lattiakoolauksesta ja eristys.

minävaantaas

meillä laatan päällä niinsanottu irtokoolaus eli päistä kiinni ja kannatus keskeltä noin 4m jänneväli, koolausten välissä vielä 100mm villa ja 28mm lastulevy vesiputkilla ja päällä ek-kyprokki. nyt laatan ja villan/koolauksen välissä muutama sentti ilmaa, mietin että voisiko sen välin ajattaa jotain uretaania täyteen jotta eristys paranisi ja koolaus ei kumisisi niin paljoa kuin nyt? onko mitään järkeä vai voiko haitata laatan mahdollista kosteudenpoistoa? ulkopuolelle taloa tulee lisäeristys seiniin ja sokkeleihin, vaikkei suoranaista tarvetta olekaan, energiansäästömielessä samalla kun ulkoverhous uusitaan.
sokkelit ja laatta ovat kuivat, on mittautettu, koolauksen välissä oleva villa on ihan kunnossa eikä kosteutta havaittu missään.

6

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • latttiaa

mulle tulee kakkos vitonen talon rungoksi ja lattia vasaksi
      6m pituus keskellä pilari vaneeri ja lattia pontti
      villaa täyteen vasojen väliin

• minävaantaas

senkokoset ne meilläkin on, mutta tuntuu tuo 100milliä vähältä, no on siinä se laatta 80mm vielä alla mutta silti...

• grehgrhrhr

uusia vai vanhoja taloja?

• minävaantaas

meillä vm72

• rak.urakoitsija

riippuu paljonko laatan alla on eristettä. puhallusvilla vaan ja painelee vähän tiiviiksi ettei painu.laatan alla jos on väh. 10cm styroksia ni pitäs olla lämmin,tietysti riippuu ulkoseinän liitoskohdista,sieltä se kylmä tulee.

• rakentaja rauno

aika pitkä jänneväli jos on 4m. max. 2 metriä mieluiten vähemmän. itelleni roppasin laudat 50cm välein jonka päälle 125mm koolaus ja puhvillaa välit täyteen ja lattiawilhelmi ni ei kopise yhtään. pinnassa laminaatti ja keittiössä laatta ja lattialämmitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe