Norjalaiset metsäkissat

Zardieh

Onko kenelläkään norjalaista metsäkissaa??! Minulla itselläni on norjalainen metsäkissa joka ei ole puhdasrotuinen.Jos sinulla on puhdasrotuinen norjalainen metsäkissa niin viestittele.Haluaisin tietää minkälaisia ovat puhdasrotuset norjalaiset metsäkissat.Voit silti viestitellä minulle vaikka sinulla ei olisikaan juuri tuon rotuista kissaa

30

2721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harald

      Kotoa löytyy leikattu "norski" Harald, eli poika. Ikää 7 vuotta, ja ollut meillä siitä kahden kuukauden iästä lähtien.
      Suht kova menijä, hiukan on sentään jo meno rauhoittunut, mutta lempeä poika aina ollut (ei raavi/ole raapinut ihmisiä tms.). Seinät ja huonekalutkin saaneet olla rauhassa. On pihalla narun päässä kiinni.
      Monta "kommellusta" mahtunut tuohon seitsämään vuoteen :)

      • hanna

        Pihassa narun päässä kiinni…millainen eläinrääkkääjä oletkaan ja vielä kehtaat kehua, että kissan meno on laimentunut.
        Norjalaisen metsästyskissan tulisi saada kulkea omia menojaan.
        Etkö edes häpeä tunnustaa pitäväsi niin upeaa yksilöä vankeudessa?


      • harald
        hanna kirjoitti:

        Pihassa narun päässä kiinni…millainen eläinrääkkääjä oletkaan ja vielä kehtaat kehua, että kissan meno on laimentunut.
        Norjalaisen metsästyskissan tulisi saada kulkea omia menojaan.
        Etkö edes häpeä tunnustaa pitäväsi niin upeaa yksilöä vankeudessa?

        narun päässä pihalla, kuin liiskaantuneena autotiellä :/


      • Zardieh
        hanna kirjoitti:

        Pihassa narun päässä kiinni…millainen eläinrääkkääjä oletkaan ja vielä kehtaat kehua, että kissan meno on laimentunut.
        Norjalaisen metsästyskissan tulisi saada kulkea omia menojaan.
        Etkö edes häpeä tunnustaa pitäväsi niin upeaa yksilöä vankeudessa?

        enpä usko että olet aivan oikeassa!!! Olen lukenut paljon netissä ja kirjoja norskeista.Niissä on sanottu että ne pitäisi pitää hihnassa tai tarhassa. Tiesitkö sitä??


      • Zardieh
        harald kirjoitti:

        narun päässä pihalla, kuin liiskaantuneena autotiellä :/

        olen kanssasi samaa mieltä


      • Tabby
        hanna kirjoitti:

        Pihassa narun päässä kiinni…millainen eläinrääkkääjä oletkaan ja vielä kehtaat kehua, että kissan meno on laimentunut.
        Norjalaisen metsästyskissan tulisi saada kulkea omia menojaan.
        Etkö edes häpeä tunnustaa pitäväsi niin upeaa yksilöä vankeudessa?

        Norjalainen metsästyskissa =D =D =D =D =D!!

        Rotukissaa ei saa päästää vapaaksi, se lukee yleensä jo kauppakirjassa.


      • NAurua
        hanna kirjoitti:

        Pihassa narun päässä kiinni…millainen eläinrääkkääjä oletkaan ja vielä kehtaat kehua, että kissan meno on laimentunut.
        Norjalaisen metsästyskissan tulisi saada kulkea omia menojaan.
        Etkö edes häpeä tunnustaa pitäväsi niin upeaa yksilöä vankeudessa?

        metsästyskissa...*nauraa kippurassa*..ei kissat ole niiku koirat..että ne jahtaa ihmisen rinnal joitaki eläinparkoja mehtässä...jösses...voivoi hanna pientä.....

        pvän vitsi, kiitos HANNA!!!


      • Anonyymi
        Zardieh kirjoitti:

        olen kanssasi samaa mieltä

        Minulla oli norski, joka on nyt jo kuollut sydänvikaan. Se tottui valjaisiin jo pienenä, kovat oli menohalut ja ulkoilutitin sitä melkein joka päivä. Talvella ei tykännyt mennä ulos. Se oli ulkona varsinainen peto, ei antanut ottaa syliin, merkkaili kovasti, jne. Kotona oli sitten niin kiltti poika! Tosi huomionkipeä, mustasukkainen, mutta rauhallinen kissa. Kerrassaan ihana, en voi muuta sanoo... R.I.P. Pörri 2009-2017


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli norski, joka on nyt jo kuollut sydänvikaan. Se tottui valjaisiin jo pienenä, kovat oli menohalut ja ulkoilutitin sitä melkein joka päivä. Talvella ei tykännyt mennä ulos. Se oli ulkona varsinainen peto, ei antanut ottaa syliin, merkkaili kovasti, jne. Kotona oli sitten niin kiltti poika! Tosi huomionkipeä, mustasukkainen, mutta rauhallinen kissa. Kerrassaan ihana, en voi muuta sanoo... R.I.P. Pörri 2009-2017

        En olisi voinut päästää Pörriä vapaana ulkoilemaan, koska asun kerrostalossa. Se tottui valjaisiin ja ulkoilutin sitä aina pihalla ja metsikössä. Se oli Pörrin reviiri ja oli aina innokas lähtemään lenkille metsään.


    • Hanna

      Niin, onhan meillä Korkeasaaressakin suuria kissoja häkeissä ja häkki tai vangitseminen ei todellakaan ole oikea tapa kohdella eläintä. Tiesitkö sen?
      Ihminen vangitsee kissan hihnan päähän vain omia tarpeitaan varten. Kissalla on luontaiset vaistot ja ovea avaamalla se voi ne toteuttaa; tosin ei kaupungissa.

      • zardieh

        Onko sitten parempi jos kissa on vapaalla jalalla omilla teillään? Ja entäs jos tie on aivan oven edessä? voikos sillon sitte päästää vapaaksi? Ja vaikka asunkin pienellä kunnalla siinä on paljon liikennettä!!! no vastaappa tähän!!


      • Hanna
        zardieh kirjoitti:

        Onko sitten parempi jos kissa on vapaalla jalalla omilla teillään? Ja entäs jos tie on aivan oven edessä? voikos sillon sitte päästää vapaaksi? Ja vaikka asunkin pienellä kunnalla siinä on paljon liikennettä!!! no vastaappa tähän!!

        Jos kissa jää auton alle, niin se on elämää. Elämään sisältyy olennaisen asiana kuolema. Kissa osaa suojella itse itseään. Tiedät sisimmissäsi tekeväsi väärin vangitessasi kissan. Miksi otit kissan vankilaan; sitä ihmettelen.


      • zardieh
        Hanna kirjoitti:

        Jos kissa jää auton alle, niin se on elämää. Elämään sisältyy olennaisen asiana kuolema. Kissa osaa suojella itse itseään. Tiedät sisimmissäsi tekeväsi väärin vangitessasi kissan. Miksi otit kissan vankilaan; sitä ihmettelen.

        ELÄMÄÄ???! MINUN KISSANI ON VAPAANA KOSKA SE ON VAIN NOIN PUOLIKSI NORJALAINEN METSÄKISSA.SE EI OLE UTELIAS SE ON HYVIN ´SÄIKKY JA SE ON PIENI KOKONEN VAIKKA NORSKIT OVAT ISOJA.KÄY KATSOMASSA ESIM:JOSSAIN NORSKIEN NETTISIVUILLA ON SANOTTU ETTÄ NORSKEJA PIDETÄÄN HIHNASSA KUN NIITÄ ULKOILUTETAAN!!! IDIOOTTI :/


      • Hanna
        zardieh kirjoitti:

        ELÄMÄÄ???! MINUN KISSANI ON VAPAANA KOSKA SE ON VAIN NOIN PUOLIKSI NORJALAINEN METSÄKISSA.SE EI OLE UTELIAS SE ON HYVIN ´SÄIKKY JA SE ON PIENI KOKONEN VAIKKA NORSKIT OVAT ISOJA.KÄY KATSOMASSA ESIM:JOSSAIN NORSKIEN NETTISIVUILLA ON SANOTTU ETTÄ NORSKEJA PIDETÄÄN HIHNASSA KUN NIITÄ ULKOILUTETAAN!!! IDIOOTTI :/

        Itse olet idiootti, joka korostaa sanojaan painamalla caps lockin alas. Vakuuttelet itsellesi toimivasi oikein.
        En jaksa keskustella moisen eläinrääkkääjän kanssa. ei kissaa vangitsevien ihmisten kanssa voi kuin saada aikaiseksi riitaa; niin syvä on oja välillämme.
        Toivottavasti olet tyytyväinen itseesi pitäessäsi vankilassasi ehkä kauneinta eläintä, jonka luonto on meille suonut.


      • Tabby
        Hanna kirjoitti:

        Itse olet idiootti, joka korostaa sanojaan painamalla caps lockin alas. Vakuuttelet itsellesi toimivasi oikein.
        En jaksa keskustella moisen eläinrääkkääjän kanssa. ei kissaa vangitsevien ihmisten kanssa voi kuin saada aikaiseksi riitaa; niin syvä on oja välillämme.
        Toivottavasti olet tyytyväinen itseesi pitäessäsi vankilassasi ehkä kauneinta eläintä, jonka luonto on meille suonut.

        Tämä on taas niin tätä, mutta sanon nyt vielä kuitenkin. Jos me sisäkissan omistajat (tai pitäisikö sanoa palvelijat) olemme eläinrääkkääjiä, niin nostapa syyte. Minäkin voin ilmoittaa, että sinä olet jättänyt kissasi heitteille. Kummastakohan eläinsuojeluihmiset ovat kiinnostuneita enemmän: siitä että olet jättänyt kissasi heitteille vai siitä, että olen huolehtinut kissojeni tarpeista ;)?


    • Hanna

      Voin vain todeta, että miltä tuntuisi jos sinun kaulaasi laitettaisiin panta ja sinulle annettaisiin reviiriksi takapihalta pari neliötä. Kissa on liikkuvampi kuin ihminen. Nykyihminen on sangen laiska joutilas, varsinkin mies, joten ehkä se sohvalla makoilu on mielestäsi oikeaa elämää, mutta kissalta luonnon kieltäminen on suurinta eläinrääkkäystä.
      Ja sitten jotkut ovat kehumassa kissansa karvan kiiltoa. Oleellinen asia siinäkin on kissan totuttaminen paapomisella syöttilääksi. Meillä kissa tulee usein luonnosta takaisin kotiinsa kylläisenä.

      • zardieh

        jaa no entäs sitten? se onkin teillä!! ei meillä


      • Hanna
        zardieh kirjoitti:

        jaa no entäs sitten? se onkin teillä!! ei meillä

        Ja sekö oikeuttaa sinut kahlitsemaan kissan, että omistat sen ja se on sinun...tuohan on tyypillistä omistamishalua. Lapsikin ajattelee, että omistaa lelun ja voi vaikka rikkoa sen. Kissa ei ole esine.


      • Otto
        Hanna kirjoitti:

        Ja sekö oikeuttaa sinut kahlitsemaan kissan, että omistat sen ja se on sinun...tuohan on tyypillistä omistamishalua. Lapsikin ajattelee, että omistaa lelun ja voi vaikka rikkoa sen. Kissa ei ole esine.

        Kukaan ei päästä pientä lasta yksin ulos. Samoin suojellaan kissaa joutumasta vaaroihin. Kissa ei kaipaa suurta reviiriä kun se saa rakkautta ja ruokaa kotonaan. Kissalle voi rakentaa ulkotarhan tai sitä voi ulkoiluttaa valjaissa. On täysin vastuutonta antaa kissan juosta vapaana. Eihän koirienkaan anneta juosta vapaana. Sinä Hanna olet vielä niin nuori, etkä ole kokenut elämää, kun kirjoitat tuollaisia päättömyyksiä. Kirjoituksesi ovat hyvin vastuuttoman ihmisen kirjoittamia. Nyt häpeä.


      • Hanna
        Otto kirjoitti:

        Kukaan ei päästä pientä lasta yksin ulos. Samoin suojellaan kissaa joutumasta vaaroihin. Kissa ei kaipaa suurta reviiriä kun se saa rakkautta ja ruokaa kotonaan. Kissalle voi rakentaa ulkotarhan tai sitä voi ulkoiluttaa valjaissa. On täysin vastuutonta antaa kissan juosta vapaana. Eihän koirienkaan anneta juosta vapaana. Sinä Hanna olet vielä niin nuori, etkä ole kokenut elämää, kun kirjoitat tuollaisia päättömyyksiä. Kirjoituksesi ovat hyvin vastuuttoman ihmisen kirjoittamia. Nyt häpeä.

        Olen 36-vuotias ja minulla on ollut elämässäni useita kissoja. Lapsi ja kissa ovat eri asia. Lapsi on avuton, kuten ihminenkin nykyään on. Koira on sellainen typerä vöyhkö, joka ei osaa saalistaa enää luonnossa. Ihminen on jalostanut koirasta avuttoman.
        Kissalla on saalistajan vaistot ja olemus. Kissa on itsenäinen ja ihmisestä riippumaton. Koira tai lapsi tukeutuvat vanhempiinsa ja siitä riippuvuussuhteesta muodostuukin niille tragedia.
        Kaikki kissojaan vankina pitävät luulottelevat itselleen oikeutensa asettaa kissa häkkiin tai liekaan.
        Tämä mielipiteiden vaihto on täysin kissoihin eri lailla suhtautuvien ihmisten väittelyä ja siksi en enää jaksa perustella kovettuneille seinille mielipiteitäni.
        Ehkä teilläkin joskus silmät avautuvat todellisuuteen.


      • heidi
        Hanna kirjoitti:

        Olen 36-vuotias ja minulla on ollut elämässäni useita kissoja. Lapsi ja kissa ovat eri asia. Lapsi on avuton, kuten ihminenkin nykyään on. Koira on sellainen typerä vöyhkö, joka ei osaa saalistaa enää luonnossa. Ihminen on jalostanut koirasta avuttoman.
        Kissalla on saalistajan vaistot ja olemus. Kissa on itsenäinen ja ihmisestä riippumaton. Koira tai lapsi tukeutuvat vanhempiinsa ja siitä riippuvuussuhteesta muodostuukin niille tragedia.
        Kaikki kissojaan vankina pitävät luulottelevat itselleen oikeutensa asettaa kissa häkkiin tai liekaan.
        Tämä mielipiteiden vaihto on täysin kissoihin eri lailla suhtautuvien ihmisten väittelyä ja siksi en enää jaksa perustella kovettuneille seinille mielipiteitäni.
        Ehkä teilläkin joskus silmät avautuvat todellisuuteen.

        sinulla avautuu silmät todellisuuteen sillä sinä se tässä olet eläinrääkkääjä jos kuka. kissan antaminen liikkua vapaana on edesvastuutonta eikä edes laissa sallittua. joten mene itseesi ja mieti kuinka julma ihminen sinä olet.


      • sulla
        Hanna kirjoitti:

        Olen 36-vuotias ja minulla on ollut elämässäni useita kissoja. Lapsi ja kissa ovat eri asia. Lapsi on avuton, kuten ihminenkin nykyään on. Koira on sellainen typerä vöyhkö, joka ei osaa saalistaa enää luonnossa. Ihminen on jalostanut koirasta avuttoman.
        Kissalla on saalistajan vaistot ja olemus. Kissa on itsenäinen ja ihmisestä riippumaton. Koira tai lapsi tukeutuvat vanhempiinsa ja siitä riippuvuussuhteesta muodostuukin niille tragedia.
        Kaikki kissojaan vankina pitävät luulottelevat itselleen oikeutensa asettaa kissa häkkiin tai liekaan.
        Tämä mielipiteiden vaihto on täysin kissoihin eri lailla suhtautuvien ihmisten väittelyä ja siksi en enää jaksa perustella kovettuneille seinille mielipiteitäni.
        Ehkä teilläkin joskus silmät avautuvat todellisuuteen.

        avautuu silmät joskus.toivoa sopii..


      • Tabby
        Hanna kirjoitti:

        Olen 36-vuotias ja minulla on ollut elämässäni useita kissoja. Lapsi ja kissa ovat eri asia. Lapsi on avuton, kuten ihminenkin nykyään on. Koira on sellainen typerä vöyhkö, joka ei osaa saalistaa enää luonnossa. Ihminen on jalostanut koirasta avuttoman.
        Kissalla on saalistajan vaistot ja olemus. Kissa on itsenäinen ja ihmisestä riippumaton. Koira tai lapsi tukeutuvat vanhempiinsa ja siitä riippuvuussuhteesta muodostuukin niille tragedia.
        Kaikki kissojaan vankina pitävät luulottelevat itselleen oikeutensa asettaa kissa häkkiin tai liekaan.
        Tämä mielipiteiden vaihto on täysin kissoihin eri lailla suhtautuvien ihmisten väittelyä ja siksi en enää jaksa perustella kovettuneille seinille mielipiteitäni.
        Ehkä teilläkin joskus silmät avautuvat todellisuuteen.

        Provo kuin provo, ei sitä voi muuttaa.


      • 37 v.
        Hanna kirjoitti:

        Olen 36-vuotias ja minulla on ollut elämässäni useita kissoja. Lapsi ja kissa ovat eri asia. Lapsi on avuton, kuten ihminenkin nykyään on. Koira on sellainen typerä vöyhkö, joka ei osaa saalistaa enää luonnossa. Ihminen on jalostanut koirasta avuttoman.
        Kissalla on saalistajan vaistot ja olemus. Kissa on itsenäinen ja ihmisestä riippumaton. Koira tai lapsi tukeutuvat vanhempiinsa ja siitä riippuvuussuhteesta muodostuukin niille tragedia.
        Kaikki kissojaan vankina pitävät luulottelevat itselleen oikeutensa asettaa kissa häkkiin tai liekaan.
        Tämä mielipiteiden vaihto on täysin kissoihin eri lailla suhtautuvien ihmisten väittelyä ja siksi en enää jaksa perustella kovettuneille seinille mielipiteitäni.
        Ehkä teilläkin joskus silmät avautuvat todellisuuteen.

        Minä olen 37 v. ja maalaistalon emäntä. Minulle ei ole tullut tätä ennen mieleenkään että laskisin kaikki eläimet navetasta vapaaksi ulos: lehmät, lampaat, siat, kanat jne. Koska nämä kaikki eläimethän ovat alunperin villieläimiä. Ja taitaa ihminenkin olla alunperin villi-ihminen. Nyt Hanna nosutaan barrikadeille ja vaaditaan että kaikkien ihmisten, myös pienten lapsien, pitää saada kulkea vapaasti ja ilman valvontaa. Ja sinne sekaan kaikki eläimet. Kun ne on itsenäisiä ja riippumattomia. Ja terveisiä teidän osastolääkärille Hanna. Saitte näköjään sinne Kellokoskellekin vihdoin nettiyhteydet.


    • Tiina

      Täällä on linkkejä siitä millaisia Norjalaiset metsäkissat oikein ovat:

      http://www.incatsuomi.fi/Default.asp?av=A&sid=361
      http://www.saunalahti.fi/~smerry/

      Norjalainen metsäkissa, aivan kuten muutkin rodut on rotuaan vasta kun sillä on todistus siitä - eli rekisterikirja! Ihmisillä on tapana kutsua puolipitkäkarvaisia kissojaan Norskeiksi vaikka on hyvin epätodennäköistä että kyseessä olisi rotukissa, mikäli siis kissaa ei ole rekisteröity. Hyvin usein kyseessä on puolipitkäkarvainen kotikissa. Maatiaisiakin syntyy puolipitkäkarvaisena. ;)

    • mandy

      se oikein jos pitää tavallista maatiaista koiran juoksutus hihnassa pihalla, jossa on sorapohja, eikä mitään kantoja tms....kissa oli siellä ihan yksin ja se oli viellä pieni pentu...
      näin vaan kerran yhdellä talon pihalla tämän, kun menin ohitse...

      • Jemppa

        Hanna sanoi:"Olen 36-vuotias ja minulla on ollut elämässäni useita kissoja."

        No missä nuo useat kissat nyt ovat? Jääneet reissuilleen? Autonalle?

        Ei oo tullut mieleen että joku tosissaan välittää kissoistaan?


      • mija
        Jemppa kirjoitti:

        Hanna sanoi:"Olen 36-vuotias ja minulla on ollut elämässäni useita kissoja."

        No missä nuo useat kissat nyt ovat? Jääneet reissuilleen? Autonalle?

        Ei oo tullut mieleen että joku tosissaan välittää kissoistaan?

        sä oot kyllä aika **** ! älä puutu siihen miten muut ihmiset kasvattavat omia kissojaan!! jos olet erimieltä niin miksi et perustaisi koko asialle vaikka omaa palstaa jottei muiden tarvitse kärsiä tollasen ****n vuoksi!!!! ÄLÄ puutu muiden asioihin! Kiitsh..!!


      • Marja
        mija kirjoitti:

        sä oot kyllä aika **** ! älä puutu siihen miten muut ihmiset kasvattavat omia kissojaan!! jos olet erimieltä niin miksi et perustaisi koko asialle vaikka omaa palstaa jottei muiden tarvitse kärsiä tollasen ****n vuoksi!!!! ÄLÄ puutu muiden asioihin! Kiitsh..!!

        kun lueskelin noita Hannan kannanottoja. Ajattelin, että hän on teini-Leenan iässä ja kirjoittaa periaatteella, että KYLLÄ MINÄ tiedän. Olin kyllä hämmästynyt, kun paljastit ikäsi. En todellakaan ymmärrä sinun kantaasi. Onko sinulla lapsia? Yleensä lapsirakkaat ihmiset ovat myös eläinrakkaita. Ei ole eläin rakkautta päästää kisua yksin juoksentelemaan mihin sattuu. Ei ainakaan taajama-alueella. Meitäkin ihmisiä on kaikenlaisia. Ei kaikki edes pidä kissoista, vaikka ne kuinka kivoja ja söpöja ovat omasta mielestämme. Joku on niin julma, että voi satuttaa hyvinkin pahasti kissoja, jos näkee ne irrallaan juoksentelemassa. Tai jos kisu eksyy irrallaan hänen tontilleen, voi sieltä rapista vaikka hauleja kisu polosen perään. Ja kuka takaa vaikka ne osuvat kisuun. Minä en ainakaan ota sitä riskiä oman kisuni kanssa, en anna juoksennella kissani vapaana. Hanna hyvä ota jo aivot käyttöön ja ajattele niillä. Kirjoitithan olevasi aikuinen ihminen eli 36-vuotias`.


    • Anonyymi

      Meillä oli 16 vuotta sekarotuinen norjalainen ja täysin vapaana omassa puhapiirissä. Eipä juurikaan lähtenyt kuin lenkille metsiin kanssani. Eli onnellisena ja sai toteuttaa luontoansa. Tosin valtatiet kaukana. En hannoisi jättää kissaltani tätä luontokokemusta paitsi. Metsästi, mutta eipä juuri saalistaan monesti syönyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe