Mitäpä mieltä sotkuisesta luonnosta:

metänomistaja

Lueskelin maan suurinta sanomalehteä viime vuodelta ja siitä sattui lukijan palstan kirjoitus jossa sanotaan:

"Hoitamaton metsä on ruma ja vaarallinen".

Aika harvoin luontoa sanotaan rumaksi, mutta näin on metsäteollisuuteen tottunut kansa alkanut erkaantua luonnosta.

4

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no niinpä

Niin minäkin metsänomistajana olen samaa mieltä, kai sinäkin kolleegana (nim.merkin perusteella) hoidat tai hoidatat metsääsi?
      Jos ensiharvennus jäänyt tekemäti, on se metsä mielestäni ruman näköinen.

• metänomistaja

Kyllä näin talousmetsämielessä. Mutta siinä jutussa kirjoittaja oli luonnossaliikkuja joka nautti metsästä vain silmänilona marjat ja sienet.

Tulin siihen johtopäätökseen, että kirjoittaja ei ollut milloinkaan käynyt oikeasti koskemattomassa metsässä vaan luuli keskenkasvuista harventamatonta yhden lajin puustoa aarniometsäksi.

• Mikään ei ole niin rumaa kuin kynnetty metsänpohja.....
      Toiseksi ruminta on yhden puulajin metsä,jossa puuntaimet ovat riveissään...

Kauneinta on kaikkia puulajeja sisältävä sekametsä,se pitää sisällään metsän olemuksen.

• niitä riittää

Näkee että edellinen kirjoittaja ei ole metsäsnomistaja.

Hienointa on hakkuuvalmis tukkipuu leimikko auringonlaskun aikaan kevät talvella.
      Aaamulla leimikko on jo historiaa, kun moto on sen yöllä kaatanut. Siinä on jäljellä vain muistot vuosikymmenien hoitotyöstä. Mutta niin se kaikessa muussakin ansiotyössä, joskus tulee se tilipäivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      64
      4365
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3485
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3150
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2608
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2307
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2079
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      1984
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      192
      1870
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1542
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1398
    Aihe