meillä laatan päällä niinsanottu irtokoolaus eli päistä kiinni ja kannatus keskeltä noin 4m jänneväli, koolausten välissä vielä 100mm villa ja 28mm lastulevy vesiputkilla ja päällä ek-kyprokki. nyt laatan ja villan/koolauksen välissä muutama sentti ilmaa, mietin että voisiko sen välin ajattaa jotain uretaania täyteen jotta eristys paranisi ja koolaus ei kumisisi niin paljoa kuin nyt? onko mitään järkeä vai voiko haitata laatan mahdollista kosteudenpoistoa? ulkopuolelle taloa tulee lisäeristys seiniin ja sokkeleihin, vaikkei suoranaista tarvetta olekaan, energiansäästömielessä samalla kun ulkoverhous uusitaan.
sokkelit ja laatta ovat kuivat, on mittautettu, koolauksen välissä oleva villa on ihan kunnossa eikä kosteutta havaittu missään.
lattiakoolauksesta ja eristys.
6
502
Vastaukset
- latttiaa
mulle tulee kakkos vitonen talon rungoksi ja lattia vasaksi
6m pituus keskellä pilari vaneeri ja lattia pontti
villaa täyteen vasojen väliin- minävaantaas
senkokoset ne meilläkin on, mutta tuntuu tuo 100milliä vähältä, no on siinä se laatta 80mm vielä alla mutta silti...
- grehgrhrhr
uusia vai vanhoja taloja?
- minävaantaas
meillä vm72
- rak.urakoitsija
riippuu paljonko laatan alla on eristettä. puhallusvilla vaan ja painelee vähän tiiviiksi ettei painu.laatan alla jos on väh. 10cm styroksia ni pitäs olla lämmin,tietysti riippuu ulkoseinän liitoskohdista,sieltä se kylmä tulee.
- rakentaja rauno
aika pitkä jänneväli jos on 4m. max. 2 metriä mieluiten vähemmän. itelleni roppasin laudat 50cm välein jonka päälle 125mm koolaus ja puhvillaa välit täyteen ja lattiawilhelmi ni ei kopise yhtään. pinnassa laminaatti ja keittiössä laatta ja lattialämmitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203