Tässä flunssaisena lähes 39 asteen kuumehoureissa olen miettinyt mikä nostaa lämpöjä kuumeessa.
Koska kuumetta alentavat lääkkeet hiottavat eli tavallaan jäähdyttävät, olen ajatellut että perustuuko koko kropan lämmönsäätely jäähdytystehon säätelyyn?
Vai nouseeko lämmöt jotenkin lihaksia tms. lämmityskäyttämällä, jäseniähän usein särkee kuumeisena? Kävin auton sisällä kovassa kuumeessa niin auton ikkunat höyrystyivät alta aikayksikön sisäpuolelta, kroppa ilmeisesti höyryää kuumeisena nestettä pois ja siksi juotava usein.
Ihmisestähän suurin osa on vettä joten onko lämmönlähde tavallaan upotettuna jäähdytysveteen jotta se pysyy suunnilleen tasalämpöisenä? Jos jäähdytys katkeaisi kokonaan pois, mitenkähän korkealle lämmöt nousisivatkaan, kävisikö Fukushimat :P
Kuume, mikä nostaa lämmöt?
kuumehorinaa...
0
198
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3991621- 1451051
- 661036
- 861024
- 92940
- 94721
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku132708- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50649En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57634