Mulla on itsellä 3 lasta ja uudella miehelläni on yksi.
Olemme nyt seurustelleen useamman vuoden ja välillä tuntuu, että yhteinen lapsi oisi piste iin päälle....mutta mutta...eikö 34,5 ole jo liian vanha äidiksi?
Toisaalta en pääse ajatuksesta yli, että saisin vielä hoitaa pientä yhteistä vauvaa jne..pelkkä ystävien vaubojen näkeminen tuntuu ihan sydämmessä asti....toisaalta on hyvä näinkin, kun on omaa ja yhteistä aikaa, kun lapsemme on jo niin "isoja" että osaavat tehdä paljon itse.
Mitä minun tulisi tehdä? Antaa valta vauvakuumeelle vai ajatella järjellä?
Vanhin lapseni on jo 14v ja eihän mene kuin noin kymmenisen vuotta niin olen jo mummo? :O mutta saisin vauvaa hoitaa! :)
Liian vanha äidiksi?
12
408
Vastaukset
- minä m
et ole liianvanha.
- XSosiaalityöntekijä
Liian vanhahan et todelakaan ole, vaan parhaassa iässä. Epäonnistunut perheleikki molemmilla teillä kylläkin taustalla, eli kannattaisikohan yhteistä lasta harkita?
Teillä tyypillinen kinkkinen tilanne, joka ihmisillä jotka nuorena lapsia tekevät...
Ikä ei ole sinun este siis, vaan muut syyt, ehkä -mieti itse?
BTW -Oletko perusterve? - vauvako
Perusterve??
Kyllä olen..ei siis ole mielenvikaa tai muutakaan nuhaa kummempaa!! ;)
Jotenkin vaan tämä ikä kalvaa minua..tuntuu jotenkin..niin..hankala selittää..aivan kuin oisi ihan tavatonta alkaa lapsia tekemään enää, kun ikää on kohta 35v...
En oikeen osaa sanoiksi pukea tuota, mutta välillä meinaa tippa linssiin tulla, kun muistelee omien lapsien vauva ikää jne..ja välistä taas olen hyvinkin tyytyväinen tähän nykiseen tilanteeseen!
Olemme puhuneet vauvasta mutta se on jäänyt vaan sille asteelle, että oisko kiva jne..ei mitään päätöksiä jne!- Maailma mallillaan
Siis eihän sinun iässä ole mitään vikaa. Nyt kait sinun tulisi esikoista hankkia.
Olet vain ajatusmaailmaltasi "kalkkis" ja tuota se on kun liian hätäiseen lapsia tekee, elämä koettelee ynnä muuta.
Mielestäni sinun ei kannata lapsia hankkia. Kyllä maailmassa on ihmisiä jo tarpeeksi ja onhan teillä jo jälkeläsiä molemmilla.
Perusterve ihminen on: terveelliset elintavat, ei lihava, ei mielen tai ruumiin sairauksia eikä varsinkaan masennusta, persoonallisuusongelmaa jne. Mm nämä ovat terveen ihmisen tunnusmerkit. - Aamunkuiskaus2
Maailma mallillaan kirjoitti:
Siis eihän sinun iässä ole mitään vikaa. Nyt kait sinun tulisi esikoista hankkia.
Olet vain ajatusmaailmaltasi "kalkkis" ja tuota se on kun liian hätäiseen lapsia tekee, elämä koettelee ynnä muuta.
Mielestäni sinun ei kannata lapsia hankkia. Kyllä maailmassa on ihmisiä jo tarpeeksi ja onhan teillä jo jälkeläsiä molemmilla.
Perusterve ihminen on: terveelliset elintavat, ei lihava, ei mielen tai ruumiin sairauksia eikä varsinkaan masennusta, persoonallisuusongelmaa jne. Mm nämä ovat terveen ihmisen tunnusmerkit.hei, no et todellakaan ole liian vanha! Tuo teksti aivan kuin mun kirjottama, samanmoiset on fiilikset :). Mulla on 5 lasta ex-miehen kanssa ja miehelläni 2 edel.suhteesta. Mäkin toivoisin yhteistä lasta, mun mielestä se olis niin luonnollinen juttu. Ja mulla on ikää jo 38v.!!! Aika alkaa loppua ja lapsen pitäis kyllä nyt pian jos on tullakseen. Eli ilman muuta yhteistä lasta nyt vain puuhaamaan, oot parhaassa iässä! :)
- Hyi helevetti teitä
Aamunkuiskaus2 kirjoitti:
hei, no et todellakaan ole liian vanha! Tuo teksti aivan kuin mun kirjottama, samanmoiset on fiilikset :). Mulla on 5 lasta ex-miehen kanssa ja miehelläni 2 edel.suhteesta. Mäkin toivoisin yhteistä lasta, mun mielestä se olis niin luonnollinen juttu. Ja mulla on ikää jo 38v.!!! Aika alkaa loppua ja lapsen pitäis kyllä nyt pian jos on tullakseen. Eli ilman muuta yhteistä lasta nyt vain puuhaamaan, oot parhaassa iässä! :)
Siis täh? Vittu menkää läskiperseet töihin..
Lapsilisiin tulee onneksi leikkaus!!
- vauvahaaveissa
et sä ole liian vanha ...heh mä oon ite 41 vuotias ja hirveä vauvakuume päällä... mun isosisko sai vauvan kun oli 40 ja hyvin sillä meni kaikki ja on onnelline kuopuksestaan joka on tällä hetkellä 10v... nyt se kannatta jos siltä tuntuu...onnea yritykselle ;)
- Adoption kannalla
Jos kovinkin monta lasta jo, ei kannata täyttää maailmaa turhaan. Ainahan voi kuitenkin antaa kodin lapselle jolla ei sitä ole.
- laksjdhf
35 rupeaa olemaan jo rajamailla ihan biologisestikkin lasten hankintaan. En ymmärrä ihmisiä, jotka liputtavat sen puolesta, että 35-vuotiaana tulisi vasta esikoista pyöräyttää?! Kyllä se ihmisen paras aika hedelmöittyä on 20 ja 30 välillä ja biologisesti naisen kroppahan raskauteen on vielä enemmän kallistunut lähelle 20 ikävuotta. Turha voivotella ja koittaa epätoivoisesti saada sitä esikoista vanhemmalla iällä, kun on kaikki muu ollut niin paljon tärkeämpää ennen lasta. Sitten kun saadaan se esikoinen ilmoille kypsällä iällä niin lapsesta tehdään maailman napa ja pikku prinssi/prinsessa jolta ei mitään puutu ja tästä itsekeskeisestä yksilöstä kasvaa samanlainen aikuinen ja oravan pyörä on valmis! Älkää hyvät ihmiset syöttäkö nuorille ja tuleville nuorille tuollaista soopaa, että alta 30-v. olisi ihan liian nuori lapsen saamiseen.
- Daddy 1977
"35 rupeaa olemaan jo rajamailla ihan biologisestikkin lasten hankintaan."
- Miten niin? Eikös se ole 40v?
----------------------------- - Daddy 1977
Daddy 1977 kirjoitti:
"35 rupeaa olemaan jo rajamailla ihan biologisestikkin lasten hankintaan."
- Miten niin? Eikös se ole 40v?
-----------------------------"En ymmärrä ihmisiä, jotka liputtavat sen puolesta, että 35-vuotiaana tulisi vasta esikoista pyöräyttää?! " - MInä yaas ymmärrän, olenhan realisti. Ja kun me emme elä enää missään entisajassa, kivikaudella luolassa, vaan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Yhteiskunta muuttuu, ihmisen elinikä kasvaa ja on mahdollista saada lapset vanhempana, ettei tarvise lapsuuttaan ja kehitysvaiheita ihmiseksi pilata hankkimalla lapsia luolamies-ajatusmaailmalla. Ole iloinen, että naisen asema on muutakin kuin nyrkin ja hellan välissä miehen taloudellisen vallan alla! Tilaisuus kannattaa käyttää hyväksi.
-----------------------------------------------
"Kyllä se ihmisen paras aika hedelmöittyä on 20 ja 30 välillä ja biologisesti naisen kroppahan raskauteen on vielä enemmän kallistunut lähelle 20 ikävuotta." - Voit ehkä olla oikeassa siinä, että jos elettäisiin luolassa, niin naisen biologisesti paras ikä hedelmöittyä on 20- 30 vuotiaana - totta, ehkä biologisesti ajateltuna.
- Mutta biologia ei voi eikä ohjaile kaikkea tässä maailmassa, kun tämä oravanpyörä ei muutenkaan pyöri niin "biologisesti" ja biorytmin mukaan. Biologisesti paras aika/ikä lapsille ei ole sama asia kuin järjellisesti sopiva tai fiksuin aika tai elämäntilanne lapsille. Kaikkien ei tarvitse hankkia lapsia, eikä kannatakkaan, koska ihmisiä on jo ihan tarpeeksi. Emme voi ajatella että suomalaisia pitää olla niin ja niin paljon veronmaksajina eläkkeistä selvitäksemme, vaan kyllä tilannetta pitää ajatella globaalisti.
Miksi silti paskasakki sikiää eniten`, vaikka heitä ei kukaan velvoita sikiämään tai haluakkaan heidän geenejään jatkuvan, koska ihmiskunnan tulisi vahvistua ja viisastua, eikä se tapahdu idioottejen sikiämisellä. suomessa pitäisi syntyvyyttä saada alas! Ihmisen elämän tarkoitus ei ole lapsi, vaan ihan muu!
------------------------------------- - Daddy 1977
Daddy 1977 kirjoitti:
"En ymmärrä ihmisiä, jotka liputtavat sen puolesta, että 35-vuotiaana tulisi vasta esikoista pyöräyttää?! " - MInä yaas ymmärrän, olenhan realisti. Ja kun me emme elä enää missään entisajassa, kivikaudella luolassa, vaan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Yhteiskunta muuttuu, ihmisen elinikä kasvaa ja on mahdollista saada lapset vanhempana, ettei tarvise lapsuuttaan ja kehitysvaiheita ihmiseksi pilata hankkimalla lapsia luolamies-ajatusmaailmalla. Ole iloinen, että naisen asema on muutakin kuin nyrkin ja hellan välissä miehen taloudellisen vallan alla! Tilaisuus kannattaa käyttää hyväksi.
-----------------------------------------------
"Kyllä se ihmisen paras aika hedelmöittyä on 20 ja 30 välillä ja biologisesti naisen kroppahan raskauteen on vielä enemmän kallistunut lähelle 20 ikävuotta." - Voit ehkä olla oikeassa siinä, että jos elettäisiin luolassa, niin naisen biologisesti paras ikä hedelmöittyä on 20- 30 vuotiaana - totta, ehkä biologisesti ajateltuna.
- Mutta biologia ei voi eikä ohjaile kaikkea tässä maailmassa, kun tämä oravanpyörä ei muutenkaan pyöri niin "biologisesti" ja biorytmin mukaan. Biologisesti paras aika/ikä lapsille ei ole sama asia kuin järjellisesti sopiva tai fiksuin aika tai elämäntilanne lapsille. Kaikkien ei tarvitse hankkia lapsia, eikä kannatakkaan, koska ihmisiä on jo ihan tarpeeksi. Emme voi ajatella että suomalaisia pitää olla niin ja niin paljon veronmaksajina eläkkeistä selvitäksemme, vaan kyllä tilannetta pitää ajatella globaalisti.
Miksi silti paskasakki sikiää eniten`, vaikka heitä ei kukaan velvoita sikiämään tai haluakkaan heidän geenejään jatkuvan, koska ihmiskunnan tulisi vahvistua ja viisastua, eikä se tapahdu idioottejen sikiämisellä. suomessa pitäisi syntyvyyttä saada alas! Ihmisen elämän tarkoitus ei ole lapsi, vaan ihan muu!
-------------------------------------"Turha voivotella ja koittaa epätoivoisesti saada sitä esikoista vanhemmalla iällä, kun on kaikki muu ollut niin paljon tärkeämpää ennen lasta."
- Niin. Turha tietenkin. Eipä moni vanhempana voivottelekkaan, enempikin nuoret voivottelee, kun ei muuta elämää kuin matkia muita ja tehdä lapsia hinteloon elämäänsä leikkikaluksi. Eikä kyse ole siitä, että; "kun on kaikki muu ollut niin paljon tärkeämpää ennen lasta.", mutta toiset ovat vain vastuullisia eivätkä tee lapsia kun muutkin tai kun luolamiesten aikaan tehtiin nuorena lapset ja biologia niin käskee. Biologia ei tätä rappeutuvaa ja yliasutettua maapalloa ohjaile, muuta kuin huonoon suuntaan, eli maailmanloppuun ja ihmisten kärsimiseen, ellei syntyvyyttä saada rajoitettua ja ihmisten geeniperimää parannettua pois liikaa sikiävien kusipäisden käsistä.
Turha seon voivotella kyllä sitten yyhoonakaan, kun tuuliperseiden vanhempien tekemä lapsi oirehtii turvattomassa kodissa siksi, kun muutama vandaali halusi nyt tyypillisesti leikkiä kotista kun oma tietoisesti tai tietämättä turvaton lapsuus meni jo ja jäi elämättä, ja nyt haluaa lasten kautta huomiota ja elää menetettyä lapsuuttaan epävarmana aikuisena.
---------------------
"Sitten kun saadaan se esikoinen ilmoille kypsällä iällä niin lapsesta tehdään maailman napa ja pikku prinssi/prinsessa jolta ei mitään puutu ja tästä itsekeskeisestä yksilöstä kasvaa samanlainen aikuinen ja oravan pyörä on valmis!"
- Eiköhän tuo ole päinvastoin ja puhumasi ilmiö on lapsettomuushoidoilla aikaansaatujen lasten vanhempien piirre, olipa ikä mikä tahansa.
En tiedä; jotenkin vain katukuvassa näkee, että vanhemmilla iseillä ja äideillä on hymy naamalla, mutta nuoremmilla jättikyrpä otsalla. -Miitäs se sitten kertoo?
Eikö osata arvostaa perhe-elämää, ollaanko väsyneitä jne? Vanhempana äidiksi tuleminenhan aiheuttaa tutkitusti naiselle endorfiiniryöppyjä, mutta nuoremmille silminnähtävää väsymystä. MIten selität sen? -Itse väitän, että nuorten tietämättömyys ja elämänkokemattomuus aiheuttaa sen, että vanhemuutta ei tajuta realistisesti, eli nuori pettyy. Vanhempana tajuaa realiteetit kun on elämänkokemusta, lisäksi osaa arvostaa lastaan.
----------------------------------------------
Älkää hyvät ihmiset syöttäkö nuorille ja tuleville nuorille tuollaista soopaa, että alta 30-v. olisi ihan liian nuori lapsen saamiseen.
- No se nyt on vain vaiettu ja vastikään tutkiustulokena julkaistu tosiasia, joka ei yhteiskuntamme etuja nyt huomioi vaikka fakta onkin, että ihminen ei ole kykenevä järkipäätöksiin ennen kolmeakymppiä, ja mm. täten emme voi elää luolamiesaikakauden mukaisesti enää, vaan lapset on vastuullista hankkia kolmissakymmenissä - ennen neljääkymppiä. Ja onhan ihmisten arvioitu elinikäkin kasvanut tässä kymmenellä vuodella!!
--------------------
Miksi kirjoitat aiheesta? Olisiko kiva saada kohtalotovereita tai vertaistukea yksinäisyyteen lapsen kanssa? - Itse tulen onnelliesti kohta isäksi, mutta en minä itseäni asian takia jalustalle nosta ja olen edelleen sitä mieltä, että kaikkien ei tarvitse ja kannata tehdä lapsia! Edellen arvostan lapsia hankkivia enempi niitä jotka eivät halua egottaa lapsilla tai niitä kenellä on munaa adotioon. Itselläni sitä ei ole, mutta minulla on kyky kyseenalaistaa itseni ja sanoa miten asiat on kaikkien etujen nimissä yhteisöllisesti ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275