Kelpaako Bilteman TV-antennit ja vahvistimet mihinkään? Miten tietämätön tietää miten ostaa "hyvää" antennia josta pitäisi nähdä TV1-4.
Tarvitaanko vahvistinta? Antennilta tulee yksi kaapeli ja se jaetaan kahteen huoneeseen tähtimäisesti. Millainen jakorasia väliin?
Asiallisista vastauksista kiitollinen.
TV-Antenni
5
2587
Vastaukset
- ana
Ainakin se yksi malli jonka kaverini osti. Se maksoi jotain 30 - 40 e . En nyt osaa kuvailla tarkemmin millainen oli, mutta se oli ainakin koko UHF-alueen antenni eikä mikään turhan isokokoinen.Laittoi katolle ja suuntasi. Nyt näkyy kaikki digi- sekä analogiset kanavat ilman häiriöitä.Ilman ylimääräisiä vahvistimia.
Itselläni jakorasiana on toiminut ihan tavallinen T-haaroitin, muovinen sellainen. Joiltakin olen kuullut että ei oo muovinen pelittänyt ilman häiriöitä, metallinen (kalliimpi) sitten paremmin.
Riippuu paikasta kuinka pelaa. Kannattaa ehkä kokeilla antennia ensin ilman vahvistinta, turha sitä on ostaa jos ilmankin pärjää.Bilteman vahvistimista ei tietoa. Ostin joskus Hongkongista sellaisen sisätiloihin laitettavan vahvistimen jossa oli kaksi ulostuloa ja säädettävä vahvistus, maksoi 10 e. Toimi muuten hyvin, mutta poksahti puolen vuoden jälkeen. - keba_b
T-haaroitin voi aiheuttaa haamukuvia, jos haaroittimelta lähtevät antennijohdot ole samanlaisia ja pituisia. Kunnollinen T-haaroitin maksaa puolet halvan antennivahvistimen hinnasta.
Mun eka vahvari kesti kesän. Toisella, halvemmalla on jo kolme vuotta takanaan.
Jos mä olisin Rakentaja, hommaisin vahvistimen, jossa on 2 ulostuloa. Antennilta veisin signaalin vahvarille, josta saisin haarotettua molemmille telkkareille omat signaalit. Säästäisin T-haaroittimen hinnan siinä.- lurkki
Vahvistin kannattaa sijoittaa lisäksi mahdollisimman lähelle antennia, esimerkiksi välikattoon.
Vahvistinhan on tarkoitettu kompensoimaan kaapeli- ja jakohäviöitä. - ana
Mä maksoin omasta T-haarottimesta euron eli ei läheskään puolta vahvistimesta. Mulla on aina ollut toinen antennipiuha 2 metriä ja toinen 10 metriä, ei haittaa. Kuten kerroin, etukäteen on tietenkin mahdoton sanoa miten missäkin päin näkyy. Vahvistinkaan ei aina onnea tuo, se on näillä nurkilla nähty. Joillakin tutuilla näkyy ilman sitä paremmin kuin sen kanssa. Ehkä ekaks kannattaa käydä lähimmältä naapurilta kysymässä miten siellä.
- keba_b
ana kirjoitti:
Mä maksoin omasta T-haarottimesta euron eli ei läheskään puolta vahvistimesta. Mulla on aina ollut toinen antennipiuha 2 metriä ja toinen 10 metriä, ei haittaa. Kuten kerroin, etukäteen on tietenkin mahdoton sanoa miten missäkin päin näkyy. Vahvistinkaan ei aina onnea tuo, se on näillä nurkilla nähty. Joillakin tutuilla näkyy ilman sitä paremmin kuin sen kanssa. Ehkä ekaks kannattaa käydä lähimmältä naapurilta kysymässä miten siellä.
Jos Lähimpään naapuriin eu ole kuin parikymmentä metriä, niin silloin vastaanotto-olosuhteet ovat varmasti ko. talossa samanlaiset. Eli jos naapurin TV-kuvassa on haamuja, tarvitaan suuntaavampi antenni. Jos haamuiseen signaalin lisää vahvistimen, vahvistaa se myös haamukuvia. Jos kuvassa on lumisadetta, vahvisitin luultavasti auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904