kotisivujen tekeminen ohjelmistolla

namnaun

Heips,

Olisiko kenelläkään kokemusta jostain hyvästä ohjelmasta, millä ihan perus dataaja voi tehdä kotisivut ilman 'koodaamista'? Haluaisin ostaa semmoisen ohjelman ja olisi myös hyvä jos sivujen ylläpito/päivitys onnistuisi samalla ohjelmalla helposti.

50

3729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+12

      adobe dreamweaver.

    • Ei ole suoranaisesti!
      Dreamweaver:llä voi jotain tehdä, mutta ilman html/css osaamista lienee käytännössä ihan turhaa maksaa kalliista ohjelmasta.

      Opettele julkaisujärjestelmä esim. wordpress, ehkä helpoin tie luoda ihan perus sivu.

      • vanttuutkuivaa

        wordpress on myös helpoin tapa luoda todella monismutkaisiakin sivustoja :D
        yleensäkkin wordpress on helpoin tapa luoda minkälainen tahansa sivusto


    • ervasti minkkinen
    • wort ressia

      Käytä wordpressiä! sitä kaikki käyttää olipa kyseessä minkälaiset sivut tahansa, ja googlekin löytää sivut sit paremmin :D

    • Itsenäinen nörtti

      www.hostingpalvelu.fi 4 e kk sisältää puhelintuen

      • Imuroi tämä

        Lataa Serif WebPlus starter ilmaiseksi. Sen helpommalla ei voi kotisivuja itse tehdä. Olen Itse käytänyt Weplus ohjelmaa kohta kymmenen vuotta, kun ei halunut opetella html:ää enkä muitakaan tekniikoita. Ko. ohjelmalla saa tehtyä flash kuvagalleriat ym. eikä hintakaan ole paha.


    • joku
    • www-sivu

      Google Site - Helppoja pohjia, valmiita malleja

    • webisti2

      Komppaan että opettele se WordPress. Sitä käytetään niin paljon että voi olla hyötyä jatkossakin.
      Macille löytyy Freeway Express, Rapid Weaver, SandVox.. ja ilmainen (ja buginen..) Kompozer löytyy useampiin käyttöjärjestelmiin .

    • ..

      Amaya on hyvä ja ilmainen, mutta vaatii vähän harjoitusta.

    • Yualle

      Miksi tuhlata rahaa maksullisiin softiin?

      Katsot joltain muulta hyvännäköiset valmiit sivut, kopsit selaimesta sen lähdekoodin esim. notepadiin ja muuttelet contetit mieleiseksesi...

      • 24

        "Katsot joltain muulta hyvännäköiset valmiit sivut, kopsit selaimesta sen lähdekoodin esim. notepadiin ja muuttelet contetit mieleiseksesi..."

        Näin ei voi tehdä, koska ohjelmakoodin kopioiminen ei ole sallittua edes omaan yksityiseen käyttöön.


      • 24
        24 kirjoitti:

        "Katsot joltain muulta hyvännäköiset valmiit sivut, kopsit selaimesta sen lähdekoodin esim. notepadiin ja muuttelet contetit mieleiseksesi..."

        Näin ei voi tehdä, koska ohjelmakoodin kopioiminen ei ole sallittua edes omaan yksityiseen käyttöön.

        Tai siis tarkennettuna, riippuen siitä millä lisenssillä kopioitavat sivut on julkaistu. Jos ei ole merkitty mitään open source-lisenssiä, niin on suojattu tekijänoikeudella.


      • el_zorro de cordoba
        24 kirjoitti:

        "Katsot joltain muulta hyvännäköiset valmiit sivut, kopsit selaimesta sen lähdekoodin esim. notepadiin ja muuttelet contetit mieleiseksesi..."

        Näin ei voi tehdä, koska ohjelmakoodin kopioiminen ei ole sallittua edes omaan yksityiseen käyttöön.

        Tarkoitatko sitä, että kun joku on hankkinut kaupasta kauniin raamin ja läntännyt siihen oman maalauksensa niin raamia ai saisi kopioida ja läntätä sitten siihen oma maalaus ????


      • jeah
        24 kirjoitti:

        "Katsot joltain muulta hyvännäköiset valmiit sivut, kopsit selaimesta sen lähdekoodin esim. notepadiin ja muuttelet contetit mieleiseksesi..."

        Näin ei voi tehdä, koska ohjelmakoodin kopioiminen ei ole sallittua edes omaan yksityiseen käyttöön.

        html- koodi ei ole kenenkään omaisuutta. Saat kopioida koodin mistä tahansa ja muokata mieleiseksi. Kuvia ei saa ottaa ja väittää omakseen.


    • Mää Vaan

      Kotisivukone.fi

      Sen helpommalla ei kotisivuja voi enää tehdä toimiin Suomen kielellä, mutta on kylläkin maksullinen.

    • Mulla tuolla
      • tämä vielä

        Piti vielä saanoo että suntuubi on ilmainen.


    • weebly.com

      Californialainen weebly.com on täysin ilmainen ja todella helppo käyttää. Mahtava palvelu, mä diggaan. Aika samanlainen kuin kotisivukone mutta mun mielestä vieläkin helpompi ja ehkä monipuolisempikin. Tosin englannin kielinen. Suosittelen.

    • facebook.
      miks ihmeessä kukaan enää erillisiä kotisivuja tarvis?
      ellet oo pienyrittäjä

    • Bloggari

      Nykyjään ei tarvitse itse tehdä kotisivuja. Itse tosin aloittelin niillä, mutta vuosien saatossa olen liittynyt bloggaajien pariin. Blogspot ja WordPress ovat parhaita sekä tietysti ilmaisia. Itse käytän WordPessiä, sillä sinne saa tilaa kuvia varten ilmaiseksi 3 gigaa. Lisää tilaa saa sitten maksusta. Blogspotissa tilan määrä on paljon pienempi.

      WordPress antaa huikean määrän valmiita sivupohjia, jotka sitten itse täytät niillä asioilla, joita haluat esitellä muille. Pohjien kielivalikoima on mahtava. Suomi on mukana, mutta jos haluat esitellä itsesi ”koko maailmalle”, niin valitse vaikka englanti kieleksi. Tosin varsinaiset postaukseni ovat kolmella kielellä Englanniksi, espanjaksi ja ranskaksi. Opastus on hyvin järjestetty WorPressissä. Niillä pääsee oivallisesti alkuun ja kysymys- ja vastauspalsta toimii hyvin. Sivupohjaa valitessa kannattaisi muistaa, että skaalaatuuko sivu eri näyttöruutujen mukaan.

      Mikäli esittelet ottamiasi kuvia, niin älä laita liian pieniä tihruisia kuvia., toisaalta ei liian suuriakaan. Itse pienennän omat kuvani kokoon 900 * 598. Kuvia voi olla sivulla aika paljon, mutta kannattaa ottaa huomioon taas se, että kaikilla, jotka lukevat sivujasi, heillä ei ole huippunopeita yhteyksiä. Tämä merkitsee sitä, että jättävät sivusi tuskaantuneena väliin, kun latautuminen on hidasta. Itselläni suurin kuvien määrä per sivu on ollut noin 70 kuvaa. Muista suojata kuvasi mahdollisia kopiointeja varten. Itse lisään kuviini Copyright merkin ja sen käyttäjätunnuksen, jolla minut tunnetaan WordPressissä.

      Parasta ovat omat kommentit muiden blogeihin ja tietysti muiden antama palaute sinun ”postauksiin”. Kaikki nämä on helppoa tehdä ja nähdä. Mikäli haluat vierailijoita ympäri maailmaa, muista laittaa postauksiin niin sanotut tagit. Niiden avulla muut löytävät sivusi ja postauksesi aiheet. Tagit siis kuvaavat sivujesi sisältöä. Mikäli haluat vierailijoita ympäri maailmaa, nimeä kuvasi englanniksi. Tällöin kuvien etsijät löytävät sivullesi usein ja helposti. Itselläni kävijöitä on ollut 112 maasta alkaen helmikuun 25 päivä tätä vuotta. Eli vieraslaskuri sisältyy WordPressiin nykyjään. Spammin poisto toimii WordPressissä oivallisesti.

      Tietysti Blogi sisältää normaalit tykkää, ei tykkää mahdollisuudet ja mielenkiintoisempien bloggaajien uusien postausten seuraamisen.

      Tässä sinulle muutama ajatus asiasta laatia kotisivut. Blogit ovat nykyajan kotisivuja, ilmaisia ja helppoja laatia.

      • fdgdsfg g

        Justiinsa. 112 maasta parissa kuukaudessa. Kuinkas monta maata maailmassa olikaan...


    • Pilke

      Heips,

      Olisiko kenelläkään kokemusta jostain hyvästä talosta, millä ihan perusjamppa voi tehdä asunnon ilman 'muuraamista'? Haluaisin ostaa semmoisen talon ja olisi myös hyvä jos asunnon remontointi/laajennus onnistuisi samalla itsestään helposti.

      • helppoa kuin heinä

        No hei ihan oikeesti ei nettisivujen tekoa voi verrata mitenkään talon tekemiseen. Ehkä ontuvin vertaus ikinä :D

        Aika harva jamppa ja pystyy tekemään talon ihan yksin, mutta nettisivujat osaa. Jos ei muulla niin ilmaisohjelmalla. Voi sitä jollekin koodaajallekin maksaa 1000 e, mutta miksi kun yhtä hyvät sivut saa ilmaisohjelmallakin jota voi sitten muokata ihan itse silloin kuin haluaa.
        Itse olen normaali tietokoneen käyttäjä ja koodamisesta en ymmärrä kuin vähän perusteita. Firman nettisivut on tullut tehtyä joku 10 kertaa viidessä vuodessa milloin milläkin ohjelmalla. Ei valokuvien otto ole kovin vaikeaa ja mieluummin teen itse muutamassa tunnissa sivut kuin maksan jollekin ehkä huononkin mielikuvitusen omaavalle "ammattimiehelle" viikon palkkaa.


      • lölölölölölölölöölöö
        helppoa kuin heinä kirjoitti:

        No hei ihan oikeesti ei nettisivujen tekoa voi verrata mitenkään talon tekemiseen. Ehkä ontuvin vertaus ikinä :D

        Aika harva jamppa ja pystyy tekemään talon ihan yksin, mutta nettisivujat osaa. Jos ei muulla niin ilmaisohjelmalla. Voi sitä jollekin koodaajallekin maksaa 1000 e, mutta miksi kun yhtä hyvät sivut saa ilmaisohjelmallakin jota voi sitten muokata ihan itse silloin kuin haluaa.
        Itse olen normaali tietokoneen käyttäjä ja koodamisesta en ymmärrä kuin vähän perusteita. Firman nettisivut on tullut tehtyä joku 10 kertaa viidessä vuodessa milloin milläkin ohjelmalla. Ei valokuvien otto ole kovin vaikeaa ja mieluummin teen itse muutamassa tunnissa sivut kuin maksan jollekin ehkä huononkin mielikuvitusen omaavalle "ammattimiehelle" viikon palkkaa.

        Rakennuselementit ;)


    • hyvätsivuthelposti
    • Biokaasuautoilija

      Suosittelen myös Wordpressiä. Olen tehnyt kahdet sivut sillä ja kohtalaisen helppo oli oppia se. Myynnissä on hyviä Teemoja pientä maksua vastaan, jolloin voit muuttaa lähes mitä vaan sivullasi. Itse hankin Woothemes:in Canvas-teeman.

      Oppia ikä kaikki!

    • omasivu.fi

      omasivu.fi

    • sivuista

      Wordpress on erittäin näppärä ja helppokäyttöinen. Jos jaksaa opiskella hieman html- css- ja php-kieliä, niin wordpressillä saa todella persoonalliset sivut. Jopa monet kotisivuja räätälöivät firmat käyttävät wordpressiä juuri siksi että sivujen ylläpito on asiakkaan kannalta helppoa.

      Kannattaa toki vertailla useita vaihtoehtoja ja valita sitten itselle se sopivin. Monet online sivueditorit ovat tyyliltään "what you see is what you get" eli se mitä näet on se mitä saat..

    • Al-l

      Menee www.weebly.com. ilmaista ja hyvää, monipuolista. Maksusta lisää erikoisempiä virityksiä sivuillesi. Kokeile

    • SormiSuussa

      Apuwa
      latasin ton wordpressin mutta sitten
      pakattuani sen aukimm sitä ei löydy mistään
      enkä tiedä miten sen pitää käynnistää
      jotta pääsen eteenpäin

      • Asennetaan palvelime

        Asennetaan palvelimelle. Palvelimelle pitää luoda tietokanta ja sitten asentaa WP siellä palvelinpäässä. Asennus ja fiilaus edellyttää, että on kohtuullisen hyvä tuntemus yleisesti web-sovelluksista. Sitten kun homma toimii, opettelet vielä sen käytön. Helpompi ensimmäiseksi treenialustaksi voisi olla CMS Made Simple joskin asennusken jälkeen edellyttää myös aikamoista perehtymistä (riippuen tietysti mitä sillä haluaa tehdä).


    • Ilmanen mutta...!

      webs.com

    • Ehkä helpoin tapa
    • httpwwwkotisivunicom

      Olen samaa mieltä, että ei kannata tehdä omia kotisivuja. Facebook, Myspace, blogspot, google sites, vuodatus.net youtube ja muut ajavat saman asiaan. Linkit vain sivuilta toisille niin siinä se.

      Worpress on paitsi palvelinohjelmisto, myös ilmainen blogipalvelu.
      Kannattaa aloittaa menemällä http://wordpress.com/ ja tekemällä oma blogi ensin sinne, katsella ja opiskella vähän ja jos tuntuu siltä, että haluaa oman palvelimen ja muuta isompaa niin sitten ajallaan järjestää ne kun taitoakin on tarpeeksi.
      Mutta alkuun pääsee muiden ylläpitämissä systeemeissä.

      Maksaa ei sivuista kannata. Vaikka hinta onkin kolme tai neljä euroa kuussa, siitä kasautuu esim. 10 vuoden aikana iso pino rahaa.

    • Notepad...

      eli Muistio-ohjelmalla ne sivut tehdään :=0

      • Kansakunnan muistio

        Saa nähdä vieläkö muistiomuumiot tekee kotisivunsa notepadilla v. 2050.


      • Viuhka.fi Hoster

        EI kyllä ne tehdään ihan WinSCPllä


    • joseikoodailua

      suntuubi.com :D jos ei mainokset haittaa, tuolla on tosi helppo tehdä. Eikä maksa mitään ellei jotain hienonpia sovelluksia halua.

    • helpompi vaihtoehto

      Älä tee nettisivuja vaan tee oma blogi!

      Blogia voit helpommin muokata ja et tarvitse erikoisempaa nettisivutuntemusta. Toinen vaihtoehto on opetella nettisivujen tekemisen perusteet mutta tähän vaadit aikaa tunnin jos toisenkin.

      • repsettiinn

        "Älä tee nettisivuja vaan tee oma blogi" reps ^^
        toi oli hauska ^^ älä tee nettisivuja ^^


    • AR
    • Viuhka.fi Hoster

      Sitten kun saat sivusi valmiiksi niin käy pyytämässä sivutilaa tuolta http://www.viuhka.fi itellä on tuolla kans sivut ja sitten kun olet saanut sitä sivutilaa niin käy lataamassa ne sivut sinne palvelimelle tolla WinSPC llä tuolta viuhka.fi stä saa myös ohjeita miten saat ne sivut tuonne palvelimelle ei pitäis olla vaikeaa.

    • ma7777

      Montakohan euroa voisit sijoittaa hyvään sivuspanoon?????

      Voisin vinkata , maksaa kyllä jotain, mut jos sulla kuvia ja kykyä näyttää sitä niin ehkä siitä hyvä tulee.

      ei pelkkä se että haluaa ole mitäin pitää olla myös!

    • nutturatatti

      Minä tein omat sivut FrontPagella. Siitä, kun en tiennyt mistään mitään ('Ai mitä tarkoittaa htm - mikä ihmeen metatagi - miten sen saa sitten nettiin?') siihen, kun ensimmäinen sivu oli omalla domainilla linjoilla, meni kaksi viikkoa, työn ohessa. Ja jos minunlaiseni sukkapuikonheiluttaja oppii tekemään sen noin nopeasti, joku teknisesti taitavampi oppii vielä vaivattomammin.

      FTP Commander on ihan hyvä tiedostojen siirtoon.

      Blogeja tietysti myös voi tehdä helposti, esim blogspot.com . Ennen oli se ihana Geocities, mutta sehän on jo muinaishistoriaa:(

    • tällä sivustolla

      tämä nyt ei ole ohjelmisto, mutta....

      Itse tein kotisivut Suntuubi.net -sivustolla, sieltä saa myös ilmaisen ylläpidon ja palvelintilan omille sivuille =)

    • "Älä tee nettisivuja vaan tee oma blogi!"
      Noh jos tekniikkaa tuntee niin blogit ovat nettisivuja. Wordpress on tehty sitä varten että tehdään blogeja, mutta sillä voi tehdä myös perus yrityssivuja jne.

      Wordpress on ilmainen.
      Huomautetaan nyt että Wordpress ei ole täydellinen!
      Esim. jos rakennetaan sivusto myyntitarkoitukseen unohda Wordpress ja käytä esim. Drupal tai Joomla.

    • Sivut on jo

      Edellelliset keskustelut luettu, ja totean kyllä työmäärässä on vinha ero tekeekö verkkosivun itse vai käyttääkö valmisblogeja tai muita valmisalustoja. Haluisinkin kysyä kokemusperäisiä (ei tunneperäisiä) mielipidettänne kannattaako nähdä vaivaa ladata wordpress ja tehdä koko sivusto sillä jos tarvitsee sivuille yhden blogin, vai tekisikö tavallinen verkkosivun linkittää wp blogin tai muun vastaavan blogin? Jälkimmäinen olisi helpompi ja halvempi, mutta onko se yritykselle tarpeeksi vakuuttava?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      243
      2233
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe