Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Stressin oireita

Stressaavatipu.

Mulla on ollut reilut puoli vuotta ihan hirveä stressi. Olen vasta 23 vuotias. Oon stressannu oikeestaan ihan kaikkea mahdollista. Suurimmaksi osaksi työtilannetta kun olen työtön ja parisuhdettani koska en ole enää onnellinen tässä suhteessa ja tuntuu että elämä on nyt jossain risteys vaiheessa eikä tiedä mihinkä suuntaan sitä lähtisi. Mulla on joulukuussa otettu keuhkosydän röntgen ja sydänfilmit jne koska mulla on ollut sydämen tykytyksiä ja mitään ei ole löydetty. Mutta nyt tämän stressin lisäksi minulle on alkanut tulemaan ihan hirveä vainoharhaisuus. En millään usko että olen terve vaikka kokeet niin osoittavat. Olen soittanut jo 100e!! puhelinlaskun terveyspalveluiden neuvontaan, että onko minulla nyt jokin sairaus ja kaikki siellä ovat nauraneet että ei ole koska kokeet on juuri otettu. Ja kaikki tämä johtuu stressistä. Miten saisin apua tähän järkyttävään stressiin? Puhuminen auttaa joten pitää varmaan saada vain puhuttua jonkun kanssa :)

1

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkkaliisa

      Stressi on puolustusmekanismi ja koska saat jo fyysisiä oireita niin kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota siihen mikä sen stressin aiheuttaa ja ammatti-apu voi tulla kyseeseen,psykologi tms mutta yhtä hyvin käy ystävä tai äiti jos koet saavasi hyviä neuvoja ja vastakaikua sekä ymmärrystä ongelmiisi.Älä jää yksin.

      Mullakin oli kauhea stressi jonka aiheutti työ yrittäjänä ja siitä seuranneet raha-huolet ja perheen ja työn väliset ristiriidat sekä en huolehtinut itsestäni.Liikunta jäi ja söin mitä sattuu jos söin ollenkaan mistä seurasi ongelmia vatsan kanssa ja koko kroppa voi huonosti.Sain paniikkikohtauksia ja pelkäsin myös kaikkia mahdollisia sairauksia vaikka lääkärit vakuutteli että syytä huoleen ei ole.Sikäli rohkenen olla lääkäreiden kanssa eri mieltä että stressiiin olisi myös pitänyt puuttua ja kertoa minulle konkreettisesti että mitä minun tulee tehdä päästäkseni oireista eroon.Nyt on parempi vaikka stresssinsietokykyni on edelleen huono.
      Siihen on auttanut lepo,liikunta,kunnollinen ruoka ja säännöllisyys sekä itsetutkiskelu.Lue stressinhallinta ja elämäntaito oppaita.
      Kunnon yöunet ovat tosi tärkeitä!!!!
      Voit siis tehdä paljon itsesi hyväksi.
      Joskus hyppy tuntemattomaan kannattaa vaikka pelottaa eli tee ne muutokset elämässäsi jotka koet tarpeeliseksi.Jos parisuhde ei ole onnellinen niin kysy itseltäsi että voiko sille vielä tehdä jotain vai onko ero sitten edessä.
      Itse kävin myös akupunktiossa ja siitä oli paljon hyötyä.Minua hoitanut lääkäri sanoi että stressi voi aiheuttaa mitä kummallisimpia oireita kehoon ja ne voi vaihdella päivittäin.Krooninen stressi voi sairastuttaa ajan mittaan mutta se on yksilöllistä ja sinä olet vielä nuori joten tuumasta toimeen joka on muuten maailman lyhyin työmatka:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe