Stressin oireita

Stressaavatipu.

Mulla on ollut reilut puoli vuotta ihan hirveä stressi. Olen vasta 23 vuotias. Oon stressannu oikeestaan ihan kaikkea mahdollista. Suurimmaksi osaksi työtilannetta kun olen työtön ja parisuhdettani koska en ole enää onnellinen tässä suhteessa ja tuntuu että elämä on nyt jossain risteys vaiheessa eikä tiedä mihinkä suuntaan sitä lähtisi. Mulla on joulukuussa otettu keuhkosydän röntgen ja sydänfilmit jne koska mulla on ollut sydämen tykytyksiä ja mitään ei ole löydetty. Mutta nyt tämän stressin lisäksi minulle on alkanut tulemaan ihan hirveä vainoharhaisuus. En millään usko että olen terve vaikka kokeet niin osoittavat. Olen soittanut jo 100e!! puhelinlaskun terveyspalveluiden neuvontaan, että onko minulla nyt jokin sairaus ja kaikki siellä ovat nauraneet että ei ole koska kokeet on juuri otettu. Ja kaikki tämä johtuu stressistä. Miten saisin apua tähän järkyttävään stressiin? Puhuminen auttaa joten pitää varmaan saada vain puhuttua jonkun kanssa :)

1

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkkaliisa

Stressi on puolustusmekanismi ja koska saat jo fyysisiä oireita niin kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota siihen mikä sen stressin aiheuttaa ja ammatti-apu voi tulla kyseeseen,psykologi tms mutta yhtä hyvin käy ystävä tai äiti jos koet saavasi hyviä neuvoja ja vastakaikua sekä ymmärrystä ongelmiisi.Älä jää yksin.

Mullakin oli kauhea stressi jonka aiheutti työ yrittäjänä ja siitä seuranneet raha-huolet ja perheen ja työn väliset ristiriidat sekä en huolehtinut itsestäni.Liikunta jäi ja söin mitä sattuu jos söin ollenkaan mistä seurasi ongelmia vatsan kanssa ja koko kroppa voi huonosti.Sain paniikkikohtauksia ja pelkäsin myös kaikkia mahdollisia sairauksia vaikka lääkärit vakuutteli että syytä huoleen ei ole.Sikäli rohkenen olla lääkäreiden kanssa eri mieltä että stressiiin olisi myös pitänyt puuttua ja kertoa minulle konkreettisesti että mitä minun tulee tehdä päästäkseni oireista eroon.Nyt on parempi vaikka stresssinsietokykyni on edelleen huono.
      Siihen on auttanut lepo,liikunta,kunnollinen ruoka ja säännöllisyys sekä itsetutkiskelu.Lue stressinhallinta ja elämäntaito oppaita.
      Kunnon yöunet ovat tosi tärkeitä!!!!
      Voit siis tehdä paljon itsesi hyväksi.
      Joskus hyppy tuntemattomaan kannattaa vaikka pelottaa eli tee ne muutokset elämässäsi jotka koet tarpeeliseksi.Jos parisuhde ei ole onnellinen niin kysy itseltäsi että voiko sille vielä tehdä jotain vai onko ero sitten edessä.
      Itse kävin myös akupunktiossa ja siitä oli paljon hyötyä.Minua hoitanut lääkäri sanoi että stressi voi aiheuttaa mitä kummallisimpia oireita kehoon ja ne voi vaihdella päivittäin.Krooninen stressi voi sairastuttaa ajan mittaan mutta se on yksilöllistä ja sinä olet vielä nuori joten tuumasta toimeen joka on muuten maailman lyhyin työmatka:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe