Hiljaa vai ei?

aasas

Kun ei kelpaa mikään niin ei, kaiken teen väärin! Onko parempi että on vain hiljaa vai pitäisikö uskaltaa sanoa takaisin narsistille??

25

192

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plasz

Se on sitten sama kuin seinälle puhuisi. Sun valintasi.

• Mitä ajattelit sen hyödyttävän?
      Jos haluat kostaa, niin älä puhu mitään.

• Sanot vain, että puhut sille vasta sitten kun "se on kunnolla".

• nisse..

Tuttu tunne, tee niinkuin tahdot.

• Kuten selväksi jo tulikin, riippuu siitä mitä haluat tulokseksi.

Ala riitelemään, vastailemaan ja vaatimaan "oikeuksiasi" tai kuuntelemaan liirumia eli roikkumaan hommassa kiinni tai paranna hyvinvointiasi itse (kukaan muu ei tee sitä) olemalla hiljaa ja erottautumalla mahdollisesta kuspäästä.

Kuvitellaan että hän on vaikka narsisti. Hän kettuilee tai kiusaa. Mitä nyt sitten ikinä onkaan, en tiedä.

Jos vastaat, oletko jo keksinyt sen vastauksen jolla toinen ihminen muuttuu ja sitä kautta elämäsi muuttuu ?

Sitä minäkin =)

• 18+8=26

ihana vastaus tämäkin...
        (naurua)....

• 18+8=26 kirjoitti:

ihana vastaus tämäkin...
        (naurua)....

Toi Lynsky on eräs arvostamistani palstaguruista, jonka juttuja on ilo lukea. Ihminen joka on kirjoitellut narsistin uhrina, päätynyt sitten huomaamaan myös omat narsistiset piirteensä (perin harvinaista uhrien laumassa), ja lienee tänäpäivänä aivan eri levelillä kuin pelkät uhrit tai narskut.

*lynett, oot sitten pizzan ja kaljan velkaa näistä kehuista* ;-D

• yxex kirjoitti:

Toi Lynsky on eräs arvostamistani palstaguruista, jonka juttuja on ilo lukea. Ihminen joka on kirjoitellut narsistin uhrina, päätynyt sitten huomaamaan myös omat narsistiset piirteensä (perin harvinaista uhrien laumassa), ja lienee tänäpäivänä aivan eri levelillä kuin pelkät uhrit tai narskut.

*lynett, oot sitten pizzan ja kaljan velkaa näistä kehuista* ;-D

Tod !

*hivelee peilikuvaansa ja röyhistää rintaa!*

Mut voiks olla kutsumatta mua guruksi ;) ?
        Tulee jotenkin outo olo vaikka kiillotankin kynsiäni =)

Mutta kuvauksesi oli oikea. Se, että saa kokea esim narsistisen suhteen tai mitä ikinä ei poista niiitä piirteitä itsestäni, olenhan ihminen.
        Mun täytyy kyllä sanoa että nyt vasta tajuan kuinka alussa matkaa ollaan ; avartuu asioita vuosien varrella vähitellen. Enkä aina todellakaan pidä siitä mitä näen.

Paljon helpompaa oli eristää se "pahuus" itsestään ja keskittyä siihen. Toisin kävi.

Tarjoan toisenkin bissen vielä sillä täällä on saanut teiltä kaikilta niin paljon ajatuksia ja mietittävää. Hitto, tarjoan koko porukalle !

Muuten, hauskaa lauantaita!

• 10+14=24
        lynett kirjoitti:

Tod !

*hivelee peilikuvaansa ja röyhistää rintaa!*

Mut voiks olla kutsumatta mua guruksi ;) ?
        Tulee jotenkin outo olo vaikka kiillotankin kynsiäni =)

Mutta kuvauksesi oli oikea. Se, että saa kokea esim narsistisen suhteen tai mitä ikinä ei poista niiitä piirteitä itsestäni, olenhan ihminen.
        Mun täytyy kyllä sanoa että nyt vasta tajuan kuinka alussa matkaa ollaan ; avartuu asioita vuosien varrella vähitellen. Enkä aina todellakaan pidä siitä mitä näen.

Paljon helpompaa oli eristää se "pahuus" itsestään ja keskittyä siihen. Toisin kävi.

Tarjoan toisenkin bissen vielä sillä täällä on saanut teiltä kaikilta niin paljon ajatuksia ja mietittävää. Hitto, tarjoan koko porukalle !

Muuten, hauskaa lauantaita!

kiitos vaan toivotuksesta...

Minä täällä odottelen nyk. miesystävääni, laitoin saunan päälle ja tarkoitus olis mennä illalla tanssimaan...

hänen ongelmiaan en ole vielä mitenkään kiinnostunut kartoittamaan, mieluusti ny vaan nautin pelkästä olemisesta hänen seurassaan...

• 10+14=24 kirjoitti:

kiitos vaan toivotuksesta...

Minä täällä odottelen nyk. miesystävääni, laitoin saunan päälle ja tarkoitus olis mennä illalla tanssimaan...

hänen ongelmiaan en ole vielä mitenkään kiinnostunut kartoittamaan, mieluusti ny vaan nautin pelkästä olemisesta hänen seurassaan...

"hänen ongelmiaan en ole vielä mitenkään kiinnostunut kartoittamaan,"

Tee toisille niin kuin toivoisit itsellesin tehtävän... hmm....

Älä ala pelkäämään. Älä tee niin kuin minä teen vaan tee kuten minä sanon =)

Narsistitutka tai pershärötutka kun lähtee käyntiin, alkaa näkemään kaikenlaista. Suurimmaksi osaksi harhoja ellei halua antaa luokitusta jokaiselle joka ei ole se joku hiton normi mikä pitäis olla hallussa. Joo... raivostuttavaa.

Sen takia mä puhun monesti nars tai asosiaalisista piirteistä.

Mä kerron nopsasta päihdeajoista : kaikki "kaverit" oli "sairaita" ja olin välillä aika pulassakin. Ei mulla silti enää ole tarvetta luokitella niitä, kuvata ehkä.
        Nekin kuuluu ihmiskirjoon, valitettavasti tai toivottavasti.

Pistetäänkö aatun opit kehiin ja laitetaan sopimattomat, heikot, sairaat ja markkinatalouteemme sopimattomat vaikka keskitysleirille. Miettikää sitä kun käytte niitä tsiigaamassa. Rodunjalostus rules!

• 12+17=29
        lynett kirjoitti:

"hänen ongelmiaan en ole vielä mitenkään kiinnostunut kartoittamaan,"

Tee toisille niin kuin toivoisit itsellesin tehtävän... hmm....

Älä ala pelkäämään. Älä tee niin kuin minä teen vaan tee kuten minä sanon =)

Narsistitutka tai pershärötutka kun lähtee käyntiin, alkaa näkemään kaikenlaista. Suurimmaksi osaksi harhoja ellei halua antaa luokitusta jokaiselle joka ei ole se joku hiton normi mikä pitäis olla hallussa. Joo... raivostuttavaa.

Sen takia mä puhun monesti nars tai asosiaalisista piirteistä.

Mä kerron nopsasta päihdeajoista : kaikki "kaverit" oli "sairaita" ja olin välillä aika pulassakin. Ei mulla silti enää ole tarvetta luokitella niitä, kuvata ehkä.
        Nekin kuuluu ihmiskirjoon, valitettavasti tai toivottavasti.

Pistetäänkö aatun opit kehiin ja laitetaan sopimattomat, heikot, sairaat ja markkinatalouteemme sopimattomat vaikka keskitysleirille. Miettikää sitä kun käytte niitä tsiigaamassa. Rodunjalostus rules!

tähän kohtaan vastaaan...kaikesta huolimatta...
        http://www.youtube.com/watch?v=hK3UXV4wQZw

• 10+17=27
        lynett kirjoitti:

Diii ih.... näin se menee.

Samassa hengessä (vaikka en käsitä koko rakkauden käsitettä)

http://www.youtube.com/watch?v=q9BVTwUMu9E

=)

Joo...kiitosta vaan tästä...
        olen aina ollut ja olen Yön fani...

Tässä laulussa on yks tärkeä pointti...
        liittyen juuri tuohon rakkauden käsitteeseen...

"toi koville hemmoille, tytöille jotka uskaltavat tunnustaa, kuinka paljon merkitsee kun on joku JOTA rakastaa..."

ei lauleta, että kuinka paljon merkitsee kun on joku joka rakastaa...

Hirveän usein me ihmiset laitamme pääpainon rakkaudessa siihen, että joku rakastaisi meitä...

että se/siellä on rakkautta kun joku rakastaa minua...ja käytämme joskus koko elämämme sen jonkun etsimiseen, joka rakastaisi minua...

unohtaen sen, että on tärkeämpää, että itse kykenemme rakastamaan, meillä on joku, JOTA rakastaa...

Yhdeksi mielenterveyden mittariksi on otettu ajatus,
        että se on kykyä tehdä työtä ja kykyä rakastaa...

kyky tehdä työtä, ei tarkoita, että joku muu kykenee siihen, samoin ei
        kyky rakastaa, ei tarkoita, että joku muu kykenee siihen, rakastamaan meitä...

No, ehkei kaikilla ole sitä jotakuta, yksilöityä kohdetta, jota rakastaa...mutta siltikin toivon mukaan voi/saa/saa/kykenee/ rakastamaan...ainakin elämää itsessään...

Uskon kyllä, että sinullakin on nuo molemmat kyvyt..
        Kyky tehdä työtä ja kyky rakastaa...

• LK

Onko tuo nyt säilyttämisen arvoinen ihmissuhde sitten.

Jos on niin kokeile kaikkea yksi juttu kerrallaan. Ehkä joku vaikka toimii, sitten teet vaan sillein. Tai sitten mikään ei toimi.

• 13+17=30

"Onko tuo nyt säilyttämisen arvoinen ihmissuhde sitten.
      Jos on niin kokeile kaikkea yksi juttu kerrallaan. Ehkä joku vaikka toimii, sitten teet vaan sillein. Tai sitten mikään ei toimi"

Ihan en nyt ymmärtänyt, mihin tämä kysymys ja ohjeistus liitttyi...jos oli vastaus tuohon...kuinka paljon merkitsee jos on joku JOTA rakastaa...

liittyen pohdintaan, että rakastaa voi myös elämää itsessään, ei ole pakko olla ns. suhdetta...kun on ihmisiä joilla ei ole enää vanhempia, ei ole sisaruksia, ei omia lapsia, kumppania...

Ajattelisin että hekin kuitenkin kykenevät rakastamaan...elämää...

• Aloitukseen, luulisin? Näin minä käsitin.

• 19+17=36
        dizel kirjoitti:

Aloitukseen, luulisin? Näin minä käsitin.

Joo...unohdin jo koko aloituksen...mikä se olikaan...
        Mutta jatkan vielä...että tosiaan...on joku JOTA rakastaa...

Että tuo rakkauden kohde...voi ja saa, voisko jopa sanoa pitää olla ensin myös itse...

Kyetäkseen rakastamaan toista , täytyy ensin rakastaa itseään...

Monet nimittää narsisteja itserakkaiksi...mutta sen oman käsityksen perusteella minkä olen saanut, lukemalla ja keskustelemalla mm. täällä...

narsistit ei rakasta edes itseään...sen vuoksi eivät kykene rakastamaan toista eivätkä vastaanottamaan rakkautta toiseltakaan...

• LK

Joo, se oli vastaus aloittajalle. Tämä viestipuu on vähän sekava aina.

• 13+13=26
        19+17=36 kirjoitti:

Että tuo rakkauden kohde...voi ja saa, voisko jopa sanoa pitää olla ensin myös itse...

Monet nimittää narsisteja itserakkaiksi...mutta sen oman käsityksen perusteella minkä olen saanut, lukemalla ja keskustelemalla mm. täällä...

narsistit ei rakasta edes itseään...sen vuoksi eivät kykene rakastamaan toista eivätkä vastaanottamaan rakkautta toiseltakaan...

"(vaikka en käsitä koko rakkauden käsitettä)"

Helkkari soikoon...tais tulla taas joku ahaa elämys...kun tuo rakkauden käsite tuli tähän aiheeksi tuon Yön biisinkin myötä...

Että jos taas paasaan hetki itsestäni....minä, minä, minä...täshän tämä oma narsismikin kehittyy ja kasvaa...hih...

Kun ny olen se kauhea LR-persoona...niin olen parisuhteessa "rakastamalla" toista... rakastanut heitä ehkä enimmäkseen sen takia, että hekin rakastaisivat minua...en välttämättä heitä itseään...sellaisina kuin he olivat...

Syystä että unohdin tuon itsensä rakastamisen...ja annoin kohdella itseäni miten sattuu, koska en rakastanut/arvostanut tarpeeksi itseäni...

Tavallaan en kokenut itseäni rakastamisen arvoiseksi...sellaisena kuin olin vaan yritin ns. "hyvien tekojeni" kautta saada rakkautta toiselta itselleni...

nyt taidan käsittää mitä tarkoitetaan terveellä narsismilla...että joo 50 vuotta meni tuonkin käsittämiseen...

• nisse..
        13+13=26 kirjoitti:

Helkkari soikoon...tais tulla taas joku ahaa elämys...kun tuo rakkauden käsite tuli tähän aiheeksi tuon Yön biisinkin myötä...

Että jos taas paasaan hetki itsestäni....minä, minä, minä...täshän tämä oma narsismikin kehittyy ja kasvaa...hih...

Kun ny olen se kauhea LR-persoona...niin olen parisuhteessa "rakastamalla" toista... rakastanut heitä ehkä enimmäkseen sen takia, että hekin rakastaisivat minua...en välttämättä heitä itseään...sellaisina kuin he olivat...

Syystä että unohdin tuon itsensä rakastamisen...ja annoin kohdella itseäni miten sattuu, koska en rakastanut/arvostanut tarpeeksi itseäni...

Tavallaan en kokenut itseäni rakastamisen arvoiseksi...sellaisena kuin olin vaan yritin ns. "hyvien tekojeni" kautta saada rakkautta toiselta itselleni...

nyt taidan käsittää mitä tarkoitetaan terveellä narsismilla...että joo 50 vuotta meni tuonkin käsittämiseen...

Jotenkin tuo kuulostaa ihan normimeiningiltä, siis taitaa sopia aika moneen tuo tekstisi :) Varsinkin kohta..

"Tavallaan en kokenut itseäni rakastamisen arvoiseksi...sellaisena kuin olin vaan yritin ns. "hyvien tekojeni" kautta saada rakkautta toiselta itselleni..."

• 15+20=35
        13+13=26 kirjoitti:

Tuli mieleen vielä tämmönenkin ajatus...että olipas helkkarin hyvä kun sain tuon oman kosketukseni narsismiin ja sitä kautta kiinnostuin aiheesta...

Narsistit, alkkikset ns. "pahat" ihmiset ovat mitä ovat...

kauheasti ei kannatakkaan pohtia heitä ja heidän pahoja tekojaan ja syitä siihen...vaan keskittyä enemmänkin itseensä...miksi minä sallin/siedin sellaista huonoa kohtelua...

Unohdinko minä rakastaa ja arvostaa itseäni...
        ja annoin kohdella itseäni kaltoin...

vain itsensä voi "parantaa"....oli toinen ny mitä oli...

mitenkään väheksymättä menneisyydessään kokemaansa "pahaa" ja surua siitä...mutta osa syy siihen löytyy itsestäkin, minä annoin sen tapahtua...syystä etten riittävästi itse rakastanut/arvostanut itseäni...

• LK kirjoitti:

Joo, se oli vastaus aloittajalle. Tämä viestipuu on vähän sekava aina.

En kyllä ymmärrä miksi joku pölvästi meni poistamaan sen viivasysteemin mikä tässä ennen oli...Bring it baack!

• 19+17=36 kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=gxasWDFqIAE

http://www.lyricstime.com/kotiteollisuus-kaksonen-lyrics.html

:)

• 11+19=30
        nisse.. kirjoitti:

Jotenkin tuo kuulostaa ihan normimeiningiltä, siis taitaa sopia aika moneen tuo tekstisi :) Varsinkin kohta..

"Tavallaan en kokenut itseäni rakastamisen arvoiseksi...sellaisena kuin olin vaan yritin ns. "hyvien tekojeni" kautta saada rakkautta toiselta itselleni..."

"Syystä että unohdin tuon itsensä rakastamisen...ja annoin kohdella itseäni miten sattuu, koska en rakastanut/arvostanut tarpeeksi itseäni..."

Vielä tärkeämpänä itselleni pidän tuota oivallustani...

• 14+2=16

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7482
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6227
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4357
    4. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      42
      3106
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      230
      2980
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      80
      2883
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      89
      2598
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2318
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      186
      2269
    10. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      18
      1808
    Aihe