Miranax 550mg aiheuttaa mahakipua

Hei,

Kuten otsikko kertoo, niin mitä voisin tehdä kun otan Miranax -lääkettä siten ettei tule mahakipua? Ylämassu on koko ajan kipeä, joten pitäisikö minun lopettaa tuo lääke kokonaan ja popsia ibuprofeenia.

Miranax lääkettä otan kuukautismigreeniin ja tavalliseen migreeniin ibuprofeenin.

Miranax olisi muuten sopiva lääke!
25073
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Okay, tänään päätin ottaa siitä puolikkaan lääkkeen 4 kertaa aina silloin kun söin esim. ruokaa tai join vettä runsaasti, niin massua ei tullut kipeäksi. Syynä miksi tein niin on tuo. ↓

Terveyskirjasto kertoi näin;

Lääkkeen ottaminen
Tabletit niellään runsaan nesteen kera ja aterian yhteydessä, etenkin jos ne tuntuvat ärsyttävän mahaa.

Miranax-lääkkeen laatikossa paperissa ei kerrottu niin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far11860

Äänestä

Älä helvetissä käytä jos tulee vatta kipeeks tää on totaalinen myrkky

Haittavaikutukset

Tavallisimmat haittavaikutukset: Uneliaisuus, huimaus, päänsärky, jano, ruoansulatushäiriö, pahoinvointi, ummetus, närästys, ripuli, suutulehdus, hikoilu, sydämentykytys, mahakipu, turvotus, ihottuma, kuulo- ja näköhäiriöt.
Harvinaisemmat haittavaikutukset: Kuume, ruoansulatuskanavan verenvuoto tai haavauma, maksaan ja munuaisiin kohdistuvat haittavaikutukset, ruokatorvitulehdus, oksentelu, verioksennus, nesteen kerääntyminen keuhkoihin, keuhkokuume, aivokalvontulehdus, haimatulehdus, nokkosihottuma, valoherkkyysihottuma, kouristukset, lihasheikkous, lihaskivut, epänormaalit veriarvot, veren kaliumpitoisuuden nousu, verisuonitulehdus, sydämen vajaatoiminta, verenpaineen kohoaminen, verta ulosteissa tai virtsassa, astma, hengenahdistus, keskittymisvaikeudet, masennus, levottomuus, unettomuus, epänormaalit unet, hiustenlähtö, kuulon heikkeneminen, rakkuloivat ihoreaktiot (hyvin harvinaisia).

tiedot täältä
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=975&i=ROCHE_MIRANAX

tunnen nimittäin ihmisen jolla oireili kuukautis/migreeni oireita
sai näitä otti yhden ja joutui sairaalaan eikä ollut muita lääkityksiä

tero

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nainen 47 kirjoitti:

Hei,

Kuten otsikko kertoo, niin mitä voisin tehdä kun otan Miranax -lääkettä siten ettei tule mahakipua? Ylämassu on koko ajan kipeä, joten pitäisikö minun lopettaa tuo lääke kokonaan ja popsia ibuprofeenia.

Miranax lääkettä otan kuukautismigreeniin ja tavalliseen migreeniin ibuprofeenin.

Miranax olisi muuten sopiva lääke!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu