Miten löydän hyvän vuokralaisen?

Vuokraemäntä

Aion antaa asuntoni vuokralle. Mitähän kanavaa kannattaisi käyttää, että saisi luotettavat vuokralaiset, jotka maksavat vuokran ja muutenkin asuvat siististi kämppää turmelematta? Olisiko kellään antaa hyviä vinkkejä?

18

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JooEINARNY

      #ffffff

    • Tarkistuksia.

      Kanavalla ei sinänsä ole merkitystä, vaan sillä, että tarkistat huolella ehdokkaan taustat.

      Eli:
      - Luottotiedot oltava kunnossa. -> Tarkistus Omatieto.fi
      - Työpaikka olemassa. -> Vaadi viimeisin palkkakuitti.
      - Referenssejä entisiltä vuokranantajilta -> Soitto edelliselle vuokranantajalle. Tarkista, että vuokranantaja on todellinen, ei joku hakijan kaveri.
      - Älä hyväksy sossun vuokratakuuta

      Kun nuo edellämainitut ovat kunnossa, niin voit olla melkoisen varma vuokralaisesta. Jos yksikin noista kohdista ei ole o.k., niin etsi toinen ehdokas. Älä IKINÄ luota ehdokkaan omiin puheisiin, vaan tarkista asiat. Tosin aina on vaara, että kohdallesi sattuu joku koijari.

      • Mallivuokralainen?

        - Luottotiedot oltava kunnossa. -> Tarkistus Omatieto.fi

        Kyllä, tämä kannattaa aina tehdä.

        - Referenssejä entisiltä vuokranantajilta -> Soitto edelliselle vuokranantajalle.

        Kyllä, kannattaa tehdä. Saa paremman käsityksen tulevasta vuokralaisesta.

        - Työpaikka olemassa. -> Vaadi viimeisin palkkakuitti.

        Tästä en ole ollenkaan samaa mieltä.

        Itse olen ns. pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea, asumistukea sekä toimeentulotukea. Olen asunut vuokrakämpässä n. 8 vuotta ja olen AINA maksanut vuokran ajallaan. Kertaakaan ei ole vuokra jäänyt maksamatta tänä aikana.

        Yleensä maksan vuokran vielä muutamaa päivää ennen virallista maksupäivää, eli heti kun tuet kilahtaa tilille. Takuuvuokraa on sisässä 1 kk:n verran.

        Eli, työttömästä voi saada ihannevuokralaisen kunhan tarkistaa luottotiedot ja vähän katselee miltä vuokralainen näyttää.

        Ehkä olen poikkeus, mutta ajattelen niin, että vuokra on se ensimmäinen mikä maksetaan, sitten vasta muut menot.

        Ihan perinteistä "sossuasiakasta" ei ehkä kannata valita, heidän elämäntyylinsä voi tuoda vaikeuksia häiriöiden takia, VAIKKA sossu heidänkin vuokransa maksaisi. Itse omaan AMK-tutkinnon, joten en ole täysin "hulttio", vaikka työtön olenkin.

        Ketjun aloittajalle tiedoksi, että sain tuon kämpän siten, että laitoin itse ilmoituksen, "Vuokrata halutaan -palstalle paikallislehteen. Sitten odottelin soittoja ja valitsin sopivimman kämpän itselle. Eli seuraa lehti-ilmoituksia tai laadi omasi.

        Niin, kerroin kyllä pienen valkoisen valheen vuokranantajalle kun kävin ensimmäisen kerran katsomassa kämppää. Kerroin, että olen opiskelija vaikka olin jo valmistunut ja olin työtön.

        Tuskinpa säännölliset vuokrat 12* vuodessa kahdeksan vuoden ajalta kovin paljon vuokranantajaani haittaavat, vaikka pienen valheen hänelle kerroinkin.


      • Mallivuokralainen?
        Mallivuokralainen? kirjoitti:

        - Luottotiedot oltava kunnossa. -> Tarkistus Omatieto.fi

        Kyllä, tämä kannattaa aina tehdä.

        - Referenssejä entisiltä vuokranantajilta -> Soitto edelliselle vuokranantajalle.

        Kyllä, kannattaa tehdä. Saa paremman käsityksen tulevasta vuokralaisesta.

        - Työpaikka olemassa. -> Vaadi viimeisin palkkakuitti.

        Tästä en ole ollenkaan samaa mieltä.

        Itse olen ns. pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea, asumistukea sekä toimeentulotukea. Olen asunut vuokrakämpässä n. 8 vuotta ja olen AINA maksanut vuokran ajallaan. Kertaakaan ei ole vuokra jäänyt maksamatta tänä aikana.

        Yleensä maksan vuokran vielä muutamaa päivää ennen virallista maksupäivää, eli heti kun tuet kilahtaa tilille. Takuuvuokraa on sisässä 1 kk:n verran.

        Eli, työttömästä voi saada ihannevuokralaisen kunhan tarkistaa luottotiedot ja vähän katselee miltä vuokralainen näyttää.

        Ehkä olen poikkeus, mutta ajattelen niin, että vuokra on se ensimmäinen mikä maksetaan, sitten vasta muut menot.

        Ihan perinteistä "sossuasiakasta" ei ehkä kannata valita, heidän elämäntyylinsä voi tuoda vaikeuksia häiriöiden takia, VAIKKA sossu heidänkin vuokransa maksaisi. Itse omaan AMK-tutkinnon, joten en ole täysin "hulttio", vaikka työtön olenkin.

        Ketjun aloittajalle tiedoksi, että sain tuon kämpän siten, että laitoin itse ilmoituksen, "Vuokrata halutaan -palstalle paikallislehteen. Sitten odottelin soittoja ja valitsin sopivimman kämpän itselle. Eli seuraa lehti-ilmoituksia tai laadi omasi.

        Niin, kerroin kyllä pienen valkoisen valheen vuokranantajalle kun kävin ensimmäisen kerran katsomassa kämppää. Kerroin, että olen opiskelija vaikka olin jo valmistunut ja olin työtön.

        Tuskinpa säännölliset vuokrat 12* vuodessa kahdeksan vuoden ajalta kovin paljon vuokranantajaani haittaavat, vaikka pienen valheen hänelle kerroinkin.

        Niin ja yksi asia vielä.

        Kun vuokranantaja päättää nostaa työttömän vuokraa, vuokralainen täyttää KELA:n kaavakkeen ja saa vastaavan summan lisää asumistukea. Mikäli vuokrannosto on alle 50 €, asumistuen tarkistus on vuositarkistuksen yhteydessä kerran vuodessa.

        Mikäli korotus on yli 50 €, asumistukea tarkistetaan heti kun lomake liitteineen on toimitettu KELA:n byrokratian rattaisiin. Mikä tärkeintä, (pitkäaikainen) vuokralainen jää korotuksesta huolimatta kämppään vuokralaiseksi, mikäli on siihen muuten tyytyväinen.

        Kun työlliselle nostat vuokraa pari kertaa reilummin, on vaara että hän lähtee muille maille halvemman vuokran perässä, sillä rahat eivät yksinkertaisesti riitä muuhun elämiseen.

        Näin ollen sinulla, vuokranantajalla on työllisten kohdalla vuokrankorotusten myötä suurempi riski vuokran irtisanomisiin eli ns. tyhjiin kuukausiin - kuukausiin jolloin vuokratuloa ei tule. Tämä puolestaan laskee tuottoprosenttia ja lisää ylimääräistä vaivaa uuden vuokralaisen etsimisessä.

        Työttömällä henkilöllä, varsinkin sellaisella joka asuu yksiössä korotus ei tunnu yhtään missään, sillä kuten sanoin, niin se kompensoituu asumistuen kasvun kautta.

        Pieni valkoinen valhe voi koitua hyvinkin siis win-win -tilanteeksi.


    • mielipteeni...

      Vaikka omassa asunkin niin neuvoksia kuitenkin se että älä pyydä sitä kaikkein maksimaalisinta vuokraa. Saat muuten tusinoittain hakioita jotka samanstien hakevat halvempaa ja tyhjänäolo kuukaudet maksaa moninverroin...

      • Oma koti kumminkin..

        Vuokranantajien pitäis myös huomioida se,että eläkeyhtiöt ja Kela maksavat eläkkeet ja asumistuen vasta ehkä 3-4 päivä.
        Ne maksaa kai ne sukunimen alkukirjaimen mukaan.
        Minä olen aina kyllä saanut maksaa vuokran 4 päivä,kun olen sen sopinut vuokran antajan kanssa etukäteen.
        Sen verran kai voi joustaa jos saa kunnon vuokralaisen.
        Minulla on vaan se pulma ,että aina melkein tulee uuden asunnon etsiminen silloin ,kun vuokrassa tulee se kipuraja vastaan,kun ne eläkkeet ja asumistuki on kumminkin niin pieniä ettei niillä maksella isoja vuokria.
        Jos saa hyvän vuokralaisen ,siistin ja tupakoimattoman ja joka osaa hoitaa toisen omaisuutta hyvin,sekä maksaa aina vuokran ,niin ,kuin se on sovittu,kannattaisi
        miettiä ,että hilaako sen vuokran ihan pilviin.


    • näin.1245

      Eipä tuo työpaikan olemassaolo - olemattomuus mitään todista.

      Mun viimeisin palkkakuitti on syyskuulta ja silti olen täysin tunnollinen ja asiani fiksusti hoitava.

      Kannattaa soittaa edelliselle vuokranantajalle ja entisille naapureille. Jos naapurit eivät muista ko. henkilöä, niin aika fiksusti ja hissusti on pitänyt olla.

      Kannattaa pitää vaikka parin tunnin näyttö ja sen perusteella valita vuokralaiset. Päällepäin näkyy jo paljon.

    • neuvoisin sua laittamaan ilmoituksen vaikkapa tori.fi kun tapaat tulevan vuokralaisen keskustele hänen kanssaan kahdestaan.oikopäätä ei koskaan voi sanoa kuka on hyvä vuokralainen tapauksia on eri sosiaaliryhmistä .peruslähtönä kuitenkin pitkäaikainen vuokralainen työttömätkin hyviä vuokralaisia sillä he saavat asumistuen ja useimmat hoitavat asiansa hyvin.

    • Tyhmiä kysyt

      Annat vaan pimsakkaa ja otat kunnon orhin asumaan niin saat tyydytyksen!

    • 12 + 4

      Opiskelijat, ainakaan aikuisemmat, eivät yleensä halua kämmätä luottotietojaan, mutta voivat olla kovia muuttamaan. Opiskelijoilla, erityisesti tytöillä on hyvä status vuokranantajien keskuudessa, mutta kyllä heissäkin voi olla ongelmavuokralaisia.Työssäkäyvällä on usein paremmat tulot, mutta myös hän saattaa jäädä työttömäksi tai joutua muihin rahavaikeuksiin, eikä ihmisenä ole muita kummempi. Myös työssäkäyvä voi olla hulttio, juoppo, tuhlari, huijari tai velkakierteessä. (Kunnollinen) työssäkäyvä usein unelmoi omistusasunnosta ja hankkii sen mahdollisimman pian, jolloin muuttaa pois. Nuoret saattavat juhlia, mutta heidän vanhempansa usein lainaavat rahaa, jos vuokra uhkaa jäädä maksamatta. Työttömät voivat olla aivan kunnollisia, mutta rahat saattavat joskus myös loppua tai juuttua KELAn byrokratiaan kuukaudeksi-pariksi. Työtön voi myös äkisti työllistyä! Sairaseläkeläiset saavat yleensä säännöllisesti eläkkeensä, ja joku voi myös hoitaa vuokranmaksun heidän puolestaan, mutta jotain muuta häikkää saattaa ilmetä, riippuen hiukan eläkkeen syystä. Mielenterveyspotilaskin voi olla hyvä vuokralainen. Vanhuuseläkeläiset voivat olla luotettavia, jos heitä on tarjolla, mutta heitä et raaski häätää jos myyt asunnon ja vuokrankorostukset voivat olla ylivoimaisia. Toisaalta myös vanhus voi olla huijari ja häirikkö.

      Eli siis kuka vain voi olla hyvä tai huono vuokralainen!!!

    • BenBen2

      Itse olen käyttänyt näitä, vuokralaiset tulee vuokranantajahaun kautta ja kämpän hoito on sujunut mallikkaasti: https://www.vuokraisanta.fi

    • error1

      Lopeta jo sen vuokraisännän mainostaminen. Ihan paska saitti kaikin puolin, ihna sekava koko roska. Säälittävää tuollainen kaikkiin ketjuihin kirjoittelu.

    • Johtopäättely

      Kannattaa kääntyä ärkoopeen eli hallituksen puoleen. He pyöräyttävät pikku rahalla tarvettasi vastaavan lain jopa ihan mittatilaustyönä jos hinnasta sovitaan.
      Samaan lakiin kannattaa lisätä optio jolla turvataan tulevaisuus. Eli jos markkinatalouden suhdannevaihteluista ei pidetä niin miksi ihmeessä ei säädetä samantien semmosta lakia jolla taataan myös asuntojen hintojen jatkuva nousu?

      Wallin vastaa 16. maaliskuuta Ylen haastattelussa kysymykseen, säilytettiinkö Dragsvikin varuskunta kielipoliittisin perustein: Ärkoopeeläinen Wallin vastasi puoleideologiansa velvoittamaan tapaan, samalla huvituneen ivallisesti viisastellen että "Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" luulisi olevan aika helppoa."

      Samalla helpolla johtopäätösten vetämislogiikalla on helppoa vetää johtopäätöksiä yhdestä sun toisestakin näiden itsekkäiden ärkoopeläiskielipeliroistojen itselleen rohmuamista etuoikeuksista ja muista kielikähminnöistä jotka ovat tämän härskin etuilijaporukan itse lakeihimme tilaamia "perusoikeuksia". Tämä on helppoa ja yksinkertaista lakeihin sidottua rikollista kähmintää ja toimii niinkuin on haluttu kunhan vain pidetään tiukasti huoli että lakejamme voi säätää tulkita ja kirjoittaa vain ja ainoastaa tiettyä hyötykieltä sujuvasti osaavat etnikot. Suomessa ei näet kukaan voi edetä yhtään mihinkään, tai olla ylipäätään yhtään mitään, ilman että osaa molemmat kotimaiset kielet. Johtopäätöksen vetäminen luulisi siis olevan aika helppoa.

      Aasinsiltana edelliseen. Otetaan nyt vaikka esimerkki suomalaisesta byrokratiasta ja siitä miksi suomalaisten kimpussa häärii vuosikymmenestä toiseen aina vain sakeampi ja runsaslukuisempi, takuuvarmasti absoluuttisen sadistinen ruotsinkielinen byrokraattiarmeija. Häärii häärii! Siitäkin huolimatta että tällä määrällä byrokraatteja hoideltaisiin missä tahansa muualla maailmalla keveästi vaikka kaikkien euroopanmaiden byrokraattihommat. Byrokraatteja riittäisi yllin kyllin ylikin, aina vientiin asti jopa kaukomaihin Kiinaan ja Usaan!

      Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" on siis helppoa! Yhtä helppoa on väittää myös että on harhaluulo, että "hyvinvointiyhteiskunta" tarkoittaisi yhtään mitään muuta kuin byrokratian hyvinvointia. Ja nimenomaan absoluuttisen puhdasrotuisten ruotsinkielisten suomalaisten byrokraattien. Tavallinen suomenkielinen kansalainen ja tänne rahdattu muu rupusakki on vain se elinvoima, josta tuon ruotsinkielisten itselleen kielilaeilla monopolisoiman elinkeinon elinvoima imetään.

      Byrokratia on kuin suuri pääomien järvi. Järvi joka muodostuu pienistä puroista ja kaikki nämä lukuisat sadistisen koston tuntuiset verotus ja sakotuskohteet ovat vain uusia nokkelia ojituksia tms. kanavia jopa puroja joilla saadaan lisättyä mielinmäärin uutta vettä tähän yltäkylläisyyden asukkailleen takaavaan onnellisuuden järveen.

      Järven rannat ovat jo vanhastaan tupaten täynnä riemuruotsia iloisesti keskenään solkottavaa ärkoopeeläistä ja muuttopaine sinne on kova muualtakin. Järvelle on tunkeutumassa, kuin varkain, aina vain lisää ja lisää, enemmän tai vähemmän puutteellisesti suomenruotsia osaavia supisuomalaisia! Ja tämähän on ärkoopeeläisten silmissä huutava vääryys joka vaatii pikaista korjausta lakiin!

      • Johtopäättely

        ... "Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" luulisi olevan aika helppoa." Vain absoluuuttisen puhdasrotuisella suomenruotsinkielisellä väestönosalla saa ja voi olla, - niin kielilakiin kuin perustuslakiinkin kirjattuna lähes automaattiseti perintönä lankeava ikuinen nautintaoikeus tämän järven parhaille paikoille ja sen tuomiin antimiin. Ei sinne suomea puhuvilla suomalaismoukilla sen koommin kuin muullakaan rupusakilla pitäisi olla mitään asiaa! Sillä tämä nautintaoikeus on taattu kielilain nojalla eli johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" luulisi tässäkin asiassa olevan aika helppoa.

        Oli johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" helppoa tai ei! Tähän pääomien järveen haluaisi päästä uimaan ja polskimaan todella, todella moni ihan väärää kieltä, etnisyyttä ja identiteettiä edustava ihminen. Tuntuu että kaikki haluaisivat pystyttää mökkinsä ja perustaa koko elämänsä ja elantonsa tämän pääomien järven turvallisille rannoille, ja elää siellä vailla huolen häivää, ilman pelkoa hienhajuisesta kilpailusta tai muusta muille räätälöidystä stressaavasta kiusanteosta. Halu ja tahto päästä osalliseksi tämän järven antimista, lähentelee orgastista pakkomielteisyyttä eikä se ole mikään ihme kun vetää johtopäätökset minkälaiseksi työelämä on kaikille järven ulkopuolisille tehty.

        Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" luulisi tässäkin asiassa olevan aika helppoa. Byrokratian on tuon onnellisen järven riemuruotsia solkottavien asukkaiden ikioma vain heille tarkoitettu etninen elinkeino. Elinkeino byrokratiassa työskenteleville byrokraateille. Tarkoitus ei siten suinkaan ole mikään yhteiskunnan funktionaalisuus, vaan kyseessä on vain ja ainoastaan elinkeino, missä yhteiskunnan funktionaalisuus on vain kosmeettinen motiivi.

        "Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" auttanee osaltaan selittämään senkin miksi byrokratia on näin äärimmäisen monimutkaista ja kankeaa, johtopäätösten valossa se johtuu juuri siitä, että silloin siitä voidaan kupata kuin varkain suunnattomia pääomia ulos, näennäisesti ihan laillisesti ja ilman että kukaan ymmärtää tai edes huomaa mitään. Tähän monimutkaisten tulonsiirtojen sekamelskaan voidaan näet helposti piilottaa vaikka minkälaista tarkoitushakuista holtittomuutta eikä kukaan perään kysele.

        Siinä missä eksploitaatioon perustuva järjestelmä vaatii monimutkaisen järjestelmän, sen vastakohta on luonnollisesti hyvin simppeli. Niccolo Machiavellinkin piti kirjoittaa ummet lammet kuinka voidaan saada valta ja pitää se, mutta toimivaan järjestelmään riitti yksi lause: "ainoa mitä Ruhtinaan tarvitsee tehdä, saadakseen kukkivan yhteiskunnan, on yksinkertaisesti lakata orjuuttamasta ihmisiä". Siinä se ihan oikeasti on.

        Tarkoittaisi käytännössä, että olisi vain yksi tukiluukku kaikille eläkkeille ja tuille ja hyvin yksinkertaiset premissit tukien saamiselle. Yhteiskunnassa pyrittäisiin vähimmän kitkan politiikkaan, missä olisi hyvin hyvin helppoa laittaa oma firma pystyyn. Uusia firmoja ei edes verotettaisi, ennen kuin olisi päässeet tukevasti alkuun. Jne

        Siinä missä esim. yritystoiminnassa joutuu miettimään oikeasti toimivan konseptin, tuolla järven rannalla riittää ainoastaan idea, mitä haluaisi pakottaa muille ihmisille omaksuttavaksi. Ja se ideahan voi olla aivan mitä tahansa, kuten "kokonaan autoton sukupolvi" tms. täydellisen älyvapaata.


      • Johtopäättely
        Johtopäättely kirjoitti:

        ... "Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" luulisi olevan aika helppoa." Vain absoluuuttisen puhdasrotuisella suomenruotsinkielisellä väestönosalla saa ja voi olla, - niin kielilakiin kuin perustuslakiinkin kirjattuna lähes automaattiseti perintönä lankeava ikuinen nautintaoikeus tämän järven parhaille paikoille ja sen tuomiin antimiin. Ei sinne suomea puhuvilla suomalaismoukilla sen koommin kuin muullakaan rupusakilla pitäisi olla mitään asiaa! Sillä tämä nautintaoikeus on taattu kielilain nojalla eli johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" luulisi tässäkin asiassa olevan aika helppoa.

        Oli johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" helppoa tai ei! Tähän pääomien järveen haluaisi päästä uimaan ja polskimaan todella, todella moni ihan väärää kieltä, etnisyyttä ja identiteettiä edustava ihminen. Tuntuu että kaikki haluaisivat pystyttää mökkinsä ja perustaa koko elämänsä ja elantonsa tämän pääomien järven turvallisille rannoille, ja elää siellä vailla huolen häivää, ilman pelkoa hienhajuisesta kilpailusta tai muusta muille räätälöidystä stressaavasta kiusanteosta. Halu ja tahto päästä osalliseksi tämän järven antimista, lähentelee orgastista pakkomielteisyyttä eikä se ole mikään ihme kun vetää johtopäätökset minkälaiseksi työelämä on kaikille järven ulkopuolisille tehty.

        Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" luulisi tässäkin asiassa olevan aika helppoa. Byrokratian on tuon onnellisen järven riemuruotsia solkottavien asukkaiden ikioma vain heille tarkoitettu etninen elinkeino. Elinkeino byrokratiassa työskenteleville byrokraateille. Tarkoitus ei siten suinkaan ole mikään yhteiskunnan funktionaalisuus, vaan kyseessä on vain ja ainoastaan elinkeino, missä yhteiskunnan funktionaalisuus on vain kosmeettinen motiivi.

        "Johtopäätöksen vetäminen "lain nojalla" auttanee osaltaan selittämään senkin miksi byrokratia on näin äärimmäisen monimutkaista ja kankeaa, johtopäätösten valossa se johtuu juuri siitä, että silloin siitä voidaan kupata kuin varkain suunnattomia pääomia ulos, näennäisesti ihan laillisesti ja ilman että kukaan ymmärtää tai edes huomaa mitään. Tähän monimutkaisten tulonsiirtojen sekamelskaan voidaan näet helposti piilottaa vaikka minkälaista tarkoitushakuista holtittomuutta eikä kukaan perään kysele.

        Siinä missä eksploitaatioon perustuva järjestelmä vaatii monimutkaisen järjestelmän, sen vastakohta on luonnollisesti hyvin simppeli. Niccolo Machiavellinkin piti kirjoittaa ummet lammet kuinka voidaan saada valta ja pitää se, mutta toimivaan järjestelmään riitti yksi lause: "ainoa mitä Ruhtinaan tarvitsee tehdä, saadakseen kukkivan yhteiskunnan, on yksinkertaisesti lakata orjuuttamasta ihmisiä". Siinä se ihan oikeasti on.

        Tarkoittaisi käytännössä, että olisi vain yksi tukiluukku kaikille eläkkeille ja tuille ja hyvin yksinkertaiset premissit tukien saamiselle. Yhteiskunnassa pyrittäisiin vähimmän kitkan politiikkaan, missä olisi hyvin hyvin helppoa laittaa oma firma pystyyn. Uusia firmoja ei edes verotettaisi, ennen kuin olisi päässeet tukevasti alkuun. Jne

        Siinä missä esim. yritystoiminnassa joutuu miettimään oikeasti toimivan konseptin, tuolla järven rannalla riittää ainoastaan idea, mitä haluaisi pakottaa muille ihmisille omaksuttavaksi. Ja se ideahan voi olla aivan mitä tahansa, kuten "kokonaan autoton sukupolvi" tms. täydellisen älyvapaata.

        ... Vallitsevien"utopistipoliitikkojen" ja "utopististen" säännösten ja oikeuskäytännön ja vanhojen mätäpuolueiden "utopistipoliitikkojen" ajamien talousoppien mukaisesti markkinataloudessa ei välttämättä tarvitse kokea ikäviä asioita, ei jos ei halua. Markkinoita voidaan näet kätevästi vääristellä mielin määrin ihan miten millonkin tuntuu ihan vaan törkeästi kasaamalla lisää velkaa veronmaksajien piikkiin.

        Niin ja milloin mitäkin "tietovajetta pahoittelemalla" voidaan näemmä paikkailla jälkikäteen.. Kansallista olemassaoloa ja kansallista turvallisuutta vaarantava törkeinkin valehteleminenkin voidaan näemmä noin vain kuitata "tietovajetta pahoittelemalla".

        Kansalaisia luonnollisesti kiinnostaa, onko vanhojen mätäpuolueiden utopistipoliitikkojen lakeja halveksiva käytäntö voimassa paitsi ministeriöissä, myös ministeriöiden alaisissa virastoissa ja silloin, jos kysymyksessä ovat rahassa mitattuna huomattavasti vähäpätöisemmät asiat. Oikeusvaltiossa kun eletään niin miten ihmeessä on mahdollista että utopistipoliitikkojen omat ja kaveripiirin valheet ja lainrikkomukset voidaan kuitata noin vaan "tietovajetta pahoittelemalla" ? Emmekö siis olekkaan lain edessä kaikki yhdenvertaisia ja tasa-arvoisia?

        Esimerkiksi polttoaineen hinnasta harmistunut kansalainen voisi tankata dieselautoonsa halvempaa polttoöljyä. Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että hän jäisi toiminnastaan kiinni, hän voisi pahoitella poliisin tietovajetta ja luvata jatkossa tankata pääsääntöisesti pelkkää dieselöljyä - ainakin silloin jos joku katsoo? Tuskin imago-ongelmista kärsivä poliisikaan haluaa leimautua persuksi vaatimalla lisärangaistusta katuvalle kansalaiselle?

        Vastaavasti byrokratiaan kyllästynyt yrittäjä voisi harrastaa luovaa kirjanpitoa ja salata verottajalta tietoja. Tietoja kysyttäessä hän voisi salata niitä edelleen, tai antaa vääriä tietoja. Jos hän äärimmäiseen nurkkaan ahdistettuna joutuisi antamaan oikeita tietoja, hän voisi pahoitella verottajan tietovajetta ja luvata jatkossa ilmoittaa tulonsa niin oikein kuin osaa - elleivät muut syyt sitä estä?

        Matkusteleva eläkeläinen voisi tuoda tuliaisina tullin ohitse kontillisen verottomia savukkeita. Jos huono tuuri kävisi ja tästä syntyisi tullimiehelle tietovaje, sitä pitäisi sitten luonnollisesti pahoitella - ainakin jos pakotetaan?

        Vielä tällä hetkellä kansalaisten keskimääräinen tarve muodostaa tietovajeita on kohtalaisen pieni - vaikka suurin osa meistä ei ole edes tuomarinvalaa vannonut.

        Emmekö siis olekkaan lain edessä kaikki yhdenvertaisia ja tasa-arvoisia?


      • Onko sinulta jäneet lääkkeet ottamatta pidempäänkin..?

        Nyppiikö niin pahasti oma kykenemättömyytesi oppia vieraita kieliä? Ottaako sinua päähän että vastaan sinulle muulla kuin äidinkielelläni (pystyisitkö siihen??)? Miksi olet kateellinen muille pelkästään sinun alhaisesta älykkyydestä johtuvista syistä?

        Terveisin,

        Suomenruotsalainen kokoomuslainen


    • kotikoti

      Näin hissukseen itsekkin asuntoa etsineenä, ja luottotietoni joskus menettäneenä voisin sanoa sinulle "vuokraemäntä", että katso ihmistä itseään, älä tuijottele luottotietoihin ja palkkakuitteihin.
      Parhaiten vuokransa maksavat ne henkilöt, jotka saavat asumistukea.

    • Anonyymi

      Itsellä suurimmat ongelmat on ollut vuokralaisen kanssa joka ilmoitti ammatikseen yrittäjä / toimitusjohtaja. En enää ikinä sellaiselle asuntoani enää vuokraa. Kaveri oli ulkoisesti ja paperilla oikein hyvältä vaikuttava, mutta ei ilmoittanut minulle mitään aiheuttamistaan vahingoista. Vasta kun tarkastin asunnon hänen muutettuaan huomasin että alle vuosi sitten asennettu laminaatti lattia kupruili komeasti saumoista jääkaappipakastimen edessä ja yhdessä sisäovessa sormen kokoinen reikä ovesta läpi. Kun ihmettelin mitä ne olivat hänelle, hän selitti että jääkaappipakastimen ovi oli auennut itsestään hänen poissaollessan kotoa ja laskenut vedet lattialle ja syytti asiasta minua kun asunnossa oli niin huono jääkaappipakastin...? Ei selvinnyt kyllä mitkä vedet oli kyseessä ja miten siellä edes olisi voinut olla vettä. Ei missään nimessä halua korvata mitään. Oven reiän hän selitti kuntoilulaitteella, että oli vetänyt leukoja kun tanko oli pudonnut suoraan oveen. Ei siitäkään missään tapauksessa korvaa mitään, tai no, tarjosi lopulta siitä 5 euroa hyvitystä jota sitäkään lopulta ei maksanut. Heti seuraavana päivänä soitti ainakin 5 kertaa ja tivasi miksi hänen vuokravakuutensa ei vielä ole tullut hänen tililleen ja uhkaili lakimiehellä. Että sellaisia s**tanoita nämä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe