Vapaa ottelukysymyksiä/vertailua

learnigtofight

Olen käynyt nyt Thaikun peruskurssin ja suunnittelin seuraavaksi suuntavani BJJ kurssille tai vapaaotteluun. Nyt kun olen asioita lukenut ja miettinyt nii eikö viisain olisi ehkä käydä ensin tup BJJ kurssi ja sitte mennä vapaaotteluun kun eikö vapaaottelu ole tavallaan "monen tyylin sekoittamista" eli alkaisin harrastamaan vapaaottelua BJJ ja thaikun avulla? Syy miksen ala thaikkua harrastamaan tulee varmaan siinä koska loppujenlopuksi MMA kiinnostaa enemmän ja on jotenkin loppujenlopuksi kovempaa kuin thaikku. Eikös thaikussa ole otteluissa hirveästi kaikkea suojia ja tansseja ja mitä muuta? Tietääkseni vapaaottelussa ei niitä suojia niin paljon ole. En todellakaan siis aliarvosta thaikkua, en tosiaankaan, sen ansiosta tämä mahdollinen kamppailu-urani lähtee käyntiin.

Mutta eikö vapaaottelussakin opeteta nuita matto juttuja? Miten se sitten käytännössä on että jos olen käynyt thaikun ja BJJ:n niin miten niitä sitten vapaaottelusa reenataan?

Hieman saattaa sekava viesti olla mutta jos jotakin täsmennystä kaipaatte nii kysykää ihmeessä :) Ja vastauksia ja mielipiteitä eritoten otan vastaan :)

Kiitos jo etukäteen

5

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsotuoleffa.

      Olen treenannut paljon, mutta joku hauska elokuva silti, joka kannattaa katsoa, Steve "StoneCold" Austinin uusin, tässä on tämä Danny Trejo, arminaama rosvona.... etsin netistä ja laitan linkin

      tuossa: http://www.imdb.com/title/tt1839591/


      Mulla on noin... mitähän niitä on jotain aika paljon lyijyisiä lainassa tuolla taloyhtiön punttisalilla, että saa käyttää, lyijyisiä levypainoja.

      Kun itsellä on omatkin, hyvin voi muutkin lainata, kun ei ne siitä mitenkään hajoa :)

    • learnigtofight

      Saako kysyä edellisen viestin ideaa? :D

    • vapaaottelija86

      No jos eka käyt BJJ:n nii sittenhän sinulla on hyvä pohja tuolle sinun vapaaottelu urallesi minun mielestä :)

    • ??

      Miksi menisit ensin BJJ-kurssille eli mitä sellaista ajattelet sieltä saavasi, mitä et vapaaottelutreeneissä saisi?

    • Basa Ruttuun

      Mille vaan kurssille. Kurssi tekee mestarin. Jos käy väärän kurssin joku kaveri voi olla samaan aikaan oikealla kurssilla ja tulla vapaaottelijaksi yhdistämällä sen kurssin ja jonkun toisen kurssin, jota sinä et ole käynyt. Valitse kurssi tarkkaan koska se oikea kurssi tekee välittömästi luunkovaksi vapaaottelijaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe