Kokkolan paras asuinalue

Kokkolbyyspojkken

Mikä on mielestänne Kokkolan paras että huonoin asuinalue? Mielestäni Lappilanmäki ykkönen, Koivuhaka taitaa saada yleisen konsensuksen rauhattomimpana asuinalueena.

17

2348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuukelin

Taitaa nykyisin rauhattominta olla keskusta/halkokari seudulla.

• naapurti

Mitäs te kossit höpötätte, jos ei ole kokemusta muusta kuin oman pihan roskiksesta, jossa kaikkien kokemusten parastaennen päivämäärät ovat jo vanhentuneita.

Asuinalueitten viihtyisyys on huhujen ja mielikuvista luotuja tyhjänpäiväisiä höpötyksiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

• .............

Olen aina asunut Kiviniityssä, joten viihdyn erinomaisesti täällä. Samoin tunnen läheiseksi Leenalan ja Tullimäen, kun niillä seuduilla olen paljon kulkenut. Myös vanha kaupunki, koska minua kovasti viehättää historia ja vanhat talot. Ja Mäntykangas, koska se on kaunista seutua vanhoine taloineen ja puutarhoineen. Täältä on myös lyhyt matka merelle ja kaupunkiin.

En oikein muista osaa sanoa. Voisi olla ihanaa asua myös jossain "maaseudulla" luonnon rauhassa, mutta minulla ei ole ajokorttia.

• zepijoo

Tämä on Kokkola on kaikkiaan täysin sucks!! mää haluan pois täältä Ouluun tai Tampereelle.Olis vaan massia tahi työtä noilta seuduilta nii sommoro Kla !!

• wefabbdfz

Oikia asenne, Oulu Rocks!

• Kokkolbypojke
        wefabbdfz kirjoitti:

Oikia asenne, Oulu Rocks!

Oulu on paska ja juntti paikka. T: Oulussa asuva kokkolalainen.

• Mielestäni

ruotsinkielinen öja on lapsille parasta seutua kielikylpyineen.Heja,heja,heja !

• Halkokari tietenkin

Rauhaisa ja turvallinen. Se Kokkolan porvariperä.

• Kotihiiri 45

Musta on kotona paras asua.

• örjan lerbacka

Kokkolan paras asuinalue on kuntauudistuksen jälkeen ehdottomasti PERHO!
      SIellä on tilaa hulluille tappelijoille ja muille huligaaneille.
      Näin saadaan Kokkolasta jälleen mallikelpoinen kaupunki.

• Näin on

Halkokari ehdottomasti!

• maaseudun hohto

Sokoja on ehdottomasti maanläheisin asumisalue eikä asiasta
      juuri voi kiistellä.

• samatuose

Paras asuinpaikka on omakoti, jos ei viihdy niin pitää muuttaa muualle.

Tämmöset asiat voidaan mitata myös hyvillä tai huonoilla naapureilla.

Viihtyisyys riippuu myös siitä minkälainen olet itse.

Kehu itseäsi ja moiti muita, niin oma kehu haiskahtaa persreiältä.

• BöndeSuuressaKlassa

Keskustassa asuvana en voisi kuvitellakaan asuvani kaukana palveluista, joten ne asuinalueet missä ei ole ruokakauppaa lähellä ovat poissa laskuista esim. Kaustari, Lappilanmäki, Puntusharju jne.

Maalta muuttaneena minun on myös vaikea ymmärtää, että mitä tekee sellaisella omakotitalolla missä ei ole ainoatakaan naapurien tai ohikulkijoiden katseelta suojassa olevaa pihaa. Jos tykkää kaivella kukkapenkkejä ja leikata ruohoa, niin mikäs siinä.

On myös hauskaa lukea, kuinka joillekin Halkokarilla asuminen kohottaa itsetuntoa. Tavallisen työläisperheen junnu puhuu porvariperästä :D

En osaa sanoa parasta aluetta, mutta itse pysyttelisiin ohikulkutien ja eteläväylän välissä.

• mj

Koivuhaka - Rentouden keskittymä

Ajaessani lounasaikaan koivuhaan omakotitaloalueella, havaitsen lähes jokaisen talon pihassa auton tai kaksi. Sen lisäksi että täällä on paljon autoja, se tarkoittaa ihmisten olevan kotonaan lounasaikaan. Suureksi osaksi se johtuu eläkeläisistä, jotka viettävät ansaitun laatuaikansa pääasiassa kotonaan. Osatekijänä ovat myös työssäkäyvät, jotka käyvät töistä kotonaan syömässä. Täälläpäin porukka joka käy töissä on hankkiutunut sellaisiin työpaikkoihin, joissa voi ottaa rennosti ja pitää pitkiä ruokatunteja. Lounasaikahan on koivuhakalaisilla 0900-1300, jos käyt ruokatunnilla vain pyörähtämässä, eli olet kotona alle tunnin, naapurisi pitävät sinua työhulluna, eivätkä uskalla tulla juttelemaan. Omakotitalossa asuminen on kuitenkin melko kallista, jopa koivuhaassa, joten töissä joutuu kuitenkin käymään. Jos haluaa absoluuttisen rentoutumisen keskipisteeseen pitää siirtyä koivuhaan palvelukeskuksen kupeeseen.

Kerrostaloissa koivuhaassa suomalaiset rentoutumisen ammattilaiset ja jo äidinmaidossa osaamisensa hankkineet maahanmuuttajat vetävät lonkkaa sulassa sovussa. Käydessäni palkkarilla hakemassa lounasta, tunnen itseni suorastaan työnarkomaaniksi. Jonottaessani salen kassalle työtakki päällä, tunnen selässäni pistävän katseen ja voin lukea ilmassa leijuvat sanat: Mitä tuokin tuossa, menisi kotiinsa rauhoittumaan. Yleensä tämän jälkeen ruokatuntini tahtookin venähtää erityisen pitkäksi.

Koivuhaalla on myös pimeä puolensa, ainoa paikka jota koivuhaassa kannattaa välttää... Nuolipuro. Niillä tiukkapipoilla on vielä niin kova stressi asuntolainoistaan, että siellä ei rentouduta ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Päivisin paikka on kuin aavekaupunki, aikuiset tekevät pitkää päivää ja lapset ovat päiväkodeissa, tuuli vain ulvoo tyhjien rakennusten nurkissa. Illalla Nuolipuro herää eloon, kadulle kantautuu äänekästä riitelyä raha-asioista ja ikkunoista kajastaa sininen valo, lapset ovat paenneet virtuaalimaailmaan, kun uloskaan ei saa mennä sotkemaan vaatteitaan. Ulkona vaeltaa vain raivoisa perheenisä, joka on joutunut pakenemaan kotoaan.

• En cowboy

Ullavan Rahkosessa.

• Koti on paras.

Eikö se nyt lienee tuo uusi asuntomessualue? Siellä asuu onnellisia ihmisiä. Elämänsä loppuun asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6248
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      69
      4145
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      39
      3266
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      20
      3171
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      194
      2928
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2582
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2479
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2440
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      150
      1489
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      325
      1488
    Aihe