampulliset kauniit työkalut ole naisia varten tehty, yleensä luulisinkin näin.
        Oli se muuten aika kallis. (sanoo nainen, joka miettii hintaa usein vasta ostosten jälkeen)


      • rygseck kirjoitti:

        Oi, pumpulipallero, kuule...
        Naisten ja miesten välinen ero onkin juuri tuossa - mies ostaa kahellakympillä kympinarvosen tavaran, jota tarvii, nainen taas ostaa kympillä kahenkympinarvosen tavaran, jota ei tarvi =)

        Maailma olisi tylsä paikka, jos kaiki ajattelisi järkevästi.
        Hyvin ilmaistu sukupuolten ero :).
        Minusta se on silti hyvä ostos. Tunne melkein kun ongella, ruuveja nousi kerralla viis kappaletta.


      • tulisilla kirjoitti:

        Niin, niin *huokaisu ja syvä sellainen*
        Voi kuule Kottoni nyt mutta kun tekijät ja puolesta puhujat ja tais olla kaikki ainakin melkein kaikki miehiä.
        Jos oli vastustajakin.
        Ja sitten vielä tämä minun tuttavani joka sitä on jo kokeillut on hänkin miehinen mies.

        Eiks noi tollaset lampulliset kauniit työkalut ole naisia varten tehty, yleensä luulisinkin näin.
        Oli se muuten aika kallis. (sanoo nainen, joka miettii hintaa usein vasta ostosten jälkeen)

        Onko todella jokin korvavalo tehty.
        Kyllä minä sen uskon, että miehet on sen tehneet, jos sellainen on olemassa.
        Ja tottakai sitä naisille kaupataan. Hm, miehiä on monenlaisia, toiset käyttää kuulosuojia, korviin nekin pannaan, toiset korvavaloa, Näkyyköhän se valo toisesta korvasta, ei mikään kumma.
        Jos tarkoitat tuolla kalleudella tuota magneettilamppua, no jos sillä muutakon käyttöä tulee.
        Jälkeenpäin kyllä älysin, että olisi minulla ollut kaksikin sellaista taskulamppua, jossa on magneetti. Sen kun olisi teipannut kepin päähän, olisi ne ruuvit saanu pois silläkin.
        Halpa se on korvavaloon verrattuna, jos oikein luin, että korvavalo yli satasen.


      • rygseck
        k-kotton kirjoitti:

        Maailma olisi tylsä paikka, jos kaiki ajattelisi järkevästi.
        Hyvin ilmaistu sukupuolten ero :).
        Minusta se on silti hyvä ostos. Tunne melkein kun ongella, ruuveja nousi kerralla viis kappaletta.

        Hyvä ostos, ei siinä mitään !!

        Jos se kerta teki Sinut onnelliseksi, niin hinta ei ollut edes mainitsemisen arvoinen =)

        Uskon että sille löytyy taloudestasi vielä monta käyttöä - sekin tavallaan halventaa sitä hintaa...


      • k-kotton kirjoitti:

        Onko todella jokin korvavalo tehty.
        Kyllä minä sen uskon, että miehet on sen tehneet, jos sellainen on olemassa.
        Ja tottakai sitä naisille kaupataan. Hm, miehiä on monenlaisia, toiset käyttää kuulosuojia, korviin nekin pannaan, toiset korvavaloa, Näkyyköhän se valo toisesta korvasta, ei mikään kumma.
        Jos tarkoitat tuolla kalleudella tuota magneettilamppua, no jos sillä muutakon käyttöä tulee.
        Jälkeenpäin kyllä älysin, että olisi minulla ollut kaksikin sellaista taskulamppua, jossa on magneetti. Sen kun olisi teipannut kepin päähän, olisi ne ruuvit saanu pois silläkin.
        Halpa se on korvavaloon verrattuna, jos oikein luin, että korvavalo yli satasen.

        On siitä jo yli vuosi kun ekan kerran luin siitä ja siitä asti sen on ollut mun mielessä mielenkiintoisena mahdollisuutena.
        Nyt vaan harmittaa että kun tekevät testejä miksei mua koskaan kutsuta minnekään mielenkiintoiseen.
        Ei siitä varmaan silloin ois joutunut maksamaan ja mie olisin kyllä sanonut suoraan että auttaako se valo, vai keskustelut joita ne joutu käymään jonkun psykologin tms. kanssa.

        Nyt vaan on mielenkiintoista kun alkaa tää taistelu tutkimustuloksista.
        Aina pitää siitäkin taistella että onks tää meidän tutkimustulos oikea vai onks toi naapurien parempi.
        Kun kuitenkin aikaa myöten kaikki tieteelliset tutkimuksekin löytää sen jonkun jonka uusi tutkimus taas on päinvastainen ja yhtä oikea :)


    • epä-uskoinen

      Kirkasvalolampun tajuan vaikuttavan silmän valorerseptorien kautta.

      Mutta miten korvaan johdettu valo voisi vaikuttaa, eihän korvassa ole valoreseptoreita????

      Tokihan usko siirtää vuoriakin.

      • No niin, oon D-vitamiinia nyt syönyt koko talven siitä lähtien kun pimenevät illat alkoi.
        En tiedä mihin sen sitten pitäis vaikuttaa mutta mulla ei ole näkynyt eikä tuntunut missään.
        Suomessa suositeltavaa märää olen syönyt, mutta muualla sitäkin suositellaan syötävän enmmän, huomattavasti.
        Oisko taas pitänyt uskoa jotain ulkolaisia kehotuksia?

        Ja tosta korvavalosta meneehän se suoraan pään sisään eiks se voi sieltä löytää tien jonnekin aivoihin.
        En ole tutkija mutta mun kaltasille ihmisille se olis mahtava juttu jos olis totta.


      • rygseck

        No kuis se valo sit vaikuttaa sokeilla ?
        Muuallakin lie valoa-asitivia tai valoonreagoivia soluja ku silmissä...?

        Ihoki ottaa valosta kaiken irti - melanoomanki :O


      • ||||
        rygseck kirjoitti:

        No kuis se valo sit vaikuttaa sokeilla ?
        Muuallakin lie valoa-asitivia tai valoonreagoivia soluja ku silmissä...?

        Ihoki ottaa valosta kaiken irti - melanoomanki :O

        Niin, miten se vaikuttaa, korvasta?

        Linkin perusteella ei mitenkään.


      • epä-uskoinen
        tulisilla kirjoitti:

        No niin, oon D-vitamiinia nyt syönyt koko talven siitä lähtien kun pimenevät illat alkoi.
        En tiedä mihin sen sitten pitäis vaikuttaa mutta mulla ei ole näkynyt eikä tuntunut missään.
        Suomessa suositeltavaa märää olen syönyt, mutta muualla sitäkin suositellaan syötävän enmmän, huomattavasti.
        Oisko taas pitänyt uskoa jotain ulkolaisia kehotuksia?

        Ja tosta korvavalosta meneehän se suoraan pään sisään eiks se voi sieltä löytää tien jonnekin aivoihin.
        En ole tutkija mutta mun kaltasille ihmisille se olis mahtava juttu jos olis totta.

        Siihenhän se perustuukin, Jos Olisi.

        Onhan myyty laihduttavaa saipuaakin, ja kengnpohjallisia.


      • rygseck
        |||| kirjoitti:

        Niin, miten se vaikuttaa, korvasta?

        Linkin perusteella ei mitenkään.

        Tohon alemmaks jo laitoinkin...
        Niin et voihan olla että se valo ei ookaan se juttu siinä, vaan jokin muu, joka syntyy siitä valosta...

        Sähkömagneettinen säteily...?
        Tietynlainen aallonpituus...?


      • ||||
        rygseck kirjoitti:

        Tohon alemmaks jo laitoinkin...
        Niin et voihan olla että se valo ei ookaan se juttu siinä, vaan jokin muu, joka syntyy siitä valosta...

        Sähkömagneettinen säteily...?
        Tietynlainen aallonpituus...?

        Olisiko ekomalli valokaapeli korvaan? Lie sama teho?


      • rygseck
        |||| kirjoitti:

        Olisiko ekomalli valokaapeli korvaan? Lie sama teho?

        Todennäköisesti =)

        Tai emmäätiä... musta vaan on hauskempi keksiä syitä, miks joku asia vois olla mahdollista... joku muu voi sit keksiä syitä, miks joku ei oo =)

        Prismassa muuten tuli mielenkiintoinen juttu kaikesta siitä, mitä ihmissilmä ei näe - et sattumoisin kattonu ?
        Olisako ollu "Näkymätön maaila" sen nimi - aika avartava.


      • onseeeeww

        Lue tutkimuksen tuloksista valkeen nettisivuilta niin valaistut.

        "Oulun yliopiston tutkimusryhmä löysi ja paikallisti ensimmäisenä maailmassa aivojen valovasteelliset proteiinit. "

        There you go!

        Kyseessä on tieteellinen vallankumous, katsotaan kuka viimeiseksi nauraa!
        Ihmiset syö niin helposti median syöttämän paskan, perehtymättä itse asiaan mitenkään..


    • ||||
      • Kuulin tuon jo eilen kun katsoin MOT:n.
        Mutta eihän se takaa ettei korvavalo voi tehota.


      • rygseck
        tulisilla kirjoitti:

        Kuulin tuon jo eilen kun katsoin MOT:n.
        Mutta eihän se takaa ettei korvavalo voi tehota.

        Voihan olla et se valo sinänsä ei olekaan se "juttu"...
        Jos se vaikuttava seikka onki sen valon aallonpituudessa ja siinä että jokin osa aivoista reagoi siihen...

        Maailmassa ku on monta ihmeellistä asiaa =)

        Toisaalta on hyväksi, että löytyy myös kritiikkiä - ilman sitä ei olis keskustelua !


    • laahustava2

      Jos sen vaikutus olis vaikka Fotonissa.
      Materian kohdatessaan fotoni hidastuu tai absorboituu.
      Absorboitunut säteilyannos saa aikaan näkyviä vaikutuksia elävässä kudoksessa

      • Totaaa joo noin upea selitys, siinä sen täytyy olla.
        *jää raapimaan päätään*


    • toiv-on.

      Odottelen, jos tulos on haluttu, kehittäjät saavat aivan varmasti Nobel-palkinnon.
      Mitä tosin suuresti epäilen.

      Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

      • Aivotutkimus

        Miksei ne ota aivokuvia ennen ja jälkeen valohoidon tai vaikka valohoidon aikana että näkisivät miten aivot reagoivat. Vaikea varmaan tehdä sellaista tutkimusta niin olis vähän tieteellisempää näyttöä kuin vain pelkät ihmisten puheet:8


      • Aivotutkimus kirjoitti:

        Miksei ne ota aivokuvia ennen ja jälkeen valohoidon tai vaikka valohoidon aikana että näkisivät miten aivot reagoivat. Vaikea varmaan tehdä sellaista tutkimusta niin olis vähän tieteellisempää näyttöä kuin vain pelkät ihmisten puheet:8

        Miksiköhän tässä maailmassa niin usein hyvältä tuntuva asia ei sitten loppujen lopuksi olekaan totta. Ikävä kyllä.


      • ****
        tulisilla kirjoitti:

        Miksiköhän tässä maailmassa niin usein hyvältä tuntuva asia ei sitten loppujen lopuksi olekaan totta. Ikävä kyllä.

        Vaikeisiin asioihin ei lie heppoisia ratkaisuja.

        Jos vaikka ylipainoiset laihtuisivat jollain ihmekikalla, tuskin maailmassa olisi ainuttakaan lihavaa.


      • **** kirjoitti:

        Vaikeisiin asioihin ei lie heppoisia ratkaisuja.

        Jos vaikka ylipainoiset laihtuisivat jollain ihmekikalla, tuskin maailmassa olisi ainuttakaan lihavaa.

        Niin totta kirjoitat.
        Ja yleensä se mikä on vaikea yhdelle ei ole sitä toiselle.


    • Hei kun keikuskelen

      Ketjua en nyt lue, mutta pistänpähän mielipiteet kehiin.

      Aateskelen, että kun aurinko nakkelee säteitään ja ihminen sitä ihastuksissaan kattelee, niin ekana silmät rekisteröi, että JahhHHHaaaa vähäkö on kirkasta. Silmä viestittää aivoille tän tiedon ja aivot sitten taas kovaa kyytiä ahkeroi tiedon mielihyväosastoon ja siihen osastoon, joka taas edelleen viestittää toiseen osastoon jotakin, josta nyt en tarkalleen tiedä:))))))

      Noh, JOS tää valo sitte pistetäänkin korvaan ja koko pään sisus on valoonen, niin kuitenkaan aivot ei noteeraa hölkäsen pöläystä, ku aivot tarttee ne silmät ekana projektina. Ja näin ollen sitten aivot ei Ymmärrä lähteä delegoimaan valoviestiä etiäpäin ja mielihyvä-mikä-sit-liekin ei aktivoidu.

      Elikkä yhteenvetona, tähän omaan viisaan ajatteluun nojaten:) sanon omana mielipiteenäni, että en usko korvavaloon.

      • Mutta kun tää ihminen ei koskaan ihastuksissaa kattele sitä aurinkoa vaan aina aurinkolasien läpi.
        Kun tään pää ei kertakaikkiaan tykkää mistään kirkkaasta vaan se alkaa heitteleen ihmistä pitkin ja poikin kuin humalaista ja pää saa kamalia särkykohtauksia.
        Niin miksei sitten tälläisille ihmisille vois olla tuo korvan kautta menevä valo mahdollinen?
        Eka aurinkoinen päivä tänä vuonna enkä ollut laittanut laseja päähäni vaan onneksi ne oli laukussa, ettei sentään jääneet kotiin.
        Vähän matkaa käveltyäni tuli sivuaskel ja kohta toinen. Onneksi siinä kohdalla oli aita josta sain kiinni ja sitten etsin laukustani aurinkolasit ja lähdin pikkuhiljaa etenemään. Jupisin itsekseni " Kaikki on hyvin, ihan rauhalliseti nyt pieniä askelia" ja silleen sain taas kiinni suorasta ja normaalista kävelystä.
        Tää ei oo kivaa, haluu korvavalon joka toimiva.
        Nyt on niin tyyris etten ala kokeilemaan kun tuo agnostikko tässä asiassa nostaa päätään.


      • Hei kun keikuskelen
        tulisilla kirjoitti:

        Mutta kun tää ihminen ei koskaan ihastuksissaa kattele sitä aurinkoa vaan aina aurinkolasien läpi.
        Kun tään pää ei kertakaikkiaan tykkää mistään kirkkaasta vaan se alkaa heitteleen ihmistä pitkin ja poikin kuin humalaista ja pää saa kamalia särkykohtauksia.
        Niin miksei sitten tälläisille ihmisille vois olla tuo korvan kautta menevä valo mahdollinen?
        Eka aurinkoinen päivä tänä vuonna enkä ollut laittanut laseja päähäni vaan onneksi ne oli laukussa, ettei sentään jääneet kotiin.
        Vähän matkaa käveltyäni tuli sivuaskel ja kohta toinen. Onneksi siinä kohdalla oli aita josta sain kiinni ja sitten etsin laukustani aurinkolasit ja lähdin pikkuhiljaa etenemään. Jupisin itsekseni " Kaikki on hyvin, ihan rauhalliseti nyt pieniä askelia" ja silleen sain taas kiinni suorasta ja normaalista kävelystä.
        Tää ei oo kivaa, haluu korvavalon joka toimiva.
        Nyt on niin tyyris etten ala kokeilemaan kun tuo agnostikko tässä asiassa nostaa päätään.

        Voi että, voi että, huh, olipas hurjaa tekstiä, että reagoit auringon valoon noin voimakkaasti. Ei ihme, että vetäset aurinkolasit naamaan.
        Eikä ihme, että etsiskelet jotakin apua siihen.

        Tietysti sun kannattaa kokeilla korvavaloa. Ajattele, miten Mahtavaa, jos siitä olis apua.
        Äläkä piittaa siitä, vaikka kirjotin, että en usko korvavaloon. Voin vakuuttaa, että ei olis ensimmäinen erheeni siitä, että epäilen jotakin ja sitten epäilykseni osoittautuukin ihan vääräksi. Olen näet valitettavasti semmonen, joka helposti epäilee kaikkea uutta. Hyi mua hyh hyh.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Voi että, voi että, huh, olipas hurjaa tekstiä, että reagoit auringon valoon noin voimakkaasti. Ei ihme, että vetäset aurinkolasit naamaan.
        Eikä ihme, että etsiskelet jotakin apua siihen.

        Tietysti sun kannattaa kokeilla korvavaloa. Ajattele, miten Mahtavaa, jos siitä olis apua.
        Äläkä piittaa siitä, vaikka kirjotin, että en usko korvavaloon. Voin vakuuttaa, että ei olis ensimmäinen erheeni siitä, että epäilen jotakin ja sitten epäilykseni osoittautuukin ihan vääräksi. Olen näet valitettavasti semmonen, joka helposti epäilee kaikkea uutta. Hyi mua hyh hyh.

        Heikku!
        Miehän en oikeesti usko kehenkään muuhun kun itteeni ja omiin kokeiluihin.
        Jokainenhan täällä puhuu omista uskomuksistaan.
        Ja joskus on niin että jos syytä ei ole jonkin asian uskomiseen niin miksi silloin edes miettiä uskomuksiaan.
        Joten ihan ole huoletta, ja aina kerro niitä epäilyksiäsi. Niistä voi olla joskus apuakin :)


    • kokeilla täytyy

      Mene Huuto.net sivulle, siell joku myy niitä itse tehtyjä korvavaloja 15€ kpl. Ei ole paha hinta kokeilusta. Minäkin ostin, eikä tee mieli enään ostaa sitä kallista Valkeen masinaa.

      • Jos.

        uskoo oikein vahvasti,niin voi tunkea taskulampun hanuriin,niin sekin tepsii kaamos väsymykseen ja migreeniin.


      • "kokeilla täytyy"
        Kiitos vinkistä, tuo täytyy kokeilla.


    • weisss

      Suosittelen sinua ehdottomasti hankkimaan korvavalon. Minulla on sellainen, ja se todellakin toimii! Korvavalo ajaa ihan saman asian kuin perinteinen kirkasvalolamppu, on vain todella paljon kätevämpi. Kulkee mukana, ja hoito vie paljon vähemmän aikaa kuin perinteinen lamppu. Korvavaloja voi tilata helposti ainakin valkee oy:n nettisivuilta. En tiedä myydäänkö niitä enää tähän aikaan vuodesta missään kaupoissa, mutta ainakin prismoista ja yliopiston apteekeista voi kysellä.

      P.s. MOT on oikea roskaohjelma! Hutkivat journalistit yrittävät vain lytätä aloittelevia hienoja suomalaisyrityksiä, eivätkä edes yritä sanoa mitään positiivista.. Peittelevät positiivisia asioita ja paisuttelevat negatiivisia. Ihmetyttää miten tuon tasoinen sonta voi päästä läpi yleltä!
      Älkää hyvät ihmiset nielkö kaikkea sitä sontaa mitä teille yritetään syöttää!

      • heheh!

        Kiva nähdä myös kauppiaan mielipide.


      • weisss
        heheh! kirjoitti:

        Kiva nähdä myös kauppiaan mielipide.

        Mitenniin kauppiaan? Harva uskoo ennen kuin itse kokeilee! Ja perehdy itse asiaan, äläkä usko roskaohjelmia.. Tämä on yleinen ilmiö nykyään, uskotaan sokeasti kaikki mitä media syöttää, tai halutaan uskoa. Totuus on aivan toinen.

        Itsepä kaamosmasennuksesi kärsit. 185 euroa on mitätön hinta hyvinvoinnista ja terveydestä. MITÄTÖN.

        Ja lisättäköön, että perinteiset lamputkin maksavat helposti yli 100 euroa (ovat paljon epäkäytännöllisempiä kuin valkee:t). Niitä tuotetaan kuitenkin massoittain, jolloin hintakin voi olla pienempi.


      • Tuon vois...
        weisss kirjoitti:

        Mitenniin kauppiaan? Harva uskoo ennen kuin itse kokeilee! Ja perehdy itse asiaan, äläkä usko roskaohjelmia.. Tämä on yleinen ilmiö nykyään, uskotaan sokeasti kaikki mitä media syöttää, tai halutaan uskoa. Totuus on aivan toinen.

        Itsepä kaamosmasennuksesi kärsit. 185 euroa on mitätön hinta hyvinvoinnista ja terveydestä. MITÄTÖN.

        Ja lisättäköön, että perinteiset lamputkin maksavat helposti yli 100 euroa (ovat paljon epäkäytännöllisempiä kuin valkee:t). Niitä tuotetaan kuitenkin massoittain, jolloin hintakin voi olla pienempi.

        aika helposti kääntää vaikka toisteppäin: "Tämä on yleinen ilmiö nykyään, uskotaan sokeasti kaikki mitä media syöttää, tai halutaan uskoa. Totuus on aivan toinen."

        Lähes kaikki uskomattomilta tuntuvat härvelit, pillerit, litkut ja pulverit osoittautuvat ennemmin tai myöhemmin täydeks huuhaaks. Se että esim. sinä (ehkä moni muukin) koet moisten korvanappien toimivan luvatulla tavalla ei vielä todista sitä, että ne ihan oikeesti toimivat. Lähes varma vakuus toimimattomuudesta on puolivillaset testit ja "tutkimukset": miksi ei samalla vaivalla tutkittaisi kunnolla? Osaatko sanoa tai edes epäillä syytä?

        Jos hinta huuhaalle on 185 e, se on jo aika paljon. Joskus sentään sai alle 50 mk:lla autoon sellasen magneetin, joka kytkettiin nippusiteellä bensaletkuun, jolloin bensan kulutuksen luvattiin vähenevän reilusti. Monet niitä osti ja kehuivat kovasti kunnes sama härveli oli muutaman muun kanssa TM:n testattavana - Ei mittalaitteilla havaittua vaikutusta ;)


      • Tuon vois... kirjoitti:

        aika helposti kääntää vaikka toisteppäin: "Tämä on yleinen ilmiö nykyään, uskotaan sokeasti kaikki mitä media syöttää, tai halutaan uskoa. Totuus on aivan toinen."

        Lähes kaikki uskomattomilta tuntuvat härvelit, pillerit, litkut ja pulverit osoittautuvat ennemmin tai myöhemmin täydeks huuhaaks. Se että esim. sinä (ehkä moni muukin) koet moisten korvanappien toimivan luvatulla tavalla ei vielä todista sitä, että ne ihan oikeesti toimivat. Lähes varma vakuus toimimattomuudesta on puolivillaset testit ja "tutkimukset": miksi ei samalla vaivalla tutkittaisi kunnolla? Osaatko sanoa tai edes epäillä syytä?

        Jos hinta huuhaalle on 185 e, se on jo aika paljon. Joskus sentään sai alle 50 mk:lla autoon sellasen magneetin, joka kytkettiin nippusiteellä bensaletkuun, jolloin bensan kulutuksen luvattiin vähenevän reilusti. Monet niitä osti ja kehuivat kovasti kunnes sama härveli oli muutaman muun kanssa TM:n testattavana - Ei mittalaitteilla havaittua vaikutusta ;)

        Minäpä taas ajattelen näin että jos joku juttu mulla toimii ja täällä tai / ja mediassa yleensä sitä kovin vastustetaan, niin totta hitossa tulen kertomaan että mulle se oli hyvä ja voi olla sullekin.
        Se on jokaisen oma asia sitten mitä tekee sen jutun kanssa.
        Mitkään tutkimukset ei kestä aikaansa pitenpään.
        Te jotka aina ton huuhaan otatte mukaan luulette myöskin olevanne ainoita totuuden tietäjiä.
        Vaan kun niitä totuuksia on muitakin kun ja ainoastaan jonkun vaikka nyt sun tai mun.


      • weisss
        Tuon vois... kirjoitti:

        aika helposti kääntää vaikka toisteppäin: "Tämä on yleinen ilmiö nykyään, uskotaan sokeasti kaikki mitä media syöttää, tai halutaan uskoa. Totuus on aivan toinen."

        Lähes kaikki uskomattomilta tuntuvat härvelit, pillerit, litkut ja pulverit osoittautuvat ennemmin tai myöhemmin täydeks huuhaaks. Se että esim. sinä (ehkä moni muukin) koet moisten korvanappien toimivan luvatulla tavalla ei vielä todista sitä, että ne ihan oikeesti toimivat. Lähes varma vakuus toimimattomuudesta on puolivillaset testit ja "tutkimukset": miksi ei samalla vaivalla tutkittaisi kunnolla? Osaatko sanoa tai edes epäillä syytä?

        Jos hinta huuhaalle on 185 e, se on jo aika paljon. Joskus sentään sai alle 50 mk:lla autoon sellasen magneetin, joka kytkettiin nippusiteellä bensaletkuun, jolloin bensan kulutuksen luvattiin vähenevän reilusti. Monet niitä osti ja kehuivat kovasti kunnes sama härveli oli muutaman muun kanssa TM:n testattavana - Ei mittalaitteilla havaittua vaikutusta ;)

        "Jos hinta huuhaalle on 185 e, se on jo aika paljon."

        Minä kyllä omasta kokemuksestani tiedän tasan tarkkaan, ettei tämä ole huuhaata. Lähipiirissäni on monia muitakin jotka käyttävät laitetta, ja se todella toimii.

        Mikä voisi olla parempi todiste kuin oma kokemus? Ihmiskeho ei huijaa. Tarkoitat, että tämä olotilani on vain huijausta, ja kohta voinkin huonommin? Salli mun nauraa.


      • weiss:ille
        Kyllä se mullakin syksymmälle se sen tarve, vaikka en tuolla auringossa pystykään silmät levällään olemaan mutta tuleehan sitä valoa sitten kuitenkin ihon kautta ja muuten.
        Minähän en yleensä uskokaan yhtään mitään mitä lehdissä tai muuten vaan tuputetaan, aina suodatan kaiken oman elämäni läpi.
        Ja oma kokemus on se tärkein, samoin kun jonkun henkilökohtainen näkemys.
        Kiitos kertomastasi.


      • Teille molemmille
        weisss kirjoitti:

        "Jos hinta huuhaalle on 185 e, se on jo aika paljon."

        Minä kyllä omasta kokemuksestani tiedän tasan tarkkaan, ettei tämä ole huuhaata. Lähipiirissäni on monia muitakin jotka käyttävät laitetta, ja se todella toimii.

        Mikä voisi olla parempi todiste kuin oma kokemus? Ihmiskeho ei huijaa. Tarkoitat, että tämä olotilani on vain huijausta, ja kohta voinkin huonommin? Salli mun nauraa.

        Näitähän saa ostaa jos siltä tuntuu ja hyvähän se on jos siitä kokee saavansa apua. Vaikutusmekanismi valitettavasti on mitä todennäköisemmin psykologinen ei fyysinen. Se miksi itse en usko tuotteeseen johtuu siitä, että kaikki merkit viittaavat huhaaseen. Se hyvä tässä tuotteessa kuitenkin on, että sen käyttö tuskin aiheuttaa vaaraa terveydelle verrattuna kaikenmaailman "käärmeyrttivalmisteisiin".

        Oletteko vakuuttuneita laitteen tehosta vai onko mieleen tullut, että kyseessä onkin puhtaasti lumevaikutus vai onko sillä edes merkitystä?

        Lumevaikutusta on tutkittu paljon ja sen olemassaolo on kiistatta kyetty todistamaan.


      • weisss
        Teille molemmille kirjoitti:

        Näitähän saa ostaa jos siltä tuntuu ja hyvähän se on jos siitä kokee saavansa apua. Vaikutusmekanismi valitettavasti on mitä todennäköisemmin psykologinen ei fyysinen. Se miksi itse en usko tuotteeseen johtuu siitä, että kaikki merkit viittaavat huhaaseen. Se hyvä tässä tuotteessa kuitenkin on, että sen käyttö tuskin aiheuttaa vaaraa terveydelle verrattuna kaikenmaailman "käärmeyrttivalmisteisiin".

        Oletteko vakuuttuneita laitteen tehosta vai onko mieleen tullut, että kyseessä onkin puhtaasti lumevaikutus vai onko sillä edes merkitystä?

        Lumevaikutusta on tutkittu paljon ja sen olemassaolo on kiistatta kyetty todistamaan.

        Laitteen teho on tieteellisesti todistettu. Vaikka näin ei olisikaan, vaikka koko homma olisi lumetta, niin mitä he*vetin väliä? Jos se kerta toimii näin loistavasti?

        ""Vaikutusmekanismi valitettavasti on mitä todennäköisemmin psykologinen ei fyysinen.""
        Kun ihminen voi psyykkisesti hyvin, vointi heijastuu automaattisesti kehoon.
        Miksi valohoito tehoaa myös ihmisille jotka eivät sen tehoon edes usko? Kyse on nimenomaan fyysisistä muutoksista, unen tarve vähenee, uni syvenee, herääminen helpottuu, olo on virkeämpi ja keskittyminen helpompaa. Ihminen voi kaikin puolin paremmin. Tästä laitteesta on ollut apua jopa migreeniin ja jetlagiin.

        Tiesitkö, että esimerkiksi masennuslääkkeiden vaikutuksesta on n. 80 prosenttia lumetta? Ovatko masennuslääkkeet huijausta?
        Samaan kategoriaan kuuluu tietysti myös lukemattomat muut lääkkeet. Se että ihminen uskoo parantumiseensa, on elintärkeää. Jos ei usko, silloin ei paljon lääkkeet auta. Pelkkä usko parantaa jo valtavasti.
        Ihminen voi myös tappaa itsensä ajatuksen voimalla. Älä koskaan aliarvioi ihmisen mieltä ja sen voimaa. Tiede on loppujen lopuksi hyvin pieni osa kaikkea.


      • weisss kirjoitti:

        Laitteen teho on tieteellisesti todistettu. Vaikka näin ei olisikaan, vaikka koko homma olisi lumetta, niin mitä he*vetin väliä? Jos se kerta toimii näin loistavasti?

        ""Vaikutusmekanismi valitettavasti on mitä todennäköisemmin psykologinen ei fyysinen.""
        Kun ihminen voi psyykkisesti hyvin, vointi heijastuu automaattisesti kehoon.
        Miksi valohoito tehoaa myös ihmisille jotka eivät sen tehoon edes usko? Kyse on nimenomaan fyysisistä muutoksista, unen tarve vähenee, uni syvenee, herääminen helpottuu, olo on virkeämpi ja keskittyminen helpompaa. Ihminen voi kaikin puolin paremmin. Tästä laitteesta on ollut apua jopa migreeniin ja jetlagiin.

        Tiesitkö, että esimerkiksi masennuslääkkeiden vaikutuksesta on n. 80 prosenttia lumetta? Ovatko masennuslääkkeet huijausta?
        Samaan kategoriaan kuuluu tietysti myös lukemattomat muut lääkkeet. Se että ihminen uskoo parantumiseensa, on elintärkeää. Jos ei usko, silloin ei paljon lääkkeet auta. Pelkkä usko parantaa jo valtavasti.
        Ihminen voi myös tappaa itsensä ajatuksen voimalla. Älä koskaan aliarvioi ihmisen mieltä ja sen voimaa. Tiede on loppujen lopuksi hyvin pieni osa kaikkea.

        No ei! Sillä ei todellakaan ole mitään väliä miksi se toimii jos se kerran toimii.
        Uskon ihmisen mieleen ja sen vaikutukseen.
        Tosin joka asiassa en ole saanut pelkältä mieleltäni apua.
        Vaan ehkä uskoni ei ole ollut kyllin vahva kaikissa asioissa.
        En ole kouluttanut itseäni riittävän pitkälle.
        Huuhaaksihan kaikkea nykyään sanotaan mitä ei pystytä selittämään.
        Ja aina vain enemmän löytyy sellaista mitä ei VIELÄ pystytä selittämään, mutta se on joka tapauksessa.
        Jokainen olkoon onnellinen uskossaan ja uskomattomuudessaan.


      • Niinpä........
        weisss kirjoitti:

        Laitteen teho on tieteellisesti todistettu. Vaikka näin ei olisikaan, vaikka koko homma olisi lumetta, niin mitä he*vetin väliä? Jos se kerta toimii näin loistavasti?

        ""Vaikutusmekanismi valitettavasti on mitä todennäköisemmin psykologinen ei fyysinen.""
        Kun ihminen voi psyykkisesti hyvin, vointi heijastuu automaattisesti kehoon.
        Miksi valohoito tehoaa myös ihmisille jotka eivät sen tehoon edes usko? Kyse on nimenomaan fyysisistä muutoksista, unen tarve vähenee, uni syvenee, herääminen helpottuu, olo on virkeämpi ja keskittyminen helpompaa. Ihminen voi kaikin puolin paremmin. Tästä laitteesta on ollut apua jopa migreeniin ja jetlagiin.

        Tiesitkö, että esimerkiksi masennuslääkkeiden vaikutuksesta on n. 80 prosenttia lumetta? Ovatko masennuslääkkeet huijausta?
        Samaan kategoriaan kuuluu tietysti myös lukemattomat muut lääkkeet. Se että ihminen uskoo parantumiseensa, on elintärkeää. Jos ei usko, silloin ei paljon lääkkeet auta. Pelkkä usko parantaa jo valtavasti.
        Ihminen voi myös tappaa itsensä ajatuksen voimalla. Älä koskaan aliarvioi ihmisen mieltä ja sen voimaa. Tiede on loppujen lopuksi hyvin pieni osa kaikkea.

        "Tiesitkö, että esimerkiksi masennuslääkkeiden vaikutuksesta on n. 80 prosenttia lumetta? Ovatko masennuslääkkeet huijausta?"

        Lääkkeeksi rekisteröity tuote on tieteellisesti tutkittu ja siinä olevat aineet vaikuttavat suoraan tai epäsuorasti elimmistön tiettyihin toimintoihin, kuten lisäävät tai vähentäävät jonkin tietyn aineen tai välittäjäaineen muodostumista. Vaikutus on näin tarkisteltuna fyysinen (mekaaninen), joka taas vaikuttaa henkiseen olotilaan. Samoin toimivat myös masennuslääkkeet. Tuotetta jonka vaikutusta ei ole tieteellisesti todistettu ei voida myydä lääkkeenä.

        Sitten jos joku kertoo vaikkapa lenkkareiden auttavan masennukseen, senkin uskon jos niitä lenkkareita käytetään ulkoiluun ja kunnon kohottamiseen. Siihen en usko, että lenkkareiden käyttö sinänsä vaikuttaisi masennukseen ainakaan lääketieteellisessä mielessä.


      • Niinpä........ kirjoitti:

        "Tiesitkö, että esimerkiksi masennuslääkkeiden vaikutuksesta on n. 80 prosenttia lumetta? Ovatko masennuslääkkeet huijausta?"

        Lääkkeeksi rekisteröity tuote on tieteellisesti tutkittu ja siinä olevat aineet vaikuttavat suoraan tai epäsuorasti elimmistön tiettyihin toimintoihin, kuten lisäävät tai vähentäävät jonkin tietyn aineen tai välittäjäaineen muodostumista. Vaikutus on näin tarkisteltuna fyysinen (mekaaninen), joka taas vaikuttaa henkiseen olotilaan. Samoin toimivat myös masennuslääkkeet. Tuotetta jonka vaikutusta ei ole tieteellisesti todistettu ei voida myydä lääkkeenä.

        Sitten jos joku kertoo vaikkapa lenkkareiden auttavan masennukseen, senkin uskon jos niitä lenkkareita käytetään ulkoiluun ja kunnon kohottamiseen. Siihen en usko, että lenkkareiden käyttö sinänsä vaikuttaisi masennukseen ainakaan lääketieteellisessä mielessä.

        Masennuslääkkeet, Erittäin mielenkiintoinen aihe.
        Kun alat popsimaan jotain lääkkeitä, voit joutua käymään läpi erittäin montaa eri lääkettä kun niillä on kaikilla niin erilaisia sivuvaikutuksia.
        Masentunut voi joutua vielä suurempaan masennukseen hakiessaan oikeaa lääkettä.
        Niiden alkuvaikutukset voi olla todella vaikeita ja sitten lääkäri sanoo että kokeile sitä nyt viikko tai kaksi ensin.
        Ja sen kahden viikon aikana tuska ei kun lisääntyy, sitten huomataan , no se ei nyt sopinutkaan sulle mutta tässä olisi tälläinen lääke kokeillaas nyt sitten sitä.
        Jossain vauheessa joku ehkä sitten toimii.
        Ja tämä on mulla varsin ystävän kokemuksen käytyä.

        Puhumattakaan niistä lääkkeistä jotkaa tekee ihmisestä zompien. Hän ei tunne ystäviään.
        Kaikki liikkeet ja elämä on kuin hidastettua. Ja näitä sitten käytät koko loppuelämäsi.
        Ja jälleen tuttu ihminen kyseessä.

        Jos ihminen löytää jonkun muun vaihtoehdon niin sitten tulee nää huuhaan huutelijat.
        Mitä pirun väliä sillä on, jos ihminen kykenee löytämään sen avun mistä muusta tahansa kun lääkkeistä.
        Olen erittäinkin lääkkeiden vastainen omallaa kohdalla. Kokemuksen ja näkemyksen kautta.


      • Niinpä.....
        tulisilla kirjoitti:

        Masennuslääkkeet, Erittäin mielenkiintoinen aihe.
        Kun alat popsimaan jotain lääkkeitä, voit joutua käymään läpi erittäin montaa eri lääkettä kun niillä on kaikilla niin erilaisia sivuvaikutuksia.
        Masentunut voi joutua vielä suurempaan masennukseen hakiessaan oikeaa lääkettä.
        Niiden alkuvaikutukset voi olla todella vaikeita ja sitten lääkäri sanoo että kokeile sitä nyt viikko tai kaksi ensin.
        Ja sen kahden viikon aikana tuska ei kun lisääntyy, sitten huomataan , no se ei nyt sopinutkaan sulle mutta tässä olisi tälläinen lääke kokeillaas nyt sitten sitä.
        Jossain vauheessa joku ehkä sitten toimii.
        Ja tämä on mulla varsin ystävän kokemuksen käytyä.

        Puhumattakaan niistä lääkkeistä jotkaa tekee ihmisestä zompien. Hän ei tunne ystäviään.
        Kaikki liikkeet ja elämä on kuin hidastettua. Ja näitä sitten käytät koko loppuelämäsi.
        Ja jälleen tuttu ihminen kyseessä.

        Jos ihminen löytää jonkun muun vaihtoehdon niin sitten tulee nää huuhaan huutelijat.
        Mitä pirun väliä sillä on, jos ihminen kykenee löytämään sen avun mistä muusta tahansa kun lääkkeistä.
        Olen erittäinkin lääkkeiden vastainen omallaa kohdalla. Kokemuksen ja näkemyksen kautta.

        "Jos ihminen löytää jonkun muun vaihtoehdon niin sitten tulee nää huuhaan huutelijat. Mitä pirun väliä sillä on, jos ihminen kykenee löytämään sen avun mistä muusta tahansa kun lääkkeistä."

        Taisipa olla niin, että sinä aloitit keskustelun kyseisestä valohoitolaitteesta. Odotitko ihmisten hurrausta ja suitsutusta?

        Tämä korvavalo on juuri sellainen värkki, että itse tuotteen toimivuudesta ei voi keskustella kuin ainoastaan mutu-pohjalta. En tosin osaa sanoa kuinka hyvin näiden valohoitojen todellista toimivuutta on tutkittu ylipäänsä (isoin buumi on nähtävästi mennyt jo ohi). Löytyykö esim. kirkasvalolampun tehosta veden pitäviä tutkimuksia?

        Oikeaa lääkettä syötäessä todella tapahtuu jotakin tai ainakin lääke sisältää aineita, joiden on tutkittu toimivan jollain tietyllä tavalla. Vaikuttavat aineet eivät kuitenkaan saa kaikilla aikaan samaa tulosta, joka myönnetään ja joka on todettu myös tutkimuksissa. Siksi pitääkin kokeilemalla etsiä se sopiva tuote.

        Masennuksen hoitoon löytyy myös monia muita keinoja kuin lääkkeet. Lääketieteen puolelta löytyy monenlaista terapiahoitoa (itse olen tosin joidenkin suhteen hieman skeptinen).

        Muutaman hyvän itsehoidon tiedän, joita on tutkittu ja pääosin hyväksi havaittu.

        Tässä muutama: Ruokailutottumukset kuntoon ja riittävästi vitamiinipitoisia tuotteita ainakin näin talvella. Nipistää vähän määristä ja tarkkailee laatua, jolloin painokin voi pudota joka taas vaikuttaa henkiseen tilaan piristävästi. Sopivasti kuntoliikuntaa. Alkoholi ja tupakat vähemmälle.

        Takuu varma konsti on jos löytää vipinää suhdetoimintaan ja nimenomaan tunnetasolla.

        Vakavaa masennusta poteva tuskin kykenee itsehoitoon, mutta takuuvarmasti ei siihen tuo apua myöskään korvavalot.


      • Niinpä..... kirjoitti:

        "Jos ihminen löytää jonkun muun vaihtoehdon niin sitten tulee nää huuhaan huutelijat. Mitä pirun väliä sillä on, jos ihminen kykenee löytämään sen avun mistä muusta tahansa kun lääkkeistä."

        Taisipa olla niin, että sinä aloitit keskustelun kyseisestä valohoitolaitteesta. Odotitko ihmisten hurrausta ja suitsutusta?

        Tämä korvavalo on juuri sellainen värkki, että itse tuotteen toimivuudesta ei voi keskustella kuin ainoastaan mutu-pohjalta. En tosin osaa sanoa kuinka hyvin näiden valohoitojen todellista toimivuutta on tutkittu ylipäänsä (isoin buumi on nähtävästi mennyt jo ohi). Löytyykö esim. kirkasvalolampun tehosta veden pitäviä tutkimuksia?

        Oikeaa lääkettä syötäessä todella tapahtuu jotakin tai ainakin lääke sisältää aineita, joiden on tutkittu toimivan jollain tietyllä tavalla. Vaikuttavat aineet eivät kuitenkaan saa kaikilla aikaan samaa tulosta, joka myönnetään ja joka on todettu myös tutkimuksissa. Siksi pitääkin kokeilemalla etsiä se sopiva tuote.

        Masennuksen hoitoon löytyy myös monia muita keinoja kuin lääkkeet. Lääketieteen puolelta löytyy monenlaista terapiahoitoa (itse olen tosin joidenkin suhteen hieman skeptinen).

        Muutaman hyvän itsehoidon tiedän, joita on tutkittu ja pääosin hyväksi havaittu.

        Tässä muutama: Ruokailutottumukset kuntoon ja riittävästi vitamiinipitoisia tuotteita ainakin näin talvella. Nipistää vähän määristä ja tarkkailee laatua, jolloin painokin voi pudota joka taas vaikuttaa henkiseen tilaan piristävästi. Sopivasti kuntoliikuntaa. Alkoholi ja tupakat vähemmälle.

        Takuu varma konsti on jos löytää vipinää suhdetoimintaan ja nimenomaan tunnetasolla.

        Vakavaa masennusta poteva tuskin kykenee itsehoitoon, mutta takuuvarmasti ei siihen tuo apua myöskään korvavalot.

        No en nyt tarkoittanut tuolla huuhaan huutelulla juuri tätä ketjua.
        Yllättävän vähän tässä on sitä huutelua.
        Vaan on todella monta muutakin tapaa saada apua.
        Yksi on energiahoidot. Niissä suuri vaikuttaja on se että ihminen saa kosketuksen toiselta ihmiseltä.

        Tunnetason vipinän kyllä allekirjoitan paitsi siinä vaiheessa jos se tiputtaa alas ihmisen , ollaan silloin jälleen siinä tilassa missä ennenkin.

        Noista lääkkeistä vielä sen verran että on surullista huomata kuinka joku pirun pilleri saa ennen iloisen ja nauravaisen ihmisen muuttumaan.
        Ei hymyä naamalla, ei iloa elämässä. Niinkuin oli ennen.
        Mutta kun ei ole rohkeutta enää luopuakaan siitä kun on jäänyt kiinni, pelottaa että se masennus palaa. Mistä sitä kukaan tietää, mutta lääkärithän ne on jotka määrää.
        Onneks mulla ei ole sitä vastuuta, päättää ihmisten elämästä, ja usein juuri heidän loppuelämästään.


    • bougo aby

      No mutta ..Lukekaa tirlittan tarina.."tirlittan ja luuvalo" siinä teille valohoitoa..Niin tirlittanin kirjoitti Oiva Paloheimo..

    • asssiaa

      Korvavaloa saat lifestä. 185 euroa. valmistuskustannukset on korkeintaan kympin. samalla rahalla saat melkein kaksi oikeata valohoitolaitetta. Miten ei tee hyvää oikea valonhoitolaite? korvavalo on järkyttävä huijaus. Mitä ulkomailla ajatellaan?

    • Heps Kukkuu

      Paljon löytyy huijareita, jotka vievät hyväuskoisten rahat. Ei korvassa ole silmiä, joiden kautta valo pääsisi vaikuttamaan.

      Valaise nyt vaikka "fikkarilla" naamaasi niin huomaat vaikutuksen. On ihmisessä muuten muitakin "läpiä" kuin korvat.

      Mitä tulee kirkasvaloon, se korvaa syys-ja talvikautena puuttuvan auringonvalon.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe