Moi!
Elikkäs olen töissä stressaavassa työpaikassa. Olin siellä kesätöissä ja silloin neljän viikon kuluttua työn alkamisesta minulla alkoi ilmetä erikoisia muistiongelmia, unohdin mm. jatkuvasti tavaroita väärään paikkaan ja jos minun käskettiin hakea 2 asiaa, unohdin aina toisen.
Sitten aloin unohtamaan turvavyön laiton autolla ajaessa. Kun lopetin kesätyöt, reilun viikon kuluttua muisti palautui hiljalleen normaaliksi.
Nyt olen sitten työharjottelussa samassa firmassa ja samat muistiongelmat alkoivat ja viikon kuluttua kun olin aloittanut työt. Nyt olen ollut 5 viikkoa siinä firmassa töissä ja muistiongelmat ovat pahentuneet, olen mm. ajanut pitkän matkaa takakontti auki, en saa painettua mieleeni asioita ja jos pitää lähteä jotain tavaroita hakemaan, saatan unohtaa mitä piti hakea.
Ja tänään olin kaupassa laskemassa rahoja valmiiksi ennenkuin annoin ne kassalle, niin piti jatkuvasti katsoa ja varmistaa että paljonko mulla oli sitä rahaa vasemmassa kädessä.
Pitäisi vielä jaksaa toukokuun loppuun asti painaa töitä tässä firmassa, mutta alkaa jo epäilyttämään että miten minun muistini käy loppupeleissä? Unohdanko kohta kenties nimeni tai vastaavaa?
Muistihäiriöt tuottavat ongelmia
6
298
Vastaukset
- stressiapua
Uskon, että muistihäiriöt johtuvat stressistä. Itsekkin unohtelen asioita, jos olen stressaantunut. En usko, että kyse on mistään sen vakavammasta. Kannattaa vaihtaa työpaikkaa, jos se aiheuttaa stressiä.
- 6-6=x
Vaikuttaa aika selkeästi siltä, että muistihäiriöt johtuvat stressistä. Lyhytaikainen kuormitus on ok ja muisti palautuu, mutta jos sitä kestää vuosia, voi käydä köpelösti ja tulee uupuminen ja sitten ei muisti enää välttämättä palaudu. Minulle kävi niin. Älä jää tuohon työhön, ellet pysty muuttamaan sitä itsellesi sopivammaksi, koska sinulla on vain yksi pää ja muisti ja niitä ei voi vaihtaa uuteen!
- jk
niinkö
- j k
vai iin
- langaton teknologia
stressaa elimistöäsi ja huonontaa muistiasi eli työpaikallasi on langattomia tukiasemia tai joudut puhumaan paljon puhelimeen ajaessasi autoa.
- aikainendementia
Tai... Muisti toimii kuten ennen mutta sitä muistettavaa tulee niin paljon enemmän että sitä ei ehdi kunnolla kirjoittamaan korvien väliin. Se on kuin entisen järjestelyn sijasta nakkelisi vaan laatikoita varastoon sikin sokin ja enintään ehtii selkeän sisällön kuvauksen tilalle kirjoittaa vaan että "sisältää a", "sisält", "sisältää luvun "... siis kirjanpito jää vajaaksi.
Tilanteen helpottuessa sitten katsoo monta kertaa rahamäärän kädestään siksi että joka kerta kyllä "tallettaa" muistiin paljonko sitä oli, mutta töissä opitun selviämiskeinon takia taaskaan ei kirjoita ylös että missä laatikossa olikaan muistiinpano jossa luki rahanmäärä. Näin pienienkin tekemisen parissa on ihan bööörnaut ja masentuu kun ei kykene toimimaan. Pitkä lepoloma, rauhallisesti, vähän normirutiinia, riittävästi yöunia... ja näytät päällesi että kaikki on ihan okei, ei tarvi oikeasti yrittää kiireellä muistaa kaikkea. Pyöritellään muistilaatikkoja käsissä ja kirjoitetaan rauhassa niihin mitä sisältö on ja vaikka toistetaan ääneen jos ei muu auta... En muista enää mitä yritin kirjoittaa, sori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984