En kaipaa läheisyyttä

turrepurre

Kaikki sanovat kaipaavansa läheisyyttä mutta en minä, päinvastoin ahdistun jos joku tulee fyysisesti liian lähelle. Olenko epänormaali?

9

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyttää

      Mielestäni olet. Läheisyys on suurimmalle osalle ihmisistä yksi elinehdoista. Kiellettyä se ei tietenkään ole. Epätavallista vain.

    • sinun asia ja onni

      Minä vastaan että meitä on niin moneksi. Yleensä ihmiset kaipaavat läheisyyttä ja kontakteja, mutta miksi kaikkien pitäisi.
      Jos olet elämässäsi onnellinen ilman läheisyyttä ja asiasta ei joudu kärsimään esim. puoliso ja lapset, niin asia on silloin ok. Pääasia, että koet eläväsi juuri sellaista elämää kuin itse haluat.

    • *-*

      Se vähän riippuu siitä, millaisia kokemuksia on ollut lapsuudenkodissa. Jos siellä ei ollut tapana osoittaa tunteita kovin näkyvästi, olet jo lapsena oppinut sellaisen tyylin, että pidetään etäisyyttää fyysisesti.

      • Lapsuuskodin kokemukset vaikuttaa ja pitkälle määrää käyttäytymistavat, mutta en usko että ne juuri vaikuttaa läheisyydenkaipuuseen. Siinä suhteessa ihmiset on yksilöllisesti erilaisia. Toiset kaipaa läheisyyttä enemmän toiset ehkeivät sitten ollenkaan.

        Oikeastaan läheisyydestä ahdistuminenkaan ei sulje pois läheisyydenkaipuuta. Kyseinen läheisyys vaan saattaa olla jotenkin vääränlaista tai tulla semmoiselta henkilöltä jonka läheisyyttä ei alitajuisesti halua.


      • *-*
        oonnekas kirjoitti:

        Lapsuuskodin kokemukset vaikuttaa ja pitkälle määrää käyttäytymistavat, mutta en usko että ne juuri vaikuttaa läheisyydenkaipuuseen. Siinä suhteessa ihmiset on yksilöllisesti erilaisia. Toiset kaipaa läheisyyttä enemmän toiset ehkeivät sitten ollenkaan.

        Oikeastaan läheisyydestä ahdistuminenkaan ei sulje pois läheisyydenkaipuuta. Kyseinen läheisyys vaan saattaa olla jotenkin vääränlaista tai tulla semmoiselta henkilöltä jonka läheisyyttä ei alitajuisesti halua.

        oonnekas: "Oikeastaan läheisyydestä ahdistuminenkaan ei sulje pois läheisyydenkaipuuta. Kyseinen läheisyys vaan saattaa olla jotenkin vääränlaista tai tulla semmoiselta henkilöltä jonka läheisyyttä ei alitajuisesti halua."

        Noin se varmaan on.


    • tapsavaan

      En ole koskaan osannut kaivata naisen läheisyyttä.... Tositilanteissa lähden aina karkuun.

      Mutta jossain sisuksissa on sellainen vietti, joka haluaa läheisyyttä.

      Suurin ongelma kai on siinä että uskoo kaiken, mitä ympäristö sanoo. Vielä pahempi on jos ei itse tiedä mitä haluaa.

    • Anonyymi

      Et ole. Kuka sen muka määrittelee, mikä on normaalia? Kaikilla kukilla on oikeus kukkia. Toiset ovat ruusuja, toiset kaktuksia jne.

    • Anonyymi

      En tiedä oletko normaali. Mikä on normaali. Meitä on moneen junaan.

      Joka tapauksessa mä olen just niinku sä. Ollaan sitte mitä ollaan.

      Jos tuntisin toisen tosi hyvin. Ja uskoisin että haluaisin hänestä puolisoa ja molemmilla sama näkemys niin sitten. Jossain vaiheessa. Ei muuten.

    • Anonyymi

      Olet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      300
      3455
    2. 204
      2951
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1425
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1304
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe