Vaatimattomuus

Hyve vai pahe?
Tällaisina aikoina..

53

171

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rygseck

Pahe - ihan kaikenlaisina aikoina !

Mä oon ainaki ylpee jokaikisestä taidosta, joka mulla on... oon käyttäny niitten opettelemiseen aikaa, eikä mikää niistä ole langennut mulle ihan luonnostaan.

Mitä sitä vakan alle piilottelemaan, kynttilöitä tai muutakaan... =)

• No kiitti varmasta vastauksesta!
        Ollaan (onneksikin?) kaikki suht' erilaisia ihmisiä, erilaiset elämäntilanteet, jotka johtunee siitä erilaisuudesta.. =)
        Mä tuossa ajattelin enimmäkseen työelämää, jonne puskee aina vaan innokkaampia ja energisempiä nuoria.. joista monet ei tosiaan piilottele sinne vakan alle mitään, osaa pitää puoliaan. Tuskin tietävät mikä vakka on.. mikä se muuten on.. ;))

• Sibone kirjoitti:

No kiitti varmasta vastauksesta!
        Ollaan (onneksikin?) kaikki suht' erilaisia ihmisiä, erilaiset elämäntilanteet, jotka johtunee siitä erilaisuudesta.. =)
        Mä tuossa ajattelin enimmäkseen työelämää, jonne puskee aina vaan innokkaampia ja energisempiä nuoria.. joista monet ei tosiaan piilottele sinne vakan alle mitään, osaa pitää puoliaan. Tuskin tietävät mikä vakka on.. mikä se muuten on.. ;))

On sikamaista, että elämänkokemusta ei arvosteta työelämässä, vaikka jokaisen esimiehen tulisi tietää, että hiljaisella tiedolla on suurempi merkitys kuin koulutuksella. Silti nykynuoret ovat paremmin koulutettuja kuin me aikoinamme olimme ja sen he kyllä tietävät ja taistelevat omista asemistaan työmarkkonoilla yhä röyhkeämmin. Tästä syystä työelämän muuttuminen enemmän ikääntyvien ikäluokkien tarpeita huomioon ottavaksi olisi ehdottoman tärkeää. Haloo EK!

• Teotwawki kirjoitti:

On sikamaista, että elämänkokemusta ei arvosteta työelämässä, vaikka jokaisen esimiehen tulisi tietää, että hiljaisella tiedolla on suurempi merkitys kuin koulutuksella. Silti nykynuoret ovat paremmin koulutettuja kuin me aikoinamme olimme ja sen he kyllä tietävät ja taistelevat omista asemistaan työmarkkonoilla yhä röyhkeämmin. Tästä syystä työelämän muuttuminen enemmän ikääntyvien ikäluokkien tarpeita huomioon ottavaksi olisi ehdottoman tärkeää. Haloo EK!

Iiäkkäämmän polven esimiehissä vähemmän koulutettuja kuin itse. Ja taistelevat asemistaan.. tästä sitä yrittää repiä.. huumoriakin.. ;))

• irukiat
        Teotwawki kirjoitti:

Eipä noilla käden taidoilla ole suurem-
        paa käyttöä nykyään. Taiteilijoitakin on
        ihan liikaa. Ja taikatempuilla ei oikein elä.

• Teotwawki kirjoitti:

Riippuu vähän alasta ja työstä. Mulla ja mun miehellä on ainaskin sellaiset työt, että ei noista nuorista todellakaan ole kilpailijoksi. Meidän alalla työnantjat arvostavat nimenomaa sitä elämäkokemusta, kaikkea ei voi kirjoista oppia.

Niin ja mielestäni se vaatimattomuus kannattaa ainakin live-elämässä, siksi koska kateus on paha tauti, sitä on paljon ja se ei parane ku haudassa. Ja helpommalla pääsee kun ei provosoi sellaisia joilla se tauti on. Joten olen sillä kannalla, että vaatimattomuus on hyve.

• miljoona kirjoitti:

Riippuu vähän alasta ja työstä. Mulla ja mun miehellä on ainaskin sellaiset työt, että ei noista nuorista todellakaan ole kilpailijoksi. Meidän alalla työnantjat arvostavat nimenomaa sitä elämäkokemusta, kaikkea ei voi kirjoista oppia.

Niin ja mielestäni se vaatimattomuus kannattaa ainakin live-elämässä, siksi koska kateus on paha tauti, sitä on paljon ja se ei parane ku haudassa. Ja helpommalla pääsee kun ei provosoi sellaisia joilla se tauti on. Joten olen sillä kannalla, että vaatimattomuus on hyve.

Ilkeyteni pääsee kukkaansa tavatessani peittelemään kykenemättömästi kateellisen ja/tai vahingoniloisen ihmisen.

Syytä tähän heikkouteeni en tiedä enkä ole aikaisemmin pohtinutkaan.

• laiska-lasse kirjoitti:

Ilkeyteni pääsee kukkaansa tavatessani peittelemään kykenemättömästi kateellisen ja/tai vahingoniloisen ihmisen.

Syytä tähän heikkouteeni en tiedä enkä ole aikaisemmin pohtinutkaan.

Jaa, mun kanta on siis että kateellista ei kannata provosoida. Kateelliset ja katkerat kannattaa sivuutta vaivihkaa ja kiehukoot he omissa liemissään.

• * * * * *

Miksipä tarvisi olla perivaatimaton, kunhan kohtelee samalla mitalla muita, kuin toivoo itseäänkin kohdeltavan.

Sekin on fakta, että omaan hyväänsä ja taitoihinsa on usein jäävi kovin objektiivisesti ottamaan kantaa.

Usein eniten itsestään meteliä pitävät, saavat ainakin työpaikalla vähän hyvää ja kelvollista aikaan, jota toiset saavat korjata.

Kuka saa hyvänsä mitenkin, ja varsinkin hyvän mielensä. Se on usein luonteesta kiinni, muitako vaiko vain itseään kehumalla.

• Osu ja uppos!
        Kiitos :)

• * * * * *
        Sibone kirjoitti:

Osu ja uppos!
        Kiitos :)

Hyvä, jos kelpaa!

Omiin kokemuksiini perustuvaa, vain. Aina olen ollut liian lammas, takana murisen, edessä vaikenen. En ole osannut tuoda itseäni tykö.
        Liekö arkuus vaatimattomuuden pikkuserkku, vai lienevätkö ihan eri sukua?

• * * * * * kirjoitti:

Hyvä, jos kelpaa!

Omiin kokemuksiini perustuvaa, vain. Aina olen ollut liian lammas, takana murisen, edessä vaikenen. En ole osannut tuoda itseäni tykö.
        Liekö arkuus vaatimattomuuden pikkuserkku, vai lienevätkö ihan eri sukua?

Ei kait lampaiksi heittäydytä..
        Ne vaan ajat muuttuu.. mikäpä se ennallaan säilyisi..
        Eri sukua varmaan, arkuus/vaatimattomuus.. sovitaanhan niin..? :)

• Jäin miettimään ekan vastauksesi jälkeen noita työelämän nuoria.
      Meillä on tahtonut olla ihan vaivaksi asti toi tietävyys.
      Kun yrittää auttaa tulee vastaukseks "kyllä mä tiedän" ja kuinkas sitten kävikään?
      Kun oikea tilanne tulee eteen niin ei kuitenkaan osata.
      Mutta ei toki kaikilla, on myös niitä oikeasti osaavia jotka on sitten kyllä kuunnelleetkin.

Muuten vaatimattomuudesta, paha mennä sanomaan. Joskus hyve joskus pahe.

• Piti jo avaukseen laittaa tuo vaatimattomuusasia.. ei lisäkysymyksiä, kiitos!
        Sulle myös kiitos :)
        Onhan töissä ainakin väliaikaisesti hyvin koulutettuja nuoria, jossain tietsikka-asioissa, kysyy ite jotain.. vaikuttavat siitä olevan mielissään.
        Mutta sitte on niitä 'perinteisiä' juttuja, joista eivät ite kysy mitään, pitää kokeilla "kun tietää".. se ei aina hyvä.

• Sibone kirjoitti:

Piti jo avaukseen laittaa tuo vaatimattomuusasia.. ei lisäkysymyksiä, kiitos!
        Sulle myös kiitos :)
        Onhan töissä ainakin väliaikaisesti hyvin koulutettuja nuoria, jossain tietsikka-asioissa, kysyy ite jotain.. vaikuttavat siitä olevan mielissään.
        Mutta sitte on niitä 'perinteisiä' juttuja, joista eivät ite kysy mitään, pitää kokeilla "kun tietää".. se ei aina hyvä.

Tuli tossa vielä mieleen, kun olen lueskellut yhtä mielikirjaani "Havahtuminen". Joka on kirjoitettu jesuiittaveli Anthony De Mellon luentojen pohjalta.
        Siinä juuri tänään lukemassani on siitä kuinka ihminen leimaa kaiken. Ja yleensä ei välttämättä edes oman mielensä mukaan. Vaan kaikissa meissähän on tuo historia perhe ja yhteiskunta teoissa ja ajatuksissa.
        Että kun miettii tuotakin hyve vai pahe, paljon riippuu ihmisen historiasta miten hän sen näkee. Mutta totuus kait voisi yksinkertaisesti olla ettei kumpikaan see nyt vaan sitten on. Kaikki vaan on, ei hyvää eikä pahaa. Jos mie nyt sitten kärjistäisin :))

• tulisilla kirjoitti:

Tuli tossa vielä mieleen, kun olen lueskellut yhtä mielikirjaani "Havahtuminen". Joka on kirjoitettu jesuiittaveli Anthony De Mellon luentojen pohjalta.
        Siinä juuri tänään lukemassani on siitä kuinka ihminen leimaa kaiken. Ja yleensä ei välttämättä edes oman mielensä mukaan. Vaan kaikissa meissähän on tuo historia perhe ja yhteiskunta teoissa ja ajatuksissa.
        Että kun miettii tuotakin hyve vai pahe, paljon riippuu ihmisen historiasta miten hän sen näkee. Mutta totuus kait voisi yksinkertaisesti olla ettei kumpikaan see nyt vaan sitten on. Kaikki vaan on, ei hyvää eikä pahaa. Jos mie nyt sitten kärjistäisin :))

No siun kärjistys toi yhden mahdollisen lukuvinkin.:)
        Vaikka jo kommentissasi oli selkeää asiaa.. kiitti!

• Sibone kirjoitti:

No siun kärjistys toi yhden mahdollisen lukuvinkin.:)
        Vaikka jo kommentissasi oli selkeää asiaa.. kiitti!

Kirjoittanut sen on Toim. J. Francis Stroud.
        Ja on yks mun luetuimpia kirjoja. Mulle tulee aina välillä sellaisia Mello kausia.

• Jos joku on oikein vaatimaton, hänellä täytyy olla siis hyvä syy, sanoi isävainajani ja kyllä minä sen allekirjoitan. Jos tiedät olevasi hyvä jossain asiassa, miksi et sitä osoittaisi?

• On se luonnekysymyskin.. tai kasvatus?

• Sibone kirjoitti:

On se luonnekysymyskin.. tai kasvatus?

Niin on, mutta tähän suomalaiseen "emmä mitään oo" mentaliteettiin minä en kertakaikkiaan taivu.

• Teotwawki kirjoitti:

Niin on, mutta tähän suomalaiseen "emmä mitään oo" mentaliteettiin minä en kertakaikkiaan taivu.

Ei kait sitä ihan noin jyrkästi tarvi ottaaa/ilmaista.
        Mun vanhemmat oli kyllä aika vaatimattomia.. mut hyviä ihmisiä.
        En heitä syyllistä mistään.. edesmenneitä.
        Jos syy pitäis olla, oisko se köyhyys.. joka taas oli aika 'näennäistä'.
        Esim. velka ois ollu katastrofi..se kuva jäi.

• Sibone kirjoitti:

Ei kait sitä ihan noin jyrkästi tarvi ottaaa/ilmaista.
        Mun vanhemmat oli kyllä aika vaatimattomia.. mut hyviä ihmisiä.
        En heitä syyllistä mistään.. edesmenneitä.
        Jos syy pitäis olla, oisko se köyhyys.. joka taas oli aika 'näennäistä'.
        Esim. velka ois ollu katastrofi..se kuva jäi.

Luterilainen etiikka tarkoittaa sitä, että ole ahkera ja raada itsesi hengiltä, mutta älä iloitse, vaan kärsiä sinun tulee. Meillä mentaliteetti oli toinen: ole ahkera, mutta nauti tuloksista täysin siemauksin ja bailaa rankasti onnistuessasi.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Luterilainen etiikka tarkoittaa sitä, että ole ahkera ja raada itsesi hengiltä, mutta älä iloitse, vaan kärsiä sinun tulee. Meillä mentaliteetti oli toinen: ole ahkera, mutta nauti tuloksista täysin siemauksin ja bailaa rankasti onnistuessasi.:-)

Tiedä uskonnosta..uskotto..uskomattomuudesta, whatever etiikasta.
        Mutta kyllä meilläkin osattiin ja osataan aidosti tuntea, iloita, riemuita.. kun aihetta on.
        Eikä muulloinkaan synkistellä, ainakaan ilman kunnon syytä.. :-)

• Adria ejk

Pahe se ei ole jos on kanttia olla vaatimaton.

• ejk? Ei jaksa kirjatua?
        Mut ei se haittaa! Hyvä.. ellei kannustava kommentti.

• laahustava2

Tuo oli umpikierosti sanottu.
        Päädyin siihen vaatimaton on hyve.Vaatimaton kun on niin ei tule paljon"vakavia syytteitä" mokista joita jokainen tekee enemmän tai vähemmän.

• laahustava2 kirjoitti:

Tuo oli umpikierosti sanottu.
        Päädyin siihen vaatimaton on hyve.Vaatimaton kun on niin ei tule paljon"vakavia syytteitä" mokista joita jokainen tekee enemmän tai vähemmän.

Joskus muistelen vilkaisseeni sun profiilia..
        Kertookohan se paikkakunta jotain.. jos se vielä sama.. katon toiste..
        En oo nimittäin savolainen.. eikä tosin mitään heitä vastaankaan!!
        Mut pidin vastauksesta :)

• Adria ejk
        Sibone kirjoitti:

ejk? Ei jaksa kirjatua?
        Mut ei se haittaa! Hyvä.. ellei kannustava kommentti.

Suuna ja päänä, eli aina naama auki olemisen vaihtoehto on tyylikkään hillitty käyttäytyminen. Sitä itse arvostan ja soisin sen omakstuttavan yleisemminkin.

• Rimmir tänään

Se vähän riippuu missä tilanteessa puhutaan vaatimattomuudesta.
      Työelämässähän ei saa olla liian vaatimaton ja kiltti ettei tulisi poljetuksi liikaa työkavereiden ja esimiesten taholta. Mutta ei sitä saa olla liian äänekäskään omasta taitavuudestaan. On aina kiva yllättää ...

Mutta lomamatkoilla on hyvä olla vaatimaton, pukeutua vaatimattomasti vaikka kapp ahlin vaatteisiin vaikka olisi vara ostaa merkkivaatteitakin.

Samoin asumisen kanssa. Aivan turhaan prameilee veloillaan :))

• Joopa, jos varaa lomamatkaan meen lämpimään, ei paljo vaatetta tarvi ;)
        Ainakaan vaatteiden suhteen en kovin merkkitietoinen oo.. mulle tarvii suunnilleen vääntää, mikä on merkkituote, joita lienee vaikka kuinka, eri merkkejä.
        Amatööri ei varmaan heti huomaa eroja ulkonäössä. Ivo Nikkolo on kuulemma yks tunnettu.. sellanen kiva kevyt jakku mulla.. vähä samannäköiseen törmäsin jossain Tarjoustalossa, laatu tietty, eron huomaa käytössä.

Yllärit on aina kivoja.. töissäkin :)

• Essolaiset ovat vaatimattomia!

Me essolaiset olemme hyvin vaatimattomia miehiä, ja se onkin meidän vahvuutemme. Kaikki baarissa käyvät asiakkaat suhtautuvat meihin suurella kunnioituksella, sillä maineemme ongelmien ratkaisijoina on kiistaton.

Pystymme tekemään oikean arvion kaikista maailman ongelmista, ja ehdotustemme pohjalta kaikki ongelmat voitaisiin myös ratkaista. Maamme terävin johto ei vielä tätä vielä tunnusta, ja siksi monet asiat menevätkin yhteiskunnassamme päin mäntyä.

• Minä en teitä vielä tunne, mutta josko tässä pikkuhiljaa tutustutaan.. vaatimattomuuden, ei liiallisen merkeissä!
        Viimeistään, kun valtakunnassa kaikki hyvin. :)

• Itselleen siinä kiusaa tekee, jos elää vaatimattomammin, kun haluaisi, tai pystyisi elämään.
      omalla kohdalla, niin kuin monen muunkin 50-luvun puolenvälin, ja sitä ennen syntyneiden lapsuus-ja nuorusaikana oli vähän pakko olla vaatimaton. Niin mihin sitä koira karvoistaan pääsee.
      Parempi se vaatimattomuus on, kun sellainen elämä, johon ei rahkeet riitä.

• Materialisti?

Tarkastelet asiaa vain aineellisen ympäristön kannalta.
        Mielestäni kukin elää itselleen sopivalla tavalla.
        Esimerkiksi eräs miljonäärituttavani ajaa kesällä pappa-tunturilla jota ei uskalla sammuttaa käynnistysvaikeuden vuoksi.
        Kypäränvaihtoa olen ehdottanut. Ikä ja naarmut ovat heikentäneet.

On kerta kaikkiaan ihmisiä joilla ei ole tarvetta kaman haalimiseen, vielä vähemmän sillä viestintään.

Minua ärsyttävä liioiteltu ja aiheeton ( teennäinen ) vaatimattomuus on aineetonta laatua.
        Kun ihminen on mielestään jossakin hyvä niin miksi ujostella?
        Kehuminen? Totuuden toteaminen muuttuu kehuksi kuulijan korvien välissä!
        Aineettomissa asioissa mittari löytyy "kehujan" omista arvoista.

• laiska-lasse kirjoitti:

Materialisti?

Tarkastelet asiaa vain aineellisen ympäristön kannalta.
        Mielestäni kukin elää itselleen sopivalla tavalla.
        Esimerkiksi eräs miljonäärituttavani ajaa kesällä pappa-tunturilla jota ei uskalla sammuttaa käynnistysvaikeuden vuoksi.
        Kypäränvaihtoa olen ehdottanut. Ikä ja naarmut ovat heikentäneet.

On kerta kaikkiaan ihmisiä joilla ei ole tarvetta kaman haalimiseen, vielä vähemmän sillä viestintään.

Minua ärsyttävä liioiteltu ja aiheeton ( teennäinen ) vaatimattomuus on aineetonta laatua.
        Kun ihminen on mielestään jossakin hyvä niin miksi ujostella?
        Kehuminen? Totuuden toteaminen muuttuu kehuksi kuulijan korvien välissä!
        Aineettomissa asioissa mittari löytyy "kehujan" omista arvoista.

Tuskin kukaan haluaa ehdoin tahdoin henkisesti vaatimaton olla.
        Että kyllä minun mielestä vaatimattomuus liittyy materiaan.
        Ei minulla tuohon omaan viestiin ole juuri lisättävää.
        Jokaisella on oma menneisyys, ja kokemukset.
        Enkä ala tässä ruumiinavausta elämästäni tekemään.täysin ventovieraiden arvioitavaksi.
        Aloitus oli "onko vaatimattomuus hyve vai paha.
        Tässä viime-aikoin on päälimmäisenä ollut tuommonen vaatimaton hommeli, kun puuliiterinteko. Pittuutta sille tulloo 24 metriä ja leveyttä 12 metriä, korkeuttakin viis metriä.
        On siinä aikamoinen homma, kun sen luppo-aikana koittaa väsätä.

• Hei kun keikuskelen
        k-kotton kirjoitti:

Tuskin kukaan haluaa ehdoin tahdoin henkisesti vaatimaton olla.
        Että kyllä minun mielestä vaatimattomuus liittyy materiaan.
        Ei minulla tuohon omaan viestiin ole juuri lisättävää.
        Jokaisella on oma menneisyys, ja kokemukset.
        Enkä ala tässä ruumiinavausta elämästäni tekemään.täysin ventovieraiden arvioitavaksi.
        Aloitus oli "onko vaatimattomuus hyve vai paha.
        Tässä viime-aikoin on päälimmäisenä ollut tuommonen vaatimaton hommeli, kun puuliiterinteko. Pittuutta sille tulloo 24 metriä ja leveyttä 12 metriä, korkeuttakin viis metriä.
        On siinä aikamoinen homma, kun sen luppo-aikana koittaa väsätä.

k-kotton, mitä häh-häh-Häh, kuinka ihmeessä teet noin heeeevetin isoon puuliiverin? Mahdat käyttää paljon halkoja takas, ku tarttet puita noin paljon.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

k-kotton, mitä häh-häh-Häh, kuinka ihmeessä teet noin heeeevetin isoon puuliiverin? Mahdat käyttää paljon halkoja takas, ku tarttet puita noin paljon.

Katos ystävä hyvä.
        Se kun ei paljon kustannuksia lisää, oli sitä seinää ja kattoa muutama metri pitemmästi.
        Työtähän siinä tulee rutosti enemmän, mutta kun sitä ei tarvii itselleen palkkaa maksaa,
        Ja kaikkeen pitää varautua.
        Aatteleppa kun tuon tekee vaikka puolilleen polttopuuta, jos tulee vaikka sydänkohtaus tai muu sairaus (ei tässä enää nuoria olla), niin polttopuuta riittää.
        On se mukava tässä Suomen talvessa, että lämpöä riittää:).

• Hei kun keikuskelen
        k-kotton kirjoitti:

Katos ystävä hyvä.
        Se kun ei paljon kustannuksia lisää, oli sitä seinää ja kattoa muutama metri pitemmästi.
        Työtähän siinä tulee rutosti enemmän, mutta kun sitä ei tarvii itselleen palkkaa maksaa,
        Ja kaikkeen pitää varautua.
        Aatteleppa kun tuon tekee vaikka puolilleen polttopuuta, jos tulee vaikka sydänkohtaus tai muu sairaus (ei tässä enää nuoria olla), niin polttopuuta riittää.
        On se mukava tässä Suomen talvessa, että lämpöä riittää:).

Totta-totta tuhiset. Oot miun maun mukkainen tyyppi.:)
        Ajattelutapasi kolahtaa. Hyvä niin.

Olishan se mahtavaa, jos olis noin suuri liiveri. Jos tähän pihaan tekis semmosen, niin liiverin loppupään pitäis rakentaa naapurin puolelle.
        Tosin mitäpä mä täällä liiverillä tekisin, kun saunakin lämpiää sähköllä. Yäk, en tykkää sähkösaunoista. Kaupungis en sitä käytä. Saares sitten innolla pökkään halkoja saunan pesään.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Totta-totta tuhiset. Oot miun maun mukkainen tyyppi.:)
        Ajattelutapasi kolahtaa. Hyvä niin.

Olishan se mahtavaa, jos olis noin suuri liiveri. Jos tähän pihaan tekis semmosen, niin liiverin loppupään pitäis rakentaa naapurin puolelle.
        Tosin mitäpä mä täällä liiverillä tekisin, kun saunakin lämpiää sähköllä. Yäk, en tykkää sähkösaunoista. Kaupungis en sitä käytä. Saares sitten innolla pökkään halkoja saunan pesään.

Oho, vai alko kolahtaa.
        Vissiin tullut pörhisteltyä liikaa.
        Lupaan parantaa tapani, ja kirjoitella vaatimattomia viestejä, tyyliin. On sitten tullut kevät, tiaiset ja varpuset tappeli reviiristä, että höyhenet pölisi :).
        Ihan tosi muuten, ja ääntä lähti, ettei noin pienistä eliöistä olisi uskonut.

• Hei kun keikuskelen
        k-kotton kirjoitti:

Oho, vai alko kolahtaa.
        Vissiin tullut pörhisteltyä liikaa.
        Lupaan parantaa tapani, ja kirjoitella vaatimattomia viestejä, tyyliin. On sitten tullut kevät, tiaiset ja varpuset tappeli reviiristä, että höyhenet pölisi :).
        Ihan tosi muuten, ja ääntä lähti, ettei noin pienistä eliöistä olisi uskonut.

Pörhistele sinä vaan edelleenkin. Kirjoitat mukavasti.

Justiin tuli tos edellises viestis sanottua, että en ikinä lämmitä täällä tuota sähkösaunaa, niin nyt on pakko sanoa, että parasta-aikaa se on lämmin.
        Vieraani tahtoi saunaan ja knapsahdus vaan ja pistin sen lämpiämään.
        Siellä hän nyt on. Minä en kuitenkaan mene. Odottelen ensi kesää ja nautiskelen mahtavista löylyistä ja tuoksusta ja meren katselusta sitten silloin.

Joo, on hurmaavan ihanaa seurailla kevään etenemistä ja lintujen kukerteluita.
        Lumen sulamista seurailen siten, että laitan pienen kiven lumirajaan ja hupsista sentäs, kohta se kivi on sulaneessa kohdassa ja minä sitten taas kiveä siirtelen. Semmosta tehtiin mun äidin kanssa lapsena ja kaiketi siitä jäänyt tapa mieleen.

• Voisi kait olla myös niinpäin, kun on lapsuudessaan/nuoruudessaaan vaatimattomasti elänyt. Se kääntyy päälaelleen, eli sitte kun ehkä myöhemmin on millä "mällätä", niin ottaa takaisin ne, mistä joutunut aiemmin luopumaan.
        Ei omakohtaista kokemusta, eikä varsinaisesti mitään esimerkkiäkään tule mieleen, muuten vaan tuollanen ajatus.

• Hiirulaisuus. Minua ärsyttävä piirre joka joskus houkuttelee minusta esiin ilkeän ominaisuuden.

Hamassa muinaisuudessa, tehokkaan ilmaisun kurssilla, saimme kaikki 20 osanottajaa, avaustehtäväksemme miettiä kaksi asiaa joissa olemme OMASTA mielestämme hyviä.
      Minun lisäkseni vain YKSI keksi itsestään nuo pyydetyt kaksi, OMASTA mielestään hyvää piirrettä.
      Minun ongelmani oli se mihin järjestykseen niitä laittaisin.
      Samoin se, että yksi ominaisuus on eduksi yhdessä tilanteessa ja haitaksi toisessa.

Perusteeton vouhkaminen on luku sinänsä mutta vaatimaton kuikuilu jättää lähiympäristönkin epävarmaksi siitä missä mennään.

• no doe

käyt aina vain omahyväisemmäki, ollakseksi vanha juoppo

• no doe kirjoitti:

Viittaan viimeiseen virkkeeseeni!

• no doe kirjoitti:

Vanha juoppo vaikenee kotvaksi.

Lähden ulkoiluttamaan elämäni sulostuttajaa.
        Puolen tunnin kuluttua Bonus Inn:iin ja huomenna suuntana Sao Paulo.

• Mitäs paheellista vaatimattomuudessa?

• Hei kun keikuskelen

Ai että Hyve vai Pahe.
      Riippuu vähän tilanteesta. Vaikian kysymyksen teit tai sitten oon vähän yksinkertainen:)

Onhan niitä semmosiakin ihmisiä, jotka on mielestään Kaikissa niin maan perusteellisen hyviä. Tietävät kaikesta kaiken ja neuvoilevat mielellään muita.
      Että semmonen rasittaa.

Mutta ei nyt liiiiiian vaatimatonkaan saa olla.
      Jos on jossakin hyvä, niin miksei sitä voi sanoa.

Niissä harvoissa asioissa, joissa itse oon mielestäni hyvä, niin höperöhän olisin, ellen niistä nautiskelisi ja muillekin voin sanoa, että aijeeee-ku-mä-osaan-sen-sen ja sen.
      Tosin voin rrreippaasti sanoa, jos en osaa jotain. Niitä on kröhömmmm paljon.
      Sitte on kans niin, että joitakin asioita osaisin, mutta teeskentelen etten osaa. Autoon liittyvät asia nimittäin:) Poika ei kyllä usko, etten ymmärrä yhtikäs mitään autoista, mutta vänkään vastaan ja lopputulos on minulle mieleinen, poika tekee mun puolestani:)

Odottelen täs vierasta tulevan. Eli sikäli-mikäli-sikäli jos joku mulle praatailee, niin en ole epäkohtelias, jollen vastaa. Olen silloin vierahani kera. Vastaan myöhemmin.

• Onpa kiva huomata, että aiheesta on tullut keskustelua.. tällaista toivoisi enemmänkin, vaikkei aloittaja paikalla :)
      En myöskään ole epäkohtelias, vaikken kaikille erikseen vastaile, ajanpuutetta, ja myös tulisi toistoa varmaan.
      Miljoonan kateus -pointti on hyvä, k-kottonille; enemmän oli mielessä muu kuin mainen mammona, ei liiallinen vaatimattomuus luonteessakaan kuitenkaan, laiska-lasselle ja ihanaiselleen oikein mukavaa matkaa! :-)
      yohuuhkaja esitti vastakysymyksen..joka sinällään vastaus.
      eikunkeikuskelen, ei tarkoitus vaikeaa kyssäriä laittaa, enempi omaa pohdintaa ja kokemuksia asiasta.
      Kiitos kaikille, hyvä jos keskustelu vielä jatkuukin.
      Paremmalla ajalla viimeistään jatketaan, näissä tai muissa merkeissä ?)
      Hyvää sunnuntai-iltaa :)

• Sibone*

Hei kun keikuskelen! Ei ollu tarkoitus muokata sun nikkiä uudelleen ;)

• näin on,,,,

teeskennelty vaatimattomuus on tyhmyyttä,

normaali ihminen itsenään on täydellisyys

• Jokaisella oikeus mielipiteeseensä..
        En vaan ole koskaan tavannut tyhmää ihmistä, 'tyhmyys' on usein ajattelemattomuutta.
        Pistää miettiin millanen on normaali ihminen; myöskään täydellistä ei oo mun kohdalle osunu. Uskon etten tässä oo paljo menettänyt.

• Jos on sisäisesti tyytyväinen niin ei osaa olla vaatimaton eikä pröystäilevä vaan luontonsa mukaisesti varma, eli ei huoju ei heilu jos joku ravistelee ja toisaalta jalat pysyy maanpinnalla vaikka joku hehkuttaisi ja yrittäisi nostaa pilviin. Korostettu vaatimattomuus on kyllä huomoionhakuisuutta kuten tyhjästä ylpeilevyys ja omakehu.

• Mielistelyltähän tää taas vaikuttaa, tuossa ekassa lauseessa kiteytät niin hyvin.
        Punnittua puhetta, vois olla kuten Valitutuissa Paloissa :)
        Korostettu vaatimattomuus mun mielestä ehkä epävarmuutta myös, antaa tavallaan luvan epäonnistua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8223
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      928
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      826
    6. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      810
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe