Lukaali.com varausmaksu

palmupaavo

Oletteko maksaneet lukaalin kautta hankittuihin kämppiin varausmaksun kuinka kauan etukäteen? Eli esim. viikkoa ennen lähtöä?

Kuinka suuri vakuusmaksu on ollut?

Onko ollut ongelmia saada vakuusraha takaisin? Se palautetaan ilmeisesti suomessa?

Kiitos neuvoista

28

8407

    Vastaukset

    • Takkutukka*

      Varausmaksu/vakuusmaksu on yleensä suuruudeltaan yhden kuukauden vuokra ja se valityspalkkio maksetaan asuntoa varattaessa.

      Vakuus maksetaan takaisin siis ennen kotiin lähtöä, kun yleensä lähtöä edeltävänä päivänä ns. tupatarkastus on tehty ja todettu kaiken asunnossa olevan kunnossa Lukaalin palveluja olemme käyttäneet useamman kerran, aina on kaikki sujunut sopimuksen mukaisesti ja jämptisti eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut!

    • palmupaavo

      paljonko välityspalkkio on ollut?

      • Takkutukka*

        On olemassa tietty minimipalkkio, mutta yleensä 10% koko vuokra-ajan vuokrasta.


    • ex-mix-max

      Espanjalaiset välittäjät ottavat korkeintaan 200 € pysyvän asunnon vuokrauksesta lukuunottamatta muutamia, jotka ottavat 1 kk:n vuokran. Sellaisiin voi suhtautua muutenkin varauksella, kuten Home-Sweet-Home, Mercacentro.
      Hyviä välittäjiä on mm.
      Herquin Immobiliaria, Cobal House Canaria.

      Hinnat Inglesissä "turistihintoja". Ei pidä pelätä menoa esp. välittäjän luo, jos on löytänyt netistä jotain sopivaa. Löytää, kun kirjoittaa hauksi "piso" paikkakunta, esim. piso Ingles, piso Vecindario, piso Las Palmas. Kirjoita asunnon numero, mene välittäjän luo ja pyydä nähdä asunto, jos ei kieli toimi, niin "viittoilukieli", luki, luki...

    • ex-mix-max

      Anteeksi väärinkirjoitus: Clobal House Canaria.

    • Gran Canaria

      www.canariaplanet.net

      • Gran Canaria

        www.canariasplanet.net


    • PalmasinPena

      Minä olen käyttänyt Kati Nillukan ([email protected]) palveluja viime vuosina ja erinomaista palvelua on ollut aina. Takuuvuokra on yhden kuukauden vuokra ja sen saa takaisin lähtiessä.

      • Sotavento (ei kirj.)

        Tässähän aloittaja kysyi Tenerifellä operoivan Lukaalin käytäntöjä. Takkutukalla on noista käytännön kokemuksia, itse olen vain seuraillut kohdetarjontaa netistä ja tehnyt jonkun asunnon osalta tiedusteluja.
        Kaikki tämä on toiminut mallikkaasti.
        Takuuvuokra on tosiaan aina kuukauden vuokrasummaa vastaava ja palautetaan vuokrasuhteen päättyessä.
        Välityspalkkion osalta lienee erilaisia käytäntöjä, se on kiinteä kertasuoritus, mutta ainakaan omassa tapauksessani ei ole ollut sidoksissa kauden vuokrasummaan. Olen hoitanut kahden edellisen ja myös tulevan talven asuntoasiat Katja Hämäläisen kautta, [email protected]


      • Takkutukka*
        Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:

        Tässähän aloittaja kysyi Tenerifellä operoivan Lukaalin käytäntöjä. Takkutukalla on noista käytännön kokemuksia, itse olen vain seuraillut kohdetarjontaa netistä ja tehnyt jonkun asunnon osalta tiedusteluja.
        Kaikki tämä on toiminut mallikkaasti.
        Takuuvuokra on tosiaan aina kuukauden vuokrasummaa vastaava ja palautetaan vuokrasuhteen päättyessä.
        Välityspalkkion osalta lienee erilaisia käytäntöjä, se on kiinteä kertasuoritus, mutta ainakaan omassa tapauksessani ei ole ollut sidoksissa kauden vuokrasummaan. Olen hoitanut kahden edellisen ja myös tulevan talven asuntoasiat Katja Hämäläisen kautta, [email protected]

        Näin on ja on mielestäni mainiota, että ainakin kahdesta luotettavasta välittäjästä on hyviä kokemuksia, joita näin voimme jakaa.

        Hyviä reissuja kaikille kevään tulijoille ja loppulomaa täällä vielä oleville, vaikka meillä talvehtijoilla tuntuukin jo olevan ns. toinen jalka kotimaassa!!


      • pellepeloton1

        Nillukka on Gran Canarialla, eikä hänestä ole kloonia Teneriffalla...tietääkseni ja lukaali siis on Teneriffalla


    • Matti K.

      Olemme käyttäneet Lukaalin palveluja ja kaikki on aina mennyt hyvin. Varausmaksu on palautettu paikanpäällä vuokra-ajan päätyttyä tai on se saatu pankkitilille.
      Hille Oun on hoitanut asiat sovitulla tavalla.

      • Pirkko H

        Hille Oun on valitettavasti kovin töksähtelevä tyyppi, oikein neuvostovirolainen palvelukulttuuriltaan. En myöskään pidä siitä että pitää käteisellä maksaa kun ei tiedä kuinka paljon menee ohi verotuksen(joka on täällä yleistä). Olen nyt vaihtanut suomalaiseen Finnsun traveliin jossa toiminta on läpinäkyvämpää ja ystävälliempää. Voi maksaa tilille. Heillä on myös hyvä valikoima vuokrattavia tavaroita pussilakanoista alkaen ja hyvä kirjasto ja videovuokraamo.


      • Anonyymi
        Pirkko H kirjoitti:

        Hille Oun on valitettavasti kovin töksähtelevä tyyppi, oikein neuvostovirolainen palvelukulttuuriltaan. En myöskään pidä siitä että pitää käteisellä maksaa kun ei tiedä kuinka paljon menee ohi verotuksen(joka on täällä yleistä). Olen nyt vaihtanut suomalaiseen Finnsun traveliin jossa toiminta on läpinäkyvämpää ja ystävälliempää. Voi maksaa tilille. Heillä on myös hyvä valikoima vuokrattavia tavaroita pussilakanoista alkaen ja hyvä kirjasto ja videovuokraamo.

        Että ihan videovuokraamo! Onko ihan VHS-kaseteilla "Ben Hur", "Poliisiopisto" ja "Uuno Turhapuro Epsanjassa". Niitä on mukava katsella sadepäivinä, onhan se parempaa katseltavaa kuin lumisade.


    • Pasi Kuu

      Me vuokrasimme viime talvena etelästä asunnon suomalaiselta Heliltä. Hän oli oikein mukava, kaikki sujui tosi kivasti ja hänellä oli paljon asuntoja etelässä. Hänet löytää näköjään vieläkin kun laittaa googleen hakusanat "vuokrataan teneriffalta". Lukaalia olisimme käyttäneet, mutta hinnat olivat aika kovat ja hänellä oli vähän valikoimaa etelässä, missä ilmat ovat aina aurinkoisemmat kuin pohjoisessa.

      • Pasi Kuu

        http://www.keltainenporssi.fi/search/harrastukset-ja-vapaa-aika/matkat-ja-liput/vuokrataan-asunto-teneriffalta/search.mec?pob_post_id=17685403&pob_action=show_post&pob_cat_id=11159


    • Mirjami1959

      Itsekin olen vuokrannut Heliltä, varmaan sama henkilö. Hän asustaa itse siellä päin ja kaikki hoitui loistavasti, suomalaisella järjestelmällisyydellä ja ystävällisellä palveluasenteella! Plus Heli tietää neuvoa paikallisten ravintoloiden, postin, pankin ym. kanssa. Suosittelen!

      • Anonyymi

        Täällä myös tyytyväinen Helin asiakas! Olemme helmikuussa menossa Teneriffalle kolmatta kertaa. Heli löysi meille nyt asunnon Costa Adejestä. 😊


    • Celine77

      Hei, voisko joku ystävällisesti laittaa Helin yhteystiedot? Ei löytynyt hakusanalla "vuokrataan Teneriffalta".
      Puhuuko Hille Oun Suomea?
      Lukaalin asuntoja olen katsellut, hyvä tarjonta näytti olevan Teneriffalla.

    • callesanjuan

      Hille puhuu suomea hyvin.Ja kaikki puheet piti paikkaansa.Hän myöskin tuli jouluaattona tekemään kanssani sopimuksen.Suosittelen!

    • JukkaS77

      Me myös olemme lukuisina talvina vuokranneet Heliltä eteläsaarella (yhden kerran Los Cristianosista ja kolme kertaa Costa Adejesta). Helin sukunimi on Koskinen ja hänen sähköpostiosoite on helimaria.koskinen(at-merkki)gmail.com. Kaikki mennyt aivan loistavasti Helin kanssa ja kävimmepä jopa katselemassa myytäviä asuntoja hänen kanssaan. Toistaiseksi pysymme kuitenkin vielä vuokralaisina.

      • Asiakeskustelija

        asiattomuus

        se, että on asiaton
        asia, joka ei ole asiallista; esimerkiksi nimittely tai johdattelu

        menee asiattomuuksiin


    • mummelirol

      Tosiaan, Granin asioita tälle saitille ja muuta saarten asiat voi setviä vaikkapa annan palstoilla. Siellä on se mummo joka tietää/luulee tietävänsä kaikesta kaiken. En tunne sitä mummoa mutta olen lukenut hänestä paljon ristiriitaista tietoa. Jotkut on nähneet hänet,liikkuu kuulemma rollaattorilla tai keppien kanssa. Voihan se jotain tietääkin kun siellä asuu.

      • mummelirol

        Jo tuosta "muuta saarten asiat" ja jatkosta " En tunne sitä mummoa mutta olen lukenut hänestä paljon" voi päätellä, ettei ole mulla ihan kaikki muumit kanootissa.


    • Facestalöytyytietoo

      Facessa puertocruzin suomalaisissa oli aika kriittistä tekstiä Lukaalista ja Hille Ounin toiminnasta. Käykää lukemassa.

    • Anonyymi

      Vakuusraha maksetaan heti, kun asunto on varattu. Hille palauttaa vakuusrahan kun vuokra-aika on päättynyt ja hän käy samalla tarkastamassa asunnon ettei vuokralainen ole tärvännyt asuntoa. Hille puhuu hyvin suomea.

    • Anonyymi

      En oo maksanut enkä suosittele mitään rahoja makselemaan pitkin maailmaa. Sitten porataan netissä miten kävi.

    • Anonyymi

      Helin kautta kantsii vuokrata! En tosin tiedä onko korona vaikuttanut hänen pisneksiin. Mulla meni kaikki hyvin.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe